Bezemtopic deel 12

01-02-2012 18:55 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren

We bezemen dus gewoon verder, hier alweer deel 12. Af en toe is het vliegen om alles op tijd af te krijgen. Het gaat niet alleen over bezemen. We kletsen over van alles en nog wat. Werk, kinderen, examens enz. Bezem gerust mee!

Hier staat deel 11
Niet zulk goed nieuws Coe. Ik hoop ook dat hij opknapt en dan nog heel lang mee kan.

Ik ben gisteren door mijn rug gegaan en kan nu niets meer,

ben dus een beetje afwezig.
Aah Zoebje toch!Doe maar lekker rustig aan,met een kruikje in de rug op de bank Hopelijk is het snel over.
Mogguh

Wat een zorgen om de meiden. Eerst: Troela is een prachtmeid! Jammer dat ze daar zelf nog niet zo van overtuigd is. Als ik een beetje door ga denken vraag ik me af of je haar geen veel groter plezier doet met iets wat ze enorm leuk vindt en waar ze haar eigen waarde uit haalt dan met een training van wat voor soort dan ook. Hoewel de trainingen behoorlijk kindvriendelijk zijn blijven ze toch alleen gegeven worden aan kinderen waar 'iets mee is'. En zou je haar geen mooie boodschap meegeven als je haar iets extra's aanbiedt zonder dat zij het gevoel heeft dat ze weer tekortschiet. Denk even als zelf heel gevoelig meisje nu. Een mooi zomerkamp, een leuke hobby/sport of zo, er zijn er zo veel.

Van mij 'moet' Oudste niets dragen, het enige dat hij moet is schone spullen. Op deze manier draagt hij wellicht vaak hetzelfde, maar iets waar hij zich goed in voelt en dat straalt hij dan ook uit.

En controle: je kunt dus met je kind overleggen, denk ik, dat je het belangrijk vindt om een beetje zicht te hebben op wat hij/zij uitspookt, voor zover mogelijk. Omdat je daarvoor nu eenmaal nog verantwoordelijk bent tot ze een jaar of 18 zijn. Mijn Oudste is erg op zijn eigen spulletjes, maar omdat 'ie wel heel nieuwsgierig is naar de mijne krijg ik net genoeg inzicht om te denken dat hij zich nog niet met rare dingen bezig houdt. Voor de rest: vertrouwen, vertrouwen, vertrouwen. Best lastig trouwens.

Hij heeft bij de weg nu verkering met het liefste meisje van de klas. Echt, zo braaf dat ik me afvraag wat hem zo aantrekt in haar, en andersom. Ook nog mooi en slim. Van horen zeggen Zou het wel leuk vinden als hij haar eens hier uitnodigt, maar ik heb zegge en schrijven één kind aan huis gehad. De eerste schooldag. Daarna schaamde Oudste zich voor ons thuis..

Coe, hoop dat exschoonvader snel weer opknapt

Zoeb, hoop dat het kruikje je helpt Wat kan je je dan naar en onthand voelen.

Gelf, een lieve zwaai naar je. Wat goed van je dat je die toestand toen hebt laten zitten. Als je niet aan genieten toekomt heb je het dus nog steeds te druk. Hoe zit het met je Gelftijd in de agenda?

Het was heerlijk eftelingweer, en goed gezelschap. Het was dus ook gewoon druk, denk ik, en niet extreem druk. Wat wel her en der wachten betekent natuurlijk. Maar ja, aangezien Muis nog steeds niet van snel en hoog houdt merk ik daar minder van. Was na vier of vijf keer wel helemaal zat van carnival festival

Gisteren onwijs lang geslapen. En vandaag moet ik me door de troep heenzwoegen. Zodat de schoonmaakster van de week kan schoonmaken in plaats van troep opruimen
Morgen begint hier de vakantie pas Coetje. Raar maar maar...

Wij waren vanmorgen met het complete gezin naar een braderie. Het was koud, maar gezellig en we hebben ons weer laten verleiden een boel lekkere dingen mee te nemen.

Ook nog even in de tuin gewerkt, dus mijn voornemen een dag niks doen heb ik niet waargemaakt.

Er staat trouwens ook nog een berg was om te vouwen, maar die blijft nog wel even staan denk ik.
En die vakantie geldt hier alleen voor Troela.

Oudste vertrekt voor haar laatste week stage en Goldman en ik mogen gewoon werken.
Ik vind die gespreide vakantie's soms helemaal niet handig.

Mijn vriendin haar kinderen hebben 3 weken vakantie,had aankomende week met haar meegekund naar Texel..maar ja,ze moeten hier gewoon naar school.Pech gehad..

Mijn lijstje is af,op de strijk na.Misschien dat ik die straks nog doe en anders morgen weer een dag.

Heb net zelf pizzadeeg gemaakt en het sausje staat te pruttelen.
Mamz,het deuntje van het carnavalfestival zit alweer in mijn hoofd

Fijn dat jullie zo genoten hebben!
Bezig dagje achter de rug. Fijn. Ik hou van mijn huis als ik het weer kan zien
Wij hebben hier een dutje gedaan. Hielp niet tegen de hoofdpijn die ik had, dus net een paracetamol genomen.

Ja Coetje, die gespreide vakantie zijn echt ruk.

Hier hebben ze trouwens maar een week geloof ik.

Ik vind thuiskomen ook altijd zo fijn Mazmie.

Hebben jullie het wel leuk gehad?
Moggu..
Mogguh

Ben weer aan het werk. Zie wel hoe het gaat. kruikje hielp niet en zo'n ouderwetse rode lamp ook al niet. Het gaat wel weer redelijk. Ik ben nog wel steeds net zo'n oud wijf van 100 als ik opsta. Hoewel die denk ik zomaar kwieker zijn dan ik nu.

Ben met de fiets gaan werken. Beweging is goed voor mijn rug. raar maar waar toen ik afstapte voelde ik mijn rug niet, alleen koude jatten.

Zo'n hele dag zitten ga ik dan vast wel weer merken.
Mogguh

Fijn dat je kan fietsen, Zoeb. Dan maar hopen dat het met al die beweging weer terug in normaal schiet.

Vanmiddag een afspraakje op het ggz en voor de rest mijn huis proberen te behouden tegen de troep. Ook wat harder achter mijn opdracht voor juridische vaardigheden aan gaan.

De zon schijnt!
Goedemorgen

Zonnig hier, bij jullie ook?

Zoeb, betrerschap.

Gold, hoe is het met jouw rug? En wat zonde dat Troela zich zo naar kan voelen.

Mamz, lekker he, je huis weer opgeruimd? Hier is ook alles netter dan net want de hulp komt zo voor het eerst. Pffff, nog nooit zoveel opgeruimd als nu

Coe, hoe is het nu met exschoonvader?

Ik werk thuis, Zoon kan nog maar heel weinig met zijn voet. Had nog wel gebeld maar dat zou kunnen kloppen. Vind het nu alleen wel lang duren, we zijn een week verder.... Morgen weer een afspraak dus we zullen het eens bekijken dan.

Goed, nu echt weer aan het werk (al kom ik vast nog wel werkontwijkend even gluren )
Heb een baaldag vandaag (zie BH, verhaal is anders nogal herkenbaar)

Zou eigenlijk vandaag eindelijk weer eens gaan beginnen met sporten maar ik stel het nog maar even uit, echt geen puf!

Coe, Fus vroeg het ook al en ik vroeg het me ook af, hoe is het met ex-schoonpa?

Zoeb, stoer dat je bent gaan fietsen die zere rug. Hoop dat je niet teveel pijn hebt straks na een dag zitten.. beetje voorzichtig aan hoor!

Ok, ik moet weer aan de bak.. tot later!
Hello maisjes...

Vandaag was mijn werkdag dus dat was ook meteen mijn bezemlijstje.

Toen ik thuiskwam heb ik meteen eten gemaakt en nu met de beentjes omhoog op de bank. Morgen komt de rest, oa die mand met wasgoed die er al een heel weekend staat.

Maar nu dus even niks meer.

'Doseren' heet dat

Gelfje, Wil je dat ik je schop om toch te gaan sporten?

Zoeb, hoe ging het met je rug?

Hoe kwam dat nou dat het eer zomaar in schoot? Iets verkeerd getild of zo?

Coetje, druk?

Fuss, hoe kan jij thuis werken vraag ik me af? Of doe je niet meer datgene wat je eerder deed?

Heeft Zoon nou nog steeds pijn?

Fuss, mijn rug blijft een zwakke plek, maar sinds ik werk heeft mijn hele lijf het zwaar.

Spier/gewrichtspijnen waarvoor ik meerdere keren bij de osteopaat geweest ben maar helaas zonder resultaat en mijn linker been wat een soort 'groeipijn 'gevoel heeft als het moe is... Echt niet fijn.

Ik probeer nu dus te doseren. Iedere dag iets doen en als ik gewerkt heb dan kan ik gewoon niet anders dan me de rest van de dag koest houden. Zo is het wel vol te houden al ervaar ik het wel als frustrerend dat ik geen diagnose heb.

De huisarts schuift het onder de noemer 'lichamelijk onverklaarbare klachten' en hij heeft me aangeraden een cursus te volgen om daar mee om te gaan. En daar leer ik dus oa dat ik moet doseren.
Mmm. die cursus goed doseren lijkt mij ook wel wat. Heb regelmatig last van mijn rug. Vandaag ging het eigenlijk best goed en het was fijn om te fietsen. 't Is dat ik morgen om 8 uur moet beginnen. Maar ik ga meer met de fiets. Beviel me prima vandaag.

Het gaat in ieder geval stukken beter met mijn rug.

Nu moet ik de film voor Scouting af gaan maken. De ouderavond is woensdag al en ik ben nog lang niet klaar, dus het wordt een avondje laptop.

Geniet allemaal van de avond.
Moggu..

Koffie en wakker worden..
Het was bij jou meteen wel een hele lange dag he Zoebie?

Film afgekregen?

Werk ze vandaag.

Ik ga ook werken vandaag
Mogguh

Fuss, ik bel je één deze dagen/weken over je werk, als het mag. Ben aan het overwegen of Muis daar beter op zijn plek is.

Wacht op de schoonmaakster.. Even een groepshug
Er is vannacht "iets"gebeurd in ons dorp.De hoofdweg is afgesloten,waarschijnlijk is er een jonge man vermoord,zijn vriendin leeft nog maar wel gewond.

Raar hoor in ons rustige dorpje!
Ik wilde je er net over aanschrijven. Ken je de man? Eng gedoe
Oef wat naar Coe. Lijkt me heftig in jullie dorpje.
Tjonge wat een nieuws op de vroege ochtend.

Heel het dorp zal wel in rep en roer zijn.

Ik was om kwart voor 9 op de tennisbaan, maar het miezerde dus het ging niet door. Na een bak koffie ijn we allemaal weer naar huis gegaan.

Was is ondertussen gevouwen en de wasmachine draait alweer .

Gisteren heb ik een telefoontje gepleegd ivm een cursus voor Troela, daarover wordt ik vandaag teruggebeld.

En gisteravond heeft Goldman Troela's laptop doorgelicht... Het was niet fraai... Wat mijn gevoel me al zei...

Vanavond gaan we met haar in gesprek over hoe en wat nu.

Verder probeer ik niet al te veel te doen. Doseren he ?

Dus:

Stofzuigen (ook de bovenverdiepingen)

Overhemdenstrijk

Samen met Troela het bed verschonen.

Zorgen dat de boel 'visite-proof' is.

Misschien even bij mijn vadertje langs. Of hem hier vragen, dat kan ook.
Kweenie wat je onder 'niet fraai' verstaat? Op mijn computer staan de laatste tijd nogal wat blote vrouwen, had ik ook niet verwacht.

Nou ja, laat jezelf niet omver praten: dit gesprek is wat anders dan wat je moeder deed

Benedenverdieping ziet er prettig schoon uit, en ik heb zelf mijn kasten uitgemest. Voer voor de vrijmarkt aanstaande zondag. Voelt goed
Fijn he Mamzie?

Ik heb ondertussen heel wat telefoontjes gepleegd en het zo goed als geregeld. Nu wachten op een oproep.

Ik wil evt wel wat meer op de BH zetten.

Is het misschien een goed idee die ook weer eens 'op te schonen'?

Overhemdenstrijk is klaar.

Troela kijkt film met een vriendin dus stofzuigen zit er nu even niet in.

En het bed verschonen doe ik maar even op mijn gemakje alleen.

Droger is klaar, tweede lading gaat er nu in. En dat betekent dat er alwéér een volle mand te vouwen staat

Vanavond gezonde hap: Kipfilet, broccoli ( voor de liefhebbers met een sausje) en aardappels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven