Belangrijke telefoonnummers

07-08-2012 18:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Binnenkort gaan wij voor mijn oma een mobieltje aanschaffen. (lees: zo'n oma telefoon ) Hier kwam ze zelf mee omdat ze het wel een prettig idee vind om te kunnen bellen wanneer er iets aan de hand is, als ze van huis is. Nu is het natuurlijk belangrijk dat daar de juiste telefoonnummers in komen te staan. Aan de volgende heb ik al gedacht:

* Haar kinderen en kleinkinderen

* Huisarts

* Alarmnummer

* Haar oude achterburen waar ze nog steeds goed contact mee heeft (kwamen altijd bij elkaar over de vloer en die man helpt mijn oma nog vaak met van alles en nog wat)

* Een vriendin die ze met regelmaat ziet

Wie of wat mis ik nog?
Misschien plaatselijk taxibedrijf voor als er wat is?
Gigolo

Bezorg Chinees.

Huisartsenpost.

Apotheek.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je Oma niet van Lotje getikt is kan ze zelf toch ook wel bedenken wiens nummers ze er in wil, wat handig is voor háár ipv wat jullie vinden wat er in zou moeten staan?
Het lijkt me dat de nummers van de mensen naar wie ze weleens toe gaat ( of de bejaardensoos , of weet ik veel wat ) ook handig zijn om te hebben; kan ze bellen dat ze wat later komt omdat de metro stilstaat, oid.
weet niet hoe handig oma is met een mobieltje, maar het kan te ingewikkeld voor haar zijn om de nummers in het toestel op te zoeken. oma kan ook een klein notitieboekje gebruiken om de nummers op te schrijven, dan neemt ze dat boekje gewoon mee als ze met telefoon op pad gaat
Ik begrijp ook wel dat mijn oma dat zelf kan aangeven, maar ze is inmiddels ook 76 en vergeet ook wel eens wat. Is toch niet zo raar dat ik hier vraag wat ik nog mis aan belangrijke nummers?

Huisartsenpost en apotheek zijn bijvoorbeeld een goede aanvulling.

Bedankt hoor
Koop een JOhns Phone! Grote toetsen en met een ouderwets telefoonboekje en pennetje achterin ipv dat ze via het menu moet zoeken.
@ Jope; ja dat is inderdaad een goed alternatief. Ze heeft in huis wel een draadloze telefoon, en daar kan ze ook de nummers in opzoeken. Dus we willen een soortgelijke telefoon gaan halen, maar dan in kleiner formaat :-)
http://www.mediamarkt.nl/mp/article/Sen ... 33003.html

Heeft je oma een hoortoestel?

Dierendokter, eventueel.
Oh daar zal ik eens op Google-en, nog nooit van gehoord! Bedankt voor de tip Bijenrompje
http://www.consumentenbon ... -phone/wat-is-johns-phone
De nummers die in haar vaste telefoon staan en/of in haar adresboekje?

Als oma nog bij de tijd is, volgt dat zichzelf toch wel denk ik. Wellicht moet je haar hooguit helpen bij het inprogrammeren.
quote:dotje89 schreef op 07 augustus 2012 @ 18:30:

Ik begrijp ook wel dat mijn oma dat zelf kan aangeven, maar ze is inmiddels ook 76 en vergeet ook wel eens wat. Is toch niet zo raar dat ik hier vraag wat ik nog mis aan belangrijke nummers?

Ik zou Oma d'r telefoonklappertje er even op naslaan.

Dominee

Fysio

pedicure

Haar vaste kapper.

Huisartsenpost en apotheek zijn bijvoorbeeld een goede aanvulling.

Bedankt hoor
Bedankt voor de link, zoiets zal het inderdaad worden. Als er maar grote toetsen op zitten, want die kleine knopjes en ingewikkelde menu's kan ze toch niet mee omgaan. Ze heeft geen hoortoestel, en de dierenarts is niet van toepassing.

Bedankt iedereen voor de reacties, daar kom ik wel verder mee.
Ik ben zo enthousiast omdat mijn oma bijvoorbeeld nu haar mobieltje wel meeneemt maar niet weet hoe ze het moet gebruiken, na al die keren uitleg zeer vermoeiend. Ze gebruikt hem dus niet..

http://www.consumentenbon ... -phone/wat-is-johns-phone
quote:dotje89 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 18:34 Bedankt voor de link, zoiets zal het inderdaad worden. Als er maar grote toetsen op zitten, want die kleine knopjes en ingewikkelde menu's kan ze toch niet mee omgaan. Ze heeft geen hoortoestel, en de dierenarts is niet van toepassing.

Bedankt iedereen voor de reacties, daar kom ik wel verder mee. Ja shit zie nu dat ik dubbel post. Succes met oma!
Haha geeft niet hoor. Ja ik hoop dat mijn oma hem ook gewoon gaat gebruiken, dat is tenslotte wel de bedoeling

Bedankt allemaal! En haar telefoonklapper zal ik er ook zeker op naslaan
Die mobiel is toch alleen voor noodsituaties? Ik zou er dan vooral niet teveel inzetten. Nummer van de kinderen/andere personen die er snel kunnen zijn + de dokter en de HAP zijn wel genoeg.
Weet niet of het al genoemd is;

Maar het nummer wat je moet bellen als je pinpas gestolen is, om hem te blokkeren, verscheelt per bank.
Mijn oma heeft ook een mobiel, maar krijgt het menu om bij de nummers te komen écht niet in dr hoofd. We hebben de nummers die ze het meest belt een voorkeuzenummer gegeven, dus als ze lang op de 2 drukt krijgt ze mn tante, 3 voor mij, 4 voor mn nichtje and so on. Op de achterkant van de mobiel heeft ze een papiertje geplakt met daarop de naam en voorkeuzenummer. Precies hetzelfde als op haar huistelefoon.

De nummers die niet voorgeprogrammeerd kunnen worden (kunnen er maar 8 zijn, dus beperkt) en die ze wel moet bellen, haalt ze gewoon uit haar 'boekie' die ze altijd bij zich heeft.

Ik merk bij mijn oma dat ze het prettig vind om niet als achterlijk bestempeld te worden, dus heeft ze zelf de mobiel willen uitzoeken, zelf bedacht wie op welk nummer moet etc. Leuk dat jouw oma aan de mobiel wil!

Oh ja, aanvulling voor de belangrijke nummers: Het 'watismijnbeltegoed' nummer en zet er een ICE in (In case of emergency), dan hoeft een eventuele hulpverlener niet de hele lijst af te bellen.
Ik maakt voor oma stap-voor-stap instructies voor allerlei apparaten, van telefoon tot cd-speler. Ging prima
Let er op dat je ze overneem met de naam zoals ze ze in de klapper heeft staan.

Niets is erger dan om in de telefoon te hebben staan: meneer jansens terwijl ze hem alleen maar kent als klaas van hiernaast. Dan vind ze hem niet meer terug.
De meeste ouderen hebben een papiertje met desbetreffende nummers in de portemonnee zitten.

Die lezen liever van papier af, en toetsen zelf het nr in.
Neem pre pay kaart, soms vergeten ze mobiel uit te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven