Centraal Moderatortopic

22-06-2020 21:10 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Melden van overtredingen, dubbele topics, verplaatsen van een topic kan ook in het 'meld het de mods' topic (linkje verderop).
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Als proef kunnen beleidsvragen nu ook in het 'vraag het de mods' topic en vragen over een ban of melding in het 'meld het de mods' topic. De linkjes staan verderop.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p30098656

Vraag het de mods, deel 4 overig/vraag-het-de-mods-deel-4/list_me ... p=32319829

Evalueren van mod topics en beleidswijzigingen.
overig/algemene-evaluatie-topic/list_messages/467221

Bantopic 2.0
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Topics om na te praten over beleid, bans etc.
Met kletsen, Napraat 143, met geklets
overig/napraattopic-deel-143-met-geklet ... es/477044#
en/of
Zonder kletsen, Napraat 2.0
overig/napraat-2-0/list_messages/465266 ... #p31664941

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287

Update van Community Manager
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2021 15:29
15.87% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
24-06-2020 10:04
O het interesseert me echt geen reet wie waarom gaat. Ik ken deze forummers niet eens.
Waarom reageer je dan iedere keer met 'jammer'.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
24-06-2020 10:13
Waarom reageer je dan iedere keer met 'jammer'.
Toch jammer als mensen vertrekken? Wil niet zeggen dat het me boeit waarom ze gaan. Bij sommigen vind ik het wel echt jammer, anderen ken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
24-06-2020 10:15
Toch jammer als mensen vertrekken? Wil niet zeggen dat het me boeit waarom ze gaan. Bij sommigen vind ik het wel echt jammer, anderen ken ik niet.
Neuh. Alleen als ik het een leuke forummer vind.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nemain• schreef:
24-06-2020 10:04
O het interesseert me echt geen reet wie waarom gaat. Ik ken deze forummers niet eens.
Ik voelde wel echt een band
Nouschi schreef:
24-06-2020 10:59
Neuh. Alleen als ik het een leuke forummer vind.
Wordt heel saai als er alleen leuke forummers die ik ken overblijven.
ModeratorViva schreef:
24-06-2020 09:28
Goed idee, ik zet hem op het lijstje.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Ik zou dan ook de mogelijkheid inbouwen om je account te anonimiseren zonder reden te hoeven geven.
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
24-06-2020 11:42
Ik zou dan ook de mogelijkheid inbouwen om je account te anonimiseren zonder reden te hoeven geven.

Je kunt natuurlijk ook een willekeurige reden invullen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hoi mods, ik zie net in het bantopic dat Manophetprikbord een weekban heeft, maar ik zie hem ook posten in het BLM-topic. Iets misgegaan?
Cookielover schreef:
24-06-2020 21:33
Hoi mods, ik zie net in het bantopic dat Manophetprikbord een weekban heeft, maar ik zie hem ook posten in het BLM-topic. Iets misgegaan?
Kuch [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-06-2020 21:47
Reden: Ongepast
3.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
24-06-2020 21:36
Mensen die racistische opmerkingen maken horen nou eenmaal op de bank.
Cookielover schreef:
24-06-2020 21:38
Mensen die racistische opmerkingen maken horen nou eenmaal op de bank.
oh is ut er zo ene
himalaya schreef:
24-06-2020 11:53
Je kunt natuurlijk ook een willekeurige reden invullen
Wat is dan de meerwaarde van een reden invullen?
Nandina* schreef:
24-06-2020 21:59
Wat is dan de meerwaarde van een reden invullen?


Als veel mensen zeggen 'ik vertrek omdat er teveel racisme is' of 'ik wil weg want ik vind de moderators stom' dan zou je kunnen overwegen om daar iets mee te doen om het forum aantrekkelijker te maken.
Als veel mensen zeggen 'ik wil op anoniem omdat ik herkend ben' dan hoef je daar als mods niet zoveel mee.
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Is er juist iets wat hier wel besproken mag worden en dan zijn er mensen die dat er ook uit willen hebben?
Hier schrijven de mensen toch ook vaak de reden waarom. Lekker transparant.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, op dit topic mag een slotje: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463956

Ik heb een deel drie geopend.
Alle reacties Link kopieren
Het topic 'Eenkennigheid erger door gevolgen corona? Zoek herkenning' is verplaatst naar de Corona-pijler.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Het topic Wat verdienen jullie? En wat spaar je? is verwijderd. Onderzoekjes zijn niet toegestaan.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
25-06-2020 12:45
Het topic Wat verdienen jullie? En wat spaar je? is verwijderd. Onderzoekjes zijn niet toegestaan.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Heb ik eindelijk eens m’n bruto loon opgezocht, is het topic weg :proud: :whut:
ModeratorViva schreef:
25-06-2020 12:45
Het topic Wat verdienen jullie? En wat spaar je? is verwijderd. Onderzoekjes zijn niet toegestaan.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Kunnen jullie dan als je het verwijderd het goed doen...

Zodat hij verdwijnt uit mn laatst gelezen topics, en niet dat die daar blijft staan met 0 reacties.
Alle reacties Link kopieren
We hebben besloten om de huisregels wat betreft het nickhinten aan te passen/te verduidelijken. Omdat wij net als jullie van mening zijn dat het niet hoort en de regels duidelijk moeten zijn.

De aangepaste regel is te vinden onder 'f' in de huisregels. Deze gaat per vandaag in.

De aangepaste regel is "Hinten naar (eerdere) nicknames van actieve gebruikers of het geanonimiseerde account is niet toegestaan."

Voor discussie hierover kun je terecht in het 'vraag het de mods' topic. overig/vraag-het-de-mods-deel-2/list_messages/464410

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
25-06-2020 13:06
Kunnen jullie dan als je het verwijderd het goed doen...

Zodat hij verdwijnt uit mn laatst gelezen topics, en niet dat die daar blijft staan met 0 reacties.
Ik ga er naar kijken.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Edit: Ik kan hem niet vinden, staat hij er nog tussen bij jou? Zo ja, zou je hem dan willen staffen of hier een linkje neer kunnen zetten?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-06-2020 20:05
Reden: Edit
19.13% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Hoi mods, Napraat is vol!
Waarom zijn de codes om een plaatje te plakken weg als je een bericht plaatst? De knop bedoel ik, nu moet je het zelf typen.
Napraat nog ff sticky?
lovechild schreef:
26-06-2020 20:33
Waarom zijn de codes om een plaatje te plakken weg als je een bericht plaatst? De knop bedoel ik, nu moet je het zelf typen.
Zit er gewoon hoor. Voor de smiley.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven