Beleidtopic: voor opmerkingen, kritiek en suggesties

07-01-2010 15:14 1073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Plaats hier je op- en aanmerkingen over het beleid, op- en aanmerkingen over de uitvoering van het beleid en suggesties voor een beter(e uitvoering van) het beleid. Let op: omdat de angels door de vele discussies in de moderatortopics niet meer toe kwamen aan hun eigenlijke werk, is dit topic de enige plek waar discussie over (de uitvoering van) het beleid mogelijk is. De moderatortopics zullen noodgedwongen strikt gemodereerd en opgeschoond worden. Wordt daarin toch offtopic gegaan, dan kunnen waarschuwingen en bans uitgedeeld worden.

Het beleidtopic wordt door mij gemodereerd en ik sta in dit topic veel toe. Hou er wel rekening mee dat veel offtopics betekenen dat ik minder snel bij kan lezen en dat het beantwoorden van vragen dan dus langer duurt.

En dan nog een link naar het vorige beleidtopic
quote:minny schreef op 10 januari 2010 @ 23:02:

[...]

Ja het is hier een openbaar forum, ook voor HPL. Jij bepaalt net zo min waar zij wat post.

Ja daar heb jij weer gelijk in,maar met het risico voor haar dat mensen er zich mee ""bemoeien""

Ik zou eea achter de schermen afhandelen,maar goed,ieder zijn ding...
quote:mormeltje schreef op 10 januari 2010 @ 22:46:

[...]

als je maar niks zegt dan nu,had je maar eerder moeten doen
quote:Zwieber schreef op 10 januari 2010 @ 23:02:

[...]

Dan moet ik op het uitknopje drukken. Klaar.Er zit een knop op je pc, die helpt je zo uit de puree...
quote:iris1969 schreef op 10 januari 2010 @ 22:49:

Ik snap echt niet hoe ze het volhouden en ik snap Angel 1 nu helemaal dat ze stopt.

Alles wel met de kanttekening dat ook zij grote fouten hebben gemaakt, waardoor veel van het gezeik hier is begonnen...Ik denk dat het "gezeik" hier al maandenlang bezig was en de angels zich lang in hebben gehouden tot iemand zich heeft laten provoceren.. klinkt een beetje als een hond porren met een stok totdat ie een keer hapt en dan roepen dat het een rothond is..
quote:pippa2 schreef op 10 januari 2010 @ 23:04:

[...]

Kern van de zaak?Geen idee. Ik geef de oplossing niet, ik stel een vraag.
quote:minny schreef op 10 januari 2010 @ 22:58:

[...]

Dan komt de escalatie niet door de belanghebbende, maar door de aanhakers. Hoe anders zou deze discussie wellicht gegaan zijn als alleen beide betrokken partijen hier hun argumenten hadden geplaatst, in plaats van ook nog eens in discussie te moeten met allerlei andere forummers die zich ermee gingen bemoeien?Daar kun je best eens gelijk in hebben, maar ik gaf alleen antwoord op je vraag waarom ze dat nu doen. Ik denk dus dat mensen pas op het laatste moment aanhaken, of dat slim is staat daar even los van.
quote:mormeltje schreef op 10 januari 2010 @ 23:04:

[...]

Ja daar heb jij weer gelijk in,maar met het risico voor haar dat mensen er zich mee ""bemoeien""

Ik zou eea achter de schermen afhandelen,maar goed,ieder zijn ding...Ehm...dit is niet achter de schermen hoor. Dus weet je dat wel zeker?
quote:iris1969 schreef op 10 januari 2010 @ 23:06:

[...]

Daar kun je best eens gelijk in hebben, maar ik gaf alleen antwoord op je vraag waarom ze dat nu doen. Ik denk dus dat mensen pas op het laatste moment aanhaken, of dat slim is staat daar even los van.Alleen maken ze het probleem alleen maar erger daarmee. En dat is wel degelijk relevant.
Ik heb veel aanhakers hier gezien, die eerst olie op het vuur gooiden en toen gingen stampvoeten dat de vlammen zo hoog oplaaiden. Ehm...ja...
quote:minny schreef op 10 januari 2010 @ 23:06:

[...]

Ehm...dit is niet achter de schermen hoor. Dus weet je dat wel zeker? Duhuh,ik bedoel als IK persoonlijke isseus zou hebben met de angels
quote:mormeltje schreef op 10 januari 2010 @ 23:09:

[...]

Duhuh,ik bedoel als IK persoonlijke isseus zou hebben met de angels Heb jij niet eens issues met de angels dan? Tssssssssss.
quote:minny schreef op 10 januari 2010 @ 23:08:

[...]

Alleen maken ze het probleem alleen maar erger daarmee. En dat is wel degelijk relevant.

als jij je bakkes eens zou houden zou het ook een hoop schelen,jij daagt mij ook op een bepaalde manier uit minny

Is ook niet niet nodig,hpl staat haar eigen mannetje toch wel neem ik aan?
quote:Zwieber schreef op 10 januari 2010 @ 23:10:

[...]

Heb jij niet eens issues met de angels dan? Tssssssssss. Nee,mijn forumquotem is te laag daarvoor ben ik bang
quote:Zwieber schreef op 10 januari 2010 @ 23:04:

[...]

Ik lees dit ook. Maar dat komt omdat er ook een hoop op de man wordt gespeeld. Door alle partijen ongeveer. Ik vind het onbegrijpelijk dat een discussie over beleid en regels niet normaal gevoerd kan worden. Een van de twee (ofwel forummers, al dan niet onderling, ofwel angels) komt de discussie vaak verpesten door persoonlijke opmerkingen dan wel sneers. Niet altijd, wel regelmatig. En dat maakt dit een verhit topic. Terwijl dit typisch een topic zou moeten zijn wat eigenlijk zou moeten overlopen van saaiheid.Inderdaad, soms zie ik iets in een zodanige bewoording staan dat ik de rel al weer van een kilometer aan zie komen....
quote:mormeltje schreef op 10 januari 2010 @ 23:11:

[...]

als jij je bakkes eens zou houden zou het ook een hoop schelen,jij daagt mij ook op een bepaalde manier uit minny

Is ook niet niet nodig,hpl staat haar eigen mannetje toch wel neem ik aan?Goh, welk een interessant niveau van discussieren heb jij zeg. Werkt dat meestal wel voor je?

Ik daag je niet uit, ik ga met je in discussie. Als je daar niet tegen kan, dan zit je hier echt verkeerd.
quote:boogje schreef op 10 januari 2010 @ 23:05:

[...]

Ik denk dat het "gezeik" hier al maandenlang bezig was en de angels zich lang in hebben gehouden tot iemand zich heeft laten provoceren.. klinkt een beetje als een hond porren met een stok totdat ie een keer hapt en dan roepen dat het een rothond is..Daar lijkt het wel op ja.
quote:mormeltje schreef op 10 januari 2010 @ 23:12:

[...]

Nee,mijn forumquotem is te laag daarvoor ben ik bang Ssssssssssst maar ik heb ook geen issues met de angels terwijl ik dat volgens mijn forumquotum wel zou moeten hebben. Ssssssssst.
quote:Zwieber schreef op 10 januari 2010 @ 23:10:

[...]

Heb jij niet eens issues met de angels dan? Tssssssssss. Ja, wat een lichtgewicht he?
quote:Zwieber schreef op 10 januari 2010 @ 23:13:

[...]

Ssssssssssst maar ik heb ook geen issues met de angels terwijl ik dat volgens mijn forumquotum wel zou moeten hebben. Ssssssssst.Nou...wees daar maar niet zo zeker van!
quote:minny schreef op 10 januari 2010 @ 23:14:

[...]

Nou...wees daar maar niet zo zeker van! Wat weet jij wat ik niet weet?
quote:minny schreef op 10 januari 2010 @ 23:08:

Ik heb veel aanhakers hier gezien, die eerst olie op het vuur gooiden en toen gingen stampvoeten dat de vlammen zo hoog oplaaiden. Ehm...ja...

Ná-men, Minny, of is dit ook een gevalletje pot-ketel soms?

Nee sorry, ik deed even een HPL'etje en een Minny'tje in 1 zin, maar ik vind dit echt té flauw van je. Want wie zijn dan de aanhakers en wie moet dan bepalen wanneer je aangehaakt moet zijn om recht van spreken te hebben. Jij komt hier toch ook om mensen te steunen (Floor, BAM en Festen bijvoorbeeld), dus in zekere zin ben jij ook een aanhaker. Niets mis mee, toch? Of mag je hier alleen posten als je eigen belang in het geding is, en niet omdat je vindt dat je misschien iets zinvols bij te dragen hebt aan de discussie? Op welk moment in de discussie dat ook is.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Zwieber schreef op 10 januari 2010 @ 23:14:

[...]

Wat weet jij wat ik niet weet?Niks
quote:minny schreef op 10 januari 2010 @ 23:13:

[...]

Goh, welk een interessant niveau van discussieren heb jij zeg. Werkt dat meestal wel voor je?

Ik daag je niet uit, ik ga met je in discussie. Als je daar niet tegen kan, dan zit je hier echt verkeerd.

O god,ik had een ander smiley moeten gebruiken merk ik,was niet lullig bedoelt hoor...

Vraag me af wat jij ineens tegen mij hebt,serieus min,we hebben toch wel eens leuk geforumt,enop de chat gekletst(bestaat die nog)

Je bent inene zo,n een pitbull,maakt niet uit verder hoor maar vraag het me echt af?
quote:Etosha schreef op 10 januari 2010 @ 23:00:

En het geruzie en gesteggel gaat gewoon verder. Ik ga het eens over een andere boeg gooien, met een vraag aan iedereen die hier post:

wat moet er voor jou persoonlijk gebeuren om het forum vanavond af te kunnen sluiten en te zeggen: "hehe, dat is voorbij!"?

Ik heb hier nauwelijks gepost, maar wel meegelezen. Waarom niet gepost dan? Omdat mijn mening duidelijk aan bod kwam en ik het niet zinvol vond om te gaan zitten echo-en in een topic dat al zo druk is dat Naomi er heel goed voor moet gaan zitten morgen.

Ik zou als moderator het volgende doen:

Een korte termijn stellen waarin ik het af zou handelen en aangeven wat ik in die termijn ga doen. En vragen om geduld zodat ik tijd krijg om te doen wat ik beloof.

Er is maar een select groepje mensen met vraagstukken (problemen vind ik een te groot woord), en die zou ik uitnodigen om e.e.a. achter de schermen te bespreken. MSN, mail, telefoon, persoonlijk gesprek, waar men zich dan ook maar prettig bij voelt. En het dan uitpraten. Er is van beide kanten geen sprake van onwil, maar wel van onbegrip.

Nagenoeg alle vraagstukken die ik hier heb gezien, zijn van belang voor alle forummers, of kunnen dat zijn, aangezien ze met het beleid te maken hebben. De antwoorden c.q. oplossingen van al die vraagstukken zou ik in een soort verklaring verwerken en die plaatsen zodat iedereen die kan lezen. Geen discussie over de verklaring, maar wel tegelijkertijd het nieuwe beleid live laten gaan. Ik mag aannemen dat de antwoorden op de vraagstukken aansluiten op het nieuwe beleid, en de oplossingen ook in het nieuwe beleid zijn opgenomen.

Vanaf dat moment, er vanuit gaande dat de forummers die achter de schermen zijn gaan praten accoord zijn met de uitkomst van die gesprekken, wordt er gewoonweg niet meer ge-OH-d over beleid en beslissingen van vóór die datum. Oud zeer is uitgepraat en nieuw beleid wordt toegepast. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Iets anders
quote:minny schreef op 10 januari 2010 @ 23:15:

[...]

Niks Ik quote je maar even. Ik ga dit vast nog een keer tegen je gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven