Centraal Moderatortopic

29-08-2018 10:30 2878 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Klaaglinn schreef:
30-09-2018 15:59
TROLLHINTEN!!!! VIVA MODS!!!! ACTIE ACTIE ACTIE!!!
Je zit in het modtopic hoor. Daar mag dit gewon gevraagd worden.
Lijkt me wel verstandig om te doen Mods.
Gaap. Zo overduidelijk.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
30-09-2018 16:02
Gaap. Zo overduidelijk.
Oke. En ga nu maar je Tenalady verwisselen.
Klaaglinn schreef:
30-09-2018 15:59
TROLLHINTEN!!!! VIVA MODS!!!! ACTIE ACTIE ACTIE!!!
1. Het is theetijd.
2. Staat de CAPS+LOCK en de uitroepteken-vermenigvuldigaar aan op je toetsenbord?
Klaaglinn schreef:
30-09-2018 16:01
Je mag niet trollhinten en ik ben die Lilli-Putter niet eens.

Wel kleingeestig en kortzichtig :yawnee:
Volgens mij hebben de mods vrij op zondagmiddag. :lol:

Maar eeh nee, ik ben Klaaglinn niet jongens. Dat mogen de mods wat mij betreft checken en bevestigen als het jullie een gerust gevoel geeft. :roll:
Klaaglinn schreef:
30-09-2018 16:01
Je mag niet trollhinten en ik ben die Lilli-Putter niet eens.

Je weet welk topic je aan het vervuilen bent?
Beste forummers,

Graag sluiten we hierbij de discussie over de nicks van verschillende forummers. We zijn binnen het team in gesprek over de richtlijnen voor al dan niet ongepaste gebruikersnamen. Hinten naar (oude) nicks, dubbelnicken etc. is niet toegestaan, ook niet hier op het CM. Staffen kan altijd, als jullie e.e.a. niet vertrouwen.

Wat betreft het goedkeuren van posts van nieuwe forummers; we houden erg veel trollen, spammers, hengelaars en onderzoekjes buiten de deur. Vervelend zijn (ook voor ons) de problemen waar we tegenaan lopen zoals (1) het soms lang(er) wachten totdat berichten goedgekeurd worden. Hier moeten wij echter wel de tijd voor nemen, omdat we dus controleren op bovenstaande zaken. Daarnaast (2) is het erg vervelend dat de OP - als deze wordt aangepast - tijdelijk weer bij ons achter de schermen tevoorschijn komt om goedgekeurd te worden. Hij verdwijnt dan uit het topic, waardoor de eerste forummer die gereageerd heeft tijdelijk de TO wordt. Zodra wij de aangepaste OP hebben goedgekeurd, verschijnt de oorspronkelijke OP van de echte TO weer. Het probleem is nu helder (wat gebeurt er, en waarom) en de TD is hier mee bezig.

Graag verder kletsen op het Napraattopic, en nu hier weer on-topic.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Klaaglinn schreef:
30-09-2018 15:42
Dat is gewoon een parodie op Nine Eleven, wat is daar mis mee...
Nijn eleven.
Het is smakeloos om grapjes te maken over een vreselijke ramp (11 september) waarbij bijna 3000 mensen zijn omgekomen.
Zeg jij ook dat er weinig mis is met de parodieën op het vreselijke treinongeluk in Oss?
Degenen die op die ramp een parodie hebben gemaakt, zijn allen beland op de digitale brandstapel.
anoniem_376516 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 16:35
4.94% gewijzigd
ModeratorViva schreef:
30-09-2018 16:09
Beste forummers,

Graag sluiten we hierbij de discussie over de nicks van verschillende forummers. We zijn binnen het team in gesprek over de richtlijnen voor al dan niet ongepaste gebruikersnamen. Hinten naar (oude) nicks, dubbelnicken etc. is niet toegestaan, ook niet hier op het CM. Staffen kan altijd, als jullie e.e.a. niet vertrouwen.

Wat betreft het goedkeuren van posts van nieuwe forummers; we houden erg veel trollen, spammers, hengelaars en onderzoekjes buiten de deur. Vervelend zijn (ook voor ons) de problemen waar we tegenaan lopen zoals (1) het soms lang(er) wachten totdat berichten goedgekeurd worden. Hier moeten wij echter wel de tijd voor nemen, omdat we dus controleren op bovenstaande zaken. Daarnaast (2) is het erg vervelend dat de OP - als deze wordt aangepast - tijdelijk weer bij ons achter de schermen tevoorschijn komt om goedgekeurd te worden. Hij verdwijnt dan uit het topic, waardoor de eerste forummer die gereageerd heeft tijdelijk de TO wordt. Zodra wij de aangepaste OP hebben goedgekeurd, verschijnt de oorspronkelijke OP van de echte TO weer. Het probleem is nu helder (wat gebeurt er, en waarom) en de TD is hier mee bezig.

Graag verder kletsen op het Napraattopic, en nu hier weer on-topic.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Maar jullie helpen wel precies het leuke van het forum om zeep..
Gisteravond bijvoorbeeld een topic van een TO die zich eenzaam en verdrietig voelde en pas vanmorgen kon reageren.
Dan is het voor jullie wel makkelijker, omdat je minder hoeft te verwijderen, maar het is alles behalve gastvrij en gebruikersvriendelijk.
kinderen/neef-wil-zich-besnijden/list_m ... #p29075837

Mods even controleren graag.
Mod, nog 1 vraag nav de discussie hier.
Is het nu alsnog nodig om die 2 users te staffen of gaan jullie al een ip check doen?
Nemaìn’ schreef:
30-09-2018 16:11
Maar jullie helpen wel precies het leuke van het forum om zeep..
Gisteravond bijvoorbeeld een topic van een TO die zich eenzaam en verdrietig voelde en pas vanmorgen kon reageren.
Dan is het voor jullie wel makkelijker, omdat je minder hoeft te verwijderen, maar het is alles behalve gastvrij en gebruikersvriendelijk.
Beste Nemaìn’,

Dat is inderdaad vervelend. Nieuwe forummers worden echter geïnformeerd over het feit dat de eerste paar berichten worden goedgekeurd en daarna pas geplaatst kunnen worden.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

TanteBedelia schreef:
30-09-2018 16:12
kinderen/neef-wil-zich-besnijden/list_m ... #p29075837

Mods even controleren graag.
Het topic is verwijderd, dankjewel voor de melding.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
30-09-2018 16:59
Beste Nemaìn’,

Dat is inderdaad vervelend. Nieuwe forummers worden echter geïnformeerd over het feit dat de eerste paar berichten worden goedgekeurd en daarna pas geplaatst kunnen worden.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Ja, maar begrijp je dan zelf niet dat het heel vervelend is als je topic er ergens tussen 21 en 22 staat, iedereen reageert en je zelf pas de volgende ochtend kan reageren?

Als jullie zo nodig willen goedkeuren, doe dan de OP, maar laat de berichten gaan. Wat jullie nu doen raakt kant nog wal.
Pipistrello schreef:
30-09-2018 16:18
Mod, nog 1 vraag nav de discussie hier.
Is het nu alsnog nodig om die 2 users te staffen of gaan jullie al een ip check doen?
We hebben maatregelen getroffen n.a.v. de berichten op het CM.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Op anoniem graag
ModeratorViva schreef:
30-09-2018 16:59
Beste Nemaìn’,

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Een vraag waar ik oprecht nieuwsgierig naar ben en waar ik dan ook heel graag antwoord op hoop te krijgen:

In hoeveel van de gevallen waarin de OP is goedgekeurd bleek het inderdaad nodig de vervolgberichten van dezelfde TO eerst goed te keuren omdat daar ineens wél spam of andere ellende in zat? Of is het een op een zo dat een goedgekeurde OP ook goedgekeurde vervolgberichten met zich meeneemt? In dat laatste geval zou je die hele exercitie met nieuwe berichten namelijk kunnen laten wat een hoop frustratie aan onze kant en een hoop werk aan jullie kant zou besparen.

Of kort gezegd: is het echt nodig de vervolgberichten ook te screenen als een OP al oke bleek?
streepjesdekbed schreef:
30-09-2018 17:24
Een vraag waar ik oprecht nieuwsgierig naar ben en waar ik dan ook heel graag antwoord op hoop te krijgen:

In hoeveel van de gevallen waarin de OP is goedgekeurd bleek het inderdaad nodig de vervolgberichten van dezelfde TO eerst goed te keuren omdat daar ineens wél spam of andere ellende in zat? Of is het een op een zo dat een goedgekeurde OP ook goedgekeurde vervolgberichten met zich meeneemt? In dat laatste geval zou je die hele exercitie met nieuwe berichten namelijk kunnen laten wat een hoop frustratie aan onze kant en een hoop werk aan jullie kant zou besparen.

Of kort gezegd: is het echt nodig de vervolgberichten ook te screenen als een OP al oke bleek?
Interesseert ze niks of het nodig is. Zij hebben beslist en zo wordt het gedaan. Wat wij als gebruikers daarvan vinden is niet interessant.
strontvlieg schreef:
30-09-2018 17:58
Interesseert ze niks of het nodig is. Zij hebben beslist en zo wordt het gedaan. Wat wij als gebruikers daarvan vinden is niet interessant.
Ik ben er ook bang voor, maar ik hoop dan ergens toch dat er iémand in het team is die het leest en er wel even over nadenkt.
ModeratorViva schreef:
30-09-2018 16:09
Daarnaast (2) is het erg vervelend dat de OP - als deze wordt aangepast - tijdelijk weer bij ons achter de schermen tevoorschijn komt om goedgekeurd te worden. Hij verdwijnt dan uit het topic, waardoor de eerste forummer die gereageerd heeft tijdelijk de TO wordt. Zodra wij de aangepaste OP hebben goedgekeurd, verschijnt de oorspronkelijke OP van de echte TO weer.

Dat kan heel eenvoudig opgelost worden door niet toe te staan dat de OP gewijzigd of verwijderd wordt.
Trotter schreef:
30-09-2018 18:16
Dat kan heel eenvoudig opgelost worden door niet toe te staan dat de OP gewijzigd of verwijderd wordt.
+1

Voor een wijziging kun je dan - net als voor een wijziging in de topictitel - terecht in dit topic. Handig!
Trotter schreef:
30-09-2018 18:16
Dit dus
streepjesdekbed schreef:
30-09-2018 18:07
Ik ben er ook bang voor, maar ik hoop dan ergens toch dat er iémand in het team is die het leest en er wel even over nadenkt.
Ik ben daarom blij dat ik mijn brood niet hoef te verdienen dmv dit forum.
streepjesdekbed schreef:
30-09-2018 18:20
+1

Voor een wijziging kun je dan - net als voor een wijziging in de topictitel - terecht in dit topic. Handig!
Zo was het vroegah.
Feit is gewoon dat de techniek van het forum niet werkt, op bijna geen een front. En daar wordt echt niets aan veranderd hoor, dus moeten we het doen met bijzondere oplossingen zoals berichten handmatig goedkeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven