Begroeten vriend
zondag 15 september 2019 om 02:07
Twee maanden terug heb ik een jongen leren kennen met wie ik tot nu toe 4x vriendschappelijk heb afgesproken. Nu kreeg ik vandaag, waren dagje weg samen, te horen dat ik nooit hand geef. Heb hem eerste keer hand gegeven en bij afscheid weet ik niet meer of ik toen hand gegeven heb. Maar andere vrienden begroet ik alleen als we hebben afgesproken. Op verjaardagen geven we elkaar 3 zoenen. die jongen begin ik wel leuk te vinden, maar volgende keer bij afscheid kus op de wang is raar of niet?
Hoe begroeten jullie vrienden?
Hoe begroeten jullie vrienden?
zondag 15 september 2019 om 02:35
Ligt aan de vriend. De ene begroet ik enkel met een hallo/hoi/hai en met een verjaardag/feestje zoenen en doei etc bij vertrek.
Vrienden die ik standaard kus (zowel op wangen als mond) bij aankomst en vertrek. En dan sommige vrienden die ik altijd knuffel.
Het ligt heel erg aan de persoon en hoe lang ik iemand ken.
Hand geven doe ik alleen bij eerste ontmoeting ter voorstellen maar verder nooit. Dan kun je beter hallo zeggen, vind ik minder onpersoonlijk dan een hand.
Vrienden die ik standaard kus (zowel op wangen als mond) bij aankomst en vertrek. En dan sommige vrienden die ik altijd knuffel.
Hand geven doe ik alleen bij eerste ontmoeting ter voorstellen maar verder nooit. Dan kun je beter hallo zeggen, vind ik minder onpersoonlijk dan een hand.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

zondag 15 september 2019 om 02:44
Ik begroet vrienden en ook dates bij begin en afscheid met drie zoenen op de wang.
Mijn goede vrienden en ouders, broers/zussen met een kus op de wang en een dikke knuffel.
Mensen die ik net ontmoet krijgen een hand en ligt aan de ontmoeting, maar of drie zoenen bij afscheid of een zwaai en een bedankje. Een hand is voor mij echt voorstellen.
Mijn goede vrienden en ouders, broers/zussen met een kus op de wang en een dikke knuffel.
Mensen die ik net ontmoet krijgen een hand en ligt aan de ontmoeting, maar of drie zoenen bij afscheid of een zwaai en een bedankje. Een hand is voor mij echt voorstellen.
anoniem_63e725841dfb3 wijzigde dit bericht op 15-09-2019 02:46
8.84% gewijzigd
zondag 15 september 2019 om 02:45
Och dat geneuzel met dat groeten hier in NL en dan ben ik toch echt een op en top Nederlander. Ik weet ook nooit goed wat ik ermee moet, bij mijn vrienden wel, maar niet bij mensen die ik nog niet lang ken. Hoewel het zelfs bij mijn vrienden ook weer per persoon verschilt.
Wel een hand, geen hand, 1 zoen ( en God, dan ook nog moeten kiezen uit de wang of op de mond ), 3 zoenen ( nog verwarrender als mensen 2 doen ) een knuffel, geen knuffel of soms gewoon alleen hoi en doei.
Gedoe! Dus je bent niet de enige.
Wel een hand, geen hand, 1 zoen ( en God, dan ook nog moeten kiezen uit de wang of op de mond ), 3 zoenen ( nog verwarrender als mensen 2 doen ) een knuffel, geen knuffel of soms gewoon alleen hoi en doei.
zondag 15 september 2019 om 02:53
ok, ja ik zie ook niet in waarom je verder hand moet geven. Maar ik zeg de andere keren idd hallo of hoi. Hij was vanavond gepikeerd omdat we laatst naar dierentuin waren en toen hij in z'n auto stapte dat ik me toen omdraaide (pas toen ie ingestapt was). Ik was meegelopen naad z'n auto en hij wist dat ik verder m'n weg lopend zou vervolgen. Dus toen zeiden we gedag en stapte hij in z'n auto. Zelfs toen ie wegreed zwaaiden we nog naar elkaar..Kia•Ora schreef: ↑15-09-2019 02:35Ligt aan de vriend. De ene begroet ik enkel met een hallo/hoi/hai en met een verjaardag/feestje zoenen en doei etc bij vertrek.
Iemand tips voor hoe verder aan te pakken. Nu vanavond gaf ik m hand in trein (eig meer omdat hij daar vanavond dus over zat te klagen) en ik twijfelde wat nu eig normaal is. Maar ik vind m dus wel leuk inmiddels, maar ik ga hem noet zomaar zoenen. Weer niet of ie mij ook leuk vind. maar kus op wang geven is denk ik ook beetje rare actie?

zondag 15 september 2019 om 07:00
Vriendschappelijk daten is pas verwarrend. Ik snap die jongen wel, maar hij is zelf natuurlijk ook gewoon een passieve pinda. Als hij een kus wil als begroeting en bij het afscheid, dan moet ie dat gewoon zelf initiëren in plaats van passief agressief gepikeerd te gaan zitten zijn.
Een hand als begroeting tussen een man en een vrouw zie ik eigenlijk alleen in de zakenwereld, dus daar zou ik nooit aan beginnen.
Een hand als begroeting tussen een man en een vrouw zie ik eigenlijk alleen in de zakenwereld, dus daar zou ik nooit aan beginnen.

zondag 15 september 2019 om 07:40
Drie kussen doe ik niet aan.
Begroeten doe ik met een “hoi” (bekenden), een hand (zakelijk) of een “hug” (als je me dierbaar bent”.
Dat laatste ben ik gaan doen nadat ik in Amerika heb gewoond. Zo’n Amerikaanse “hug” vond ik zoveel fijner dan die nietszeggende drie kussen op de wang (die meestal nog ergens in de lucht eindigen).
Dus knuffel ik.
Ik deel overigens de mening dat ik deze jongen wat passief-agressief vindt. Waarom wel klagen en zelf geen initiatief nemen.
Ik zou als ik jou was dit keer wel wachten tot ik zeker van mijn zaak was (lees: hem initiatief laten nemen) voordat ik zelf actie ondernam op basis van signalen, die misschien verkeerd worden geïnterpreteerd) voordat ik verder zou gaan dan een vriendschappelijke begroeting.
Begroeten doe ik met een “hoi” (bekenden), een hand (zakelijk) of een “hug” (als je me dierbaar bent”.
Dat laatste ben ik gaan doen nadat ik in Amerika heb gewoond. Zo’n Amerikaanse “hug” vond ik zoveel fijner dan die nietszeggende drie kussen op de wang (die meestal nog ergens in de lucht eindigen).
Dus knuffel ik.
Ik deel overigens de mening dat ik deze jongen wat passief-agressief vindt. Waarom wel klagen en zelf geen initiatief nemen.
Ik zou als ik jou was dit keer wel wachten tot ik zeker van mijn zaak was (lees: hem initiatief laten nemen) voordat ik zelf actie ondernam op basis van signalen, die misschien verkeerd worden geïnterpreteerd) voordat ik verder zou gaan dan een vriendschappelijke begroeting.
zondag 15 september 2019 om 08:02
Sofietweepuntnul schreef: ↑15-09-2019 02:45Och dat geneuzel met dat groeten hier in NL en dan ben ik toch echt een op en top Nederlander. Ik weet ook nooit goed wat ik ermee moet, bij mijn vrienden wel, maar niet bij mensen die ik nog niet lang ken. Hoewel het zelfs bij mijn vrienden ook weer per persoon verschilt.
Dit ook echt

Je zou er bijna een logboek op nahouden.
En dan heb je er ook nog tussen zitten die je drie standaard zoenen geeft en die niet terug zoenen. Lijkt net of je een etalagepop zoent

zondag 15 september 2019 om 08:13
Afhankelijk van de persoon en omstandigheden geef ik vrienden en familie meestal drie zoenen, maar soms ook een hand (als het druk is) of een knuffel (als er een hug nodig is of we elkaar langere tijd niet gezien hebben). Eén vriendin krijgt al sinds de middelbare school een kus op haar mond. Zo deden we dat toen en dat is zo gebleven.
Goede kennissen en nieuwe partners van familie of vrienden krijgen een hand.
Goede kennissen en nieuwe partners van familie of vrienden krijgen een hand.

zondag 15 september 2019 om 08:38
Attraverso schreef: ↑15-09-2019 07:58Kussen jullie in NL vrienden op de mond? Dat wist ik niet.
Familie en vrienden 1 kus op de wang, felicitaties 3 kussen op de wang.
Vriendschappelijk een hand geven als vrouw vind ik een beetje raar.
Nee hoor, ik tenminste niet. Die krijgen alleen mijn moeder, man en kids. Vaak ook in combi met knuffel. Gelukkig wordt er weinig gezoend in deze regio, alleen met verjaardagen. Heb er zo’n hekel aan! Een hand gebruik ik alleen om te feliciteren, me voor te stellen of zakelijk idd.
zondag 15 september 2019 om 08:43
Attraverso schreef: ↑15-09-2019 07:58Kussen jullie in NL vrienden op de mond? Dat wist ik niet.
Familie en vrienden 1 kus op de wang, felicitaties 3 kussen op de wang.
Vriendschappelijk een hand geven als vrouw vind ik een beetje raar.
Ik niet hoor, alsjeblieft niet zeg!
.
zondag 15 september 2019 om 08:44
julius schreef: ↑15-09-2019 07:00Vriendschappelijk daten is pas verwarrend. Ik snap die jongen wel, maar hij is zelf natuurlijk ook gewoon een passieve pinda. Als hij een kus wil als begroeting en bij het afscheid, dan moet ie dat gewoon zelf initiëren in plaats van passief agressief gepikeerd te gaan zitten zijn.

.
zondag 15 september 2019 om 09:09
Wat een rare opmerking van die jongen. Ik ben zelf helemaal niet van het handen schudden en kussen, gewoon hoi en dag, of tot de volgende keer, of hee was gezellig, doen we snel weer he, doei! past meer bij me.
In jouw geval zou ik er luchtig op gezegd hebben dat je dat nooit doet, maar dat hij er zelf ook bij is en je van hem net zo goed geen hand krijgt. Hij klinkt niet echt heel leuk moet ik zeggen, is hij dat verder wel? Vier dates in twee maanden is ook niet echt veel, wil je dat het gewoon vriendschap blijft of toch liever wat meer?
In jouw geval zou ik er luchtig op gezegd hebben dat je dat nooit doet, maar dat hij er zelf ook bij is en je van hem net zo goed geen hand krijgt. Hij klinkt niet echt heel leuk moet ik zeggen, is hij dat verder wel? Vier dates in twee maanden is ook niet echt veel, wil je dat het gewoon vriendschap blijft of toch liever wat meer?

zondag 15 september 2019 om 09:37
Dit is precies mijn tekst! Ik heb dat zoenen echt nooit begrepen, wat een onzinnige gewoonte is dat zeg..EHR schreef: ↑15-09-2019 07:40Drie kussen doe ik niet aan.
Dus knuffel ik.
zondag 15 september 2019 om 09:45
Wat een zeikerd! Als dit al een eerste discussiepuntje is zou ik passen eerlijk gezegd!
Als hij zelf zijn hand naar je uitgestoken had had je dat vast wel gezien en beantwoord. Dat wil zeggen dat hij dat zelf dus ook niet deed.
Hier is het gewoon ‘doei, tot woensdag!’ Bij vrienden. Geen hand, kus of knuffel. Heerlijk! En niemand die daar moeilijk over doet!
Als hij zelf zijn hand naar je uitgestoken had had je dat vast wel gezien en beantwoord. Dat wil zeggen dat hij dat zelf dus ook niet deed.
Hier is het gewoon ‘doei, tot woensdag!’ Bij vrienden. Geen hand, kus of knuffel. Heerlijk! En niemand die daar moeilijk over doet!