Baal zo verschrikkelijk.

03-12-2020 12:51 19 berichten
Hoi allemaal.
Ik weet niet zo goed wat ik wil met dit topic. Een beetje aandacht denk ik.

Afgelopen week heeft een automobilist mij over het hoofd gezien en geschept.
Echt een stom ongeluk.
Gelukkig valt de schade aan mijn lijf relatief gezien mee maar mán wat een ellende geeft dat zeg.
Daar waar ik altijd een bezige bij ben kan ik nu wegens een zwaar gekneusd been en zeer pijnlijke rug nauwelijks uit de voeten.
Mijn hele lijf protesteert en Ik hang de hele dag een beetje op bed/de bank en zit mezelf gigantisch in de weg.
Ik had heel veel plannen voor deze week. Ik zou druk zijn op mijn werk met leuke projecten waar ik nu dus niks mee kan. Hier draait nu een ander voor op en daar heb ik het lastig mee.
Het huis zou ik helemaal voorzien van leuke kerst versieringen, de boom opzetten, de tuin volhangen met lampjes etc. en ik wilde bij mijn ouders langs omdat ze door Corona al zo lang alleen zitten.
En op de één of andere manier krijg ik nu niet uit mijn hoofd dat ik nog van alles móet.
Ik kan geen rust vinden en baal vreselijk van mijn eigen gezeur. Er zijn mensen die er veel slechter aan toe zijn als ik en toch vind ik mezelf zooooo zielig 🤨
Kan iemand me afleiden met wat leuks?
Hobbies kan ik nu niet uitvoeren en ik heb het hele internet volgens mij inmiddels wel afgezocht naar afleiding en schattige filmpjes.
Groetjes een zielige zeurpiet 🤪
Alle reacties Link kopieren
Neem Netflix.
En beterschap.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Probeer je niet te verzetten tegen die gedachten. Accepteer ze. Je mag best balen. Het is ook stom!

En praktisch: misschien een paar lesjes meditatie via Headspace? Helpt mij altijd wel in de acceptatie ipv verzetten.
Hallo zielige zeurpiet. :D


Dat wat je nu doormaakt is helemaal niet zo vreemd hoor, je bent niet alleen gekneusd, maar je lijf is ook in shock en daar gaat je geest raar van doen en kan niet bedenken dat jouw collega ook gewoon betaald wordt voor het werk dat hij/zij nu in jouw plaats doet. Ook het feit dat je nu ineens haast krijgt met van alles hoort daar ook bij.
Het enige dat je te doen staat is dus ook van binnen proberen te luieren, dat komt het genezingsproces ook ten goede, want al dat innerlijke gehannes zorgt ook nog eens voor extra spanning in je lijf, dus relax, alles komt weer goed met je en alles komt ook op de pootjes terecht.
Die kerstversiering komt wel en je ouders emigreren niet morgen.
Verwen jezelf door eens flink te shoppen bij een supermarkt, daar ben je wel aan toe.


Beterschap meissie!
Ja dat is balen! Nu moet je verplicht niets doen. Heel je planning in de pauze.

Probeer je er bij neer te leggen. Letterlijk en figuurlijk. ;-)

Kijk Netflix, bestel boodschappen, bel een vriendin. Misschien wil iemand langskomen en alvast wat kerstlichtjes voor je ophangen?
Alle reacties Link kopieren
Goddank kan jij zitten balen.
Het is even niet anders, en dit drukt ons met de neus op de feiten over hoe het in het leven kan lopen.

Het komt goed, en des te meer zal je waarderen wat je hebt.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Wat kun je nog wel TO? Dat helpt met het bedenken van dingen die je wel zou kunnen doen.

Moet je nog iets van verlanglijstjes maken, cadeautjes online kopen? Kun je nog wel andere mensen aan het werk zetten? ;-)
Verder: gewone boodschappenlijstjes maken, fotoalbums maken ed?

Mbt je werk, probeer het los te laten, want het is niet zo dat je dat project niet wilde doen. Dus ja, een ander moet het doen, maar je laat een ander er niet voor opdraaien.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Oh wat zijn jullie snel!
Wat een lieve reacties.
Ik weet dat ik het loslaten moet maar op de één of andere manier ben ik daar dus niet zo’n ster in 😬
De reactie van Cateautje deed wel echt iets met mij. Collega krijgt er inderdaad ook gewoon voor betaald en ik denk nieteens dat ze het een rot klus vind dus dat scheelt alweer.

Netflixs hebben we maar ik heb nog geen idee hoe ik dat aanzet 😂
Ik kijk zelden tv en zal dus met de afstandsbediening die ik nooit bedien gaan pielen om te kijken hoe dat werkt.
Iemand nog een suggestie voor een goede serie? Niet te ingewikkeld want het brein hier is nogal wappie van de pijn medicatie.
Verlanglijstje maken is ook een goede. Gezien ik nu zielig ben zal man misschien wel extra uitpakken 😉
Oh en ik heb bedacht dat ik lieve rijmpjes ga maken bij de al door mij bedachte cadeau’s voor man en kind. Ik ben slecht in rijmen dus daar ben ik ook wel weer even mee zoet.
Online boodschappen doen lukt helaas niet. Is te druk hier om nog bezorgd te krijgen.
Maar een lijstje maken voor de week boodschappen ga ik wel alvast doen
Man wilde een rolstoel voor me regelen zodat ik mee kan maar dat gaat me toch echt te ver hoor. Ik hoop langzaamaan toch beter met de krukken overweg te kunnen.
Voor nu red ik toiletbezoek en een tripje van de bank naar de keuken.
Alle reacties Link kopieren
Zie het als een oefening in acceptatie, het leven loopt soms niet zoals je gedacht had. Dit is geen lullige opmerking of dooddoener. Ik had een tijd terug iets vergelijkbaars, nee das niet waar, het was iets totaal anders, maar in ieder geval liep het anders dan ik wilde en kon ik er niks aan doen. Out of my/your hands. Je verzetten kost zoveel energie, en levert je echt niks op, ook niet als je het harder doet. Acceptatie geeft rust.
Thanks Eefje.
De spijker op de kop. Dit kost me inderdaad een hoop energie.
Energie die ik nodig heb voor andere zaken.
Ik loop mijn leven lang al aan tegen moeite met zaken loslaten.
Zelfs als het buiten mijn macht ligt heb ik daar dus kennelijk last van en dat had ik niet verwacht. De situatie zoals die nu is kan ik op geen enkele manier veranderen en tóch wil ik dat dan.

Misschien toch eens iets mee doen. Denk dat het stukken lichter leeft als ik niet zo moeilijk voor mijzelf doe.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat balen zeg, ik kan me voorstellen dat het lastig is.

De tips over meditatie oefeningen en lijstjes maken lijken me wel goed, en bedenk dat je er over een paar dagen vast wat meer ontspanning in hebt kunnen vinden. Dat mag even tijd kosten.

In de categorie leuke afleiding is dit leuk https://www.dekleinekomedie.nl/pQorGSw/adventskalender (hoop dat de link het doet, anders kopiëren en plakken). Een culturele adventskalender:).
Alle reacties Link kopieren
Ga van alle dingen die je moet/wil doen bedenken of je ze kan uitbesteden en zo ja aan wie.
Er zijn vast mensen in je omgeving die je willen helpen.
Iemand op pad sturen om kado’s te halen bijvoorbeeld.
Iemand die voor je de kerst verlichting wil ophangen.
Iemand die even een stofzuiger/dweil door je huis haalt, of je badkamer poetst.
Of ga boodschappenlijstjes maken, zorg dat ze klaar liggen zodat wanneer iemand hulp aanbiedt, je ook concreet kan zeggen wat ze voor je kunnen halen.
Succes! En hopelijk herstel je snel weer!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je er trouwens nog echt positief onder. :biggrin:

Misschien kun je ook uitpakken qua inpakken. Grote strikken er omheen, tweekleurig papier. Confettie erin. Vooral die laatste. Dan zit ik een avondje tijdens het tv-kijken confettie te maken van oude reclamefolders.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
wat betreft Netflix: waar hou je van? Dan kunnen we wat suggesties geven
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
03-12-2020 14:32
wat betreft Netflix: waar hou je van? Dan kunnen we wat suggesties geven
Dit ook, maar in die categorie ontspannen en grappig (zonder dolkomisch te zijn ofzo): Grace and Frankie, Rita (Deense serie), Jane the Virgin of gewoon Gilmore Girls en Friends ;-)

Fijn dat je al wat hebt gehad aan de post van Cateautje, ik ben het daar helemaal mee eens. Verkijk je gewoon niet op wat zo'n klap met je doet, je eigen kwetsbaarheid op die manier ervaren is ergens ook heel eng. Je dan heel erg druk maken om allerlei praktische 'dringende' zaken leidt je daar lekker van af, maar misschien moet je daar gewoon even doorheen. Een goed potje janken kan misschien ook wel lekker opluchten!
Sterkte verder!
Alle reacties Link kopieren
Wat balen TO! Heel veel beterschap.

Netflix vind je bij Ziggo op kanaal 150. En dan gebruik je de pijltjestoetsen om er doorheen te navigeren. Ik kan je The Crown aanraden. Dat houd je wel even bezig denk ik.
Ga op Netflix eens op zoek naar een show van Jochem Myjer, daar word je blij van. :)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
03-12-2020 14:49
Ga op Netflix eens op zoek naar een show van Jochem Myjer, daar word je blij van. :)
Ik zag een tijdje geleden er eentje, van toen hij zo ziek was, die zou ik dan niet doen. ADHD vind ik nog steeds hilarisch.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Jee zeg wat hebben jullie al veel berichtjes gestuurd.
Ik was eventjes afwezig. Mijn ouders kwamen zojuist even een dikke knuffel (zachtjes) en een bosje mooie bloemen bij me brengen.
Even lekker bijgekletst. Ook over loslaten en rust pakken enzo 😬
Zijn mijn ouders ook niet zo goed in.
Maar ik heb beloofd dat ik nu dat ze weg zijn even ga liggen. Muziekje zachtjes aan en even niet aan werken of dingen doen denken maar alleen even aan mijn lijf en hoe het zich herstellen moet.
Daarna zien we verder. Ik denk dat ik dan Netflix eens ga ontdekken 😂 ik voel me zo’n beetje een alien op deze planeet omdat ik geen idee had hoe dat werkt terwijl heel nederland/de wereld zich een versuffing Netflixt.
Dank jullie voor alle input. Doet me goed
Ik kom vanavond nog verder reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven