Count your blessings nu toch eens (kom bij de BEO!)

10-05-2010 20:40 2410 berichten
In een ieder van ons huist een BEO.

Wees niet bang haar te ontdekken.

Bevrijd de BEO in jezelf en word lid!

Tientjesleden (42 euro per jaar), sympha's, ook van harte welkom!

De cursussen zijn in volle gang maar er zijn overal nog enkele plaatsen beschikbaar.

'Tuinieren in de vagina', 'doe meer met je bladblazer' en 'graancirkels maaien met de handmaaier', zijn dit jaar helaas helemaal volgeboekt maar bij veel animo is er een mogelijkheid tot een extra cursus in de zomervakantie.

BEO's verenigt u!

Ojee Meds, is jouw zitmaaier ook gegapt dan? Ik dacht dat een inbreker zich wel drie keer bedenkt om bij jou het erf te betreden sinds je die vechtkatten fokt.

Alle reacties Link kopieren
BEO's, ik heb even aan ledenwerving gedaan.
Het loopt nog geen storm, terwijl ik de voordelen van het lidmaatschap toch echt goed op een rij heb gezet.
Ik vond het wel opvallend, eerst een paar keer op het nieuws dat er opvallend vaak minimaaimachines gestolen worden (ik leef met je mee, Meds) en 's avonds bij het jeugdjournaal... jongetjes die aan minimaaimachineraces doen!

In Engeland, trouwens. Die dingen worden dus gewoon verscheept!

Waar heb je leden geworfd Spuka?

Ik ben eerder naar huis gegaan van een cursus 'dansen bij volle maan' in combinatie met 'verwelkom de herfst'. Kreeg koude voeten en struikelde over een boomstam, die er niet meer had moeten staan...
Later is nu
Bij een stuk tekst waarin gesuggereerd werd dat wij, de BEO, HET groepje zouden zijn. Ik heb dat natuurlijk ontkend en het tientjeslidmaatschap gepromoot.
uiteindelijk zijn we nu teruggevallen op het hand maaien.

Lex is nu echt de man met de zeis
Mijn maaier staat in de kluis tegenwoordig. Het is een hels karwei om 'm de trap op en af te sjouwen en die hele maaier in de kluis achter het schilderijtje van het huilende jongetje te proppen.

Maar ja, je moet wat he........

Hoe zit het met die nieuwe leden?

Kan ik al wat Burda welkomspakketten versturen?
Ik heb nog nooit een welkomsgeschenk ontvangen En ik heb wél betaald! Is hier wat door de waterdichte mazen van de administratie gesijpeld?
Later is nu
En daar ben ik dan ook weer eens. Er groeit gras op mijn tanden. En daar kan geen zitmaaier tegenop!

Waarom heeft nou niemand mij gewaarschuwd voor die cursus "de zaden, de mens en zijn wens". Ik ben bijna anderhalve week intern geweest bij een paar priesters die sinds de paus openlijk excuses maakt nog een paar kamers vrij hadden. We hebben gezaaid, geoogst en dat alles met een schep zo groot als een suikerschepje. Ik heb mij echt het zweet in de bilnaad gewerkt (wat daar nu groeit, laat ik even aan jullie verbeelding over) en wat heb ik eraan overgehouden? Geen rust, geen innerlijk tegemoetkoming, niks! Jahaa, een paar groene tanden. Viel ik bij het afscheid over een rondslingerende leren tuig zo met mijn giegel in een zaadbak. Bij thuiskomst stonden de eerste grassprieten al op mijn voortanden. Ik kan plukken wat ik wil; ze blijven terugkomen. Is er iemand hier die weet wat ik daaraan kan doen?
Gorgelen met brandewijn, Norre.
Lees ik nu dat de Wurkshop in de Chips uit de Chips weer op de agenda staat.

Graag meld ik me aan.
Ik heb trouwens laatst meegedaan met een wurkshop Aambei oogsten, gevolgd door Koken met Aambeien en ik raad het af. Is niet wat ik ervan verwachtte.

Ik zou een steppegrazer inhuren, Norre
Later is nu
Voor het grasprobleem kan ik wel wat familie leden optrommelen, mocht het nodig zijn.

Ik vond Aambei Oogsten en Koken met Aambeien om twee redenen juist hele nuttige workshops, Dreamer. Je leert er enerzijds op milieu-neutrale manier aambeien verwerken en bovendien is de workshop een belangrijke bron van BEO-inkomsten. Volgens mij komt je teleurstelling vooral omdat je verkeerde verwachtingen had. Aambeienjam smaakt niet fris en fruitig.
Komt Kim Feenstra trouwens nog de workshop "Expeditie Robinson in je eigen achtertuin" doen?

Zo ja, verwittig mij dan op tijd, ze heeft mijn creditcard nog en die wil ik graag terug.
ik kan wel verklappen dat Hans Kazan is gestrikt voor een gastles

"dingen in en rond het huis laten verdwijnen"
Nee, ik ga het niet zeggen. Teveel een open doel.

Op dat vlak heb ik trouwens altijd een cursus 'doorgezaagd weesmeisje' willen doen.
Kan het zijn dat Hans bij onze huizen al aan 't oefenen is? Ik kan m'n TP niet vinden en die is toe aan een onderhoudsbeurt. Als ze die niet op tijd krijgt, dan wordt ze helemaal wild. Vorige keer heb ik haar 24 uur moeten opsluiten in de wc. Dat was lastig, want Elvis had toen last van z'n darmen.
Later is nu
Hans K. ??!! Wat goed dat we hem hebben kunnen krijgen.

Zo'n leuke man ook zolang hij die koters maar thuis laat.

Doet hij behalve de genoemde workshop ook de cursus creatief boekhouden?
hans K is goudeerlijk en kan zalig tongworstelen met je kittelaar
Interessant Meds. Kan hij dat ook wurksjoppen voor de heren?
dat is nog wel een interessant idee
Wat een rust hier. Is iedereen zichzelf winterklaar aan het maken?

Ik heb het verschrikkelijk druk sinds het maisdoolhof geopend is. Het uitbuiten-van-de-buitenlucht-concept slaat enorm aan. Van het een kwam het ander en nu lijkt m'n boerderij wel een pretpark. Het achteraf afrekenen bij het doolhof verdrievoudigd de opbrengst ervan. Voor het knuffelen van de lama's, het opjagen van de kippen, de rondleiding, het hooiduiken, op de foto met de koe, het luchtkussen, de trampoline's, pleisters, de wc en het van het veld halen van een pompoen, wordt vooraf betaald. Die pompoenen gaan trouwens hard! Ik haal er elke avond 800 bij de groothandel en kieper ze dan achterom op de heuvel van de platte kar. Zelf sta ik met mijn dochters in het winkeltje waar we verse producten en creaties van Beo-cursussen verkoop. Eierwarmers van lamawol en zo.

De buurman profiteert ook mee. Hij heeft een wegversperring neergezet en regelt dat de bezoekers bij hem in de wei parkeren. Daarna kunnen ze 700 meter door de modder ploeteren of tegen een vergoeding op de hooiwagen achter de trekker naar ons erf worden gebracht. De opbrengst van dat ritje deel ik natuurlijk eerlijk met de buurman.

Kortom, het gaat hier goed!

Sinds vandaag zitten mijn oudsten trouwens officieel bij Laura op de Wereldschool. Ik begrijp nu ook waarom we niks meer van dat arme kind horen. Met zo'n stapel boeken aan boord, kapseist dat bootje zodra ze d'r zeil hijst.

Ik moet gaan, de keuringsdienst komt eraan.
Yette, dat klinkt als booming-bussiness.

Moeten jouw kinderen nu ook verplicht om de wereld zeilen? Ze krijgen dan toch wel zeilles of is het ervaringsgericht leren daar?
competentiegericht natuurlijk, dat je leert van je fouten enzo.

Ik bedoel...je kunt een kind vertellen dat hij niet overboord moet vallen, maar als ze dat 1 keer ervaren hebben doen ze het nooit meer.

Ik geloof trouwens dat Meds met vader Dekker gestrand is bij de Woeste Hoeve en dat ze Laura bij Plopsaland gestald hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven