Centraal Moderatortopic

27-08-2017 23:11 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-93/list_messag ... #p27750788

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
kopjekoffie70 schreef:
27-09-2017 19:58
Of jij gaat naar de Joop. Persoonlijk zie ik liever een "foute" reactie van rechts of van links dan dat er censuur wordt toegepast.
Eens hoor, maar dan ook de vrijheid om te reageren zonder gelijk een ban op te lopen.
Wat FV zegt, dus.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
MoirenPhae schreef:
27-09-2017 20:02
Eens hoor, maar dan ook de vrijheid om te reageren zonder gelijk een ban op te lopen.
ik ben het er mee eens dat het risico nu wel erg groot wordt dat de onzinnigste bans opgelegd gaan worden omdat mensen per ongeluk verkeerd formuleren of net op het verkeerde moment een grap maken die door anderen als "op de man" gestaft wordt, terwijl er qua racisme echt geen hol zal veranderen. Beetje jammer als iemand een ban krijgt voor Gutmensch terwijl hij verder niet zo gek veel verkeerds zegt, en een ander die een heel opstel typt dat neerkomt op "alle allochtonen zijn untermenschen" gewoon vrijelijk door kan posten.

Maar dat de mods dat verschil meestal niet zien is nu net de reden waarom Actueel is geworden wat het is.
Am Yisrael Chai!
MoirenPhae schreef:
27-09-2017 20:02
Klopt, al denk ik dat er meer door linksen wordt gestaft wanneer een mening onwelgevallig is. Een onterechte beschuldiging van racisme zou eigenlijk ook als op de man spelen beschouwd moeten worden.
Overigens ben ik zelf nooit gestaft ofzo.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

kopjekoffie70 schreef:
27-09-2017 19:58
Of jij gaat naar de Joop. Persoonlijk zie ik liever een "foute" reactie van rechts of van links dan dat er censuur wordt toegepast.
Dit ja! Tis gewoon niet leuk meer forummen als je de hele tijd op eieren moet lopen.
kopjekoffie70 schreef:
27-09-2017 20:08
Klopt, al denk ik dat er meer door linksen wordt gestaft wanneer een mening onwelgevallig is. Een onterechte beschuldiging van racisme zou eigenlijk ook als op de man spelen beschouwd moeten worden.
Overigens ben ik zelf nooit gestaft ofzo.
Ik denk dat dat je nog wel zou verbazen. Ik weet natuurlijk alleen mijn eigen stafgedrag zeker, maar daarvoor geldt dat ik echt pagina na pagina op de man onderuit gehaald wordt en allerlei racistische kutopmerkingen om mijn oren krijg en er totaal niet gestafd wordt, en dat zodra ik dan iets zeg dat met wat creativiteit uitgelegd kan worden als "omgekeerd racisme" (whatever that may be) de stafjes me om de oren vliegen.

Ik kan zo meerdere forummers bij naam noemen die echt de afschuwelijkste, persoonlijke, racistische dingen tegen me hebben gezegd die daarvoor zelfs nooit een waarschuwing hebben gekregen.
Am Yisrael Chai!
Oh, shit, we zitten niet in napraat. Sorry mod, ik ga daar verder. Mijn reactie aan jullie als mods blijft natuurlijk wel gewoon staan.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
27-09-2017 20:14
Ik denk dat dat je nog wel zou verbazen. Ik weet natuurlijk alleen mijn eigen stafgedrag zeker, maar daarvoor geldt dat ik echt pagina na pagina op de man onderuit gehaald wordt en allerlei racistische kutopmerkingen om mijn oren krijg en er totaal niet gestafd wordt, en dat zodra ik dan iets zeg dat met wat creativiteit uitgelegd kan worden als "omgekeerd racisme" (whatever that may be) de stafjes me om de oren vliegen.

Ik kan zo meerdere forummers bij naam noemen die echt de afschuwelijkste, persoonlijke, racistische dingen tegen me hebben gezegd die daarvoor zelfs nooit een waarschuwing hebben gekregen.
Yup. Het is nou niet alsof de mensen hier bij bosjes worden afgevoerd wegens racistische uitlatingen, dus ik snap het gejammer niet zo,
fashionvictim schreef:
27-09-2017 20:14

Dat weet je niet. Ik heb wel eens een en dezelfde racistische post drie keer gestaft voor die - poehpoeh - verwijderd werd vanwege " ongepast " oid.
Maar inderdaad : er kan heel veel bagger geschreven worden zonder " verboden woorden " , maar kennelijk mag die boodschap dan wel.
blijfgewoonbianca schreef:
27-09-2017 20:21
Dat weet je niet. Ik heb wel eens een en dezelfde racistische post drie keer gestaft voor die - poehpoeh - verwijderd werd vanwege " ongepast " oid.
Maar inderdaad : er kan heel veel bagger geschreven worden zonder " verboden woorden " , maar kennelijk mag die boodschap dan wel.
Daar heb jij weer gelijk in, dat weet ik natuurlijk niet zeker, of er gestaft wordt. Wat ik wel zeker weet is dat er in ieder geval niet op gemodereerd wordt, dat bedoelde ik eigenlijk.
Am Yisrael Chai!
Meer regels is gewoon meer ruimte voor de mods om naar willekeur sancties op te leggen. Dat snapt toch iedereen.
Deze regels zullen we vanaf nu gaan hanteren en staan vanaf morgen in de VIVA Forum huisregels.

Ik neem aan dat we allemaal een pop-up krijgen dat we weer akkoord moeten gaan met nieuwe huisregels, omdat we ooit akkoord zijn gegaan met een vorige versie?

Of kunnen jullie te pas en te onpas dingen aanpassen en kunnen we daarop afgerekend worden (volgens het bansysteem) terwijl ik geen weet heb van gewijzigde regels?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De clou is natuurlijk ook dat er geen vaste definitie van racisme is. Nou ja extreme uitlatingen natuurlijk wel, maar het wordt soms als discussietechniek gebuikt. Plus dat veralgemenisering over blanken dan opeens wel ok zijn. Da's ook een beetje vreemd.

Krijgen we nu trouwens straks allemaal een ban wegens off topic? :-)
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

himalaya schreef:
27-09-2017 20:24
Deze regels zullen we vanaf nu gaan hanteren en staan vanaf morgen in de VIVA Forum huisregels.

Ik neem aan dat we allemaal een pop-up krijgen dat we weer akkoord moeten gaan met nieuwe huisregels, omdat we ooit akkoord zijn gegaan met een vorige versie?

Of kunnen jullie te pas en te onpas dingen aanpassen en kunnen we daarop afgerekend worden (volgens het bansysteem) terwijl ik geen weet heb van gewijzigde regels?
:applause:
Tja ik denk dat het heel erg zal schelen als de mods gewoon zelf meer meelezen op de actueel pijler.
Ik heb het idee dat ze echt alleen kijken naar het gestrafte bericht en niet naar de hele setting.

Eigenlijk vind ik het schandalig dat ik op de actueel pijler moet gaan speuren naar rasisme.

De maatregelen zijn twijfelachtig en weinig concreet.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Euh.. Mutti Merkel is helemaal niet racistisch en niet eens denigrerend bedoeld. Als zelfs de nos het gebruikt..
https://nos.nl/op3/artikel/2194550-zij- ... erkel.html

Hoe kan je dat nou verbieden?? En De Grote Roerganger, da's ook een algemeen gebruikte term. Ook verbieden?
Eigenlijk mag het woord dictator dan ook niet, want niemand noemt zichzelf een dictator.
MarindaH schreef:
27-09-2017 21:29
Eigenlijk mag het woord dictator dan ook niet, want niemand noemt zichzelf een dictator.
Zou muggenzifter mogen?
Beste forummers,

We begrijpen dat het bericht van de community manager tot discussie leidt, maar het CM-topic begint nu op een 2e napraat te lijken wat niet de bedoeling is. We willen jullie vriendelijk verzoeken om de discussie te verplaatsen naar het daarvoor bedoelde topic. Vanaf nu zijn de off-topic berichten niet meer toegestaan.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

ModeratorViva schreef:
27-09-2017 21:52
Beste forummers,

We begrijpen dat het bericht van de community manager tot discussie leidt, maar het CM-topic begint nu op een 2e napraat te lijken wat niet de bedoeling is. We willen jullie vriendelijk verzoeken om de discussie te verplaatsen naar het daarvoor bedoelde topic. Vanaf nu zijn de off-topic berichten niet meer toegestaan.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Sorry, maar toch nog even 1 ding :
Komen jullie daar dan mee praten ? Anders heeft het ook geen zin om de discussie daar verder te voeren. We deden het juist hier in de hoop dat jullie het minimaal lezen.
Mvg, de BGB.
himalaya schreef:
27-09-2017 20:24

Ik heb nog geen nieuwe voorwaarden hoeven accepteren Mods, maar daar zal door de TD druk aan worden gewerkt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Paspoort verkoper is er weer
profile/355508/posts
FiIee schreef:
28-09-2017 10:44
Paspoort verkoper is er weer
profile/355508/posts
Beste Filee,
Bedankt voor dit bericht, je kunt dit ook voortaan staffen net als iedereen :) Dan komt dit ook sneller bij ons terecht.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
28-09-2017 10:48
Beste Filee,
Bedankt voor dit bericht, je kunt dit ook voortaan staffen net als iedereen :) Dan komt dit ook sneller bij ons terecht.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Ik heb het eerste bericht gestraft, maar daarna opende diegene nog meer topics en aangezien ik verwachtte dat diegene elke pijler afging, vond ik dit makkelijker.
Het topic Relatie geweldig, maar seks... not so much is dubbel geopend. Reacties zijn samengevoegd.

met vriendelijke groet,

Junior

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven