Bekeerde moslima's?

03-04-2010 19:00 382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me al een tijdje aan het inlezen over de Islam en zit er over te denken om me binnenkort te bekeren. Ben een gewone nederlandse meid van 20 jaar.

Vroeg was ik helemaal tegen geloven en vond ik het maar onzin, maar sinds een tijdje ben ik er steeds meer in geintresseerd.

Ook doordat ik nogal een moeilijke jeugd heb gehad voelt dit als een warme deken waar ik rust krijg.

Graag zou ik willen praten met meiden die ook geintresseerd zijn in de Islam.

Ik heb het nog niemand uit mijn omgeving vertelt omdat ik bang ben voor de reacties.
Er was een tijdje terug trouwens een topic "waar geloof je in", waar op een hele prettige manier(met een kleine uitzondeing hier en daar) gesproken werd over geloof of niet-geloof. Jammer dat hij weggezakt is.
Jammer. Soms moet je een beetje doorzetten in het leven, je zal nou eenmaal niet van iedereen goedkeuring krijgen voor wat je doet. Er waren ook heel wat positieve reacties!
Ik ben maar wat aan het speculeren he misschien heeft ze het gewoon druk en (nog) geen forum verslaving hahaha *en nu slapen doos*
Doos? You or me?
quote:Dibah schreef op 13 april 2010 @ 01:02:

[...]

Waar is dat te vinden?Waarom hier een antwoord op krijgen? We wachten al dagen op een antwoord van Sarah waar ze uitlegt dat er in de koran staat beschreven dat men seks met baby's mag hebben. Dat zegt ze namelijk in een aantal berichten. Ach, zal ze wel over heen lezen, kan gebeuren.
quote:Dibah schreef op 13 april 2010 @ 01:03:

[...]

Je hebt het over de verlichting. Hoe zou jij die omschrijven?

Verlichting is het resultaat van correcte kennis en inzicht in de natuur van al dat bestaat of plaatsvindt. Inzicht in de Vier nobele waarheden behoort de kern van dit inzicht, waar ook de realisatie dat al wat ontstaan is anicca (veranderlijk), dukkha (onbevredigend) en anatta (zelfloos) is, toe behoort. Het Achtvoudig Pad is het pad naar verlichting dat door een aspirant gevolgd dient te worden. Iemand die verlicht is heeft het Nirvana bereikt, een staat waarin het 'vuur' van hartstocht, haat en verwarring uitgedoofd is, en werkelijk geluk bereikt.

Bron: Wikipedia
quote:Dibah schreef op 13 april 2010 @ 01:14:

[...]

Als mensen met beweringen komen over racisme, wil ik wel graag de bron lezen.Seks met baby's, dat is minder interessant?
quote:Dibah schreef op 13 april 2010 @ 01:17:

[...]

Ik ben niet op zoek naar boeken wijsheid, maar naar jouw mening.

Dibah daar staat mijn mening.

Dat was nou het mooie van toen ik met het Boeddhisme in aanmerking kwam: heel veel van mijn ideeën en mijn manier in het leven staan bleek gewoon bij een geloof te horen! En zijn door vele anderen voor mij uitgediept, dus ik leer alleen maar bij. Fijn zo'n religie zeg.
quote:Dibah schreef op 13 april 2010 @ 01:23:

[...]

Dit soort idioterie zie je in de Koran ook staan, kinderen die geconsumeerd worden.Aangezien Sarah maar niet met die tekst komt, jij kan hem vast hier integraal plakken, toch? Of toch niet?
*zit rustig te wachten op bewijsjes, hoe lang zou het duren?*
quote:frizzy schreef op 13 april 2010 @ 01:14:

[...]

... inzicht in de natuur van al dat bestaat of plaatsvindt. Wel goed lezen hè Dibah...
Dibah, het deel wat jij pakt hoort bij een context. Het gaat niet over de natuur, het gaat over de natuur (de manier waarop) van al dat bestaat of plaatsvindt.
quote:Dibah schreef op 13 april 2010 @ 01:29:

Ik heb die tekst nog niet van Sarah ontdekt. Maar misschien weten jullie waar deze precies staat of te vinden is.Ze heeft hem notabene twee of drie keer neergepent, en dat is jou ontgaan? Misschien schaamt ze zich er wel voor, en wil ze dit nog recht zetten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven