Dilemma

16-01-2021 12:20 32 berichten
Jullie zijn vast op de hoogte van het vreselijke drama wat er is gebeurd in Almelo met het meisje wat is omgekomen.

Nu lijkt het er op dat de vader zijn zoons wilde helpen, wellicht onderweg politie heeft gebeld aangezien deze op hen stonden te wachten toen zij thuis kwamen.( pure aannamen we weten niet wat er is gebeurt)

Mn vraag, zouden jullie je kind helpen als zij zich bevinden in een vreselijke situatie?
HarleyQuin schreef:
16-01-2021 13:29
Andere prioriteiten. Ik lees geen kranten

En a ik heb tv en internet.

Nou graag gedaan hoor. Je hoeft alleen nog maar aan te klikken.
Je weet toch pas op het moment zelf hoe je reageert op zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet meer van deze zaak dan dat er een man en twee pubers zijn vastgezet. Ik kan het alleen maar verdrietig vinden voor iedereen die het meisje lief had.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb geruchten gehoord over de toedracht.
Maar dat is niet door de politie bevestigd en dat ga ik dan ook niet verder verspreiden.
Kroonprinses schreef:
16-01-2021 14:04
Je weet toch pas op het moment zelf hoe je reageert op zoiets?
Dat is waar, maar om dit nu een dilemma te noemen. Ik hoop toch dat iedere volwassene die de tijd heeft hier een halve minuut rustig over na te denken ervoor kiest om niet mee te werken aan het verduisteren van een moord.

Maar misschien is mijn vertrouwen in de mensheid ongegrond.
Deze situatie, of dit dilemma, is een beetje hetzelfde als in het boek Het Diner van Herman Koch. Als je dit interessant vindt, TO, zeker een aanrader.
Maar ik zou mijn kind inderdaad meenemen naar het politiebureau. Ook, en misschien wel eerst, een heel goede advocaat regelen. Én psychische hulp, want ik ga er toch vanuit dat zo’n ‘situatie’, het besef dat je verantwoordelijk bent voor iemands dood, aan kind gaat vreten. Als dat niet zo zou zijn, zou ik me pas echt zorgen maken.
Hoe dan ook, alleen maar verliezers in deze zaak.
Durk schreef:
16-01-2021 14:34
Deze situatie, of dit dilemma, is een beetje hetzelfde als in het boek Het Diner van Herman Koch. Als je dit interessant vindt, TO, zeker een aanrader.
Maar ik zou mijn kind inderdaad meenemen naar het politiebureau. Ook, en misschien wel eerst, een heel goede advocaat regelen. Én psychische hulp, want ik ga er toch vanuit dat zo’n ‘situatie’, het besef dat je verantwoordelijk bent voor iemands dood, aan kind gaat vreten. Als dat niet zo zou zijn, zou ik me pas echt zorgen maken.
Hoe dan ook, alleen maar verliezers in deze zaak.
De grote verliezers zijn toch echt het meisje zelf dat haar leven kwijt is en haar dierbaren die met dit verlies moeten leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven