Centraal Moderatortopic

07-06-2018 10:21 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.


Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/

De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.


Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.


Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.


Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Trotter schreef:
18-08-2018 11:41
Dan moet die x misschien omgezet worden in alleen 'het eerste'? Of jullie moeten 24/7 aanwezig zijn om berichten meteen goed te keuren natuurlijk.
Dit dus. Jullie creëren nu gewoon echt een probleem, zowel voor jezelf als voor de forummers. Topic wordt geopend en goedgekeurd, jullie gaan pitten en de TO kan niet meer reageren en wordt totaal verkeerd beoordeeld omdat hij/zij niet lijk te reageren.

En het is niet eens nodig. Want als een topic is goedgekeurd is het blijkbaar geen spam. En hoeveel 2e, 3e en 4e reacties van TO's zijn wel spam terwijl het eerste openen van het topic een keurige was?

Het is gewoon totaal onzinnig dit.
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
18-08-2018 11:51
Dit dus. Jullie creëren nu gewoon echt een probleem, zowel voor jezelf als voor de forummers. Topic wordt geopend en goedgekeurd, jullie gaan pitten en de TO kan niet meer reageren en wordt totaal verkeerd beoordeeld omdat hij/zij niet lijk te reageren.

En het is niet eens nodig. Want als een topic is goedgekeurd is het blijkbaar geen spam. En hoeveel 2e, 3e en 4e reacties van TO's zijn wel spam terwijl het eerste openen van het topic een keurige was?

Het is gewoon totaal onzinnig dit.
Eens. En het maakt topics ook nog eens totaal onleesbaar omdat forummers nu de berichten van de TO (die alleen via het loepje te zien zijn) gaan quoten. Eén grote puinhoop zo. Stuur die zogenaamde TD gewoon naar huis zeg, ze functioneren niet.
...
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals gezegd zijn we aan het onderzoeken of dit een passende en werkbare oplossing is voor het spamprobleem. We ondervinden nu (net als jullie) ook problemen en gaan hier weer mee aan de slag. Opbouwende kritiek is welkom. Napraten kunnen jullie - zoals altijd - op het napraattopic. Offtopic berichten worden verwijderd om het CM overzichtelijk te houden.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ach jongens toch. Waarom die druk erop? Je weet nu toch dat een nieuwe TO in het begin niet meteen kan reageren. Wat onzinnig om daar iemand dan op aan te kijken.

Ik vind dit sowieso wel wat apart hier. Mensen hebben soms ook nog wel een leven naast dit forum. Maar als iemand een uurtje niet reageert beginnen er meteen al een paar te piepen.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit het juiste topic is. Maar ik wil graag het volgende kwijt: ik heb me een paar dagen geleden laten anonimiseren. Daarna wilde ik een nieuw account aanmaken. Ik kreeg daarbij steeds de vraag: wat is de kleur van ... Welke vraag ik ook kreeg (kleur van een banaan, kleur van een paarse aubergine, kleur van een groene appel), ik kreeg steeds de melding dat mijn antwoord fout was. Na een aantal foute antwoorden krijg je het bericht dat je te vaak een verkeerd antwoord hebt gegeven en dat je een tijd moet wachten voor je opnieuw probeert. Dit heeft een paar dagen geduurd. Gisteren kon ik me eindelijk weer aanmelden. Deze keer hoefde ik alleen maar een vinkje voor de tekst "ik ben geen robot" te zetten. Is dat nu het nieuwe beleid of had ik geluk omdat ik de aanmelding op een ander apparaat probeerde? En waarom moeten al mijn reactie eerst goedgekeurd worden voor ze geplaatst worden? Ik vind dit een vervelende procedure voor mensen die al heel lang forummen en af en toe hun nick veranderen of hun oude nick laten anonimiseren i.v.m. privacy.
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Lelietje-van-Dalen schreef:
18-08-2018 12:49
Ach jongens toch. Waarom die druk erop? Je weet nu toch dat een nieuwe TO in het begin niet meteen kan reageren. Wat onzinnig om daar iemand dan op aan te kijken.

Ik vind dit sowieso wel wat apart hier. Mensen hebben soms ook nog wel een leven naast dit forum. Maar als iemand een uurtje niet reageert beginnen er meteen al een paar te piepen.
Het gaat hier niet om. Gisteravond was er iemand ongerust omdat haar vriend weg was. Ze opende een topic, er reageerden mensen en zij kon niet terug reageren. Hoe frustrerend is dat?
Alle reacties Link kopieren
Lunaloona schreef:
18-08-2018 12:54
Ik weet niet of dit het juiste topic is. Maar ik wil graag het volgende kwijt: ik heb me een paar dagen geleden laten anonimiseren. Daarna wilde ik een nieuw account aanmaken. Ik kreeg daarbij steeds de vraag: wat is de kleur van ... Welke vraag ik ook kreeg (kleur van een banaan, kleur van een paarse aubergine, kleur van een groene appel), ik kreeg steeds de melding dat mijn antwoord fout was. Na een aantal foute antwoorden krijg je het bericht dat je te vaak een verkeerd antwoord hebt gegeven en dat je een tijd moet wachten voor je opnieuw probeert. Dit heeft een paar dagen geduurd. Gisteren kon ik me eindelijk weer aanmelden. Deze keer hoefde ik alleen maar een vinkje voor de tekst "ik ben geen robot" te zetten. Is dat nu het nieuwe beleid of had ik geluk omdat ik de aanmelding op een ander apparaat probeerde? En waarom moeten al mijn reactie eerst goedgekeurd worden voor ze geplaatst worden? Ik vind dit een vervelende procedure voor mensen die al heel lang forummen en af en toe hun nick veranderen of hun oude nick laten anonimiseren i.v.m. privacy.
Beste Lunaloona,

We zijn inderdaad van de vraag (Wat is de kleur van ...) terug gegaan naar de CAPTCHA om zoveel mogelijk spammers buiten de deur te houden. Daarnaast werken we sinds kort met het beleid waarbij de eerste x posts moeten worden goedgekeurd, ook i.v.m. het spamprobleem. Bij het aanmaken van een nieuw account word je hiervan op de hoogte gebracht. We hopen met deze extra beveiligingslaag spammers buiten de deur te houden en het forummen prettiger te maken voor iedereen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-08-2018 13:26
Reden: typo
0.21% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Toch denk ik dat jullie met die beveiligingsvraag op het juiste spoor zaten (bij mijn weten is dat één van de beste manieren om spam tegen te gaan), alleen was de vraag te makkelijk. Je moet een vraag bedenken die een spambot niet begrijpt. Bij voorkeur een open vraag dus en het liefst meerdere, zodat je ze kunt afwisselen. Bijvoorbeeld:
  • Hoe heet het tijdschrift waar dit forum onderdeel van is?
  • Schrijf de naam Viva achterstevoren.
  • Welke kleur heeft de menubalk hierboven?
Ik denk dat die Koreaanse bot daar een stuk meer moeite mee zal hebben.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-08-2018 13:04
Reden: offtopic
98.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
18-08-2018 12:57
Het gaat hier niet om. Gisteravond was er iemand ongerust omdat haar vriend weg was. Ze opende een topic, er reageerden mensen en zij kon niet terug reageren. Hoe frustrerend is dat?
Beste streepjesdekbed,

Zoals aangegeven zit hier wat vertraging op, de forummer is tevens geïnformeerd over het proces van goedkeuren van de eerste posts.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
18-08-2018 13:03
Beste streepjesdekbed,

Zoals aangegeven zit hier wat vertraging op, de forummer is tevens geïnformeerd over het proces van goedkeuren van de eerste posts.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Maar hoe lang is die vertraging dan? Of ligt dat eraan of er toevallig een mod is?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
18-08-2018 13:01
Toch denk ik dat jullie met die beveiligingsvraag op het juiste spoor zaten (bij mijn weten is dat één van de beste manieren om spam tegen te gaan), alleen was de vraag te makkelijk. Je moet een vraag bedenken die een spambot niet begrijpt. Bij voorkeur een open vraag dus en het liefst meerdere, zodat je ze kunt afwisselen. Bijvoorbeeld:
  • Hoe heet het tijdschrift waar dit forum onderdeel van is?
  • Schrijf de naam Viva achterstevoren.
  • Welke kleur heeft de menubalk hierboven?
Ik denk dat die Koreaanse bot daar een stuk meer moeite mee zal hebben.
Beste RikM,

We geven je suggesties door! Dankjewel voor je bericht.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
18-08-2018 12:59
Beste Lunaloona,

We zijn inderdaad van de vraag (Wat is de kleur van ...) terug gegaan naar de CAPTCHA om zoveel mogelijk spammers buiten de deur te houden. Daarnaast werken we sinds kort met het beleid waarbij de eerste x posts moeten worden goedgekeurd, ook i.v.m. het spamprobleem. Bij het aanmaken van een nieuw account word je hiervan op de hoogte gebracht. We hopen met deze extra beveiligingslaag spammers buiten de deur te houden en het forummen prettiger te maken voor iedereen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Even wat feedback: ik geloof zowaar dat dit zou kunnen gaan werken!
Waarom je het zou wíllen is mij een raadsel, maar ik denk echt dat het jullie op deze manier gaat lukken.

EDIT: de mod wijzigde dit bericht met typo.
Mijn reactie was op haar bericht zónder typo.
Ze typte dus niet spammers, maar forummers.

Ik denk dat hun nieuwe geniale ingeving vooral goed zal werken om forummers buiten de deur te houden. Dat wat de mod eerder zelf (kennelijk per ongeluk) al schreef.
feow wijzigde dit bericht op 18-08-2018 14:40
16.88% gewijzigd
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
18-08-2018 12:59
Beste Lunaloona,

We zijn inderdaad van de vraag (Wat is de kleur van ...) terug gegaan naar de CAPTCHA om zoveel mogelijk spammers buiten de deur te houden. Daarnaast werken we sinds kort met het beleid waarbij de eerste x posts moeten worden goedgekeurd, ook i.v.m. het spamprobleem. Bij het aanmaken van een nieuw account word je hiervan op de hoogte gebracht. We hopen met deze extra beveiligingslaag forummers buiten de deur te houden en het forummen prettiger te maken voor iedereen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Ok, dankjewel voor de informatie. Ik ben blij met maatregelen om spammers en trollen buiten de deur te houden. Ik vind die CAPTCHA in ieder geval een enorme verbetering, mijn complimenten.
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
18-08-2018 13:04
Maar hoe lang is die vertraging dan? Of ligt dat eraan of er toevallig een mod is?
Beste Head*,

We kunnen helaas geen uitspraak doen over de duur. Ook zullen we niet specificeren om hoeveel posts het gaat (die we goedkeuren per nieuwe forummer).

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
[...]
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-08-2018 13:34
Reden: offtopic
98.89% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-08-2018 13:33
Reden: offtopic
98.94% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-08-2018 13:33
Reden: offtopic
98.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-08-2018 13:33
Reden: offtopic
97.74% gewijzigd
Such fun!1
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-08-2018 13:32
Reden: offtopic
98.68% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-08-2018 14:03
Reden: offtopic
99.14% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-08-2018 13:32
Reden: offtopic
99.19% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-08-2018 13:32
Reden: offtopic
97.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-08-2018 13:34
Reden: offtopic
98.69% gewijzigd
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven