Dieren beledigen zou niet mogen.
zondag 10 februari 2019 om 14:13
Er zijn mensen die een gelukkig leven leiden, als je echt niet iets anders aan je hoofd hebt dan je zorgen maken om spreekwoorden en gezegden...
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2883379 ... -niet-meer

PETA
PETA
@peta
·
4 dec.
Als antwoord op
@peta
Just as it became unacceptable to use racist, homophobic, or ableist language, phrases that trivialize cruelty to animals will vanish as more people begin to appreciate animals for who they are and start ‘bringing home the bagels’ instead of the bacon.
AMSTERDAM - Zo dood als een pier, als een rat in de val of bloeden als een rund. Die dierlijke spreekwoorden en gezegden gebruik je wellicht met enige regelmaat. Maar als het aan een dierenrechtenorganisatie ligt, komt hier binnenkort een einde aan.
„Zoals het onacceptabel is geworden om racistische of homofobe taal te gebruiken, zullen uitdrukkingen die dierenleed bagatelliseren ook verdwijnen”, laat de organisatie weten. „Woorden doen ertoe. En terwijl ons begrip van sociale rechtvaardigheid evolueert, evolueert ook de taal mee.”
De koe bij de horens vatten, een uitdrukking die zowel in het Nederlands als het Engels bestaat, krijgt van de Amerikaanse organisatie een vegetarische make-over: de bloem bij de doornen vatten stelt men voor. Peta (People for the Ethical Treatment of Animals) komt al langer in het geweer tegen fysiek geweld ten opzichte van dieren, maar richt zich nu ook op verbale ‘agressie’.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2883379 ... -niet-meer

PETA
PETA
@peta
·
4 dec.
Als antwoord op
@peta
Just as it became unacceptable to use racist, homophobic, or ableist language, phrases that trivialize cruelty to animals will vanish as more people begin to appreciate animals for who they are and start ‘bringing home the bagels’ instead of the bacon.
AMSTERDAM - Zo dood als een pier, als een rat in de val of bloeden als een rund. Die dierlijke spreekwoorden en gezegden gebruik je wellicht met enige regelmaat. Maar als het aan een dierenrechtenorganisatie ligt, komt hier binnenkort een einde aan.
„Zoals het onacceptabel is geworden om racistische of homofobe taal te gebruiken, zullen uitdrukkingen die dierenleed bagatelliseren ook verdwijnen”, laat de organisatie weten. „Woorden doen ertoe. En terwijl ons begrip van sociale rechtvaardigheid evolueert, evolueert ook de taal mee.”
De koe bij de horens vatten, een uitdrukking die zowel in het Nederlands als het Engels bestaat, krijgt van de Amerikaanse organisatie een vegetarische make-over: de bloem bij de doornen vatten stelt men voor. Peta (People for the Ethical Treatment of Animals) komt al langer in het geweer tegen fysiek geweld ten opzichte van dieren, maar richt zich nu ook op verbale ‘agressie’.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 10 februari 2019 om 14:19
Ik vind de alternatieven wel problematisch, moet ik zeggen. Het voeren van scones aan vogels lijkt mij dierenmishandeling. Daar zijn die kleine maagjes niet op berekend. Ook het voederen van een reeds gevoed paard lijkt mij minder goed dan het slaan van een dood paard. Het reeds gevoede paard krijgt er buikpijn van, terwijl het dode paard er niets meer van voelt. En een bloem bij de doorns vastpakken is gewoon dom.
zondag 10 februari 2019 om 14:20
Het ergste is dat zij dat zelf wel heul erg doen!
zondag 10 februari 2019 om 14:27
En wat zegt het over mensen die zich dan daar weer druk over maken?Snoesje666 schreef: ↑10-02-2019 14:13Er zijn mensen die een gelukkig leven leiden, als je echt niet iets anders aan je hoofd hebt dan je zorgen maken om spreekwoorden en gezegden...
zondag 10 februari 2019 om 14:30
Ik heb wel nog een grappige anekdote over een kennis die vroeger alrijd zei dat je de meest gemene dingen tegen dieren kon zeggen, maar dat het vooral de toon was die het verschil maakte. Om een voorbeeld te stellen vertelde hij onze kat op poeslieve toon dat hij hem liefst levend zou villen etc.
Elke keer als kennis op bank bleef slapen plaste kat poeslief over hem heen.
Elke keer als kennis op bank bleef slapen plaste kat poeslief over hem heen.
zondag 10 februari 2019 om 14:43
zondag 10 februari 2019 om 14:48
zondag 10 februari 2019 om 15:04
John Sakars. Echt een bizarre vegan op YouTube. Zijn video “You Wanna Suck?” is ook al zo bizar
¡Apagando las luces!
zondag 10 februari 2019 om 15:18
Nu komt de aap (in dit geval: de apen) uit de mouw.
In Vlaanderen is er een spreekwoord:
van den haas gepoept zijn. Dwz héél snel zijn.
Want in Vlaanderen is poeppen niet wat het in Nederland is.
Poeppen is bij ons neuken.
Van den haas gepoept, dat is niet alleen beledigend, maar ook nog sexueel grensoverschrijdend.
Dubbel fout dus.
In Vlaanderen is er een spreekwoord:
van den haas gepoept zijn. Dwz héél snel zijn.
Want in Vlaanderen is poeppen niet wat het in Nederland is.
Poeppen is bij ons neuken.
Van den haas gepoept, dat is niet alleen beledigend, maar ook nog sexueel grensoverschrijdend.
Dubbel fout dus.
zondag 10 februari 2019 om 15:19
Zou er iemand zijn die het wél serieus neemt?
Lijkt me stug, ik denk dat het een grap is en er mensen zijn die het serieus nemen.
Is weleens eerder gebeurd, ik herinner me nog ene Joyce die een hilarische video had gemaakt toen Hyves ermee stopte; het werdt op Dumpert gezet, GeenStijl (wie anders...) nam het bloedserieus en dachten dat ze een beetje gek was.
Denk dat dit ook zoiets is
zondag 10 februari 2019 om 15:27
Ikzegookwat schreef: ↑10-02-2019 14:19Is al oud nieuws. Nooit meer iets van vernomen sindsdien.
Overigens ben ik wel een voorstander van vriendelijk taalgebruik. Stenen naar vogels gooien vind ik niet zo aardig.
Vriendelijker taalgebruik mag zeker. Mensen - ook kleine kinderen - schelden elkaar om het minste of geringste uit. Politici doen ook vrolijk mee.
Al word je als vrouw doorgaans uitgescholden voor 'kuthoer' en niet voor 'domme koe', dus Peta vindt dat misschien wel prima zo.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 10 februari 2019 om 16:53
zondag 10 februari 2019 om 16:53
Cazandra schreef: ↑10-02-2019 14:19Ik vind de alternatieven wel problematisch, moet ik zeggen. Het voeren van scones aan vogels lijkt mij dierenmishandeling. Daar zijn die kleine maagjes niet op berekend. Ook het voederen van een reeds gevoed paard lijkt mij minder goed dan het slaan van een dood paard. Het reeds gevoede paard krijgt er buikpijn van, terwijl het dode paard er niets meer van voelt. En een bloem bij de doorns vastpakken is gewoon dom.
zondag 10 februari 2019 om 16:54
Dat die hopen deze druilerige zondagmiddag wat op te kunnen vrolijken.Quaintrelle schreef: ↑10-02-2019 14:27En wat zegt het over mensen die zich dan daar weer druk over maken?
:flower: