Count your blessings.

18-01-2020 14:49 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bovenstaande heb ik dus als voornemen. Omdat ik merk dat ook al heb ik het nog niet zo door dat ik het eigenlijk best goed heb (want gelukkig en gezond). En zelfs als ik het kapitalisitsch bekijk dat ik het financieel ook beregoed heb (helemaal zelf voor elkaar geknokt).

Welke voornemens hebben jullie?
Westerpaviljoen schreef:
18-01-2020 18:10
Bij deze wens ik jou mijn jeugd toe.
Ik mag jou helaas niet mijn ziekte toewensen.
SjaanRoeispaan schreef:
19-01-2020 10:29
We kunnen ook proberen volwassen te communiceren:

Natuur heb je gelijk met een wieg die in Nederland staat. Maar moet dat verder zo ongenuanceerd?

Wat heb je er bv aan als je misbruikt bent maar wel in nl geboren bent. Dan toch maar God op je blote knieën danken?

M.a.w. formuleer aub iets minder aanvallend en zoek een beetje de nuance
SjaanRoeispaan schreef:
Je kan ook te veel in je zelf opgaan en vinden dat je in alles wordt overgeslagen. Eigenlijk is dit topic op jouw lijf geschreven, hoe kijk je aan tegen de wonderen van het leven en wil je ze nog wel zien. Je kan vooral begaan zijn met je eigen lot, je afsluiten voor elke meevaller en anderen hun geluk niet gunnen. Bitterheid is een makkelijke emotie die geen energie kost, ik heb het diepste respect voor mensen die alles inzetten om zoveel mogelijk hun zegeningen te blijven tellen. Soms heb je alleen maar de liefde van je leven nodig of blij zijn dat je bepaalde karakter trekken hebt, een moment dat je de zon ruikt of je huisdier zich tegen je aan nestelt. Jouw houding werkt tegen je, het stoot mensen af en je blijft alleen achter met boze gedachten van oneerlijkheid en frustratie. Dat is echt heel jammer want je wint er niets mee, de wereld gaat namelijk gewoon door en de genieters blijven genieten omdat ze houden van het positieve gevoel. En dat is waar TO op doelt, tel elk moment en dan krijg je toch nog een berg blije gevoelens.
anoniem_274419 wijzigde dit bericht op 19-01-2020 10:57
Reden: vette fout
0.30% gewijzigd
Westerpaviljoen schreef:
19-01-2020 10:32
We kunnen ook proberen volwassen te communiceren:

Natuur heb je gelijk met een wieg die in Nederland staat. Maar moet dat verder zo ongenuanceerd?

Wat heb je er bv aan als je misbruikt bent maar wel in nl geboren bent. Dan toch maar God op je blote knieën danken?

M.a.w. formuleer aub iets minder aanvallend en zoek een beetje de nuance
In heel veel andere landen eindig je met zo'n afkomst als bedelaar op de straat, of gedwongen in de prostitutie, of als slavin-huishoudster voor een rijke familie. In Nederland zijn er instanties die zich om je bekommeren als je in zo'n thuissituatie verkeert en die hun stinkende best doen jou daaaruit te halen en richting een goede toekomst te leiden. Dat is wel iets om blij mee te zijn, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
SjaanRoeispaan schreef:
aar je leeft nog, en had de fut je bed uit te komen
en waar ben jij blij mee in je leven??

ik hoorde eens een interview met een hoogbejaarde mevrouw, pijn & ziekte was haar daaglijks leven
Maar zij vond elke dag, om 22.00 uur in haar bed stappen zo heerlijk. Lekker warm beddegoed en verzichtte dat ze elke dag toch weer het leven eventjes mooi vond

Ik gun je iets meer van haar instelling, dat maakt het leven zoveel fijner

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven