Centraal Moderatortopic

27-08-2017 23:11 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-93/list_messag ... #p27750788

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
MoirenPhae schreef:
28-09-2017 22:19
Waar maak je je druk om? De regels zijn zo vaak aangepast. Staat zelfs in het reglement dat het mag volgens mij.

Mod, wáárom schiet in sommige topics mijn beeld steeds naar beneden en kom ik met geen mogelijkheid nog omhoog?
:there:
missie_m wijzigde dit bericht op 29-09-2017 23:21
Reden: Ik wou een toepasselijkere smilie plaatsen, maar achteraf was deze toch beter.
13.89% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
MoirenPhae schreef:
28-09-2017 23:38
iPad, Chrome, willekeurige topics.
Meerdere mensen hebben er last van.
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb het probleem niet met de iPad in combinatie met Safari.
ModeratorViva schreef:
29-09-2017 11:16
Beste Lady*Voldemort,
Helaas hebben wij hier nog geen update over, maar goed dat je het nog eens aankaart. We gaan het navragen en zodra er een update is laten we het weten.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Fijn :D

En anders wil ik het af en toe best nog eens aankaarten hoor.
:sheep: :puppy: :lightbulb:
Mag er een slot op dit topic? Vraag beantwoord. Bedankt.

geld-recht/recht-op-betaald-verlof/list ... #p27605183
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
CommunityManagerViva schreef:
27-09-2017 17:07

- Verbastering van namen/personen zoals Blonde dictator, mutti Merkel en gelukzoekers zijn niet toegestaan. Deze namen vinden we onnodig en we verzoeken iedereen om mensen gewoon bij hun naam of functie te noemen.

Met vriendelijke groet,

CM VIVA
Het AD staat er vol mee.
En op 29 mei werd het zelfs in de kop gebruikt:
https://www.ad.nl/buitenland/mutti-merk ... ~a51d691b/

Wat een kinderachtig gedoe van jullie, mensen die op actueel schrijven kunnen heus wel wat hebben hoor. Dat is al zo lang als ik op het forum verblijf. En dat is lang. Vroeger werd er stevig gediscussieerd, tegenwoordig is het een aanfluiting met jullie reageren op het staffen.

En om geen ban of waarschuwing wegens off topic te krijgen hierbij een verzoek:
Kunnen jullie een nieuwe aangepaste mededeling schrijven naar aanleiding van deze eye-openers?
LunchLover schreef:
29-09-2017 16:30
Mag er een slot op dit topic? Vraag beantwoord. Bedankt.

geld-recht/recht-op-betaald-verlof/list ... #p27605183
Beste Lunchlover,

We sluiten geen topics omdat anderen er nog iets aan kunnen hebben.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Het topic '[...] ik zoek een lieve vrouw voor vaste relatie' is verwijderd ivm hengelen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

In het mededelingen topic staat de laatste update van de mods op begin september.
Is dat niet wat weinig voor een forum wat sinds de migratie niet echt lekker loopt op allerlei fronten?

En ik maak hiermee een understatement.
Maar zou graag antwoord op deze vraag krijgen.
Het topic 'Infectie' is verwijderd ivm medisch advies vragen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Nicotientje schreef:
30-09-2017 00:02
In het mededelingen topic staat de laatste update van de mods op begin september.
Is dat niet wat weinig voor een forum wat sinds de migratie niet echt lekker loopt op allerlei fronten?

En ik maak hiermee een understatement.
Maar zou graag antwoord op deze vraag krijgen.
Beste Nicotientje,

Mochten we een update hebben, dan zullen we dat communiceren op het forum. Helaas valt er op dit moment niets te melden, dus hebben we ook geen update.

Voor verdere vragen kun je mailen naar forum@viva.nl

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Lullig voor jullie mods, maar dat melden gaat er niet komen hoor. Er is een waardeloos product afgeleverd en schijnbaar mogen jullie de "shit" opvangen.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Weer volop spam
Simitçi schreef:
30-09-2017 08:30
Weer volop spam
Alles is weer weg, dank je wel voor de melding.

Met vriendelijke groet,

Junior
[....]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 30-09-2017 08:59
Reden: Off-topic
99.30% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ModeratorViva schreef:
30-09-2017 01:14
Beste Nicotientje,

Mochten we een update hebben, dan zullen we dat communiceren op het forum. Helaas valt er op dit moment niets te melden, dus hebben we ook geen update.

Voor verdere vragen kun je mailen naar forum@viva.nl

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Ik was er al bang voor. Toch bedankt voor t beantwoorden.
Graag account anoniem maken
Facebook pagina D.xxxx Photography is verwijderd ivm spam.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

ModeratorViva schreef:
29-09-2017 09:22
Beste missie_m,
Daar kunnen we nog geen uitspraak over doen, maar we zullen het in het team bespreken.

Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
Hoi mods, aangezien er wél meteen over onterecht racisme gepraat kan worden. Gebeurt er ook nog wat met de vele paginas suggesties die wij allemaal hebben gedaan in het topic over actueel?

Daadwerkelijk racisme is een véél maar dan ook véééél groter probleem hier op het forum dan onterechte beschuldigingen hoor.

En dat is niet opgelost met alleen maar het verplicht gebruiken van de juiste naam.

Ik herhaal hem nog maar eens, maar zolang opmerkingen als "antisemitisme is de schuld van niet-blanken" gewoon kunnen blijven staan is er echt iets aan de hand.

Ik neem aan dat dit ook besproken wordt in de modvergadering?

Ik hoor graag van jullie, ik (en veel anderen) hebben namelijk behoorlijk wat tijd en energie gestoken in het meedenken, met de intentie om dit forum een fijnere plek te maken.
Hallo,

Mag ik op anoniem?

Thanks!
ModeratorViva schreef:
29-09-2017 09:22
Beste missie_m,
Daar kunnen we nog geen uitspraak over doen, maar we zullen het in het team bespreken.

Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum

Dank, Fijn dat het in de teambespreking besproken word.
LOEP ME MAAR aub.
MaryCrawley schreef:
30-09-2017 12:45
Hoi mods, aangezien er wél meteen over onterecht racisme gepraat kan worden. Gebeurt er ook nog wat met de vele paginas suggesties die wij allemaal hebben gedaan in het topic over actueel?

Daadwerkelijk racisme is een véél maar dan ook véééél groter probleem hier op het forum dan onterechte beschuldigingen hoor.

En dat is niet opgelost met alleen maar het verplicht gebruiken van de juiste naam.

Ik herhaal hem nog maar eens, maar zolang opmerkingen als "antisemitisme is de schuld van niet-blanken" gewoon kunnen blijven staan is er echt iets aan de hand.

Ik neem aan dat dit ook besproken wordt in de modvergadering?

Ik hoor graag van jullie, ik (en veel anderen) hebben namelijk behoorlijk wat tijd en energie gestoken in het meedenken, met de intentie om dit forum een fijnere plek te maken.

Jij vind racisme op dit forum een veel groter probleem dan onterechte beschuldigingen?

Als iemand op dit openbaar forum zou zeggen dat jij lid bent van een akelige 'club' en dat je akelige religieuze leuzen hebt geschreven terwijl het niet waar is dan heb je een vet probleem, bewijs maar eens dat het niet waar is.

Als op dit forum iemand onterecht word beschuldigd dat ze persoonlijke informatie heeft geschreven terwijl er niks privé's geschreven werd, en men jut elkaar steeds meer op zodat het tien personen tegen 1 is, en zo erg dat de beschuldigde niet eens meer durft mee te lezen, dan vind ik dat best ver gaan. Zelfs ik kreeg een PB om me te waarschuwen voor die beschuldigde want blablabla..., dan word diens nick flink door het slijk gehaald.

Op dit forum kunnen moderators lezen wat geschreven word en ze verzoeken de forummers steeds het stafje te gebruiken als ze iets lezen wat niet oké is. Iemand vals beschuldigen is heeeeeel gemeen. Liever lees ik dat iemand Zigeunerschnitsels, Hamburgers, en Frankfurters heeft opgegeten (daar kan men iets van zeggen) dan wanneer iemand vals word beschuldigd van dingen die niet waar zijn of die zwaar uit het verband worden getrokken.

Ik ben heel blij dat het loepje werkt zodat men kan kijken wat iemand echt heeft geschreven. Bij sommigen werkt het loepje niet. Heb jij het loepje laten uitzetten?
LOEP ME MAAR aub.
Beste forummers,

dit topic is niet de plek om het beleid te bespreken. Dat staat niet ter discussie. Zoals eerder aangegeven nemen we alle feedback van de gebruikers mee in onze vergaderingen. Wij kunnen op dit moment alleen geen verdere uitspraken of toezeggingen doen dan dat we tot heden gedaan hebben.

We hopen op jullie begrip.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Mods, kunnen jullie mij anonimiseren? Ik hoop dat jullie voor nieuwkomers kritischer gaan kijken naar de eeuwige jolige wegpesters die zelden of nooit inhoudelijk reageren op topics maar puur reageren omdat ze denken super hilarisch en grappig te zijn. En dan maar wachten op applaus op napraat. Wat een nare mensen zetten de toon hier zeg!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-10-2017 00:07
Reden: offtopic
94.20% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven