Cadeau trouwfeest??

07-09-2009 11:36 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Mijn vriend en ik zijn uitgenodigd op het avondfeest van de trouw van zijn collega.

Ze vragen als cadeau geld, maar hoeveel wordt er gewoonlijk gegeven aan een collega? Ik dacht aan iets van 50 - 75 Euro, is dat veel, weinig of net goed?
Ik vind 30 euro voor een collega netjes. Hij wil toch een feest geven?
Ja ik weet het wel: hij GEEFT dat feest. Eigenlijk moeten de gasten niet betalen voor het feest, maar geef je een cadeautje zodat het koppel er iets leuk mee kan doen. MAAR ik weet gewoon dat veel mensen een deel van hun feest betalen met het geld dat ze krijgen. En wat koop je of doe je tegenwoordig nog voor 30 Euro?
quote:lilaemme schreef op 07 september 2009 @ 12:20:

Yette, ik vind dat jouw aanwezigheid (reiskosten, aanschaf nieuwe kleding etc) ook al een bijdrage is aan de feestvreugde en een cadeau op zich. Dat vind ik ook van een georganiseerd vrijgezellenfeest. Zo'n dagje kost ook zomaar 100 euro per persoon. Dan zou je daarna nog een klein fortuin in een envelop moeten stoppen?

Klinkt overigens wel als een hele aparte ervaring zo'n buitenlands feest... Leuk om een keer mee te maken, lijkt me!

We hebben er inderdaad veel zin in! Maar eerlijk gezegd dus ook nogal wat stress vooraf. Het duurt nog weken, maar ik ben nu al bezig met wie wat aanmoet en zo.

Ik heb trouwens vorige week bij andere gasten uit Nederland geïnformeerd wat zij gaan geven. De een dacht aan 30 de ander aan 70. Ik denk dat we er maar tussenin gaan zitten.
Joh..dan geef jij lekker 50 euro...waar maak je je nou druk om?Je geeft wat je kwijt wil..
quote:Liani schreef op 07 september 2009 @ 12:42:

Ja ik weet het wel: hij GEEFT dat feest. Eigenlijk moeten de gasten niet betalen voor het feest, maar geef je een cadeautje zodat het koppel er iets leuk mee kan doen. MAAR ik weet gewoon dat veel mensen een deel van hun feest betalen met het geld dat ze krijgen. En wat koop je of doe je tegenwoordig nog voor 30 Euro?

Ik denk dat een hoop mensen blij zullen zijn als ze 30 euro zomaar vrij te besteden hebben...

Ik vind 30 euro meer dan genoeg voor collega's.
Zo zou het ook moeten zijn High Hopes. Gewoon geven wat je wil geven. Maar da's makkelijker gezegd dan gedaan, want je wilt natuurlijk ook niet met een gênant bedrag aankomen. Dat iedereen 50 geeft en jij 15 of zo. Ik vrees dan ook dat velen als er envelopjes gevraagd worden, eigenlijk meer geven dan ze eigenlijk kunnen geven. Misschien om zich niet in de portemonnee te laten kijken, maar dus misschien ook omdat ze menen dat het bruidspaar hun feest door de gasten wenst te laten betalen. In dat laatste geval zouden ze er goed aan doen van tevoren het bruidspaar te bellen om te informeren wat ze voor de lokatie, het buffet en de band denken uit te gaan geven
Ik snap je yette en ik ben het met je eens.

Mijn reactie, wellicht impulsief, was dan ook puur gericht op Liani...Zij vraagt of 50 a 75 euro voldoende is, vrijwel iedereen zegt dat het wel wat aan de hoge kant is voor een collega..dat 30 euro ook wel door de beugel kan. Maar daar is ze het niet mee eens...tja, vraag het dan niet...geef dan gewoon wat je zelf in je hoofd hebt.
Ik vind 50-75 ook erg veel hoor voor een collega.

30 euro vind ik een mooi bedrag voor een avondfeest.
Yette, ik ben het wel met je eens.

'Zeg bruidspaar, krijg ik 's avonds op het feest alleen bitterballen (= ¤ 30,-) of ook toastjes met carpaccio en zalm (¤ 50,0)...'

Dan weten we allemaal waar we aan toe zijn. Niet zo spontaan, maar ach, kent ons het schelen!

Ik vind het bedrag ook fors voor een collega. Maar ik moet zeggen dat ik collega's heb die gewoon goede collega's zijn op kantoor, maar dat ik ook collega's heb met wie ik bij voorbeeld een week ben wezen skiën, daar heb ik toch een andere band mee. Aan de hand daarvan (mijn band met de persoon) bepaal ik een bedrag.
DTEEZ!
M'n opa vertelde dat het bij hun gebruikelijk was te betalen naar het aantal 'activiteiten'. Was je bij het ja-woord gaf je bv 25 (gulden was het toen nog) ja-woord en receptie 50, ja-woord,receptie en diner 75; en was je er de hele dag gaf je 100;.

Ik geef voor buren en kennissen 15 euro maar merk dat dat een beetje te weinig is
Ik zal eens overleggen met m'n vriend. Ik zelf zou voor mijn collega's ook rond de 25 Euro geven hoor, daar zou ik echt niet meer aan willen geven. Maar het zal er een beetje van af hangen wat zijn collega wilt geven. Het is gelijk Yette zegt, ik wil niet 25 Euro geven terwijl de andere collega 50 geeft. Pffft eigenlijk moet ik gewoon doen wat ik wil geven en niet zien wat iemand anders geeft, niet?
quote:Bokito schreef op 07 september 2009 @ 13:38:

M'n opa vertelde dat het bij hun gebruikelijk was te betalen naar het aantal 'activiteiten'. Was je bij het ja-woord gaf je bv 25 (gulden was het toen nog) ja-woord en receptie 50, ja-woord,receptie en diner 75; en was je er de hele dag gaf je 100;.

Ik geef voor buren en kennissen 15 euro maar merk dat dat een beetje te weinig is Blijkbaar is 25 ook al te weinig, alhoewel ik nog steeds niet weet waarom.....
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:Liani schreef op 07 september 2009 @ 13:39:

Ik zal eens overleggen met m'n vriend. Ik zelf zou voor mijn collega's ook rond de 25 Euro geven hoor, daar zou ik echt niet meer aan willen geven. Maar het zal er een beetje van af hangen wat zijn collega wilt geven. Het is gelijk Yette zegt, ik wil niet 25 Euro geven terwijl de andere collega 50 geeft. Pffft eigenlijk moet ik gewoon doen wat ik wil geven en niet zien wat iemand anders geeft, niet?"Het is gelijk Yette zegt" ... ben jij misschien Vlaamse? Zo ja, de bedragen in Nederland liggen wat lager dan in België. Bij kraamcadeaus is het verschil veel groter, maar ook huwelijkscadeaus zijn hier kleiner. 50 euro lijkt mij een mooi bedrag, voor Nederland.
mahna mahna tuduuuudududu
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 07 september 2009 @ 13:40:

[...]

Blijkbaar is 25 ook al te weinig, alhoewel ik nog steeds niet weet waarom.....

Nou jij wilt dus blijkbaar een antwoord van mij, ik vind buren (ligt aan de band ermee maar als ik naar mijn eigen buren kijk zit dat wel goed) toch iets belangrijker en specialer voor me dan mijn collega.

15 euro of 25 euro vind ik dan weinig als je er de hele avond bent met zijn tweeen. maar iedereen moet geven wat hij of zij kan en wil missen maar dit is mijn mening.

ik was laatst een hele dag mee met de zus van een vriendin, die zus ging dus trouwen. toen was ik zonder mn vriend en heb ik 50 euro gegeven, maar ja dan ben je ook de hele dag mee. ik vind dat wel belangrijk verschil
quote:Babbel88 schreef op 07 september 2009 @ 11:44:

25 euro vind ik voor buren waar je samen heen gaat dan weer erg weinigPrima bedrag hoor, vind ik. En voor een collega zou ik 20-25 euro doen.
quote:Babbel88 schreef op 07 september 2009 @ 13:56:

[...]

Nou jij wilt dus blijkbaar een antwoord van mij, ik vind buren (ligt aan de band ermee maar als ik naar mijn eigen buren kijk zit dat wel goed) toch iets belangrijker en specialer voor me dan mijn collega.

15 euro of 25 euro vind ik dan weinig als je er de hele avond bent met zijn tweeen. maar iedereen moet geven wat hij of zij kan en wil missen maar dit is mijn mening.

ik was laatst een hele dag mee met de zus van een vriendin, die zus ging dus trouwen. toen was ik zonder mn vriend en heb ik 50 euro gegeven, maar ja dan ben je ook de hele dag mee. ik vind dat wel belangrijk verschil

Is het een toegangskaartje ofzo?

Of bereken jij van tevoren hoeveel jullie gaan eten en drinken en baseer je daar het bedrag op?

En als het eten niet ok was, jouw favoriete wijn niet ingekocht, dan vorder je weer een bedrag terug?

Ja, zo kan het ook.
quote:fleurtje schreef op 07 september 2009 @ 14:00:

[...]

Is het een toegangskaartje ofzo?

Of bereken jij van tevoren hoeveel jullie gaan eten en drinken en baseer je daar het bedrag op?

En als het eten niet ok was, jouw favoriete wijn niet ingekocht, dan vorder je weer een bedrag terug?

Ja, zo kan het ook.

Hahaha nee tuurlijk niet.

maar waarom geef je da geen 5 euro?

ik vind het een kado, niet iets om te kijken hoeveel je eet/drinkt. met verjaardag geef ik ook 20 euro, en met een bruiloft(die zij geven idd, maar wat hun ook geld kost ) wil ik graag wat meer geven ..

En ik kijk niet naar de wijn hoor, ik drink bijna niet:)
Maar waarom heb je het dan over die hele avond dat je er bent?

Dat een feest iemand geld kost, daar wens ik geen rekening mee te houden, is nl mijn probleem niet; zij willen dat feest, even kort door de bocht.

Ik geef geld/kado, omdat ik het leuk vind voor ze, niet om de kosten die zij maken.
Tsja maar in mijn achterhoofd zit toch het idee dat zij misschien hun feest wel betalen met een deel van de enveloppen!

En ik geef dat geld ook omdat ik het leuk voor ze vind niet om ze te spekken maar ja die gedachte is er toch.
quote:Babbel88 schreef op 07 september 2009 @ 13:56:

[...]

gelukkig is dit jouw mening.

Maar 1: gelukkig kan jij niet in mijn portomonee kijken en 2: waar baseer jij dan het bedrag op voor een avond met zijn 2en?

Op hoeveel drank en/of eten je in die tussentijd weg kan werken?

Reken 25 euro is om naar guldens. Dat is meer dan 50 gulden. Vind het nogal wat voor een feestje
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:Bokito schreef op 07 september 2009 @ 13:38:

Ik geef voor buren en kennissen 15 euro maar merk dat dat een beetje te weinig is Ik laat me niet leiden door wat de massa vindt: ik vind het simpelweg niet meer waard dan 15 euro p/p. Maar vaker zal ik bij gewone kennissen niet eens gaan maar alleen 'n felicitatiekaartje sturen.
pfff wat een geneuzel, er word toch gevraagd naar wat iemand zou geven en waarom?

Nou dit is mijn antwoord. En jij mag het anders vinden en ook anders doen.... Pff gelukkig maar he:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven