Christenen?

05-09-2009 20:17 975 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gezocht naar een forum over dit onderwerp, maar heb deze niet kunnen vinden. Als die toch bestaat, dan hoor ik 't wel..

Ik denk veel na over; "Wat is de zin van leven? Wat is er na de dood? etc". Al met al ben ik veel bezig met christelijk geloof, spiritualiteit of geloven in de wetenschap.

Maar ik kom er niet echt uit waar ík in geloof. Ik heb veel gelezen over het christelijk geloof, maar er blijven vragen waardoor ik er niet in geloof...

Daarom ben ik benieuwd, hoe jullie denken over de volgende punten? Ben dus benieuwd naar hoe degene die christelijk zijn hierover denken...(En dit is niet om een discussie op te zetten, mensen belachelijk te maken oid, maar echt puur uit interesse!)

- Hoe denken jullie over de evolutietheorie tegenover de schepping? Ik geloof dat het klopt dat de mens ge-evolueerd is,omdat hier veel bewijzen voor zijn door opgravingen e.d. Er zijn immers dinosaurussen enz gevonden.

- Hoe denken jullie over dingen die gebeuren in de wereld, zoals oorlogen? Is dit omdat mensen een vrije wil hebben en heeft God hier geen invloed op, of...?

- En bid je echt voor jezelf, of omdat God dit dan "hoort". Want als je erover nadenkt, dan zou hij echt miljarden gesprekjes per dag op hetzelfde moment krijgen..

Misschien denk ik overal te realistisch en vanuit de wetenschap enzo overna, maar het zijn wel egt dingen die mij bezighouden. Dus ben benieuwd naar jullie mening!
Omdat dat geloof je een antwoord bood waar je het meeste aan had? Een bijzonder opportunistische keuze dan toch?

En wat voor antwoorden gaven het Vaishnavisme, het Jaïnisme, het Soefisme en bijvoorbeeld het Mormonisme jou?
...maar die kapper van jou zegt niet dat mannen die hun baard laten staan, naar de hel gaan, of wel soms?
quote:dropje16 schreef op 06 september 2009 @ 15:48:

als je twijfeld ga je verder vragen aan alle geloven wat er bij jou beste uikomt. ik heb bijna aan alle geloven me vragen gesteld de meeste wisten het niet of ik kreeg geen goeie antw op me vraag. alleen bij 1 geloof dacht ik okey dit is mijn antw waar ik ook aan gedacht had. nou weet ik 1000% dit is het waarin ik echt geloofWelke vraag was dat dan? En bij welk geloof ben je uitgekomen?
pluk de dag
die kapper zou zeggen aaa wat zielig ziet er niet uit.

hoe de wereld is ontstaan meeste antw waren moedernatuur. hoe zijn wij gekomen door de aapjes. en over jezus dat is zogenaamd de zoon van god. dus maria heeft met god gedaan? tot nu toe heeft niemand de god gezien of gehoord dus je weet ook niet of het een hij of zei is. en over de paradijs en de hel. als jij de paradijs wilt winnen moet je iets voor god doen. het is het zelfde als examen geef een vb als je zo graag een arts wilt worden dan moet je toch iets voor doen om arts te kunnen worden? dat gelt zelfde als voor paradijs. als je nooit aan god denkt je denkt alleen maar voor je zelf tjah en je doet niks voor god. god zou ook wel denken luister je heb tot nu toe niks voor mij gedaan dus je verdient ook geen paradijs.
bij een moslim
quote:dropje16 schreef op 06 september 2009 @ 01:07:

dit moet ik ook ff kwijt. het is een god dus je weet nooit of het een hij is. zeg maar meer het.Jawel. Dan heb je de Bijbel nog nooit gelezen denk ik
Dus jij 'doet iets' voor God zodat je zelf lekker naar het paradijs mag, dan ben je toch eigenlijk ook alleen maar met jezelf bezig?

Vind jij dat je dan meer recht hebt op het paradijs dan mensen die zich hun hele leven inzetten voor mensen in nood zonder dat ze geloven?
pluk de dag
wat is het dan? hoe weet de bijbel dat wie heeft dat geschreven of gezien
dat zijn de regels van god. wie wilt nou niet de paradijs winnen. als je zo graag de paradijs wilt winnen dan doe je toch want zijn regels zijn. het is net als hier. als mensen nergens in geloven ze denken maar ik ga toch de paradijs in nou lekker simpel is dat zeg dan wil ook nergens meer in geloven waarom moet ik dan al die moeite voor doen. het leven is net examen
Kun je niet even leestekens gebruiken dropje? Jouw tekst is bijna onleesbaar zo.

Dropje, God wordt met Hij aangeduid. Of het een man is weet ik niet, maar het is geen 'het'.
god is god, je weet niet of het een hij of zei is.
Nou ja, dan niet.

Ik heb drie keer uitgelegd dat God wordt aangeduid als Hij.
ok de bijbel denkt dat het een hij is wel knap hoor van die gene
Nou, het geslacht van God doet er niet zo toe toch? Dropje; Hoelang ben je al moslim? En uit andere topics maak ik op dat je wel seks hebt voor het huwelijk. Overtreed je dan niet een regel van God?
pluk de dag
haha nee heb geen sex gehad voor me huwelijk dat zijn maar grapjes. ik ben al levenslang een moslim, maar ik twijfelde over me geloof. maar sinds kort weet ik het 100% ik ging dingen ondervragen over allerlei geloven wat er beste uitkwam. begon moslim eindigde weer naar moslim.

mopje niemand is perfect, ik doe heus wel dingen wat niet mag van god. kleine dingen enzo. ik heb ook geen hoofddoek dat is ook verpicht maar ik ben er niet klaar voor. aan vasten doe ik soms meestal in het weekend. en met bidden soms sla ik een dagje over maar de volgende dag haal ik het weer in. niemand kan zich over zelf zeggen ik ben een perfect moslim, dat weet de god of dat is iets tussen jullie.
Dropje, staat er in de koran dat Aden en Eva geschapen zijn uit zand?
ja?? wil je vast wel weten hoe de koran dat weet....
Nou nee, dat was niet de opzet van mijn vraag.
Dropje, in een eerdere post zei je dat je het idee dat Christus de zoon van God is absurd vind, maar waarom vind je het idee dat Adam en Eva uit zand geschapen zijn wel logisch?
pluk de dag
dropje je schreef iets over 'dom':

Stel dat je aan n leugendetector zit en de vragen zijn 'Vind jij jezelf een beter mens dan een

1) atheist?

2) afvallige moslim?

3) iemand die een ander geloof dan de islam aanhangt?

Ik ben benieuwd wat de uitkomst zou zijn.
En ga je ook nog antwoord geven op mijn vragen?
quote:tijgermeisje schreef op 06 september 2009 @ 17:05:

dropje je schreef iets over 'dom':

Stel dat je aan n leugendetector zit en de vragen zijn 'Vind jij jezelf een beter mens dan een

1) atheist?

2) afvallige moslim?

3) iemand die een ander geloof dan de islam aanhangt?

Ik ben benieuwd wat de uitkomst zou zijn.srry wat is een atheist en een afvallige moslim
@Dropje16: is 16 je leeftijd?

Een atheist is iemand die het bestaan van een God ontkend en een afvallige moslim is iemand die van zijn geloof (islam) is afgevallen.
pluk de dag
[quote]Peronne schreef op 06 september 2009 @ 17:04:

Dropje, in een eerdere post zei je dat je het idee dat Christus de zoon van God is absurd vind, maar waarom vind je het idee dat Adam en Eva uit zand geschapen zijn wel logisch?[/quot

vlees wordt gemend met zand ook met crematie. je beland zo wie zo in een zand. hoe komen plantjes? uit een zand toch? alles is van zand gemaakt dus de hele wereld ook.

srry wat was jou vraag lorelai
quote:Peronne schreef op 06 september 2009 @ 17:29:

@Dropje16: is 16 je leeftijd?

Een atheist is iemand die het bestaan van een God ontkend en een afvallige moslim is iemand die van zijn geloof (islam) is afgevallen.

ow zo okey...

3) ik heb respect voor ieder geloof hoe dan ook waar je in gelooft.

2) tjah zijn probleem heb ik niks op te zeggen.

1) dat is helemaal belachelijk er is zowie zo iemand

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven