De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.



Dit is deel een De ouderensoos



Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.



Welkom!











quote:mary57 schreef op 23 april 2017 @ 08:56:

[...]





Daar vond ik eigenlijk niks aan, net als later Eastenders, wat geloof ik ook nog steeds loopt.

Ik hield en hou nog steeds niet van die soaps.

Ik heb het zelf ook niet gevolgd maar mijn moedef keek ernaar dus ik heb het vaak langs zien komen.

Ze keek ook The bold & the beautiful, daar kon je gerust een half jaar van overslaan dan had je nog niks belangrijks gemist.
Alle reacties Link kopieren
Eastenders is heeeel populair! Ook in nederland. Heeft zelfs op dit forum een eigen topic gehad. Yasmijn en ik zijn al jaren fan!
Ik vond series als De Wrekers en later De Versierders, met Tony Curtis en Roger Moore, wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bijna 20 jaar Eastenders gekeken, maar ben afgehaakt.. Weet eigenlijk niet waarom, maar opeens boeide het niet meer.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb niks met Eastenders. coronation street sterker nog, heb ook nooit de behoefte gehad het te volgen.

FLying dochtors dan weer wel en McClouds Doughters was ik verslaafd aan.



Zoals ik al eerder genoemd heb zijn wij fan van al de CSI en NCIS serie's , Blue Bloods, Vera, Frost. New tricks.

Midsummer Murders , Chicago Fire en MD. afijn te veel om op te noemen



en Oja geen bolt en beautiful , maar wel as the world turns hahaha jaren gevolgd en op eens vond ik er geen moer meer aan.



V vond ik te eng . en hamelen heb ik nooit gezien.
quote:mary57 schreef op 23 april 2017 @ 09:28:

Ik vond series als De Wrekers en later De Versierders, met Tony Curtis en Roger Moore, wel leuk.Jaaaaa De Wrekers! Heerlijke serie, beetje mysterieus.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 23 april 2017 @ 09:28:

Ik vond series als De Wrekers en later De Versierders, met Tony Curtis en Roger Moore, wel leuk.JA ik ook, had zelfs het Purdy kapsel en verliefd op Tony Curtis.
quote:leclair schreef op 23 april 2017 @ 09:35:

[...]





JA ik ook, had zelfs het Purdy kapsel en verliefd op Tony Curtis.Purdey (een heel jonge Joanna Lumley) was van de latere serie, de nieuwe Wrekers. In de eerste serie zat Emma Steel er nog in.
Alle reacties Link kopieren
Er was nog een serie tussen die met Emma Steele en Purdey: met Tara King!
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 23 april 2017 @ 09:43:

[...]





Purdey (een heel jonge Joanna Lumley) was van de latere serie, de nieuwe Wrekers. In de eerste serie zat Emma Steel er nog in.Ja precies en dan denk ik ook gelijk aan Absolutely Fabulous
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 23 april 2017 @ 09:14:

Eastenders is heeeel populair! Ook in nederland. Heeft zelfs op dit forum een eigen topic gehad. Yasmijn en ik zijn al jaren fan!Ik kijk EE al vanaf het begin, febr 1985
Al een account? Log dan hier in.
Ik vind het zo knap van jullie dat al die namen van de acteurs zo worden opgelepeld

Ik moet daar echt heel zwaar voor nadenken en dan nog.....als ik ze lees denk ik wel oja!
Absolutely fabulous vind ik geweldig, lig ik echt om in een deuk......net als the young ones, die heb ik allemaal gezien.
Mijn ouders hadden begin '66 hun eerste televisie gekocht, want het huwelijk van Beatrix in maart werd live (!) uitgezonden.

Mijn moeder keek verder niet zoveel tv, alleen bij Peyton Place moest iedereen stil zijn.

Eigenlijk was dat ook de allereerste soap, maar dat woord kenden we toen nog niet in Nederland. Ik herinner me daarvan nog een piepjonge Mia Farrow en Ryan O'Neal en dr. Rossi natuurlijk. Veel acteurs die later wereldberoemd zijn geworden, zijn begonnen bij Peyton Place.
Alle reacties Link kopieren
Die oude soap series konden mij niet boeien. Mijn moeder keek iets van een (dieren?)arts ofzo.

Ben op een gegeven moment wel As the world turns gaan kijken en the bold & beautyful.

En Gtst (en onderweg naar morgen etc)maar ben al jaren soap moe en daar mee gestopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst drie seizoenen Peyton place teruggekeken. Op Youtube, geloof ik.

Het is nog steeds leuk, maar wel heel traag en erg jaren 50/60 in een kleine gemeenschap in de US.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Dynasty vond ik wel gaaf. Dat haar!!

Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 23 april 2017 @ 11:04:

Die oude soap series konden mij niet boeien. Mijn moeder keek iets van een (dieren?)arts ofzo.

Ben op een gegeven moment wel As the world turns gaan kijken en the bold & beautyful.

En Gtst (en onderweg naar morgen etc)maar ben al jaren soap moe en daar mee gestopt.



James Harriot? Dat was destijds al do-de-lijk saai. Met als hoogtepunt van de aflevering James die tijdens een onweersbui een veulen ter wereld bracht in een schuur ofzo... * geeuw *



Kent iemand " Holliday Island" nog? Die begintune zit nog in mijn hoofd.. elke dinsdagmiddag om half 4. Waarom ik dit nog weet is mij een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 23 april 2017 @ 09:43:

[...]





Purdey (een heel jonge Joanna Lumley) was van de latere serie, de nieuwe Wrekers. In de eerste serie zat Emma Steel er nog in.Emma Peel was het.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Nee James Herriot was het niet, het was dit

Alle reacties Link kopieren
Vroeger werd er ook een twilightzone-achtige serie uitgezonden van Alfred Hitchcock. Het waren allemaal korte verhalen met steeds een bizarre afloop.

De begintune klonk ook beetje sinister. ( alleen muziek) en ik kan niet meer op de naam komen! Wie herkent dit?
Wel Fantasy Island met die lilliputter "the plain, the plain!!" (lilliputter mag niet he..klein mens bedoel ik)
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 23 april 2017 @ 11:16:

Nee James Herriot was het niet, het was dit

[img]https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... 6ByNOt-dEm[/img]Oh, die ken ik helemaal niet.
quote:Ana_Isabel_ schreef op 23 april 2017 @ 11:16:

Vroeger werd er ook een twilightzone-achtige serie uitgezonden van Alfred Hitchcock. Het waren allemaal korte verhalen met steeds een bizarre afloop.

De begintune klonk ook beetje sinister. ( alleen muziek) en ik kan niet meer op de naam komen! Wie herkent dit?Je bedoelt waarschijnlijk "tales of the unexpected" van Roald Dahl
Alle reacties Link kopieren
quote:herfstappeltaart schreef op 23 april 2017 @ 11:17:

[...]



Je bedoelt waarschijnlijk "tales of the unexpected" van Roald DahlIk ga ff googelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven