Centraal Moderatortopic

26-11-2018 14:43 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:46
5.83% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik zag onlangs nog iemand in een topic uitleggen hoe je het via cacheview een gewiste OP kan bekijken, maar snap er niks van. Ik krijg dan een witte pagina van Google met error ofzo.
Dank je wel juun
S-Meds schreef:
03-03-2019 18:27
Dank je wel juun
Graag gedaan :) .
Onleesbaar topic: kinderen/teleurstellende-balletscholen/ ... #p29284060
Myca5005 schreef:
03-03-2019 19:11
:rofl:
Myca5005 schreef:

Waar jezelf de TO van bent. Tijd voor een permabannetje..
Myca5005 schreef:
.
:facepalm:
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Myca5005 schreef:
Als je wil dat je topic verwijderd moet worden kun je beter even mailen. Zeggen dat je privacy in het geding is ofzo.
kopjechino schreef:
03-03-2019 21:18
Als je wil dat je topic verwijderd moet worden kun je beter even mailen. Zeggen dat je privacy in het geding is ofzo.
Heeft al een perma.
¡Apagando las luces!
Het topic 'Collega' is samengevoegd.

Met vriendelijke groet, Juun.
Het topic 'Continu volgverzoeken insta' is verplaatst naar de 'Digi' pijler.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Het topic 'Crisisopname psychiatrie & lastige werkgever' is verwijderd i.v.m. privacy.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Verwijderd i.v.m. veroordelende en vijandige reacties van medeforummers
anoniem_383492 wijzigde dit bericht op 04-03-2019 21:47
74.42% gewijzigd
Anoniem0503201994027t schreef:
04-03-2019 13:17
Vannacht heb ik hier een lange reactie geplaatst: actueel/leraar-geschorst-om-beledigen-p ... /438071/14#
Waarom komt deze niet door de wachtrij heen?
Beste ,

Ik denk dat je vergeten bent om op versturen te drukken, er stond vanmorgen en staat op dit moment niks in de wachtrij van jou of betreffend topic.

Het topic 'Mede-stiefmoeders' is verwijderd ivm dubbel.

Beste staff,

N.a.v. een actueel bericht besloot ik gisteravond mij te registreren op dit forum om ook deel te nemen aan een discussie. Op mijn reactie is zó vijandig en veroordelend gereageerd, dat ik hier op dit forum niet meer wil zijn.
Door deze reacties op mijn eerste posts en dus een valse start voel ik mij niet welkom.

Het gaat om posts in dit topic: actueel/leraar-geschorst-om-beledigen-p ... #p29660955

Ik vraag jullie om mijn account en de bijbehorende posts te verwijderen.

Met vriendelijke groeten,

Gelestabilostift
Anoniem0503201994027 schreef:
04-03-2019 21:46
Beste staff,

N.a.v. een actueel bericht besloot ik gisteravond mij te registreren op dit forum om ook deel te nemen aan een discussie. Op mijn reactie is zó vijandig en veroordelend gereageerd, dat ik hier op dit forum niet meer wil zijn.
Door deze reacties op mijn eerste posts en dus een valse start voel ik mij niet welkom.

Het gaat om posts in dit topic: actueel/leraar-geschorst-om-beledigen-p ... #p29660955

Ik vraag jullie om mijn account en de bijbehorende posts te verwijderen.

Met vriendelijke groeten,

Gelestabilostift
Beste,

Wij verwijderen in principe geen topics. Dit doen wij alleen als de huisregels worden overtreden of als de privacy in gevaar is.

Mocht het gaan om privacy dan willen we je vragen om aan te geven uit welke postings dit blijkt. We ontvangen graag de volgende gegevens: gebruikersnaam + tijdstip van plaatsing desbetreffende bericht. Zodra we bovenstaande gegevens van je hebben, zullen deze beoordelen en eventueel overgaan tot het verwijderen van bepaalde postings of eventueel een heel topic.

Mocht het gaan om een eigen bericht, dan kunnen we je melden dat je deze zelf kunt 'verwijderen'. Je kunt dit bericht namelijk wijzigen in bijvoorbeeld een leesteken door op het icoontje te klikken dat lijkt op een papiertje en een pen.

Je kunt er ook voor kiezen je account te laten anonimiseren. Dit houdt in dat je berichten op het forum blijven staan, maar je gebruikersnaam in combinatie met je geplaatste berichten niet meer terug te vinden is op het forum. Je account is na het anonimiseren onbruikbaar geworden en kan niet meer worden hersteld. Ook je avatar wordt verwijderd. Mocht je terug willen keren, dan moet er een nieuw account worden aangemaakt met een ander emailadres en een andere nickname. Zou je jouw account dan willen laten anonimiseren?

We horen het graag per e-mail: forum@viva.nl

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Sorry, ik denk dat er een misverstand is. Ik vroeg niet of er een topic kan worden verwijderd.
Zouden jullie willen kijken naar de posts waarin is geschreven dat ik iemand anders ben? (Veroordelende posts met "dubbelnicken" als term)

En zouden jullie mijn account op anoniem willen zetten? Want als users zo lelijk doen wil ik hier niet zijn.
04-03-2019 22:05
Sorry, ik denk dat er een misverstand is. Ik vroeg niet of er een topic kan worden verwijderd.
Beste,

Het komt op hetzelfde neer: Topics en berichten.

Mocht je van mening zijn dat er berichten tegen de huisregels zijn, dan kun je die melden door middel van de 'stafmelding'. Wij zullen deze berichten beoordelen en eventueel passende maatregelen nemen.

Het 'staffen' kan alleen wanneer je account (nog) niet geatomiseerd is.

We horen graag wanneer we over kunnen gaan tot anonimiseren.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-03-2019 23:24
Reden: off-topic
98.99% gewijzigd
nounou
Hier ook nog maar even. Het forum is mega-traag en ik krijg bijna bij elke nieuwe pagina een 503 error. Reacties plaatsen is bijna onmogelijk.
lise1985 schreef:
05-03-2019 08:59
Hier ook nog maar even. Het forum is mega-traag en ik krijg bijna bij elke nieuwe pagina een 503 error. Reacties plaatsen is bijna onmogelijk.
Er wordt momenteel al aan gewerkt! Excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
04-03-2019 22:26
Zouden jullie willen kijken naar de posts waarin is geschreven dat ik iemand anders ben? (Veroordelende posts met "dubbelnicken" als term)

En zouden jullie mijn account op anoniem willen zetten? Want als users zo lelijk doen wil ik hier niet zijn.
Ze willen vast wel even een IP check doen om dat uit te sluiten. :roll:
ModeratorViva schreef:
04-03-2019 22:03
Beste,

Wij verwijderen in principe geen topics. Dit doen wij alleen als de huisregels worden overtreden of als de privacy in gevaar is.

Mocht het gaan om privacy dan willen we je vragen om aan te geven uit welke postings dit blijkt. We ontvangen graag de volgende gegevens: gebruikersnaam + tijdstip van plaatsing desbetreffende bericht. Zodra we bovenstaande gegevens van je hebben, zullen deze beoordelen en eventueel overgaan tot het verwijderen van bepaalde postings of eventueel een heel topic.

Mocht het gaan om een eigen bericht, dan kunnen we je melden dat je deze zelf kunt 'verwijderen'. Je kunt dit bericht namelijk wijzigen in bijvoorbeeld een leesteken door op het icoontje te klikken dat lijkt op een papiertje en een pen.

Je kunt er ook voor kiezen je account te laten anonimiseren. Dit houdt in dat je berichten op het forum blijven staan, maar je gebruikersnaam in combinatie met je geplaatste berichten niet meer terug te vinden is op het forum. Je account is na het anonimiseren onbruikbaar geworden en kan niet meer worden hersteld. Ook je avatar wordt verwijderd. Mocht je terug willen keren, dan moet er een nieuw account worden aangemaakt met een ander emailadres en een andere nickname. Zou je jouw account dan willen laten anonimiseren?

We horen het graag per e-mail: forum@viva.nl

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Beste moderator, Ik vroeg me af of dit een kant en klaar antwoordmailtje is, of dat u echt niet begrijpt wat zij bedoelde.

Ik las gisteravond het bericht van deze forumster op desbetreffend topic. Het was een gevoelig verhaal van deze oudleerling. Toen ze verdacht werd gemaakt van dubbelnicken (omdat even daarvoor een soortgelijk verhaal was geschreven) heeft deze forumster zelf haar gevoelige verhaal verwijderd en hier gevraagd om naar de beschuldigingen van het dubbelnicken te kijken. Niet vanwege privacy maar vanwege een vijandige houding.

Ze heeft helemaal niet gevraagd om het topic te verwijderen. Zij is niet eens diegene die het topic geopend heeft en er is geen reden om het te verwijderen. U kan hoogstens die dubbelnick-beschuldiging bekijken.

Met vriendelijke groet, missie M.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven