Cadeau trouwfeest??
maandag 7 september 2009 om 11:36

maandag 7 september 2009 om 11:48
Hij heeft maar 2 collega's uitgenodigd, dus samenleggen zit er niet echt in. En ja het is een redelijk leuke collega, ze rijden ook telkens samen naar het werk. Soms hebben ze wel woorden, of doen ze lastig tegen mekaar. Maar ja een collega blijft een collega. 25 Euro lijkt me zo weinig, dat hebben we gegeven toen zijn dochterje gedoopt werd. Dus misschien toch op 50 Euro houden dan. We gaan tenslotte ook met z'n twee eten en drinken op dat feest.
maandag 7 september 2009 om 11:49
[quote]Liani schreef op 07 september 2009 @ 11:48:
Hij heeft maar 2 collega's uitgenodigd, dus samenleggen zit er niet echt in. En ja het is een redelijk leuke collega, ze rijden ook telkens samen naar het werk. Soms hebben ze wel woorden, of doen ze lastig tegen mekaar. Maar ja een collega blijft een collega. 25 Euro lijkt me zo weinig, dat hebben we gegeven toen zijn dochterje gedoopt werd. Dus misschien toch op 50 Euro houden dan. We gaan tenslotte ook met z'n twee eten en drinken op dat feest.[/quote]
Maar daar hoef jij toch niet voor te betalen in de vorm van een cadeau?
Je kan ook thuis een drankje doen op dat moment
Hij heeft maar 2 collega's uitgenodigd, dus samenleggen zit er niet echt in. En ja het is een redelijk leuke collega, ze rijden ook telkens samen naar het werk. Soms hebben ze wel woorden, of doen ze lastig tegen mekaar. Maar ja een collega blijft een collega. 25 Euro lijkt me zo weinig, dat hebben we gegeven toen zijn dochterje gedoopt werd. Dus misschien toch op 50 Euro houden dan. We gaan tenslotte ook met z'n twee eten en drinken op dat feest.[/quote]
Maar daar hoef jij toch niet voor te betalen in de vorm van een cadeau?
Je kan ook thuis een drankje doen op dat moment
"ik ben het, Barbabelladingdong"
maandag 7 september 2009 om 11:53
Ik vind het ook altijd afhangen van wel of geen vrijgezellenfeest, en (nog belangrijker) hoeveel heb je zelf te besteden (wat kun je missen?). Voor de één is twintig euro al een heel groot bedrag en voor de ander is vijftig euro geen enkel probleem. Voor jou is het kennelijk geen probleem. Zou zelf wel nog even bij die andere collega checken wat deze kan missen en wil besteden.
maandag 7 september 2009 om 12:00
quote:Liani schreef op 07 september 2009 @ 11:57:
Dus eigenlijk wil je zeggen dat als ik nu ook nog eens 2 kinderen had, ik ook gewoon 50 Euro zou kunnen geven? Ook al ga je met z'n vieren eten en drinken op dat feest? Ik vind dat niet echt kunnen...
Ik blijf het een rare redenering vinden. Jij bent uitgenodigd op een feest van mensen die hun trouwen met jullie willen vieren. Een feest geven. En jij gaat het cadeau erop afstemmen met hoeveel mensen je komt omdat ze allemaal mee eten.
Als je bij iemand gewoon gaat eten, dan ga je toch ook geen geld geven omdat je daar eet en drinkt?
Dus eigenlijk wil je zeggen dat als ik nu ook nog eens 2 kinderen had, ik ook gewoon 50 Euro zou kunnen geven? Ook al ga je met z'n vieren eten en drinken op dat feest? Ik vind dat niet echt kunnen...
Ik blijf het een rare redenering vinden. Jij bent uitgenodigd op een feest van mensen die hun trouwen met jullie willen vieren. Een feest geven. En jij gaat het cadeau erop afstemmen met hoeveel mensen je komt omdat ze allemaal mee eten.
Als je bij iemand gewoon gaat eten, dan ga je toch ook geen geld geven omdat je daar eet en drinkt?
"ik ben het, Barbabelladingdong"
maandag 7 september 2009 om 12:14
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het een raar idee vind dat je met de inhoud van je envelopje moet compenseren wat je consumeert op een bruiloft. Dat had ik hier al eerder gelezen en ik was daar echt ongerust over geworden nu ik met mijn man en kinderen binnenkort naar een extreem groots trouwfeest in het buitenland ga. Kaliber hautecouture en paparazzi. En wij zijn gewoon woonerf met kinderen, zeg maar. Het zal me al een rib uit m'n lijf kosten om iedereen fatsoenlijk gekleed erheen te krijgen. Ik kan dan toch niet ook nog 500 dollar pp in een envelopje stoppen omdat zij zo rijk zijn en zoveel geld uit kunnen/willen geven aan hun bruiloft?!
maandag 7 september 2009 om 12:17
Ik vind dat ook onzin Yette en Barbabella. GIng een keer naar een bruiloft in Spanje waar het gebruikelijk is (veel!) geld te geven. Had al een mooie jurk aangeschaft (want met de gemiddelde NL 'nette bruiloftskleding' kom je er niet in Spanje) en natuurlijk 2 tickets plus hotel enzovoort. Ik heb een heel mooi kado uit de wereldwinkel gekocht, dat geloof ik maar 20 euro kostte. Het kado was verder dat wij er waren vond ik!
maandag 7 september 2009 om 12:17
maandag 7 september 2009 om 12:20
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 07 september 2009 @ 12:17:
Flashy, ik begrijp de gedachte erachter (alhoewel begrijpen, als je het niet van te voren kan betalen moet je het niet doen, maar dat is mijn idee), maar daar hoef ik toch niet van te voren aan te denken hoeveel ik in het envelopje stop?Nee, maar (on)bewust denken mensen er toch over na, dat doe ik dus ook. Maarja zeker met een collega vind ik 50 al best veel geld.
Flashy, ik begrijp de gedachte erachter (alhoewel begrijpen, als je het niet van te voren kan betalen moet je het niet doen, maar dat is mijn idee), maar daar hoef ik toch niet van te voren aan te denken hoeveel ik in het envelopje stop?Nee, maar (on)bewust denken mensen er toch over na, dat doe ik dus ook. Maarja zeker met een collega vind ik 50 al best veel geld.
maandag 7 september 2009 om 12:20
Yette, ik vind dat jouw aanwezigheid (reiskosten, aanschaf nieuwe kleding etc) ook al een bijdrage is aan de feestvreugde en een cadeau op zich. Dat vind ik ook van een georganiseerd vrijgezellenfeest. Zo'n dagje kost ook zomaar 100 euro per persoon. Dan zou je daarna nog een klein fortuin in een envelop moeten stoppen?
Klinkt overigens wel als een hele aparte ervaring zo'n buitenlands feest... Leuk om een keer mee te maken, lijkt me!
Klinkt overigens wel als een hele aparte ervaring zo'n buitenlands feest... Leuk om een keer mee te maken, lijkt me!
maandag 7 september 2009 om 12:23
Toen wij trouwden (zo'n eeuw geleden...) kregen we Euro 20 van een daggast, Euro 50 van 2 daggasten en 's avonds varieerden het een beetje tussen de Euro 15 en Euro 30 per stel. Ik vind Euro 50 echt veel geld voor collega's.
Ik moet eerlijk zijn dat ik Euro 20 ook wel heel weinig vond voor een daggast. Maar goed... ik kan niet in haar/zijn portomonaie kijken.
Kun je een geldbedrag niet voorkomen door iets subliems te kopen waar hij/zij het geregeld over heeft? Als ze toch redelijk vaak bij elkaar in de buurt zijn, is dat misschien wel te regelen. Nog origineel, indrukwekkender en blijvender ook!
Ik moet eerlijk zijn dat ik Euro 20 ook wel heel weinig vond voor een daggast. Maar goed... ik kan niet in haar/zijn portomonaie kijken.
Kun je een geldbedrag niet voorkomen door iets subliems te kopen waar hij/zij het geregeld over heeft? Als ze toch redelijk vaak bij elkaar in de buurt zijn, is dat misschien wel te regelen. Nog origineel, indrukwekkender en blijvender ook!
Volg je hart. Dat klopt.
maandag 7 september 2009 om 12:25
Overigens vond ik het meest bijzondere kado nog een kado (ook) uit de wereldwinkel: een beeldje zonder begin of eind met een prachtige kaart erbij, waarop stond "moge jullie liefde zo oneindig zijn als dit beeldje".
toen wij naar Parijs gingen voor een bruiloft (idd ook hotel, reiskosten, nieuwe kleding) heb ik een prachtige foto van het bruidspaar op doek laten printen. Ze waren er super blij mee. En het heeft mij Euro 18 gekost! (en het paste in mijn koffer!)
toen wij naar Parijs gingen voor een bruiloft (idd ook hotel, reiskosten, nieuwe kleding) heb ik een prachtige foto van het bruidspaar op doek laten printen. Ze waren er super blij mee. En het heeft mij Euro 18 gekost! (en het paste in mijn koffer!)
Volg je hart. Dat klopt.