Centraal Moderatortopic

29-08-2018 10:30 2878 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
30-09-2018 12:39
Beste S-Meds,

dat document kan je hier vinden: https://www.viva.nl/huisregels/

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
.
Ja, ik herinner met dat jullie dit antwoord al eens eerder hebben gegeven. Maar huisregels is geen beleid.
Beleid is visie op het forum, op welke doelgroep richten wij ons en willen we daarom een 'Lees ook' of juist niet. Meer of minder advertenties. Dat soort dingen.
Nu ik eraan denk: is er eigenlijk ooit wel een antwoord gekomen op de vraag of het forum in een sterfhuisconstructie zit?
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
beleid gaat ook over hoe je wilt dat die doelen worden nagestreefd. Maar ook
hoe je om gaat met je users
wat voor opdracht de moderator krijgen
hoe je om gaat met adverteerders
Hoe het spanningsveld tussen adverteerders, redactie en forum is
wie eindverantwoordelijk is
hoe er gecommuniceerd wordt

enzo
ik wil daar best vragen over stellen maar ik zie het beleidsdocument nergens. Jullie kennen het want jullie zeggen steeds dat bepaalde vragen over beleid gaan.
|Courage| schreef:
30-09-2018 12:42
.
Ja, ik herinner met dat jullie dit antwoord al eens eerder hebben gegeven. Maar huisregels is geen beleid.
Beleid is visie op het forum, op welke doelgroep richten wij ons en willen we daarom een 'Lees ook' of juist niet. Meer of minder advertenties. Dat soort dingen.
Nu ik eraan denk: is er eigenlijk ooit wel een antwoord gekomen op de vraag of het forum in een sterfhuisconstructie zit?
dat staat in het beleidsdocument.
maar het wordt best moeilijk als viva het verschil tussen huisregels en beleid niet kent
Hallo moderators.

Hoewel ik het jammer vind dat mijn reactie in het topic 'man-heeft-slecht-zaad' onder Zwanger is verwijderd (blijkbaar is zwanger worden niet iets waar je vragen bij mag hebben) wil ik jullie even op het volgende wijzen.

In hetzelfde topic reageert Baggal op zondag 30 september 2018 12:42 op een onvriendelijke wijze naar mij. Zouden jullie dat kunnen weghalen, temeer daar het ook niets meer met het topic van doen heeft.

Dank jullie wel.
Beste S-Meds en Courage,

Vooralsnog zijn het toch de huisregels die we daarvoor hebben opgesteld. We zullen jullie verzoek voor een uitgebreider document bij de CM neerleggen.

Voor dit topic betekent het dat wij in de praktijk vragen over stafjes, het verwijderen van berichten en/of andere handelingen van (Junior) Moderators niet bespreken. Eventueel kunnen vragen dus per mail worden gesteld.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

willem1959 schreef:
30-09-2018 12:49
Hallo moderators.

Hoewel ik het jammer vind dat mijn reactie in het topic 'man-heeft-slecht-zaad' onder Zwanger is verwijderd (blijkbaar is zwanger worden niet iets waar je vragen bij mag hebben) wil ik jullie even op het volgende wijzen.

In hetzelfde topic reageert Baggal op zondag 30 september 2018 12:42 op een onvriendelijke wijze naar mij. Zouden jullie dat kunnen weghalen, temeer daar het ook niets meer met het topic van doen heeft.

Dank jullie wel.
Bedankt voor de melding.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA

ModeratorViva schreef:
30-09-2018 12:23
Beste Nemaìn’,

we hebben je bericht verwijderd omdat het offtopic (beleid) is. Op jet moment kunnen we niet achterhalen waarom we het bericht niet bewerkt is maar 'echt' verwijderd is. Onze excuses daarvoor.

Opmerkingen en/of aanbevelingen ontvangen we graag per mail.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Betekend dit dat jullie er toch niks aan gaan doen? Het nieuwe goedkeur-systeem werkt gewoon echt niet,. Daar hoef ik niet over te mailen, lijkt me zo ook wel duidelijk.
ModeratorViva schreef:
30-09-2018 12:50
Beste S-Meds en Courage,

Vooralsnog zijn het toch de huisregels die we daarvoor hebben opgesteld. We zullen jullie verzoek voor een uitgebreider document bij de CM neerleggen.

Voor dit topic betekent het dat wij in de praktijk vragen over stafjes, het verwijderen van berichten en/of andere handelingen van (Junior) Moderators niet bespreken. Eventueel kunnen vragen dus per mail worden gesteld.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Helaas werkt dat ook dus niet, heb diverse berichten én mail gestuurd nav verwijdering ivm spam, terecht omdat er hyperlink in stond en dat had ik kunnen weten/lezen, maar al die weken nooit een inhoudelijke reactie op ene inhoudelijk vraag mogen ontvangen. Ik ben vast niet de enige.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Maar waarom moet dat allemaal toch zo ondoorzichtig?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
30-09-2018 12:58
Maar waarom moet dat allemaal toch zo ondoorzichtig?
Omdat ze dan niet gepakt kunnen worden op tegenstrijdigheden.
'De klant is koning' telt in ieder geval niet op dit forum.
Mods vinden jullie de nick 'lilli putter' kunnen? Het wordt als een belediging beschouwd door kleine mensen, en deze persoon doet het ook nog een keer om te provoceren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind 'lilliputter' beledigend.
Ik vond 'nijn eleven' (met een Nijntje die met een vliegtuig een gebouw invliegt) ook kwetsend voor alle mensen die hun dierbaren zijn verloren. Maar CM vond het geen probleem.
Alleen de vaste napraatkliek vind deze nick beledigend en willen de mods erbij betrekken om MIJ te provoceren icm dat hinderlijk nickhinten.
Ik ben door niemand anders op het forum erover aangesproken.
strontvlieg schreef:
30-09-2018 13:04
'De klant is koning' telt in ieder geval niet op dit forum.
De klant is de adverteerder, de forummers zijn de gebruikers.
De klant is hier wel degelijk koning, want advertenties zijn belangrijker dan gebruiksvriendelijkheid.
Caitriona* schreef:
30-09-2018 13:17
Ik vind 'lilliputter' beledigend.
Ik vond 'nijn eleven' (met een Nijntje die met een vliegtuig een gebouw invliegt) ook kwetsend voor alle mensen die hun dierbaren zijn verloren. Maar CM vond het geen probleem.

Mijn nick is ook geen “lilliputter” maar “Lilli-Putter”. Ik bedoel daar dus geen klein mens mee en zeker niet als belediging
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 13:20
Alleen de vaste napraatkliek vind deze nick beledigend en willen de mods erbij betrekken om MIJ te provoceren icm dat hinderlijk nickhinten.
Ik ben door niemand anders op het forum erover aangesproken.

Tuurlijk Kut-Wijf, wat jij wil Kut-Wijf.

Niet beledigend hoor, want bedoel je er geen kutwijf mee.
lise1985 schreef:
30-09-2018 13:22
De klant is de adverteerder, de forummers zijn de gebruikers.
De klant is hier wel degelijk koning, want advertenties zijn belangrijker dan gebruiksvriendelijkheid.
Hmm ja dat is waar...
Lilli-Putter schreef:
Mijn nick is ook geen “lilliputter” maar “Lilli-Putter”. Ik bedoel daar dus geen klein mens mee en zeker niet als belediging
Jaja. Mooi bedacht.
.
anoniem_376788 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 13:29
Reden: Laa maar is puur provocatie dit
99.43% gewijzigd
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 13:28

Ja ja, je hebt jezelf die naam gegeven. Schijt aan de mensen die aanstoot aan jouw nick nemen toch?

Ik ga even een nieuwe nick maken.
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 13:28
.
Precies.
Provocatie van jou.
|Courage| schreef:
30-09-2018 12:42
.

Dat antwoord wordt niet gegeven. Je hebt ook niks aan het antwoord want het zal altijd ontkent worden ook als het wel zo is.

Je kan conclusies trekken uit de jaarverslagen van Sanoma waar viva helemaal niet in voorkomt, laat staan het vivaforum. Er is daarom ongetwijfeld ook geen beleidsdocument voor dit forum. De merken waar Sanoma wel wat mee doet zijn bijvoorbeeld Linda, VTwonen en SBS.

En daarnaast merk je aan alle kanten dat er geen (toekomst)visie achter dit forum zit. Het wordt 'in de lucht gehouden' zolang het bestaansrecht heeft. Het is niet voor niets dat jij de vraag stelt; je merkt aan alles dat er niet gewerkt wordt aan de toekomst van het forum (omdat er geen visie is op een toekomst).

Vergis je ook niet in het feit dat Sanoma gericht is op het verkopen van advertenties en data en niet op met maken van inhoud. De inhoud die gemaakt wordt is voor Sanoma de drager van de advertenties en de generator van de data.

Op basis hiervan mag je concluderen dat er binnen Sanoma geen motivatie of intentie is om inhoudelijk een goed forum neer te zetten.
Lilli-Putter schreef:
lilliputter is een scheldwoord in de orde van neger, mongool etc. Dat je een scheldwoord als nick kiest zegt veel over de intentie
ModeratorViva schreef:
30-09-2018 12:50
Beste S-Meds en Courage,

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
het is geen beleid. Kan je dus beter zeggen dat vragen over de huisregels per mail gesteld moeten worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven