Centraal Moderatortopic

29-08-2018 10:30 2878 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Quaintrelle schreef:
09-10-2018 16:53
Halloo besteste viva moderators.

Ik heb een compleet nieuwe laptop, een heel ander besturingssysteem ( ubuntu ) en kan nog steeds geen avatars of plaatjes zien.

Dat is toch gewoon een fout in de programmeercode van de site? Wordt daar nog aan gewerkt? Zo moeilijk is het toch niet om de site compatible te maken voor alle besturingssystemen en browsers? Zet die technische dienst eens aan het werk, of huur mij in! ;)
Misschien nu?
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Ik heb een heel raar bericht gekregen van ene Robert:

robert1983
13 dagen geleden
Hoi vreemdeling!

Ik ben Robert, leuk je te "ontmoeten".

We zullen gewoon later tegen je ouders liegen hoe we elkaar hebben ontmoet. Deal?

Lijkt me dat dit spam is?
stille aanbidder...... :rofl:
wel origineel.....
kopjechino schreef:
10-10-2018 21:12

robert1983
13 dagen geleden
Hoi vreemdeling!

We zullen gewoon later tegen je ouders liegen hoe we elkaar hebben ontmoet. Deal?

Ik heb letterlijk hetzelfde bericht gekregen, een week of twee geleden.
Wat een idioot O_o
nounou
Zazamaenade schreef:
10-10-2018 21:31
Wat een idioot O_o
Ik ook :proud:
Ik niet … @(
Nemaìn’ schreef:
10-10-2018 21:42
Ik ook :proud:

Ik niet :'(
Ik kreeg geen antwoord meer terug toen ik hem een berichtje terug had gestuurd.
strontvliegje schreef:
10-10-2018 21:44
Ik niet … @(

Je mag hem hebben, hoor :mrgreen:
Dan heeft je nickname blijkbaar een beschermende werking tegen hengelaars met sleepnetten, mooi toch ?
Hij is vast bang dat zijn eventuele vangst bederft met een vliegje in de buurt :lol:
nounou
Zazamaenade schreef:
10-10-2018 21:55
Je mag hem hebben, hoor :mrgreen:
Dan heeft je nickname blijkbaar een beschermende werking tegen hengelaars met sleepnetten, mooi toch ?
Hij is vast bang dat zijn eventuele vangst bederft met een vliegje in de buurt :lol:
:HA:
kopjechino schreef:
10-10-2018 21:12

robert1983
13 dagen geleden
Hoi vreemdeling!

Wij zullen het even goed uitzoeken en de gebruiker checken!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Nemaìn’ schreef:
10-10-2018 21:47
Ik kreeg geen antwoord meer terug toen ik hem een berichtje terug had gestuurd.

Hij is zich vast wild geschrokken van je bericht ;-D
Ik heb het bericht gelijk weggegooid. De shredder doet het helaas niet op dit forum.
nounou
Mag mijn avatar op grijs?
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Zazamaenade schreef:
10-10-2018 21:31
Wat een idioot O_o
die mannen denken dat het hier een online hoerenparadijs is met die spuitende pikken en die rare praatjes van kiki
ikbensnuffelbeertje schreef:
11-10-2018 08:59
Mag mijn avatar op grijs?
Hi ikbensnuffelbeertje,

Je avatar is verwijderd.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

nina1966 schreef:
10-10-2018 16:45
Btw hoe zit het nu met die lawaai reclame?
Hi nina1966,

Zoals eerder aangegeven is er een screenshot en/of URL voor nodig om dit goed door te kunnen geven. Zonder kunnen we helaas niet goed aangeven waar het misgaat, en kan er niets aan gedaan worden.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

ModeratorViva schreef:
11-10-2018 09:57
Hi nina1966,

Zoals eerder aangegeven is er een screenshot en/of URL voor nodig om dit goed door te kunnen geven. Zonder kunnen we helaas niet goed aangeven waar het misgaat, en kan er niets aan gedaan worden.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Jullie hebben zelf dus een adblocker aanstaan, begrijp ik hieruit?
¡Apagando las luces!
Mods, ik heb net dit topic geopend entertainment/bekende-mensen-en-dieren- ... #p29115414
Zouden jullie de 'ze' in de titel willen veranderen in 'hen' ?
(dus '...en dieren die op hen lijken', dat is wat mooier).
Bedankt alvast.
nounou
Zazamaenade schreef:
11-10-2018 11:21
Mods, ik heb net dit topic geopend entertainment/bekende-mensen-en-dieren- ... #p29115414
Zouden jullie de 'ze' in de titel willen veranderen in 'hen' ?
(dus '...en dieren die op hen lijken', dat is wat mooier).
Bedankt alvast.
Het is aangepast!

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Nog maar een keer, omdat er op latere berichten wel geantwoord is:
ModeratorViva schreef:
10-10-2018 12:05
Beste ouwewijsneus,

Excuses dat we je vraag nog niet hebben beantwoord.
Wanneer een nieuwe gebruiker in zijn/haar eerste post vraagt om ervaringen met betrekking tot een medische kwestie, wordt dit door ons goedgekeurd. Dit forum is er immers om met elkaar te praten/ervaringen te delen/elkaar te steunen. Soms gebeurt het dat zo'n topic toch uitloopt op het geven van medisch advies. Dan kiezen wij ervoor om deze te verwijderen.

Ik begrijp dat dit vreemd op jullie over kan komen, maar wij willen een topic rondom een medische kwestie soms ook de kans geven om ervaringen uit te wisselen.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Dus een (nieuwe) TO vraagt om ervaring met probleem X of aandoening Y. En dan wordt er gezegd ‘oh, dat is de finkertering en daar wordt je huid groen van, je moet vitamine Q gaan slikken’. Dat is dan medisch advies, en vervolgens wordt het héle topic verwijderd, terwijl TO om ervaring heeft gevraagd. En dus wordt gestraft dat iemand medisch advies geeft.

Dat is dan toch raar, en ook niet volgens jullie eigen regels?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb een vreemd bericht gekregen 2 weken geleden.

sylvie2018

Hoi 

Ik ben sinds dit weekend er achter gekomen. Dat mijn man echt is vreemd gegaan. 

Het doet zo verschrikkelijk veel pijn.
Zullen we erover samen. Praten misschien kunnen we elkaar helpen?

:whut:
Oké schat
ModeratorViva schreef:
11-10-2018 09:57
Hi nina1966,

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Op een screenshot hoor je geen geluid en ,nogmaals, welke url dan. Die van de pagina van het forum? Lijkt me onzinnig omdat de reclames rouleren. Url van WE? www.wefashion.nl Maar daar heb je ook niets aan.
Ineedyourlove schreef:
11-10-2018 14:26
Ik heb een vreemd bericht gekregen 2 weken geleden.

sylvie2018

Hoi 

Ik ben sinds dit weekend er achter gekomen. Dat mijn man echt is vreemd gegaan. 

Het doet zo verschrikkelijk veel pijn.
Zullen we erover samen. Praten misschien kunnen we elkaar helpen?

:whut:
Dank voor het melden, wij gaan ernaar kijken.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Mods, 'Visit Luxembourg' heeft ook een lawaaireclame, in verschillende topics.
Als ik eraan denk zal ik een screenshot maken, maar het lijkt me toch niet moeilijk voor de advertentie-afdeling van Sanoma om dit op te sporen en op te lossen.
Of die wil er is is natuurlijk een geheel andere kwestie ;)
nounou
himalaya schreef:
11-10-2018 14:16
Nog maar een keer, omdat er op latere berichten wel geantwoord is:

Dus een (nieuwe) TO vraagt om ervaring met probleem X of aandoening Y. En dan wordt er gezegd ‘oh, dat is de finkertering en daar wordt je huid groen van, je moet vitamine Q gaan slikken’. Dat is dan medisch advies, en vervolgens wordt het héle topic verwijderd, terwijl TO om ervaring heeft gevraagd. En dus wordt gestraft dat iemand medisch advies geeft.

Dat is dan toch raar, en ook niet volgens jullie eigen regels?
Beste himalaya,

Zoals met veel zaken op het forum, ligt dit helemaal aan de situatie. De ene keer loopt een topic waarin gevraagd wordt om ervaringen uit op een topic waarop alleen maar medisch advies wordt gegeven. Dat is niet de bedoeling van het forum, en dan zullen wij deze verwijderen. Een andere keer worden er juist ervaringen gedeeld, wat wij alleen maar graag zien, en dan laten we het topic natuurlijk staan.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven