Buurman steelt van ons

02-04-2019 09:33 176 berichten
Buurschap
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-04-2019 16:51
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
97.68% gewijzigd
Mars567 schreef:
02-04-2019 12:27
Ik heb weinig vertrouwen in zo's gesprek. Hij zou alles ontkennen! Wat zou je doen als je hem was? Het is niet waard! Ik heb wel mijn uitlaatklep gehad en nu gaat mijn man de slot vervangen! Ik heb wel gekregen wat ik wil!
Tegen man van 50: het is niet cool wat je doet! Huisvredebreuk! Oh!
anoniem_380662 wijzigde dit bericht op 02-04-2019 12:51
15.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel...
Life is short. Eat dessert first.
Mars567 schreef:
02-04-2019 11:51
Wat houd dit in? Home Alone behandelin?
Waar ben jij met kerst? :-)
Laten we zeggen dat je de buurman ludiek laat weten dat zijn onaangekondigde, eenzame en kleptomane bezoekjes niet op prijs worden gesteld.
Met een emmertje latex boven de deur oid.
CourtneyTT schreef:
02-04-2019 10:47
Leuk idee. Maar dan kan hij haar aanklagen vanwege geneuzel omtrent privacy en zulks.
Nee hoor. Jij mag filmen in jouw eigen huis. Zolang je er geen teksten onder zet als ‘dief’ op YT. Maar een simpele constatering van de feiten: “Camera neemt op. En daar loopt mijn buurman met een wc-rol naar buiten, wat raar’” is geen laster of smaad. Iedereen kan 1+1 optellen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik nu echt ergens niet tegen kan dan is het pikken! En dan niet zomaar iets uit de tuin zeg je, maar gewoon binnenkomen? Als ik het bewijs op video had zou ik direct naar de politie stappen en de hele buurt inlichten! Die buur negeer ik trouwens voor de rest van mijn leven.
lemoos2 schreef:
02-04-2019 12:50
Nee hoor. Jij mag filmen in jouw eigen huis. Zolang je er geen teksten onder zet als ‘dief’ op YT. Maar een simpele constatering van de feiten: “Camera neemt op. En daar loopt mijn buurman met een wc-rol naar buiten, wat raar’” is geen laster of smaad. Iedereen kan 1+1 optellen.
Dit is geweldig! Dank je wel! Ik ga precies zo doen als je zegt!
Mars567 schreef:
02-04-2019 12:57
Dit is geweldig! Dank je wel! Ik ga precies zo doen als je zegt!
Als je echt wat wil doen wat zoden aan de dijk zet: loop naar die buurman toe en eis een schadevergoeding voor de gestolen goederen en vervanging slot. Wil hij dat niet, dan stap je met je video’s naar de politie en doet aangifte. En je laat iedere buur weten wat voor mafkees het is.

Dat zou ik doen.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
02-04-2019 12:50
Nee hoor. Jij mag filmen in jouw eigen huis. Zolang je er geen teksten onder zet als ‘dief’. Maar een simpele constatering van de feiten: “Camera neemt op. En daar loopt mijn buurman met een wc-rol naar buiten, wat raar’ is geen laster of smaad.
Uh... ik lees anders nergens dat TO het cameratoezicht expliciet heeft aangekondigd...

Cameratoezicht, filmen en fotograferen van mensen
Cameratoezicht en filmen van mensen op straat, in winkels en andere openbare locaties gebeurt steeds vaker. Meestal aangekondigd, maar soms ook wel in het geheim. Het kan dan gaan om bewakingscamera’s op straat of in een winkelcentrum. Maar ook om gewoon mensen fotograferen of filmen. Uit hobby, om huis of tuin te beveiligen, of om de buren in de gaten te houden. Op grond van privacy-overwegingen is wetgeving ingevoerd over cameratoezicht. Deze wetgeving geldt voor bewakingscamera's en ander al dan niet heimelijk cameratoezicht, maar ook voor iedereen die fotografeert of filmt. In het openbaar of op prive-locaties. Uit hobbyisme, voor een (amateur- of professionele) film of om een andere reden.

Filmen of fotograferen op een voor het publiek toegankelijke plaats mag, maar de aanwezigheid van camera's moet duidelijk aangegeven zijn. In besloten ruimtes -waaronder ook op het werk- mogen mensen in beginsel niet worden gefilmd. Er moet een zwaarwegend belang zijn. En ook nu moet het expliciet aangekondigd zijn.

Foto en film in besloten omgeving

Elk opzettelijk filmen of fotograferen in woningen of niet-publieke plaatsen is verboden tenzij dit vooraf duidelijk is aangekondigd (art. 139f Wetboek van Strafrecht: maximaal zes maanden cel).

Fotograferen of filmen in je eigen huis of tuin, of op kantoor valt niet onder bovenstaande regeling. Deze ruimten zijn niet "voor het publiek toegankelijk". Hier gelden strengere regels. Elk opzettelijk filmen of fotograferen is verboden als je het niet aangekondigd hebt. Het maakt daarbij niet uit of de camera ergens aangebracht is of vastgehouden wordt door de fotograaf of cameraman. Het in je bezit hebben van een foto of film die op die verboden manier is gemaakt, is bovendien ook verboden.

Voor de rest zie:
https://www.iusmentis.com/maatschappij/ ... atoezicht/
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Mars567 schreef:
02-04-2019 12:57
Dit is geweldig! Dank je wel! Ik ga precies zo doen als je zegt!
Dat zou ik dus maar niet doen.
We used to be friends...
lemoos2 schreef:
02-04-2019 13:00
loop naar die buurman toe en eis een schadevergoeding voor de gestolen goederen en vervanging slot. Wil hij dat niet, dan stap je met je video’s naar de politie en doet aangifte. En je laat iedere buur weten wat voor mafkees het is.
Dit.

En dat laatste gebeurt toch wel met een drankje te veel tijdens de buurt-bbq haha
Alle reacties Link kopieren
Mars567 schreef:
02-04-2019 12:57
Dit is geweldig! Dank je wel! Ik ga precies zo doen als je zegt!

Maar wat ben je ermee verder dat het op YouTube staat?
Kan die buur ongestraft nog verder rare dingen doen. Vertrouw je die mens nog?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het idee dat dit topic een dag te laat geplaatst is.
Niet geschoten is altijd mis
CourtneyTT schreef:
02-04-2019 13:02
Uh... ik lees anders nergens dat TO het cameratoezicht expliciet heeft aangekondigd...

Cameratoezicht, filmen en fotograferen van mensen
Cameratoezicht en filmen van mensen op straat, in winkels en andere openbare locaties gebeurt steeds vaker. Meestal aangekondigd, maar soms ook wel in het geheim. Het kan dan gaan om bewakingscamera’s op straat of in een winkelcentrum. Maar ook om gewoon mensen fotograferen of filmen. Uit hobby, om huis of tuin te beveiligen, of om de buren in de gaten te houden. Op grond van privacy-overwegingen is wetgeving ingevoerd over cameratoezicht. Deze wetgeving geldt voor bewakingscamera's en ander al dan niet heimelijk cameratoezicht, maar ook voor iedereen die fotografeert of filmt. In het openbaar of op prive-locaties. Uit hobbyisme, voor een (amateur- of professionele) film of om een andere reden.

Filmen of fotograferen op een voor het publiek toegankelijke plaats mag, maar de aanwezigheid van camera's moet duidelijk aangegeven zijn. In besloten ruimtes -waaronder ook op het werk- mogen mensen in beginsel niet worden gefilmd. Er moet een zwaarwegend belang zijn. En ook nu moet het expliciet aangekondigd zijn.

Foto en film in besloten omgeving

Elk opzettelijk filmen of fotograferen in woningen of niet-publieke plaatsen is verboden tenzij dit vooraf duidelijk is aangekondigd (art. 139f Wetboek van Strafrecht: maximaal zes maanden cel).

Fotograferen of filmen in je eigen huis of tuin, of op kantoor valt niet onder bovenstaande regeling. Deze ruimten zijn niet "voor het publiek toegankelijk". Hier gelden strengere regels. Elk opzettelijk filmen of fotograferen is verboden als je het niet aangekondigd hebt. Het maakt daarbij niet uit of de camera ergens aangebracht is of vastgehouden wordt door de fotograaf of cameraman. Het in je bezit hebben van een foto of film die op die verboden manier is gemaakt, is bovendien ook verboden.

Voor de rest zie:
https://www.iusmentis.com/maatschappij/ ... atoezicht/
Ja, want je bent natuurlijk zo debiel om te zeggen dat je het niet aan hebt gekondigd bij de voordeur. Zo’n stickertje/bordje plak je er natuurlijk binnen twee seconden op. De meeste bedrijven die deze camera’s installeren geven je ook de stickers. Op mijn voordeur zit geen sticker. Maar ik heb ze wel gekregen.
Blankepit schreef:
02-04-2019 13:03
Dit.

En dat laatste gebeurt toch wel met een drankje te veel tijdens de buurt-bbq haha
Precies. Filmpjes op YT plempen (ik dacht dat dit een Noors topic was BTW) helpt niet echt. Gelijk confronteren. Ik snap echt niet waarom je je af zou moeten vragen wat te doen in zo’n situatie. Enige reden waarom ik niet gelijk naar de politie zou stappen: eerst proberen schadevergoeding af te dwingen voor de komende kosten (vervanging slot). Ik heb de tijd niet om een dik jaar te wachten op een afdoening via OvJ en hem dan voor de civiele rechtbank te slepen.
heb je voor de zekerheid je behandeling hervat bij je psychiatrisch verpleegkundige?
het gaat echt niet goed met je TO.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
02-04-2019 13:06
Ja, want je bent natuurlijk zo debiel om te zeggen dat je het niet aan hebt gekondigd bij de voordeur. Zo’n stickertje/bordje plak je er natuurlijk binnen twee seconden op. De meeste bedrijven die deze camera’s installeren geven je ook de stickers. Op mijn voordeur zit geen sticker. Maar ik heb ze wel gekregen.
TO weet anders niets van regelgeving. Dat blijkt wel uit dit topic.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
02-04-2019 12:48
Waar ben jij met kerst? :-)
Laten we zeggen dat je de buurman ludiek laat weten dat zijn onaangekondigde, eenzame en kleptomane bezoekjes niet op prijs worden gesteld.
Met een emmertje latex boven de deur oid.
en stroom op het slot ̷M̷e̷r̷r̷y̷ ̷C̷h̷r̷i̷s̷t̷m̷a̷s̷ , Happy Easter ya filthy animal
CourtneyTT schreef:
02-04-2019 13:10
TO weet anders niets van regelgeving. Dat blijkt wel uit dit topic. Dus is het voor haar sowieso niet bijster slim om jouw "advies" op te volgen.
ik vermoed dat jij weinig tot niets weet van loepen :sherlock:
CourtneyTT schreef:
02-04-2019 13:10
TO weet anders niets van regelgeving. Dat blijkt wel uit dit topic.
Nee maar die buurman bestaat ook niet :-D. Dus dat zijn dan hoogstwaarschijnlijk beelden van een lege woonkamer.
lemoos2 schreef:
02-04-2019 13:08
Enige reden waarom ik niet gelijk naar de politie zou stappen:
Belangrijkste reden zou voor mij zijn dat je buren bent en je nog jaren met elkaar door moet en dan liever in onderling overleg en hopenlijk veel mea culpa's van buurman's kant.
Blankepit schreef:
02-04-2019 13:14
Belangrijkste reden zou voor mij zijn dat je buren bent en je nog jaren met elkaar door moet en dan liever in onderling overleg en hopenlijk veel mea culpa's van buurman's kant.
Zo’n figuur wil ik zo ver mogelijk van mij vandaan houden. Zo’n ‘goedemorgen/goedenavond/lekker weertje he’ contact meer of minder maakt mij niets uit.
Poker schreef:
02-04-2019 13:04
Maar wat ben je ermee verder dat het op YouTube staat?
Kan die buur ongestraft nog verder rare dingen doen. Vertrouw je die mens nog?
Nee, kan mijn man overtuigen dat we een nieuw slot nodig hebben! Dat heb ik al een paar keer gevraagd, maar hij zei: je vergeet dingen!
Mars567 schreef:
02-04-2019 13:17
Nee, kan mijn man overtuigen dat we een nieuw slot nodig hebben! Dat heb ik al een paar keer gevraagd, maar hij zei: je vergeet dingen!
en daarvoor moet je een filmpje op youtube zetten
GA HULP ZOEKEN via je huisarts!
lemoos2 schreef:
02-04-2019 13:17
Zo’n figuur wil ik zo ver mogelijk van mij vandaan houden. Zo’n ‘goedemorgen/goedenavond/lekker weertje he’ contact meer of minder maakt mij niets uit.
Ik ben iets vergevingsgezinder dan jij denk ik :A:
ouwewijsneus schreef:
02-04-2019 13:09
heb je voor de zekerheid je behandeling hervat bij je psychiatrisch verpleegkundige?
het gaat echt niet goed met je TO.
Ik ben kerngezond: fysiek en psychisch ! JIJ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven