Buurman steelt van ons
dinsdag 2 april 2019 om 12:39
Tegen man van 50: het is niet cool wat je doet! Huisvredebreuk! Oh!
anoniem_380662 wijzigde dit bericht op 02-04-2019 12:51
15.19% gewijzigd
dinsdag 2 april 2019 om 12:48
dinsdag 2 april 2019 om 12:50
Nee hoor. Jij mag filmen in jouw eigen huis. Zolang je er geen teksten onder zet als ‘dief’ op YT. Maar een simpele constatering van de feiten: “Camera neemt op. En daar loopt mijn buurman met een wc-rol naar buiten, wat raar’” is geen laster of smaad. Iedereen kan 1+1 optellen.CourtneyTT schreef: ↑02-04-2019 10:47Leuk idee. Maar dan kan hij haar aanklagen vanwege geneuzel omtrent privacy en zulks.
dinsdag 2 april 2019 om 12:56
dinsdag 2 april 2019 om 12:57
Dit is geweldig! Dank je wel! Ik ga precies zo doen als je zegt!lemoos2 schreef: ↑02-04-2019 12:50Nee hoor. Jij mag filmen in jouw eigen huis. Zolang je er geen teksten onder zet als ‘dief’ op YT. Maar een simpele constatering van de feiten: “Camera neemt op. En daar loopt mijn buurman met een wc-rol naar buiten, wat raar’” is geen laster of smaad. Iedereen kan 1+1 optellen.
dinsdag 2 april 2019 om 13:00
Als je echt wat wil doen wat zoden aan de dijk zet: loop naar die buurman toe en eis een schadevergoeding voor de gestolen goederen en vervanging slot. Wil hij dat niet, dan stap je met je video’s naar de politie en doet aangifte. En je laat iedere buur weten wat voor mafkees het is.
Dat zou ik doen.
dinsdag 2 april 2019 om 13:02
Uh... ik lees anders nergens dat TO het cameratoezicht expliciet heeft aangekondigd...
Cameratoezicht, filmen en fotograferen van mensen
Cameratoezicht en filmen van mensen op straat, in winkels en andere openbare locaties gebeurt steeds vaker. Meestal aangekondigd, maar soms ook wel in het geheim. Het kan dan gaan om bewakingscamera’s op straat of in een winkelcentrum. Maar ook om gewoon mensen fotograferen of filmen. Uit hobby, om huis of tuin te beveiligen, of om de buren in de gaten te houden. Op grond van privacy-overwegingen is wetgeving ingevoerd over cameratoezicht. Deze wetgeving geldt voor bewakingscamera's en ander al dan niet heimelijk cameratoezicht, maar ook voor iedereen die fotografeert of filmt. In het openbaar of op prive-locaties. Uit hobbyisme, voor een (amateur- of professionele) film of om een andere reden.
Filmen of fotograferen op een voor het publiek toegankelijke plaats mag, maar de aanwezigheid van camera's moet duidelijk aangegeven zijn. In besloten ruimtes -waaronder ook op het werk- mogen mensen in beginsel niet worden gefilmd. Er moet een zwaarwegend belang zijn. En ook nu moet het expliciet aangekondigd zijn.
Foto en film in besloten omgeving
Elk opzettelijk filmen of fotograferen in woningen of niet-publieke plaatsen is verboden tenzij dit vooraf duidelijk is aangekondigd (art. 139f Wetboek van Strafrecht: maximaal zes maanden cel).
Fotograferen of filmen in je eigen huis of tuin, of op kantoor valt niet onder bovenstaande regeling. Deze ruimten zijn niet "voor het publiek toegankelijk". Hier gelden strengere regels. Elk opzettelijk filmen of fotograferen is verboden als je het niet aangekondigd hebt. Het maakt daarbij niet uit of de camera ergens aangebracht is of vastgehouden wordt door de fotograaf of cameraman. Het in je bezit hebben van een foto of film die op die verboden manier is gemaakt, is bovendien ook verboden.
Voor de rest zie:
https://www.iusmentis.com/maatschappij/ ... atoezicht/
We used to be friends...
dinsdag 2 april 2019 om 13:03
Dit.
En dat laatste gebeurt toch wel met een drankje te veel tijdens de buurt-bbq haha
dinsdag 2 april 2019 om 13:06
Ja, want je bent natuurlijk zo debiel om te zeggen dat je het niet aan hebt gekondigd bij de voordeur. Zo’n stickertje/bordje plak je er natuurlijk binnen twee seconden op. De meeste bedrijven die deze camera’s installeren geven je ook de stickers. Op mijn voordeur zit geen sticker. Maar ik heb ze wel gekregen.CourtneyTT schreef: ↑02-04-2019 13:02Uh... ik lees anders nergens dat TO het cameratoezicht expliciet heeft aangekondigd...
Cameratoezicht, filmen en fotograferen van mensen
Cameratoezicht en filmen van mensen op straat, in winkels en andere openbare locaties gebeurt steeds vaker. Meestal aangekondigd, maar soms ook wel in het geheim. Het kan dan gaan om bewakingscamera’s op straat of in een winkelcentrum. Maar ook om gewoon mensen fotograferen of filmen. Uit hobby, om huis of tuin te beveiligen, of om de buren in de gaten te houden. Op grond van privacy-overwegingen is wetgeving ingevoerd over cameratoezicht. Deze wetgeving geldt voor bewakingscamera's en ander al dan niet heimelijk cameratoezicht, maar ook voor iedereen die fotografeert of filmt. In het openbaar of op prive-locaties. Uit hobbyisme, voor een (amateur- of professionele) film of om een andere reden.
Filmen of fotograferen op een voor het publiek toegankelijke plaats mag, maar de aanwezigheid van camera's moet duidelijk aangegeven zijn. In besloten ruimtes -waaronder ook op het werk- mogen mensen in beginsel niet worden gefilmd. Er moet een zwaarwegend belang zijn. En ook nu moet het expliciet aangekondigd zijn.
Foto en film in besloten omgeving
Elk opzettelijk filmen of fotograferen in woningen of niet-publieke plaatsen is verboden tenzij dit vooraf duidelijk is aangekondigd (art. 139f Wetboek van Strafrecht: maximaal zes maanden cel).
Fotograferen of filmen in je eigen huis of tuin, of op kantoor valt niet onder bovenstaande regeling. Deze ruimten zijn niet "voor het publiek toegankelijk". Hier gelden strengere regels. Elk opzettelijk filmen of fotograferen is verboden als je het niet aangekondigd hebt. Het maakt daarbij niet uit of de camera ergens aangebracht is of vastgehouden wordt door de fotograaf of cameraman. Het in je bezit hebben van een foto of film die op die verboden manier is gemaakt, is bovendien ook verboden.
Voor de rest zie:
https://www.iusmentis.com/maatschappij/ ... atoezicht/
dinsdag 2 april 2019 om 13:08
Precies. Filmpjes op YT plempen (ik dacht dat dit een Noors topic was BTW) helpt niet echt. Gelijk confronteren. Ik snap echt niet waarom je je af zou moeten vragen wat te doen in zo’n situatie. Enige reden waarom ik niet gelijk naar de politie zou stappen: eerst proberen schadevergoeding af te dwingen voor de komende kosten (vervanging slot). Ik heb de tijd niet om een dik jaar te wachten op een afdoening via OvJ en hem dan voor de civiele rechtbank te slepen.
dinsdag 2 april 2019 om 13:10
TO weet anders niets van regelgeving. Dat blijkt wel uit dit topic.lemoos2 schreef: ↑02-04-2019 13:06Ja, want je bent natuurlijk zo debiel om te zeggen dat je het niet aan hebt gekondigd bij de voordeur. Zo’n stickertje/bordje plak je er natuurlijk binnen twee seconden op. De meeste bedrijven die deze camera’s installeren geven je ook de stickers. Op mijn voordeur zit geen sticker. Maar ik heb ze wel gekregen.
We used to be friends...
dinsdag 2 april 2019 om 13:11
en stroom op het slot ̷M̷e̷r̷r̷y̷ ̷C̷h̷r̷i̷s̷t̷m̷a̷s̷ , Happy Easter ya filthy animal
dinsdag 2 april 2019 om 13:12
ik vermoed dat jij weinig tot niets weet van loepenCourtneyTT schreef: ↑02-04-2019 13:10TO weet anders niets van regelgeving. Dat blijkt wel uit dit topic. Dus is het voor haar sowieso niet bijster slim om jouw "advies" op te volgen.
dinsdag 2 april 2019 om 13:13
Nee maar die buurman bestaat ook nietCourtneyTT schreef: ↑02-04-2019 13:10TO weet anders niets van regelgeving. Dat blijkt wel uit dit topic.
dinsdag 2 april 2019 om 13:14
dinsdag 2 april 2019 om 13:17
Zo’n figuur wil ik zo ver mogelijk van mij vandaan houden. Zo’n ‘goedemorgen/goedenavond/lekker weertje he’ contact meer of minder maakt mij niets uit.
dinsdag 2 april 2019 om 13:17
Nee, kan mijn man overtuigen dat we een nieuw slot nodig hebben! Dat heb ik al een paar keer gevraagd, maar hij zei: je vergeet dingen!
dinsdag 2 april 2019 om 13:24
Ik ben kerngezond: fysiek en psychisch ! JIJ?ouwewijsneus schreef: ↑02-04-2019 13:09heb je voor de zekerheid je behandeling hervat bij je psychiatrisch verpleegkundige?
het gaat echt niet goed met je TO.