Centraal Bug topic

12-12-2011 11:45 1838 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je forumbugs, bugs op de forumApp en bugs op het mobiele forum melden.



Wees alsjeblieft zo duidelijk mogelijk in je melding, dus omschrijf precies het probleem en de eventuele foutmelding. Het is voor de technische afdeling ook prettig om te weten welke browser je gebruikt. Als je dit liever niet op het forum wilt zetten, kun je je bugmelding ook mailen naar forum@viva.nl.



De bugmeldingen uit de vorige topics zijn doorgegeven aan de technische afdeling.

We waarderen jullie meldingen, er wordt aan gewerkt. Als er een update is, zullen we het hier posten.



Met vriendelijke groet,



Moderatorteam Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan opeens niet meer reageren in het Boston topic.

Ik ben ingelogd, maar het reactievenster verschijnt niet. En de hele balk waar de knoppen citeer enzo staan is leeg

Op andere topics kan ik wel reageren.

Spooky...( ik zou bijna denken dat het een complot is )

Ik zit nu wel achter een andere pc dan vanmiddag maar dat kan het toch niet zijn?



Wat is er aan de hand?



edit: ik zie in het Mod topic dat ik niet de enige ben die er niet meer op komt. Ik wacht het antwoord daar af.
.
Alle reacties Link kopieren
op de iPad domweg de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd.. dat werkte iig .. Dus.. Maar op Safari wil het dus totaal niet..
Alle reacties Link kopieren
Hierook alles door elkaar, kon erst niet inloggen maar na 10x proberen schijnt dat voor elkaar te zijn...nu nog nomaal lezen



Hopelijk gaat het wat sneller dan alle storingen van vorig jaar
Alle reacties Link kopieren
quote:jacjes schreef op 19 april 2013 @ 16:50:

HALLO MODERATORS, IK LAS ERGENS, IK WEET NIET OF HET EEN GRAPJE WAS OF NIET, MAAR IK PROBEER HET TOCH MAAR.. DAT JE HET FORUM PAS WEER GOED KREEG ALS JULLIE DE PERSOON IN EEN "GROEPJE" PLAATSEN. EN DAT JE DAT BIJ HET MOD.TOPIC MOEST VRAGEN. IK HOOP DAT IK HIER OP DE JUISTE PLAATS BEN. IK KRIJG NAMELIJK NOG STEEDS, ONDANKS HET PROBEREN VAN ALLES TIPS EN SUGGESTIES HIER ALLEMAAL TEKST DOOR DE REACTIES BIJ HET FORUM. ALVAST BEDANKT. Was een gebbetje Sorry!
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Nu even serieus

Mods kunnen jullie die laatste plek bij de buttons niet opvullen met een pijler "het nieuwe forum"?

Je krijgt bijna een kunstkop door al die aparte topics over het nieuwe forum.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 19 april 2013 @ 20:20:

[...]





Was een gebbetje Sorry! OMG!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Nog steeds een onleesbaar forum.

Ctrl F5 helpt niet en ik heb mijn cookies ed nu ook wel vaak genoeg geprobeerd te wissen.

Ik zie ook nog steeds nergens staan hoe viva dit probeert op te lossen, dus ik meld het maar weer.

Komop mensen, websites veranderen om de haverklap van design, ik heb nog nooit meegemaakt dat ik allerlei kunstgrepen moet uithalen om een nieuwe versie te kunnen gebruiken zonder problemen.

De opmerking dat het niet aan de website ligt, maar aan mijn computer vind ik dan ook erg onbevredigend.
quote:mclean72 schreef op 20 april 2013 @ 00:16:

Nog steeds een onleesbaar forum.

Ctrl F5 helpt niet en ik heb mijn cookies ed nu ook wel vaak genoeg geprobeerd te wissen.

Ik zie ook nog steeds nergens staan hoe viva dit probeert op te lossen, dus ik meld het maar weer.

Komop mensen, websites veranderen om de haverklap van design, ik heb nog nooit meegemaakt dat ik allerlei kunstgrepen moet uithalen om een nieuwe versie te kunnen gebruiken zonder problemen.

De opmerking dat het niet aan de website ligt, maar aan mijn computer vind ik dan ook erg onbevredigend.



Nou, ook maar even melden dan, voor de rest die hier ook last van heeft.

Ik heb het opgelost door firefox te installeren, en het forum vanuit daar te openen.

Het is idd roze, maar ik vind het niet lelijk.

Ik vind het wel nog steeds ernstig dat het nodig was een nieuwe browser te downloaden, maar goed... Moving on...
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt het dat ik niet op mijn IPhone kan inloggen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bug ontdekt m.b.t. profiel wijzigen.



Deze is als volgt te reproduceren:

- Rechtsboven staat je avatar met o.a. "Mijn voorkeuren". Klik daarop;

- Rechts van VOORKEUREN WIJZIGEN staat "Wijzig je profiel". Daaronder staat "Wijzig je voorkeuren om Viva naar je eigen wens aan te passen. Je kan ook je profiel aanpassen om bijvoorbeeld een nieuw wachtwoord op te geven." Klik op "Wijzig je profiel" of (in de zin) op "profiel aanpassen".

Dan krijg je een 404-fout. D.w.z. dat de pagina niet gevonden is. Het is een door de server gegenereerde fout-pagina. De gebroken URL is http://www.viva.nl/mijn-profiel/wijzigen.



De manier om dan wel je profiel te wijzigen is dan als volgt:

- Boven in de zwarte balk staat o.a. MIJN VIVA. Houd de muiscorsor daarop en klik vervolgens op PROFIEL WIJZIGEN. De (juiste) URL daarvan is http://www.viva.nl/mijn-profiel/profiel-wijzigen



Ik ben er verder nog niet uit hoe je je sig kunt veranderen. Ik heb ontdekt dat die van mij verdwenen is, maar niet van enkele andere forummers en van ModeratorViva.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet ingelogd blijven. Elke keer als ik terug naar Viva kom ben ik uitgelogd.

Er is geen mogelijkheid om aan te vinken dat je ingelogd wil blijven.



Maar als je dan inlogt springt hij van de pagina waar je was naar een pagina met nieuwe topics. Dat is erg irritant.

Ik wil graag in het topic blijven waar ik aan het lezen was.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 20 april 2013 @ 08:05:

Ik heb een bug ontdekt m.b.t. profiel wijzigen.





Ik ben er verder nog niet uit hoe je je sig kunt veranderen. Ik heb ontdekt dat die van mij verdwenen is, maar niet van enkele andere forummers en van ModeratorViva.



Als je daarmee bedoelt je motto, zie dan OP van topic `Viva.nl vernieuwd!`, daar houden we de updates bij.

Je kan je motto nog niet veranderen, daar zijn ze nog mee bezig.



mvg,



Junior.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 19 april 2013 @ 19:21:

op de iPad domweg de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd.. dat werkte iig .. Dus.. Maar op Safari wil het dus totaal niet..installeer een andere browser. Opera mini bijvoorbeeld.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:mientjelater schreef op 20 april 2013 @ 07:35:





Hoe komt het dat ik niet op mijn IPhone kan inloggen?heb ik dus ook ....al geschiedenis en cookies verwijderd in safari, hielp niks
Bij iPhone lukte het mij pas nadat ik ze geschiedenis eerst had gewist in de safari browser zelf en alle pagina had weggeklikt. Daarna via instellingen > safari nog eens zowel geschiedenis als cookies en andere gegevens wissen.
Alle reacties Link kopieren
quote:JuniorModeratorViva schreef op 20 april 2013 @ 10:33:

Als je [met je sig] bedoelt je motto, zie dan OP van topic `Viva.nl vernieuwd!`, daar houden we de updates bij.

Je kan je motto nog niet veranderen, daar zijn ze nog mee bezig.



Ik bedoel het onderschrift onder elk bericht, maar dat zou dan motto kunnen heten.



Ik wacht geduldig af. Bedankt voor de info.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
ok ik schaam me een beetje dat ik deze bug heb, maaaar.......



ik heb een blackberry. ja. moet van werk. Maar op mijn blackberry is het forum dus neit meer te laden. Ondankts dat dit forum dus geschikt zou moeten zijn voor alle smartphones, en het mobiele forum het altijd prima deed, blijft deze versie maar laden. en laden, en laden...



fix it, pls?
Alle reacties Link kopieren
oh ik zie dat op mijn andere bug ook nog helemaal niet gereageerd is.... dan zal het met mobiel forummen voor mij wel nooit meer wat worden.
Alle reacties Link kopieren
Ennnnnnn, nog een keer,quote:kookwekkertje01 schreef op 18 april 2013 @ 23:50:

Mod, ik plak even mijn openingspost van een topic. Wie weet kan dit gelijk meegenomen worden, met de problemen die momenteel met de app bestaan.



"Op de iPad zie ik aan de onderkant, Home, Kiosk, Mijn archief, Cover, Inhoud, Help, Blog, Forum en Mijn account.



Ik kan alles aanklikken, behalve Cover, Inhoud, Help en Mijn account.

Het lijkt me echter handig om dat wel te kunnen. Om topics terug te vinden waarop ik heb gereageerd, bijvoorbeeld. Althans, dat stel ik me voor bij die optie. Ik kan dit dus niet instellen. Ook niet wanneer ik ingelogd ben. Ben ik daarin de enige, of is het al honderd jaar bekend dat dit niet kan, maar kan ik die info niet vinden?



Ben benieuwd."



Zou hier naar gekeken kunnen worden? Lijkt me zo lachen dat ik straks een app heb, die het dan ook helemaal doet.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
quote:allis schreef op 20 april 2013 @ 18:34:

ok ik schaam me een beetje dat ik deze bug heb, maaaar.......



ik heb een blackberry. ja. moet van werk. Maar op mijn blackberry is het forum dus neit meer te laden. Ondankts dat dit forum dus geschikt zou moeten zijn voor alle smartphones, en het mobiele forum het altijd prima deed, blijft deze versie maar laden. en laden, en laden...



fix it, pls?



We plaatsen in de OP van het topic Viva.nl Vernieuwd! alle updates bij. Daar staat ook een link die je misschien kan helpen. Moet je even proberen. Verder staan er op dat topic ook nog veel tips van andere forummers.



mvg,



Junior.
Alle reacties Link kopieren
Junior, kun je mijn vraag ook beantwoorden? Ik heb soms echt het idee dat ik onder negeer sta, bij het halve forum....
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
Even een korte update op basis van de laatste reacties:



- Inlogproblemen via mobiel (met name de app) zijn vrijdag wel aangepakt maar heeft men nog niet weten op te lossen. Morgen wordt uiteraard verder gewerkt, tot die tijd aub de desktopversie van de site gebruiken, die zou goed moeten werken.

- Vorige week is al een lijstje met wat kleinere issues opgesteld, die we evt. natuurlijk weer uitbreiden als daar nog nieuwe zaken bijkomen, daarvoor houden we dit topic in de gaten. Ook dat wordt in de loop van deze week op basis van prioriteit aangepakt.

- De traagheid en storingen deze ochtend kwamen voort uit een algehele netwerk storing bij Sanoma. Dat is inmiddels opgelost. Goede nieuws is dus dat het niet voortkwam uit Viva zelf, de site zelf lijkt het qua bereikbaarheid vooralsnog goed te doen de afgelopen dagen.



@kookwekkertje: jouw iPad problemen heb ik ook genoteerd. Pas na het weekend kan hier iets mee gedaan worden, maar ik zal zeker zorgen dat de iPad app hoog op het lijstje staat, lijkt me een vrij belangrijk probleem.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Thanks, Mod.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
De nieuwste openen nog steeds in een nieuw tabblad.



En de zoekfunctie doet het niet, geeft alleen de blogs weer, geen topics of gebruikers.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 22 april 2013 @ 08:02:

De nieuwste openen nog steeds in een nieuw tabblad.



En de zoekfunctie doet het niet, geeft alleen de blogs weer, geen topics of gebruikers.



Dat is bekend bij ons en de TD gaat daar vandaag weer mee aan de slag .



In de OP van het topic Viva.nl vernieuwd! hier bij Overig staan de meeste problemen waar Viva nog mee bezig is. De updates over de voortgang vermelden we ook in die OP of in dat topic.



mvg,



Junior.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven