De verhipping van woorden...

04-01-2010 12:12 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dat ook?

Je krijgt geen visite meer maar mensen komen 'borrelen'.

Je eet geen boterham tussen de middag maar je gaat 'lunchen'.

Avondeten heet 'diner'.

Een kledingstuk is niet modern maar is 'hip'.

Een afspraak heet een 'date'.

Welke nieuwe woorden gebruik jij?
quote:Sabeltandcavia schreef op 04 januari 2010 @ 21:08:

Ik heb de tijd nog meegemaakt dat lipstick lippenstift werd genoemd, en blusher rouge. Foudation was vloeibare make up en een concealer was gewoon een camouflagestift. Nog meer dinosaurussen hier? Geen dino, maar vind het wel hele normale woorden hoor! Ik gebruik ze zelf in ieder geval allemaal!
quote:yasmijn schreef op 04 januari 2010 @ 13:32:

Ik ben trouwens voor de tigste (ook stom woord) keer in Joop ter Heul bezig. Geschreven rond 1915-1920.

Ik vind de taal die men toen bezigde héérlijk!Geweldig taalgebruik inderdaad!Enneh...een topic over Joop ter Heul, kan die niet op herhaling?
Nice. Alles is nice. Naajs.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Ik heb de tijd nog meegemaakt dat lipstick lippenstift werd genoemd, en blusher rouge. Foudation was vloeibare make up en een concealer was gewoon een camouflagestift. Nog meer dinosaurussen hier? Present!
Geen bijzonderheden

Ik heb de tijd nog meegemaakt dat lipstick lippenstift werd genoemd, en blusher rouge. Foudation was vloeibare make up en een concealer was gewoon een camouflagestift. Nog meer dinosaurussen hier? Ik ook hoor en ik ben nog maar een jonkie van voorin de 30
quote:DeKenau schreef op 04 januari 2010 @ 23:46:

[...]

Geweldig taalgebruik inderdaad!Enneh...een topic over Joop ter Heul, kan die niet op herhaling?

Dat kan!

Op het moment ben ik lichtelijk geencannailleerd met andere zaken maar ik hou het in gedachten.
Geen bijzonderheden
Ik werkte bij een notaris en daar moesten ook de beroepen worden ingevuld. Een mevrouw wilde toch echt dat in de akte "gezinsmanager" werd gebruikt!

Ik werk niet (dat dekt volgens mij de lading wel en dan snappen andere mensen ook wel dat je voor je kinderen, het huishouden etc zorgt).

Hier is "cool" en "vet"toch nog altijd "in".

Ik vind passie vreselijk. Dateland (of alles ....land). Hun doen...(moet wel zeggen dat ik tegen mijn jongste zoon ook bijvoorbeeld: "doe jij even dit of dat").

Kakkineus. Jeukwoord. Kids.

Shoppen gebruik ik zelf dan wel weer.

Ik heb de tijd nog meegemaakt dat lipstick lippenstift werd genoemd, en blusher rouge. Foudation was vloeibare make up en een concealer was gewoon een camouflagestift. Nog meer dinosaurussen hier?

Ik noem het nog steeds rouge, lippenstift en camouflagestick! En ik ben 29.

Joop ter Heultaal is geweldig; Zomerzotheid van dezelfde schrijfster vind ik ook nu nog steeds een heel vermakelijk boek. Met heerlijke woorden zoals 'fuiven'.

Een oudtante van me schrijft nog steeds 'menschen', die heeft wat taalevolutie gemist
Gebruikten jullie Dino's ook 'tintje zacht' van Ponds
Ik vind hier dingen van.
Contacten!

Als in 'we contacten nog wel' wanneer je bedoelt dat je nog wel zal bellen.
Ik vind dat altijd zo nep klinken "lekker borrelen in de stad!" of "zullen we vanavond een drankje doen". Bleeehhh
quote:meisje1980 schreef op 06 januari 2010 @ 22:10:

[...]

Ik noem het nog steeds rouge, lippenstift en camouflagestick! En ik ben 29.

Joop ter Heultaal is geweldig; Zomerzotheid van dezelfde schrijfster vind ik ook nu nog steeds een heel vermakelijk boek. Met heerlijke woorden zoals 'fuiven'.

Een oudtante van me schrijft nog steeds 'menschen', die heeft wat taalevolutie gemist

Eh oke ... ik ken niemand die nog "lipstick" zegt, vind dat zelf een ouderwets woord. Ik zeg dus gewoon "lippenstift" , "rouge" en "camouflagestif".

Oh ja ik ben een twintiger he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven