Centraal Moderatortopic

29-08-2018 10:30 2878 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 13:22
Mijn nick is ook geen “lilliputter” maar “Lilli-Putter”. Ik bedoel daar dus geen klein mens mee en zeker niet als belediging

TIP voor een nieuwe nick: Schijnheilige-Kleuter
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-09-2018 16:13
Reden: hinten naar oude nick
15.43% gewijzigd
Waarom worden al weken hier mijn inhoudelijke reactie op jullie niet reageren op PB en mails verwijderd ZONDER enig commentaar hier of per mail?

Sorry Nu was ik veel te snel
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
S-Meds schreef:
30-09-2018 13:45
lilliputter is een scheldwoord in de orde van neger, mongool etc. Dat je een scheldwoord als nick kiest zegt veel over de intentie
Schei toch uit zeg.
Ja, je kunt schelden met mongool, maar ook met dikke, dunne, lange, rooie.

Neger is een doodnormaal woord. Een mongooltje een normale uitdrukking. Dat die woorden tegenwoordig minder gebruikt worden zegt meer over de staat van de hedendaagse samenleving dan over het al dan niet scheldwoord zijn.

Er komt nog een tijd dat Downie als ongepast wordt gezien. En dan kan Brownies&downieS wel inpakken.
willem1959 schreef:
30-09-2018 14:16
Schei toch uit zeg.
Ja, je kunt schelden met mongool, maar ook met dikke, dunne, lange, rooie.

Neger is een doodnormaal woord. Een mongooltje een normale uitdrukking. Dat die woorden tegenwoordig minder gebruikt worden zegt meer over de staat van de hedendaagse samenleving dan over het al dan niet scheldwoord zijn.

Er komt nog een tijd dat Downie als ongepast wordt gezien. En dan kan Brownies&downieS wel inpakken.
Ja, voor bepaalde type mensen is dat normaal.

Voor leuke mensen met een soort van een EQ is dat niet normaal.
Lucifer2018 schreef:
30-09-2018 14:19
Ja, voor bepaalde type mensen is dat normaal.

Voor leuke mensen met een soort van een EQ is dat niet normaal.

Dit.
ModeratorViva schreef:
30-09-2018 12:23
Beste Nemaìn’,

we hebben je bericht verwijderd omdat het offtopic (beleid) is. Op jet moment kunnen we niet achterhalen waarom we het bericht niet bewerkt is maar 'echt' verwijderd is. Onze excuses daarvoor.

Opmerkingen en/of aanbevelingen ontvangen we graag per mail.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Op die mails komt of geen antwoord of een nietszeggend antwoord.
Wat vinden jullienou zelf van dat handmatig goedkeuren van berichten?
shifty schreef:
30-09-2018 13:36
Dat antwoord wordt niet gegeven. Je hebt ook niks aan het antwoord want het zal altijd ontkent worden ook als het wel zo is.

Je kan conclusies trekken uit de jaarverslagen van Sanoma waar viva helemaal niet in voorkomt, laat staan het vivaforum. Er is daarom ongetwijfeld ook geen beleidsdocument voor dit forum :lightbulb: . De merken waar Sanoma wel wat mee doet zijn bijvoorbeeld Linda, VTwonen en SBS.

En daarnaast merk je aan alle kanten dat er geen (toekomst)visie achter dit forum zit. Het wordt 'in de lucht gehouden' zolang het bestaansrecht heeft. Het is niet voor niets dat jij de vraag stelt; je merkt aan alles dat er niet gewerkt wordt aan de toekomst van het forum (omdat er geen visie is op een toekomst).

Vergis je ook niet in het feit dat Sanoma gericht is op het verkopen van advertenties en data en niet op met maken van inhoud. De inhoud die gemaakt wordt is voor Sanoma de drager van de advertenties en de generator van de data.

Op basis hiervan mag je concluderen dat er binnen Sanoma geen motivatie of intentie is om inhoudelijk een goed forum neer te zetten.
Goed gevonden :sherlock:
Caitriona* schreef:
30-09-2018 13:17
Ik vind 'lilliputter' beledigend.
Ik vond 'nijn eleven' (met een Nijntje die met een vliegtuig een gebouw invliegt) ook kwetsend voor alle mensen die hun dierbaren zijn verloren. Maar CM vond het geen probleem.
Dat is gewoon een parodie op Nine Eleven, wat is daar mis mee...
Nouschi schreef:
30-09-2018 13:08
Mods vinden jullie de nick 'lilli putter' kunnen? Het wordt als een belediging beschouwd door kleine mensen, en deze persoon doet het ook nog een keer om te provoceren.
Misschien slaat die naam wel op die persoon zelf, je zoekt problemen.
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 13:22
Mijn nick is ook geen “lilliputter” maar “Lilli-Putter”. Ik bedoel daar dus geen klein mens mee en zeker niet als belediging
Jouw naam is ook helemaal niet beledigend.
shifty schreef:
30-09-2018 13:36
Dat antwoord wordt niet gegeven. Je hebt ook niks aan het antwoord want het zal altijd ontkent worden ook als het wel zo is.

Je kan conclusies trekken uit de jaarverslagen van Sanoma waar viva helemaal niet in voorkomt, laat staan het vivaforum. Er is daarom ongetwijfeld ook geen beleidsdocument voor dit forum. De merken waar Sanoma wel wat mee doet zijn bijvoorbeeld Linda, VTwonen en SBS.

En daarnaast merk je aan alle kanten dat er geen (toekomst)visie achter dit forum zit. Het wordt 'in de lucht gehouden' zolang het bestaansrecht heeft. Het is niet voor niets dat jij de vraag stelt; je merkt aan alles dat er niet gewerkt wordt aan de toekomst van het forum (omdat er geen visie is op een toekomst).

Vergis je ook niet in het feit dat Sanoma gericht is op het verkopen van advertenties en data en niet op met maken van inhoud. De inhoud die gemaakt wordt is voor Sanoma de drager van de advertenties en de generator van de data.

Op basis hiervan mag je concluderen dat er binnen Sanoma geen motivatie of intentie is om inhoudelijk een goed forum neer te zetten.

Klopt allemaal, maar kennelijk vind jij het Vivaforum wel de moeite waard om te bezoeken en erop te posten.
Klaaglinn schreef:
30-09-2018 15:42
Precies.
Klaaglinn schreef:
30-09-2018 15:44
Klopt allemaal, maar kennelijk vind jij het Vivaforum wel de moeite waard om te bezoeken en erop te posten.

Klopt helemaal. En juist omdat ik het forum wel de moeite waard vind, vind ik het ook jammer dat Sanoma de potentie niet ziet en er niet in investeert.
Je hebt een oud accountje afgestoft?
¡Apagando las luces!
Klaaglinn schreef:
Dat is gewoon een parodie op Nine Eleven, wat is daar mis mee...

Ja dat snapte iedereen dat het op 9-11 sloeg hoor.
Dat behoeft geen uitleg.

Het is wel mega smakeloos. Dat is wat er mis mee is.
Klaaglinn schreef:
Je bent aan het gissen.
Het heeft een geschiedenis.
<verwijderd>
anoniem_376516 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 15:58
12.02% gewijzigd
Pipistrello schreef:
30-09-2018 15:54
Ja dat snapte iedereen dat het op 9-11 sloeg hoor.
Dat behoeft geen uitleg.

Het is wel mega smakeloos. Dat is wat er mis mee is.
Dat is subjectief, en daar hoeft Viva zich dus niet mee te bemoeien.
Caitriona* schreef:
Je bent aan het gissen.
Het heeft een geschiedenis.
De forummer heeft de naam lilliputter eerder gebruikt.
Er stond in de huisregels iets over het bespreken van eerdere nicks...
Klaaglinn schreef:
Wel wanneer betreffende forummer al meerdere keren is uitgelegd dat het een beledigende term is. Maar goed, troll maar lekker door.
¡Apagando las luces!
Klaaglinn schreef:

Nee hoor, dat is vrij objectief mega smakeloos.
En kan je even aanwijzen waar staat dat Viva zich niet zou mogen bemoeien met subjectieve zaken?
Klaaglinn schreef:
30-09-2018 15:55
Er stond in de huisregels iets over het bespreken van eerdere nicks...

Er staat in de huisregels ook dat je niet mag dubbelnicken.

Misschien kan een mod even je ip checken want ik heb een donkerbruin vermoeden.
Pipistrello schreef:
30-09-2018 15:57

Ik ook. Allemaal veel te toevallig.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
30-09-2018 15:56
Wel wanneer betreffende forummer al meerdere keren is uitgelegd dat het een beledigende term is. Maar goed, troll maar lekker door.
Nee. Een beledigende term is zoiets als "Alle Marokkanen zijn kontenlikkers". Nijn eleven is niets meer dan een parodie op de naam van een gebeurtenis.
Pipistrello schreef:
30-09-2018 15:57

TROLLHINTEN!!!! VIVA MODS!!!! ACTIE ACTIE ACTIE!!!
SombraOnline schreef:
30-09-2018 15:58
Ik ook. Allemaal veel te toevallig.
Je mag niet trollhinten en ik ben die Lilli-Putter niet eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven