Centraal Bug topic

12-12-2011 11:45 1838 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je forumbugs, bugs op de forumApp en bugs op het mobiele forum melden.

Wees alsjeblieft zo duidelijk mogelijk in je melding, dus omschrijf precies het probleem en de eventuele foutmelding. Het is voor de technische afdeling ook prettig om te weten welke browser je gebruikt. Als je dit liever niet op het forum wilt zetten, kun je je bugmelding ook mailen naar forum@viva.nl.

De bugmeldingen uit de vorige topics zijn doorgegeven aan de technische afdeling.

We waarderen jullie meldingen, er wordt aan gewerkt. Als er een update is, zullen we het hier posten.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Cookies verwijderen is onzin, het gaat om het legen van de cache. Als je ook je cookies verwijderd, ben je ook bij andere sites een hoop kwijt. Cache verwijderen merk je weinig van (behalve een wat langere laadtijd de eerste keer dat je een pagina weer opent).
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:hans66 schreef op 18 april 2013 @ 18:22:

[...]

Ik heb de oplossing gevonden, althans voor Google Chrome op de iPad:

- Beëindig de Google Chrome app zoals je dat zou doen met elke andere iPad-app;

- Start Google Chrome opnieuw op.

Dit geldt ook voor Safari (standaard app voor iPad 3 althans):

- Safari afsluiten zoals je een app afsluit;

- Safari opnieuw opstarten.

Het kan zijn dat het forum niet ververst wordt de eerste keer dat je Safari opstart en het forum laadt. Dan moet je het afsluiten en opnieuw opstarten en het forum laden..

Dit helpt bij mij niet. Zou fijn zijn als er ook een mod met een oplossing zou komen.
Waar zit de any-key?
Ik hoop het ook voor anderen. Per apparaat heb ik tot nog toe maar even hoeven prutsen om het goed te krijgen.

ClaudeFiolle,

Dat vind ik vreemd. Ik zou verwachten dat het aantal ongelezen berichten - althans vandaag om 13:00 uur - op 0 stond. Voorheen wist ik niet anders dat je forummers geen privéberichten kon sturen.
World of Warcraft: Legion
Hans, heb je mijn plaatje bekeken? Het gaat dus om een melding die al zeker een half jaar irritant in beeld staat. Op het centrale modtopic zie ik dat BGB hetzelfde probleem heeft.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Bug nummerzoveel: de zoekfunctie doet het niet. Zelfs niet met "zwanger" als zoekterm
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:rosings schreef op 18 april 2013 @ 17:57:

Als je op een topic in de lijst van nieuwe topics klikt krijg je een nieuw scherm! (safari) Wat mij betreft is dat een bug. Heel onhandig

Ook bij Firefox. Heel vervelend.

Nog een probleem is dat als je een pagina refreshed dan knalt hij de pagina naar beneden en moet je terug naar boven scrollen.
Wat kan ik tegen al die logo's doen? Ik kan niks lezen!
Ik kan de titels in de top 10 niet meer aanklikken!
Quoten en reacties wijzigen is kwijt en ik kan niks lezen want overal staat ongeveer een miljoen keer vivaforum door de berichten. What is this?
Ik vind het echt absurd dat jullie verwachten dat ik mijn webgeschiedenis ga wissen zodat jullie site werkt. Echt ab-surd.
Heb net ook gemaild, ik kan niet inloggen op de mobiele variant van de site. Op de.normale manier lukt het wel.
quote:Scamp schreef op 18 april 2013 @ 21:47:

[...]

Ook bij Firefox. Heel vervelend.

Nog een probleem is dat als je een pagina refreshed dan knalt hij de pagina naar beneden en moet je terug naar boven scrollen.Ook in Chrome het probleem van de extra tabbladen.
Mod, ik plak even mijn openingspost van een topic. Wie weet kan dit gelijk meegenomen worden, met de problemen die momenteel met de app bestaan.

"Op de iPad zie ik aan de onderkant, Home, Kiosk, Mijn archief, Cover, Inhoud, Help, Blog, Forum en Mijn account.

Ik kan alles aanklikken, behalve Cover, Inhoud, Help en Mijn account.

Het lijkt me echter handig om dat wel te kunnen. Om topics terug te vinden waarop ik heb gereageerd, bijvoorbeeld. Althans, dat stel ik me voor bij die optie. Ik kan dit dus niet instellen. Ook niet wanneer ik ingelogd ben. Ben ik daarin de enige, of is het al honderd jaar bekend dat dit niet kan, maar kan ik die info niet vinden?

Ben benieuwd."

Zou hier naar gekeken kunnen worden? Lijkt me zo lachen dat ik straks een app heb, die het dan ook helemaal doet.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Die 'stackoverflow'melding is ook nog niet weg.

Wat een amateuristisch gedoe zeg.
quote:kabouterpuntmuts schreef op 18 april 2013 @ 22:31:

Ik vind het echt absurd dat jullie verwachten dat ik mijn webgeschiedenis ga wissen zodat jullie site werkt. Echt ab-surd.

Heb je al 2x Ctrl- F5 geprobeerd? Dat werkte bij mij en ik hoefde mijn geschiedenis niet te wissen.

Of forum je op een tablet of telefoon? Dat is andere koek.
.
quote:Tickel schreef op 18 april 2013 @ 21:44:

Bug nummerzoveel: de zoekfunctie doet het niet. Zelfs niet met "zwanger" als zoekterm

Heeft die het ooit gedaan dan?

Ik vind niks via de zoekfunctie.

Maar álles via Google. Zelfs verwijderde topics
.
Ik heb het er al over gehad. Telkens als ik een topic open dan wordt er een nieuw venster geopend. Ik zou graag een reactie krijgen met het antwoord wat ik daar tegen kan doen.
Cateautje,

Vreemd dat ik dat probleem niet heb. Als ik klik op Plaats een nieuw onderwerp, wordt het huidige tabblad of venster gebruikt. Ik gebruik Firefox 19.0 en Windows Server 2012 (schoolnetwerk).
Schiet mij maar lek. Heb op de laptop mn cookies gewist, de hele geschiedenis, maar no way dat ik van al die icoontjes afkom. In firefox is dat. Althans, even wel, toen had ik viva in html (dat verder ook niks deed).
Ah. De buffer. Zo heet de cache in het NL. Fijn dat ik nu alles gewist heb zeg!
quote:hans66 schreef op 19 april 2013 @ 08:28:

Cateautje,

Vreemd dat ik dat probleem niet heb. Als ik klik op Plaats een nieuw onderwerp, wordt het huidige tabblad of venster gebruikt. Ik gebruik Firefox 19.0 en Windows Server 2012 (schoolnetwerk).Ik heb nog geen nieuw onderwerp geplaatst, het gaat om het openen van een bestaand topic waar er een nieuw venster wordt geopend. Als ik bijvoorbeeld een topic open dat in de top 10 lijst staat, dan gebeurt dat.
Misschien is dit al gemeld, maar als ik naar de blog over dat zielige vogeltje ga, dan kan ik reageren vanuit mijn facebook account. Dus dan staat daar mijn eigen foto bij. Die koppeling mag toch helemaal niet? Was dit niet waar die hele knopjesgate over ging destijds?

Hoedanook: lijkt me niet wenselijk!
Bedoel je:

- Ga naar http://forum.viva.nl/forum/list_categories;

- Klik op één van de 10 topics onder LAATSTE 10 TOPICS?

Dat heb ik geprobeerd. Hetzelfde tabblad van hetzelfde venster wordt gebruikt. Ik kan op de browser weinig instellen en ik denk dat de systeembeheerder hiervoor verantwoordelijk is en de zaak in goede banen leidt. Ik kan het thuis uitproberen met Firefox (onder Windows 8 en Mac OS X).
quote:Cateautje schreef op 19 april 2013 @ 08:39:

[...]

Ik heb nog geen nieuw onderwerp geplaatst, het gaat om het openen van een bestaand topic waar er een nieuw venster wordt geopend. Als ik bijvoorbeeld een topic open dat in de top 10 lijst staat, dan gebeurt dat.

Ik heb dat ook. Heb Windows 7, laptop. Maar ik heb het ook bij de nieuwe topics in de rechterkolom.

Welke instelling moeten we veranderen, Mods?
quote:impala schreef op 19 april 2013 @ 00:47:

[...]

Heb je al 2x Ctrl- F5 geprobeerd? Dat werkte bij mij en ik hoefde mijn geschiedenis niet te wissen.

Of forum je op een tablet of telefoon? Dat is andere koek.Oh dank je wel voor deze post! Ein-de-lijk ook weer normaal beeld op mijn werk! Ik vreesde met grote vreeze dat ik gedoemd was om op mijn werk te forummen met die stomme bollen in beeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven