Centraal Moderatortopic
zondag 27 augustus 2017 om 23:11
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-93/list_messag ... #p27750788
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-93/list_messag ... #p27750788
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 27 oktober 2017 om 12:19
Ja maar wel elke keer een extra klik. En dus extra geld voor Viva, gok ik zoWilhetnietweten schreef: ↑27-10-2017 12:17Ja, ze zijn niet helemaal gek bij de TD. Met de balk omzeilen ze AdBlock. Maar je kunt hem nu wel weg klikken.![]()
vrijdag 27 oktober 2017 om 12:24
Ik snap niet zo goed waarom je iets wilt installeren met voor de vaste gebruikers de mogelijkheid om dat ongedaan te maken.
Dan weet je toch gewoon dat je iets onaantrekkelijks installeert?
Nieuwe gebruikers zien dan iets onaantrekkelijks. Dat is niet echt reclame toch?
Maar goed, stel dat de nieuwe gebruikers daar doorheen kijken en zich aanmelden. Dan kunnen ze die toegevoegde ellende verwijderen, en zijn ze direct niet meer aantrekkelijk voor jullie adverteerders.
Jullie verbeteringen helpen jullie bron van inkomsten om zeep. Dat lijkt me niet erg slim.
Of zie ik het zo fout?
Dan weet je toch gewoon dat je iets onaantrekkelijks installeert?
Nieuwe gebruikers zien dan iets onaantrekkelijks. Dat is niet echt reclame toch?
Maar goed, stel dat de nieuwe gebruikers daar doorheen kijken en zich aanmelden. Dan kunnen ze die toegevoegde ellende verwijderen, en zijn ze direct niet meer aantrekkelijk voor jullie adverteerders.
Jullie verbeteringen helpen jullie bron van inkomsten om zeep. Dat lijkt me niet erg slim.
Of zie ik het zo fout?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 27 oktober 2017 om 12:36
Ik verwacht eigenlijk dat het forum meer moet opleveren dan dat het kost.Wilhetnietweten schreef: ↑27-10-2017 12:25Ik denk dat ze uitgaan van de filosofie dat het forum gratis is te gebruiken, maar dat het toch ergens van moet worden betaald.
En dat opleveren moet vast in de vorm van geld, reclame voor het blad en beeldvorming zijn.
Maar dan blijft het toch stom om het gratis gedeelte zó onaantrekkelijk te maken dat je je melkkoetjes wegjaagt?
Ik geloof meteen dat viva hééél erg ver moet gaan om forummers echt weg te jagen hoor, misschien (vast wel) nog veel verder dan dit. Maar het kán wel. Er zijn al behoorlijk wat goedlopende fora eerder kapot gegaan. En dat lijkt degene die nu de ene onzalige en gebruikersonvriendelijke beslissing na de andere neemt niet te beseffen.
En ik zou het jammer vinden als het vivaforum doodbloed door de besluiten van iemand die duidelijk geen idee heeft ( en wil hebben) van forummen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 27 oktober 2017 om 12:41
Ik denk dat als ze de meest irritante bugs gewoon oplossen en het forum goed functioneert (werkende PB, geen paginagrotenietwegteklikkenreclame op mobiel etc) dat dan de reclames en "de balk" wel voor lief worden genomen.feow schreef: ↑27-10-2017 12:36Ik verwacht eigenlijk dat het forum meer moet opleveren dan dat het kost.
En dat opleveren moet vast in de vorm van geld, reclame voor het blad en beeldvorming zijn.
Maar dan blijft het toch stom om het gratis gedeelte zó onaantrekkelijk te maken dat je je melkkoetjes wegjaagt?
Ik geloof meteen dat viva hééél erg ver moet gaan om forummers echt weg te jagen hoor, misschien (vast wel) nog veel verder dan dit. Maar het kán wel. Er zijn al behoorlijk wat goedlopende fora eerder kapot gegaan. En dat lijkt degene die nu de ene onzalige en gebruikersonvriendelijke beslissing na de andere neemt niet te beseffen.
En ik zou het jammer vinden als het vivaforum doodbloed door de besluiten van iemand die duidelijk geen idee heeft ( en wil hebben) van forummen.
vrijdag 27 oktober 2017 om 12:49
Beste forummers,
Sinds de update zijn er nog aan een aantal punten opgelost:
- De toon meer knop op mobiel werkt weer naar behoren.
- De omhoog en omlaag knoppen werken weer.
- Je kunt de sidebar weer in- en uitklappen op desktop. Voor tablet wordt dit later opgelost.
- Op dit moment klapt de sidebar op iedere pagina weer open, we gaan de tijd dat de sidebar ingeklapt is verlengen zodat deze langer ingeklapt blijft.
Mocht je toch problemen ondervinden met bovenstaande punten laat ons dat weten welke browser en welk apparaat je gebruikt. Stuur ons ook de url van de pagina waar het probleem zich voor doet. Dan kunnen we het probleem het snelst oplossen, naar forum@viva.nl.
Verder willen wij graag dat het CM weer wordt gebruikt als voorheen en niet meer als discussie topic.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Sinds de update zijn er nog aan een aantal punten opgelost:
- De toon meer knop op mobiel werkt weer naar behoren.
- De omhoog en omlaag knoppen werken weer.
- Je kunt de sidebar weer in- en uitklappen op desktop. Voor tablet wordt dit later opgelost.
- Op dit moment klapt de sidebar op iedere pagina weer open, we gaan de tijd dat de sidebar ingeklapt is verlengen zodat deze langer ingeklapt blijft.
Mocht je toch problemen ondervinden met bovenstaande punten laat ons dat weten welke browser en welk apparaat je gebruikt. Stuur ons ook de url van de pagina waar het probleem zich voor doet. Dan kunnen we het probleem het snelst oplossen, naar forum@viva.nl.
Verder willen wij graag dat het CM weer wordt gebruikt als voorheen en niet meer als discussie topic.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
vrijdag 27 oktober 2017 om 12:53
Waarom kan de sidebar niet ingeklapt blijven zolang je ingelogd bent? Of in ieder geval een dag?ModeratorViva schreef: ↑27-10-2017 12:49- Op dit moment klapt de sidebar op iedere pagina weer open, we gaan de tijd dat de sidebar ingeklapt is verlengen zodat deze langer ingeklapt blijft.
vrijdag 27 oktober 2017 om 12:55
Toch even een vraag hierover: Lezen jullie alle op- en aanmerkingen die er staan eigenlijk wel? Want er staan volgens mij heel veel bruikbare opmerkingen bij en het communiceert beter én sneller volgens mij, dan via mail.ModeratorViva schreef: ↑27-10-2017 12:49Beste forummers,
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
vrijdag 27 oktober 2017 om 12:57
Beste Kirikou,
Wij zijn inderdaad bezig om de sidebar voor een lange tijd ingeklapt te laten.
Mocht je verder hierover vragen hebben, kun je dit naar ons mailen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
vrijdag 27 oktober 2017 om 13:15
Beste Wilhetnietweten,Wilhetnietweten schreef: ↑27-10-2017 12:55Toch even een vraag hierover: Lezen jullie alle op- en aanmerkingen die er staan eigenlijk wel? Want er staan volgens mij heel veel bruikbare opmerkingen bij en het communiceert beter én sneller volgens mij, dan via mail.
Wij lezen uiteraard alle op- en aanmerkingen van jullie, echter als wij dit op de mail krijgen kunnen wij dit meteen ook doorsturen naar de technische dienst. Dit is makkelijker dan via het forum.
Hopelijk beantwoordt dit je vraag
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-10-2017 13:17
Reden: Spatie
Reden: Spatie
0.25% gewijzigd
vrijdag 27 oktober 2017 om 13:46
Nou echt inderdaad wat is dit nu opeens weer voor een onzin..... Zelfs na het posten van een comment is die sidebar gelijk weer open..... Ikzou zeggen, rollback scenario
vrijdag 27 oktober 2017 om 13:51
Bedankt voor het antwoord. Maar helaas beantwoordt het de vraag eigenlijk niet, maar het kan natuurlijk ook heel goed liggen aan de manier waarop ik de vraag stelde.ModeratorViva schreef: ↑27-10-2017 13:15Beste Wilhetnietweten,
Wij lezen uiteraard alle op- en aanmerkingen van jullie, echter als wij dit op de mail krijgen kunnen wij dit meteen ook doorsturen naar de technische dienst. Dit is makkelijker dan via het forum.
Hopelijk beantwoordt dit je vraag![]()
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Wat ik bedoelde met mijn vraag is, dat als jullie alle opmerkingen die hier staan bij elkaar nemen, je erop uit komt dat iedereen zo ongeveer dezelfde problemen ervaart. Is het dan niet makkelijker en overzichtelijker om even te inventariseren welke problemen er precies zijn en dat dan naar de TD te sturen? Dat gaat m.i. sneller dan elke individuele mail door te sturen naar de TD. En met "hier" bedoel ik eigenlijk het Bugtopic. En als jullie dan regelmatig even berichten welke bugs jullie naar de TD hebben gestuurd en wanneer er iets mee is gedaan, dan scheelt dat waarschijnlijk een heleboel gevraag en hier het dan weer noodzakelijker geveeg wegens off-topic, waardoor jullie weer tijd over hebben voor de kerntaken van de moderator.
Ik probeer nu even met jullie mee te denken. En wellicht neemt dat weer een hoop irritatie over en weer weg.
vrijdag 27 oktober 2017 om 13:57
Beste Wilhetnietweten,Wilhetnietweten schreef: ↑27-10-2017 13:51Bedankt voor het antwoord. Maar helaas beantwoordt het de vraag eigenlijk niet, maar het kan natuurlijk ook heel goed liggen aan de manier waarop ik de vraag stelde.
Wat ik bedoelde met mijn vraag is, dat als jullie alle opmerkingen die hier staan bij elkaar nemen, je erop uit komt dat iedereen zo ongeveer dezelfde problemen ervaart. Is het dan niet makkelijker en overzichtelijker om even te inventariseren welke problemen er precies zijn en dat dan naar de TD te sturen? Dat gaat m.i. sneller dan elke individuele mail door te sturen naar de TD. En met "hier" bedoel ik eigenlijk het Bugtopic. En als jullie dan regelmatig even berichten welke bugs jullie naar de TD hebben gestuurd en wanneer er iets mee is gedaan, dan scheelt dat waarschijnlijk een heleboel gevraag en hier het dan weer noodzakelijker geveeg wegens off-topic, waardoor jullie weer tijd over hebben voor de kerntaken van de moderator.
Ik probeer nu even met jullie mee te denken. En wellicht neemt dat weer een hoop irritatie over en weer weg.
Bedankt voor je bericht en vooral voor het meedenken, wij gaan het meenemen. Verder willen we graag dat er hierover niet meer gediscussieerd wordt op het CM
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum