Betrouwbare auto

13-11-2019 20:06 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Het blijkt toch wel erg onhandig met een dreumes in huis om alleen een motor te hebben. Dus ik wil graag een auto kopen. Een occasion, ik heb absoluut de financiële middelen niet om een nieuwe auto aan te schaffen.

Afhankelijk van of ik mijn motor ga verkopen of niet (die keuze heb ik nog niet gemaakt en is ook afhankelijk van de aan te schaffen auto) heb ik of +- €2.000 of +- €4.500 budget. Ik heb weinig verstand van auto's en weet dus niet welke merken betrouwbaar zijn. Ik wil een zo betrouwbaar mogelijke auto. Geen auto die elke maand naar de garage moet of elk jaar honderden euro's aan reparaties nodig heeft voordat de APK goedgekeurd wordt. Ik snap dat dat op voorhand nooit met zekerheid te zeggen is, maar het ene automerk is wel betrouwbaarder dan het andere automerk, dacht ik.

Wat is jullie advies? Ik heb verder weinig tot geen eisen/wensen, behalve een 4/5-deurs i.v.m. de autostoel op de achterbank. In de lagere prijscategorie zie ik veelal de kleinere auto's voorbij komen (Peugeot 106, Toyota Aygo, etc.). Maar waar moet ik naar kijken? Leeftijd, km-stand, aantal vorige eigenaars, verbruik, gewicht? En kan ik uit met een budget van €2.000? Of ben ik op de lange termijn veel beter uit met een duurdere occasion, richting die €4.500?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties tot nu toe! Super behulpzaam weer allemaal. Heel fijn.

De auto wordt vooral gebruikt voor korte stukken. Mijn werk is 9 km enkele reis. KDV is 2 km van huis. Verder voor weekendritjes naar familie/Ikea/zwembad met m’n kleine vriend.

Ik ga me er weer verder in verdiepen! Heb in het verleden naar volle tevredenheid een Suzuki Swift gereden, dus sta sowieso open voor weer een Suzuki.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ik verbaas me erover dat men Toyota nog zo veilig en betrouwbaar vindt. Juist Toyota heeft de afgelopen jaren veel terugroepacties gekend, o.a. vanwege veiligheidsproblemen met remsysteem, airbags, gordels die scheurden bij aanrijdingen etc.
mcsteamy schreef:
13-11-2019 23:31
Dank voor alle reacties tot nu toe! Super behulpzaam weer allemaal. Heel fijn.

De auto wordt vooral gebruikt voor korte stukken. Mijn werk is 9 km enkele reis. KDV is 2 km van huis. Verder voor weekendritjes naar familie/Ikea/zwembad met m’n kleine vriend.

Ik ga me er weer verder in verdiepen! Heb in het verleden naar volle tevredenheid een Suzuki Swift gereden, dus sta sowieso open voor weer een Suzuki.
Dus vooral in het weekend? Huren?

Die 9km kun je fietsen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ook eens handig om naar lease te kijken. Dan weet je precies wat je elke maand kwijt bent. Bij veel lease constructies zitten alle kosten (onderhoud, verzekering, belasting e.d.) er al in. Je betaald dan enkel nog de benzine. Mocht iets stuk gaan dan heb je geen extra kosten. Je rijdt dan wel een nieuwe auto met vaak veel meer veiligheidsopties er op itt een auto van 10 jaar oud. (als je minder al 10.000 km per jaar rijdt hebben sommige nog een extra korting)
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
14-11-2019 08:52
Dus vooral in het weekend? Huren?

Die 9km kun je fietsen natuurlijk.

Dat fiets ik nu ook, het punt is dat ik mijn zoon naar de opvang moet brengen/van de opvang moet halen.
En als ik alles fiets, ben ik veel langer onderweg en zit hij langer op de opvang.
In de winter met regen/kou/sneeuw zie ik het ook niet zitten om hem op de fiets mee te nemen.
En het zal fijn zijn om hem op mijn vrije dagen (zondag en maandag) mee te kunnen nemen naar niet-fietsbare locaties.

Elk weekend huren wordt erg prijzig, lijkt me.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Zou ik ook niet doen, 9 km fietsen. En al helemaal niet met kinderen. Lekker met de auto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven