Bloot in de tuin zonnen

08-05-2008 14:02 305 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren samen met m'n moeder in de sauna heerlijk in de zon gelegen. Ons gesprek kwam op in je eigen tuin zonnebaden. Ik heb sinds afgelopen herfst eindelijk een tuin en kijk er nu dus helemaal naar uit om dit weekend op mijn postzegeltje gras te gaan zonnebaden! Mijn moeder vertelde mij dat ze dat thuis (ouders wonen in "the middle of nowhere") dus ook lekker bloot doet. Wel een handdoekje bij de hand voor onverwacht bezoek. Helaas is dat in mijn tuin niet echt gepast, voornamelijk omdat de schutting met één van onze buren niet helemaal kijkdicht is.

Nu zei mijn moeder dat het volgens haar helemaal niet toegestaan is om in je eigen tuin in je blootje rond te lopen omdat dat aanstootgevend gedrag is. Ik heb hier nog nooit van gehoord en dacht eigenlijk dat je in je eigen huis/tuin lekker kan doen wat je wilt. Maar goed, wij kwamen er dus niet uit.

Heeft iemand enig idee wat wel en niet mag qua naakt in de tuin lopen? En als naakt niet mag, mag topless dan wel?

Ik vind mensen die in dit geval zo spastisch reageren een beetje eng.

Het verbaast me ook echt dat er zo'n ophef over gemaakt wordt, TO veel plezier met zonnen in je eigen tuin!!
.
Precies. Wat een enorm overtrokken (en soms inderdaad ook spastische) reacties. Maar goed..da's mijn mening. Ik ben het wel eens met de posting van Tum Tum op pagina 1. Ook ik zon naakt op mijn balkon en loop naakt rond in huis. Op mijn balkon kan het zijn dat andere mensen mij naakt zien liggen zonnen. Ik ben er niet op uit om die mensen te shockeren, maar om zelf op mijn manier van de zon te genieten. Indien mensen mijn naakte goddelijke lichaam dan wíllen zien, dan zien ze maar een eind weg. Het is tenslotte hun eigen keuze om te kijken of weg te kijken. Ze móeten niks, maar de nieuwsgierige hypocriete, kortzichtige Nederlander/Nederlandse in bezit van spruitjesmentaliteit vindt het blijkbaar véél te interessant om níet te kijken. Dat mag natuurlijk. Desgewenst zal ik ter verhoging van hun feestvreugde vrolijk naar ze wuiven.
Tuurlijk is ze er blij mee. Ze heeft zelf al een aantal krijsende k-kinderen uitgepoept en is maar al te blij dat ze mijn goddelijke lichaam ziet in plaats van de onooglijke lichaamsvormen van haar shagrokende en bierdrinkende eega.
Ik heb zelf een een aantal kinderen (geen k&k trouwens) er uitgeperst, en ik zou het absoluut niet waarderen als jij jezelf naakt vertoont waar zij jou, al dan niet toevalligerwijs, kunnen zien. Het is maar de vraag of jij ooit nog uitgepoepte krijsend k-kinderen kan veroorzaken daarna....
Op een van de balkons die op het kdv uitkijken, zit al jarenlang een blote man te zonnen met mooi weer. Nooit bij nagedacht dat er ouders zouden kunnen zijn die dat een probleem vinden.

(Hij heeft wel een kleed over de balkonrand hangen, maar als ie even naar binnen loopt, zie je wel alles)
Nou, ik zou daar dus welzeker een probleem mee hebben. En dan maak ik er zijn probleem van.
Maar waarom dan... Ik kan me daar nl heel weinig bij voorstellen...
boeit me ook totaal niet, wat doen mensen allemaal moeilijk zeg. Kijk als die blote man nou open bloot ligt te rukken terwijl die naar het kdv kijkt, tja, dat is misschien een ander verhaal, maar gewoon lekker zonnen? van mij mag die
*thee zit nu tegen mn beeldscherm*

Ik visualiseerde het even, sorry.
Ik vind het volkomen ongepast en getuigen van weinig sociaal gedrag als je je naakt voor peuters vertoont, al dan niet in het zonnetje. Sterker nog, ik vind het zelfs getuigen van een verregaand en rijp voor therapie soort van egoisme als je je naakte uurtje in de zon zo belangrijk vind dat je daar mogelijk een kind mee wil schaden als het moet. Bah...

Ik heb nergens gezegd dat mijn kinderen daardoor geschaad worden, ik heb gezegd dat EEN kind daar MOGELIJK door geschaad kan worden.

Dus als je voortaan mijn kinderen erbuiten wil houden en je woord enkel tot mij wil richten, vriendelijk bedankt.
ik zie ook zo'n dikke witte naakte man voor me, op het balkon, gatverdamme, is wel redelijk onsmakelijk eigenlijk.
Een kind schaden doordat het een blote man ziet... Hallo hé.
Hahhahaa, hij is niet wit en dik :-)
quote:fleurtje schreef op 09 mei 2008 @ 22:04:

Een kind schaden doordat het een blote man ziet... Hallo hé.Ja, het is niet voor niks verboden. Waarom zou het voor de deur niet mogen maar op het balkon wel?
Tja, als jouw kind al geschaad wordt door een bloot mensenlichaam...
Nou ja, wat zal ik zeggen... Aan de overkant van de straat bij onze faculteit staan woonhuizen. Een tijdlang was er een man die iedere keer als er college was in een lokaal waar hij zo in kon kijken, naakt voor zijn raam bivakeerde. Hoe je het ook wendt of keert, dat was toch niet prettig want ondanks dat die man in feite niks deed had hij toch iets van een vieze gluurder. Uiteindelijk is de politie daar trouwens ook langsgeweest.
quote:fleurtje schreef op 09 mei 2008 @ 22:10:

Tja, als jouw kind al geschaad wordt door een bloot mensenlichaam...Oh we gaan ff persoonlijk worden? Met jou ben ik klaar.
dat vind ik ook erg ver gaan, denk je dat het die peuters opvalt? moet die man eens doen bij een middelbare school. Dat zou ik eigenlijk vreemder vinden. Maar inderdaad, hoezo schaden? schaadt een bloot lichaam een kind? en dan gewoon een bloot lichaam van iemand die ligt te zonnen en zich niet met het kind bemoeit? gaat er bij mij niet in
quote:Celeone schreef op 09 mei 2008 @ 22:12:

Nou ja, wat zal ik zeggen... Aan de overkant van de straat bij onze faculteit staan woonhuizen. Een tijdlang was er een man die iedere keer als er college was in een lokaal waar hij zo in kon kijken, naakt voor zijn raam bivakeerde. Hoe je het ook wendt of keert, dat was toch niet prettig want ondanks dat die man in feite niks deed had hij toch iets van een vieze gluurder. Uiteindelijk is de politie daar trouwens ook langsgeweest.tja dat bedoel ik, dat vind ik eigenlijk vreemder dan bij een kdv
Bij een KDV heb je kinderen tot en met 4. Die oudsten weten echt wel wat ze zien. Bovendien, ik weet niet hoe het daar zit, maar mijn dochters naschoolse opvang was ook onderdeel van een KDV. Het is namelijk een Kinder dagverblijf, en geen Onwetende Baby dagverblijf. Op haar opvang zaten kinderen tot de 13....
Wat een discussie. Dan zou mijn jeugd met naturistencampings en topless zonnende moeders van vriendinnetjes me voor mijn leven moeten hebben verpest. Er is toch niets mis mee als kinderen naakte lichamen (in een niet-sexuele context) zien? Ik vind het iets anders als die zonnende man voor het raam van het kdv gaat staan, maar als hij op z'n eigen balkon achter een kleed ligt is er toch niets aan de hand?

Voor het zonnen in de tuin heb ik de regel dat mensen alles mogen zien wat ze ook zien als ik op het strand lig. Dus topless zonnen vind ik geen probleem zolang ik niet zonder schutting naast het terras van de buren lig (en het ze dus opdring).
Dat zeg ik....
Minny: wat nou als je kinderen bij een vriendje gaan spelen en de moeder topless in de zon zien liggen? Beschadigt dat ze ook voor het leven?
Dat zeg ik....
Dan moet je niet raar opkijken als de peuter bij de buren gaat vast stellen dat je geen piemel hebt!
Tja, als je je kinderen opvoedt met het idee dat bloot maar vies is...

Of denk je dat alle nudistenkinderen geschaad zijn en getraumatiseerd door het leven gaan... zal wel meevallen, Minny.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven