De Hygiëne-zuil

14-10-2009 23:41 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bij "mijn" supermarkt stuitte ik bij de ingang op een pilaar.

"Hygiëne-zuil" stond erop. Verbaasd boog ik naar voren om het gevaarte te bestuderen. De zuil bestond uit 2 spuitflessen desinfecterende zooi, papieren doekjes en desinfecterende handgel.

Volgens de gebruiksaanwijzing moest (kan) je zo je kar even schoonmaken voor je boodschappen gaat halen . Eerst het handvat van de kar met de spuitfles en papieren doekjes schoonmaken, daarna je handen met de gel inwrijven en u doet hygiënisch boodschappen.

Ik was verbijsterd.

Wat is het volgende ? Zo'n zuil bij de roltrap, een poetspakket bij het instappen van de trein zodat je de bank even schoon kan maken. Plastic handschoenen in de lift zodat je met je blote vingers niet op het knopje hoeft te duwen.

Ik vind het nogal overdreven.

En jullie ? Zouden jullie gebruik maken van deze service, of vind je dit ook te ver gaan ?

De zuil.

Totaal aantal stemmen: 57

Geweldig (16%)
Wat een nonsens (84%)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
En dan hebben we er straks weer een nieuwe supermarktergernis bij: is alweer de handgel in de hygienezuil op.
.
Als ik m hier tegenkom rij ik er heel hard tegenaan met m'n karretje, wat een onzin!
.
Ik vind het zo stom.

Sta je lekker je kar schoon te maken om vervolgens allerlei producten in die kar te gooien waar god weet ik wie aan hebben gezeten met hun tengeltjes. Vervolgens ga je naar de kassa, waar je wisselgeld krijgt dat door duizenden handen voor jou is gegaan, of je staat met je vinger toppen op de pin toetsen te duwen die echt niet na elke klant hygiënisch schoongemaakt worden.

Ik vond het echt nergens op slaan. En nog vervelend ook zo bij de ingang, het ding blokkeert de ingang bijna. Laat staan als er 3 mensen hun kar gaan boenen...
Wat een nonsens... of nouja, als mensen dat willen doen moeten ze dat vanzelf weten. Maar van mij hoeft het niet!
Ja, ik zag het ook al op Geenstijl.

Belachelijk gedoe.
quote:qwertu schreef op 14 oktober 2009 @ 23:45:

Ik zag hier bij de Hema ook al desinfecterende handgel naast de kassa staan... 't Zal wel vanwege de Mexicaanse griep zijn, maar het slaat natuurlijk nergens op. Alles wat je vastpakt kan vlak daarvoor vastgepakt zijn door iemand die geïnfecteerd is. Al was het bijvoorbeeld al het wisselgeld.

Dus nee, ik zou van zo'n service geen gebruik maken. Opgeklopte bangmakerij, dat vind ik ervan.Ik denk ook dat het met de MexGr. te maken heeft, maar wat een onzin. ( nogmaals )
Vorige week zag ik bij Action mondkapjes liggen .
Zouden mensen met smetvrees hier nu Heel Blij mee zijn?

Ik vind het nogal absurd.
( Coraline ! Super film :-) )
ehm nou, ik vind het niet zo erg eigenlijk.

Natuurlijk je weerstand laten werken blabla is ook allemaal waar. Maar ook een gegeven is dat je via bijvoorbeeld een karretje in de supermarkt heel gemakkelijk een griepje oppakt.

Mensen hoesten en niezen in hun handen (als ze hun handen voor hun mond doen natuurlijk) tijdens het winkelen. Er zijn zat mensen grieperig, net uitgegriept, griep op komst die winkelen en de kraakverse virusdeeltjes zitten vers op het wagentje dat ze net voor mij terug hebben gezet.

Even snel wat alcohol erlangs halen kan geen kwaad.

Ik spray na visites bij mensen thuis (huisartsenzorg) ook altijd even mijn handen voor ik mijn auto instap/mijn gezicht of mond aanraak.

Dat is niet panisch maar voorzorg omdat je met mijn werk heel veel virussen om je heen hebt en als ik het kan voorkomen ziek te worden dan graag natuurlijk.

Ik snap ook wel dat je ook niet bij alle producten een alcoholfles kunt zetten en mensen pakken vanalles vast natuurlijk maar een karretje is iets waarvan je vrij zeker weet dat er heel veel griepjes op komen te zitten.
O ik zou het één keer proberen, gewoon voor de leuk. Ik hou wel van nieuwe gekkigheid. Ben absoluut geen viesangsthaas... Net als op zo`n openbare plee waar je met zo`n sprietseltje de bril kan poetsen, doe ik ook altijd. Niet zozeer voor de schoon maar ik vind het gewoon leuk.

Ik wil ook een zuil bij ons op de hoek!!
quote:borodini schreef op 14 oktober 2009 @ 23:46:

Ik vind het zo stom.

Sta je lekker je kar schoon te maken om vervolgens allerlei producten in die kar te gooien waar god weet ik wie aan hebben gezeten met hun tengeltjes. Vervolgens ga je naar de kassa, waar je wisselgeld krijgt dat door duizenden handen voor jou is gegaan, of je staat met je vinger toppen op de pin toetsen te duwen die echt niet na elke klant hygiënisch schoongemaakt worden.

Dus je kan het beste langs die zuil ná het boodschappen doen.
Wat raar, nog nooit gezien.
Leuk die handgel. Ik zag laatst bij zo'n populair-wetenschappelijk programma een handzeeptest. Dus: wast anti-bacteriele zeep schoner dan gewone zeep, hoe doet handgel het en hoe schoon wordt het met alleen water. Nou...

*tromgeroffel*

Je wast je handen het schoonst met Gewone Handzeep! Anti-bacterieel slaat nergens op en handgel werkt net zo slecht/goed als enkel water. Uitleg: met water wrijf je toch van alles los en het water spoelt het weg. Met handgel stopt de alcohol met werken zodra het met organisch materiaal in aanraking komt (je huid dus) en bovendien blijft alle viezigheid gewoon op je handen zitten.

Ergo: hygiënezuil = nonsens & duur grapje voor de winkel
quote:DeKenau schreef op 14 oktober 2009 @ 23:48:

Zouden mensen met smetvrees hier nu Heel Blij mee zijn?

Ik vind het nogal absurd.Ik denk dat mensen met smetvrees nóg panischer worden van dit opgeklopt gedoe.
Zo raar vind ik het niet... Vind die karretjes ook erg goor eigenlijk, maar geld vind ik net zo vies en pin automaten ook. Oh ja, en de knopjes bij de oversteekplaatsen...brrrrr

Ben dus idd een beetje doorgeslagen, maar gelukkig kan ik mezelf nog goed tegenhouden door niet iedere x het flaconnetjes desinfectant uit mijn tas te vissen
Ja, dat vind ik echt.
oh, dit is voor De Griep?

zucht....

hoe zit het dan met het openbaar vervoer? da's pas een bron van bacterien.
En dan krijg je een keer een griepje? Nou en?
quote:floor72 schreef op 14 oktober 2009 @ 23:52:

En dan krijg je een keer een griepje? Nou en?precies, mooi een geldig excuus om een paar dagen in bed te onthaasten.
quote:monroes schreef op 14 oktober 2009 @ 23:50:

[...]

Ik denk dat mensen met smetvrees nóg panischer worden van dit opgeklopt gedoe.zit wat in. Als je je in een supermarkt zo'n zuil ziet weet je zeker dat die karretjes wel héél vies moeten zijn.
ik heb De Griep al gehad. Lach me suf om de hysterie, wat een idioot gedrag, werkelijk.
Bij mij op mijn werk staan ook overal van die handpompjes met gel om Mexicaanse griep te voorkomen.

Heb altijd het idee dat het juist rond die pompjes wolkt van de virussen, dus ik raak juist die dingen niet aan.

Verder maak ik me nooit druk om griep. Heb niet het idee dat het echt te voorkomen is namelijk, behalve door gezond te leven. Als je een lage weerstand hebt, dan heb je het zo te pakken, dan kan het net zo goed van het balkje van de kassaband zijn, de deurklink van een winkel, de stang waar je je aan vast houdt in het OV, je eigen ruitenwisser waar iemand met zijn gore poten een bon onder heeft gestopt....ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven