Bah, wat warm!

29-06-2009 10:21 1785 berichten
Ik ben geen fan van dit warme weer. Na 1 minuut buiten zweet ik me kapot, heb ik zin om in de dichtstbijzijnde plas of meer te springen en daar voor de rest van de dag te verblijven.

Ik weet dat ik niet de enige ben op dit forum, dus zullen we elkaar bijstaan in deze tijd?

=
anoniem_17202 wijzigde dit bericht op 29-06-2009 10:22
Reden: toevoeging van smiley
% gewijzigd
De verwachtingen voor donderdag zijn goed Juniper!
Alle reacties Link kopieren
Binnen: 22 graden.

Buiten: 13 graden, heldere lucht.

Dat wordt dan een hete verjaardag... en ik moet weer werken. Gelukkig maar 4 uur (woensdag en vrijdag ook).

Maar maandag over twee weken (24 augustus) moet er weer 8h 15m per dag worden gewerkt. Luilekkerland gaat dicht.
World of Warcraft: Legion
.
.

Buiten: 19 graden, bewolkt.

Zondag 16 augustus: max. temperatuur 24 graden.

Maandag 17 augustus: max. temperatuur 21/23 graden.

Dinsdag 18 augustus: max. temperatuur 22/24 graden.

Woensdag 19 augustus: max. temperatuur 26/29 graden.

Donderdag 20 augustus: max. temperatuur 25/31 graden.

Vrijdag 21 augustus t/m maandag 24 augustus: Grote kans op een wisselvalligere weertype met neerslagkansen geleidelijk dalend van 80 naar 40%. Temperaturen koeler maar nog wel iets hoger dan normaal.
Tis al een stuk warmer dan vanmorgen.

En check de telegraaf: er komt een hittegolf aan!

quote:yasmijn schreef op 15 augustus 2009 @ 11:18:

Tis al een stuk warmer dan vanmorgen.

En check de telegraaf: er komt een hittegolf aan!

Een hittegolf??

Je bedoelt zo'n golf....van hitte enzo...?

Hittegolf in aantocht

Van onze redactie

SOEST - De kans is groot dat augustus, op de valreep van de zomervakantie, een hittegolf in petto heeft.

In de komende week zou dat moeten gebeuren. Bij een periode van vijf opeenvolgende dagen met temperaturen van 25 graden of meer of drie dagen van 30 graden is sprake van een hittegolf.

Vandaag is al een zomerse dag met temperaturen tussen 25 en 30 graden.
quote:Festen schreef op 15 augustus 2009 @ 01:06:

[...]

YEP, de mooiste stad achter de duinen Leuk, ik ook (loosduinen/houtwijk/ en heel eventjes zuiderpark) mijn hele leven, nu in de slaapstad.......sinds 5 jaar.
quote:yasmijn schreef op 15 augustus 2009 @ 12:04:

In de komende week zou dat moeten gebeuren. Bij een periode van vijf opeenvolgende dagen met temperaturen van 25 graden of meer of drie dagen van 30 graden is sprake van een hittegolf.

Vandaag is al een zomerse dag met temperaturen tussen 25 en 30 graden.

Ik ga in de ochtendberichten bijhouden of er inderdaad sprake is van een hittegolf, door het aantal zomerse dagen en aantal tropische dagen te tellen. De vorige keer telde ik 3 zomerse dagen en 1 tropische dag, wat echter geen hittegolf is.

De definitie van de hittegolf hierboven klopt niet helemaal. Hierboven staat dat er een hittegolf is als er 5 zomerse dagen achter elkaar zijn of 3 tropische dagen. Dat is niet waar. Een hittegolf is er, als er 5 zomerse dagen zijn waarvan er 3 tropisch. Met alleen 5 zomerse dagen (zonder een dag met max. temperatuur van 30 graden of hoger) heb je geen hittegolf. Met alleen 3 tropische dagen (zonder dat er een zomerse dag er tussen zit, ervoor of erna) heb je ook nog geen hittegolf.

Zie ook

http://www.knmi.nl/cms/content/37321/hittegolf
Hans, maakt niet uit. Als het maar warm is
.
.

Buiten: 24 graden, bewolkt.

quote:yasmijn schreef op 15 augustus 2009 @ 12:48:

Hans, maakt niet uit. Als het maar warm is Jij kunt de winterjas dadelijk uitdoen. Nog een graadje (volgens de weergadget) en de zomer breekt voor jou aan.
quote:hans66 schreef op 15 augustus 2009 @ 12:54:

[...]

Jij kunt de winterjas dadelijk uitdoen. Nog een graadje (volgens de weergadget) en de zomer breekt voor jou aan.

Laten we ervan genieten, voordat we het weten is het herfst.
Ik heb nog 1 week vakantie dus als die hittegolf dan maar inderdaad volgende week komt en NIET de week daarop als ik weer werken moet.Blijf volgende week wel lekker binnen bij die hitte.
Binnen: 22 graden

Buiten: 25 graden, heldere lucht

Zomerse dag: 1 / 5

Tropische dag: 0 / 3

Hittegolf: Nee

Ik moet komende woensdag weer werken. Mijn verjaardag, 20 augustus, zal erg warm zijn... daarom heb ik in het weeroverzicht die datum vet gemaakt.
Die hittegolf is toch 24 Augustus wel weer voorbij he.De herfst mag dan wel beginnen:-))
quote:Festen schreef op 15 augustus 2009 @ 12:49:

[...]

slaapstad? Y WV of LV Of A?
quote:yasmijn schreef op 15 augustus 2009 @ 12:55:

[...]

Laten we ervan genieten, voordat we het weten is het herfst. Herfst prima, maar waarom moet het dan altijd zo regenen?
.
Heerlijk dit weer! Tot dinsdag keldert het even en daarna zijn de temperaturen weer skyhigh!
Nog erger Z
.
Gezwellig, welke wijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven