Centraal Moderatortopic

27-08-2017 23:11 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-93/list_messag ... #p27750788

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
26-09-2017 15:08
Het topic ''Hulp nodig van mensen van 40-55 jaar!'' is verwijderd ivm onderzoek.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Drie seconden geleden stond ie er nog. Maakt mij verder niks uit, maar ik vind het zo sneu voor die meiden als die humoristen hier hun enquete verpesten.
Beste Mod

Ik zou op deze vragen graag een antwoord krijgen, ik zet de link maar neer dat maakt het wel duidelijk:
viewtopic.php?f=13&t=250856&start=#p27594945

Met vr.groet
Enn
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
26-09-2017 20:21
Beste Mod

Ik zou op deze vragen graag een antwoord krijgen, ik zet de link maar neer dat maakt het wel duidelijk:

Met vr.groet
Enn
Zou je een mail willen sturen naar viva.nl? Dan gaan wij het doorzetten.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Enn schreef:
26-09-2017 20:21
Beste Mod

Met vr.groet
Enn
Zou je een mail willen sturen naar forum@viva.nl? Dan gaan wij het doorzetten.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Het forum is traag! En ik krijg steeds bad 504 Gateway Time-out (nginx) of 502 Gateway Time-out (nginx) als er al eindelijk eens een pagina is geladen.
Dat ligt aan de servers van Viva/Sanoma. Niets aan te doen, net zoals de andere 3000 bugs.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Mods, volgens mij staat er spam op het cbd-topic van H73, op Psyche, van ene Shanna-cbd-pharm
nounou
zazamaenade schreef:
27-09-2017 10:23
Mods, volgens mij staat er spam op het cbd-topic van H73, op Psyche, van ene Shanna-cbd-pharm
Ik heb het bericht verwijderd, maar zou je willen vragen om het de volgende keer gewoon te staffen. Dat werkt veel sneller dan dat ik nu het topic moet gaan zoeken en vervolgens het bericht. Dat is niet erg als er zoals nu maar 11 berichten zijn, maar als het meerdere pagina's betreft, is dat voor ons geen doen. :)

met vriendelijke groet,

Junior
Topic Vlekjes op de lever is dubbel geopend, 1 topic is verwijderd.

met vriendelijke groet,

Junior
Het topic: ''Ik hou van stiekem doen'' is verwijderd ivm trollen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

JuniorModeratorViva schreef:
27-09-2017 10:35
Ik heb het bericht verwijderd, maar zou je willen vragen om het de volgende keer gewoon te staffen. Dat werkt veel sneller dan dat ik nu het topic moet gaan zoeken en vervolgens het bericht. Dat is niet erg als er zoals nu maar 11 berichten zijn, maar als het meerdere pagina's betreft, is dat voor ons geen doen. :)

met vriendelijke groet,

Junior
o, ja, natuurlijk, beetje dom van me. :| Soms kan ik door de ergernis niet goed meer denken :facepalm:
nounou
zazamaenade schreef:
27-09-2017 12:39
o, ja, natuurlijk, beetje dom van me. :| Soms kan ik door de ergernis niet goed meer denken :facepalm:
geeft niks :)
Beste forummers,

Jullie wachten al een tijdje op een statement m.b.t. racisme op het forum, we zijn ons hiervan bewust en weten dat dit niet goed te praten is. De kwestie rondom racisme is ondergesneeuwd door de lancering en problematiek van het vernieuwde forum.

Zoals in de huisregels te lezen is, is racisme in welke vorm dan ook niet toegestaan op dit forum. Wij willen graag dat het VIVA Forum een plek is waar iedereen met iedere achtergrond zich welkom voelt en we denken dat jullie dit volledig met ons eens zijn.

Mocht je een bericht opmerken die naar jouw mening racistisch is, dan kun je deze altijd staffen en zal de moderator naar het topic kijken. Bij twijfel of als het om een lastige kwestie gaat overleggen we als team met elkaar. Bij racisme treden we streng op en werken we via het gebruikelijke bansysteem. Onze beslissing staat dan niet ter discussie.

Om het voor iedereen gemakkelijker te maken hebben we de volgende twee regels toegevoegd:
- Op de pijler Actueel zijn op de man reacties, net als in alle andere pijlers, nooit toegestaan en controleren we hier extra streng op. Deze reacties zijn onnodig en voegen niks toe aan de discussie over het onderwerp dat gaande is.
- Verbastering van namen/personen zoals Blonde dictator, mutti Merkel en gelukzoekers zijn niet toegestaan. Deze namen vinden we onnodig en we verzoeken iedereen om mensen gewoon bij hun naam of functie te noemen.

Deze regels zullen we vanaf nu gaan hanteren en staan vanaf morgen in de VIVA Forum huisregels.

We hopen hiermee de eerste stappen te zetten om het forum en vooral de actueel pijler een fijnere plek te maken voor iedereen.

Met vriendelijke groet,

CM VIVA
CommunityManagerViva schreef:
27-09-2017 17:07
Beste forummers,

Jullie wachten al een tijdje op een statement m.b.t. racisme op het forum, we zijn ons hiervan bewust en weten dat dit niet goed te praten is. De kwestie rondom racisme is ondergesneeuwd door de lancering en problematiek van het vernieuwde forum.

Zoals in de huisregels te lezen is, is racisme in welke vorm dan ook niet toegestaan op dit forum. Wij willen graag dat het VIVA Forum een plek is waar iedereen met iedere achtergrond zich welkom voelt en we denken dat jullie dit volledig met ons eens zijn.

Mocht je een bericht opmerken die naar jouw mening racistisch is, dan kun je deze altijd staffen en zal de moderator naar het topic kijken. Bij twijfel of als het om een lastige kwestie gaat overleggen we als team met elkaar. Bij racisme treden we streng op en werken we via het gebruikelijke bansysteem. Onze beslissing staat dan niet ter discussie.

Om het voor iedereen gemakkelijker te maken hebben we de volgende twee regels toegevoegd:
- Op de pijler Actueel zijn op de man reacties, net als in alle andere pijlers, nooit toegestaan en controleren we hier extra streng op. Deze reacties zijn onnodig en voegen niks toe aan de discussie over het onderwerp dat gaande is.
- Verbastering van namen/personen zoals Blonde dictator, mutti Merkel en gelukzoekers zijn niet toegestaan. Deze namen vinden we onnodig en we verzoeken iedereen om mensen gewoon bij hun naam of functie te noemen.

Deze regels zullen we vanaf nu gaan hanteren en staan vanaf morgen in de VIVA Forum huisregels.

We hopen hiermee de eerste stappen te zetten om het forum en vooral de actueel pijler een fijnere plek te maken voor iedereen.

Met vriendelijke groet,

CM VIVA
Een bericht DAT!
En dit heb je net bij het koffieapparaat verzonnen?
Wat een leeg stuk.
CommunityManagerViva schreef:
27-09-2017 17:07
Beste forummers,

Met vriendelijke groet,

CM VIVA
Voeg Gutmensch daar even aan toe. Ik heet Star.
Ik ben blij DAT er eindelijk een reactie komt en DAT er over gesproken is, maar ik vind de " oplossingen " , of de regeltjes, waar jullie mee komen nogal eh.....minimalistisch. Maar we gaan het mee maken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hoe moet men 'gelukszoekers' dan noemen?
Dus als je bepaalde woorden niet schrijft, kom je nog steeds weg met racistisch gedachtengoed het forum op te plempen.
" gelukzoekers terug de zee op duwen " mag niet, maar " zodra iemand die denkt het hier beter te krijgen dan in zijn thuisland voet aan wal wil zetten, zouden we dat bootje een zetje moeten geven " kan prima ?
Als je dat soort dingen niet meer mag schrijven kun je dat actueel beter opheffen. Het gaat toch om realistische meningen en niet om 'n wedstrijdje hoe omschrijf ik mijn mening het meest politiek correct?
redbulletje schreef:
27-09-2017 18:35
Hoe moet men 'gelukszoekers' dan noemen?
GelukzoekerWAT IS DE BETEKENIS & DEFINITIE

Een gelukzoeker is iemand die vrijwillig of uit noodzaak naar een ander land, een andere streek of stad trekt en met alle (ook oneerlijke) middelen fortuin en aanzien probeert te verwerven. Ook wel fortuinzoeker, avonturier of goudzoeker genoemd.

Ontdekkingsreizigers en migranten worden al sinds tijden gelukzoekers genoemd. 'Geluk' wordt dan vaker in verband gebracht met geld, aanzien en welvaart, dan met welzijn en levensgeluk. Zo zegt de Nederlandse jongeman Gerrit van Spaan in het boek De gelukzoeker over zee, of d’Afrikaansche Weg-Wijzer, uit 1694, dat hij 'bij tijd en wijle' een 'tochtje over zee' wil maken, om te bezien of 'misschien eenig beter fortuin aldaar gereserveerd was'.
In de 19de eeuw en na de Tweede Wereldoorlog zijn het de honderdduizenden Europese emigranten die gelukzoekers worden genoemd. Deze 'landverhuizers' vertrokken naar Amerika, Australië, Canada en Zuid-Afrika om slechte economische omstandigheden, religieuze spanningen, een nadelig vonnis, gedwongen huwelijk of de aardappelziekte te ontvluchten. Onder hen vele Nederlanders op zoek naar een beter bestaan.

Tegenwoordig wordt 'gelukzoeker' vaak op een negatieve manier in verband gebracht met vluchtelingen en asielzoekers. Niet als mensen die op de vlucht zijn voor oorlog, vervolging en geweld, maar azend op uitkeringen, werk en geld. Tegenstanders van open grenzen voor vluchtelingen zien hen als een bedreiging voor de verzorgingsstaat en onze 'cultuur'. Ze vrezen een aanzuigende werking van 'gelukzoekers'.

Wordt 'geluk' gelijk gesteld aan geld, kansen en rendement, dan zijn bankiers op zoek naar een topsalaris plus bonus in Londen of bedrijven die hun activiteiten naar lagelonenlanden verplaatsen ook gelukzoekers. En als onder 'geluk' ook 'levensgeluk' wordt verstaan, en een 'beter bestaan' niet alleen gaat over welvaart maar ook welzijn, levensgeluk en 'happiness', is eigenlijk iedereen een gelukzoeker.
redbulletje schreef:
27-09-2017 18:43
Als je dat soort dingen niet meer mag schrijven kun je dat actueel beter opheffen. Het gaat toch om realistische meningen en niet om 'n wedstrijdje hoe omschrijf ik mijn mening het meest politiek correct?
Tsja. Of je gaat naar een racistische site. Zijn er genoeg van. Wil je linkjes ?
blijfgewoonbianca schreef:
27-09-2017 18:44

Tegenwoordig wordt 'gelukzoeker' vaak op een negatieve manier in verband gebracht met vluchtelingen en asielzoekers. Niet als mensen die op de vlucht zijn voor oorlog, vervolging en geweld, maar azend op uitkeringen, werk en geld. Tegenstanders van open grenzen voor vluchtelingen zien hen als een bedreiging voor de verzorgingsstaat en onze 'cultuur'. Ze vrezen een aanzuigende werking van 'gelukzoekers'.
Exact! Dus waarom zou dat woord in de ban moeten?

En nee, ik schrijf allang niet meer mee op actueel omdat de stafmaffia daar de hele tijd op de loer ligt om iemand erbij te lappen die 'n keertje vergeet alles te sugarcoaten met hypocriete politiek correcte omschrijvingen. Dan is de lol van de discussie er voor mij wel af.
Beste Mod,

Bedankt voor het statement, maar mij valt op dat er eigenlijk helemaal niks in staat wat ook daadwerkelijk betrekking heeft op racisme. De regels die jij noemt zijn simpele fatsoensregels, die bovendien sowieso al in de huisregels stonden. Iemand Mutti Merkel noemen is natuurlijk niet racistisch, en het hebben over "gelukszoekers" is natuurlijk ook niet per definitie racistisch.

Om je een voorbeeld te geven: als Donald Trump over Mexicanen zegt "They're bringing crime. They're bringing drugs. They're rapists. And some, I assume are good people" dan gebruikt hij weliswaar geen woorden die als racistisch scheldwoord gezien worden, maar zegt hij toch iets extreem racistisch.

Zulk soort dingen gebeuren heel erg vaak op het forum. Er bestaan topics die eigenlijk neerkomen op pagina's lange rants van het kaliber als de opmerking van Trump. En juist daarover zegt jouw statement helemaal niets.

Ik ben dan ook benieuwd hoe jullie daarop gaan modereren en of daar ook nog iets in de regels van opgenomen wordt?
Am Yisrael Chai!
blijfgewoonbianca schreef:
27-09-2017 18:46
Tsja. Of je gaat naar een racistische site. Zijn er genoeg van. Wil je linkjes ?
Of jij gaat naar de Joop. Persoonlijk zie ik liever een "foute" reactie van rechts of van links dan dat er censuur wordt toegepast.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven