Dingen die je pas heel laat begreep...

24-06-2015 22:07 1007 berichten
en we gaan hier verder over pakken sap omgekeerd uitschenken, hoe sluizen werken en alle andere dingen die we niet wisten
Dat paprika's mannelijk of vrouwelijk zijn en je dit kunt zien aan hun onderkant (drie bobbels = mannelijk, vier bobbels = vrouwelijk).
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
25-05-2018 12:40
Ik heb tot ver in mijn puberteit gedacht dat bij bekende mensen die een zwangerschap aankondigden die zwangerschap niet gepland was.

Ik snapte nooit dat in een tijd waarin anticonceptie zo gemakkelijk beschikbaar was zoiets toch nog zo vaak gebeurde.

Geen idee waarom ik dat dacht, die aankondigingen kwamen voor mij altijd out of the blue.

Pas later ben ik gaan begrijpen dat mensen het niet aan de grote klok hangen als ze aan proberen zijn :bonk:
Het heeft bij mij tot ver na mijn puberteit geduurd voordat ik leerde dat een vrouw blij kon zijn omdat ze in verwachting was.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Nu mijn kind Harry Potter aan het lezen is, zie ik pas dat Sirius black wel erg op serious black lijkt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
16-06-2020 09:33
Dat paprika's mannelijk of vrouwelijk zijn en je dit kunt zien aan hun onderkant (drie bobbels = mannelijk, vier bobbels = vrouwelijk).
Eh.... hoe paren die paprika's dan?

(ik heb wel eens gehoord van mannelijke planten en vrouwelijke planten, dus planten met stampers en planten met stuifmeeldraden, maar ik dacht dat de zaden dan alleen op de vrouwelijke plant groeiden. Misschien sta ik op het punt iets nieuws te leren...)
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Laatst las ik dat iemand (gewoon een volwassen persoon) niet wist dat rozijnen gedroogde druiven zijn en toen diegene dat zei waren er nog veel meer die dat niet wisten.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin kreeg een aardbeienplant voor haar tuintje. Hij zat al vol bloemetjes dus dat zou wel goed komen. Ging ze direct kijken onder de blaadjes of er al aardbeien lagen.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
16-06-2020 09:33
Dat paprika's mannelijk of vrouwelijk zijn en je dit kunt zien aan hun onderkant (drie bobbels = mannelijk, vier bobbels = vrouwelijk).
Ik vergeet alleen altijd welke er beter is voor koken en welke voor rauw eten.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
16-06-2020 09:33
Dat paprika's mannelijk of vrouwelijk zijn en je dit kunt zien aan hun onderkant (drie bobbels = mannelijk, vier bobbels = vrouwelijk).

O_O

Een paprika zal nooit meer hetzelfde zijn voor mij
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
16-06-2020 11:12
Ik vergeet alleen altijd welke er beter is voor koken en welke voor rauw eten.
Ik heb geleerd, geen idee of het echt zo is, dat je de groene beter niet rauw kunt eten.
Ik vind zelf de rode het lekkerste. Maar de meeste mensen denk ik, want die verkopen ze ook los.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
RaveMeisje schreef:
02-11-2019 14:44
Ik ben er echt maar een paar maanden geleden achter gekomen dat “horeca” staat voor hotel, restaurant en café :-O$
Nou, ik nu haha... Nooit bij stilgestaan. Zo logisch eigenlijk, maar ik heb werkelijk nooit bedacht dat het ergens voor zou kunnen staan. Horeca was gewoon horeca voor mij :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
17-06-2020 05:58
Ik heb geleerd, geen idee of het echt zo is, dat je de groene beter niet rauw kunt eten.
Ik vind zelf de rode het lekkerste. Maar de meeste mensen denk ik, want die verkopen ze ook los.
Ook groene paprika's kun je rauw eten hoor. Maar deze is vaak minder zoet dan de rode, dus voor veel mensen minder lekker.
Rode vruchten/fruit zijn vaak het populairste, omdat mensen dit associeren met rijp en daardoor veilig eetbaar.
Bij mij in de supermarkt kun je alle kleuren los kopen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
17-06-2020 05:58
Ik heb geleerd, geen idee of het echt zo is, dat je de groene beter niet rauw kunt eten.
nee joh, dat is echt onzin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gegoogled:
Mannetjes hebben minder zaadjes dus kun je beter mee koken. Vrouwtjes zijn zoeter dus die kun je beter kiezen als je ze rauw eten.
_melon schreef:
16-06-2020 10:13
Laatst las ik dat iemand (gewoon een volwassen persoon) niet wist dat rozijnen gedroogde druiven zijn en toen diegene dat zei waren er nog veel meer die dat niet wisten.
Ik wist het tot nu toe ook niet. :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Ik leerde pas een paar jaar geleden dat "Golden Brown" heroïne betekent.

Ik vind het liedje (van rond 1980) mooi, maar ik houd niet van drugs.

https://www.youtube.com/watch?v=Qca9ByvLhBA
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
16-06-2020 09:33
Dat paprika's mannelijk of vrouwelijk zijn en je dit kunt zien aan hun onderkant (drie bobbels = mannelijk, vier bobbels = vrouwelijk).
Dat is een internet myth en niet waar: paprika's zijn niet mannelijk of vrouwelijk. Zie https://www.snopes.com/fact-check/gender-pepper/

Wat wel waar is en wat ook niet iedereen weet: groene, rode en gele paprika's zijn hetzelfde, alleen de kleur zegt iets over hoe rijp ze zijn (groen is het minst rijp en rood het meest rijp).
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
17-06-2020 08:40
Ik leerde pas een paar jaar geleden dat "Golden Brown" heroïne betekent.

Ik vind het liedje (van rond 1980) mooi, maar ik houd niet van drugs.

https://www.youtube.com/watch?v=Qca9ByvLhBA
Brown sugar van de Rolling Stones gaat ook niet over basterdsuiker.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
16-06-2020 10:07
Nu mijn kind Harry Potter aan het lezen is, zie ik pas dat Sirius black wel erg op serious black lijkt.
Dat is een band toch?
aivlys23 schreef:
17-06-2020 09:13
Dat is een internet myth en niet waar: paprika's zijn niet mannelijk of vrouwelijk. Zie https://www.snopes.com/fact-check/gender-pepper/

Wat wel waar is en wat ook niet iedereen weet: groene, rode en gele paprika's zijn hetzelfde, alleen de kleur zegt iets over hoe rijp ze zijn (groen is het minst rijp en rood het meest rijp).
Aargh dan ben ik in een hoax getrapt! Bij zeewier is het dan zeker ook niet waar? (Vertelde iemand in het programma van Floortje blijft hier).
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
18-06-2020 13:48
Aargh dan ben ik in een hoax getrapt! Bij zeewier is het dan zeker ook niet waar? (Vertelde iemand in het programma van Floortje blijft hier).
Mwah....dat weet ik niet.
Als 1 site zegt dat iets een hoax is, is dat dan ook zo?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er natuurlijk aan welke site het zegt: als je op de link klinkt van Snopes, zie je dat ze verwijzen naar oa een encyclopedie en een wetenschapper.

Maar ook als je logisch nadenkt is het al vreemd dat fruit een gender zou hebben, want het is een vrucht die ergens uit groeit na voortplanting, niet iets dat zich zelf voortplant. Zie verder ook: https://vitals.lifehacker.com/vegetable ... 1839642337
Alle reacties Link kopieren
Maar van bepaalde planten heb je toch wel een mannelijke en een vrouwelijke variant? Ik weet dat van wiet (wat een rare zin dit) en er zijn ook andere planten die dat hebben. Dus paprika's niet? Intrigerend dit.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Het ging hier over de paprika zelf (dus de vrucht), niet de plant.

Zoals op de link die ik hierboven postte wordt uitgelegd: "flower parts do have gender: the pollen comes from the male part, and it needs to get to an ovary, which is a female flower part. Sometimes the same flower has both male and female parts (like eggplants), while in other plants (like watermelons) the male and female flowers are separate.
But no matter what, a fruit is a fruit. The ovary, having been fertilized with pollen, grows into a fruit with seeds. The fruit is not “male” or “female” "
https://vitals.lifehacker.com/vegetable ... 1839642337
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-06-2020 07:58
nee joh, dat is echt onzin
Oh gelukkig! Il vind wel de rode het lekkerste dus koop het liefste die. Hoewel de gele en oranje ook lekker zijn. De groene vind ik als enige echt anders smaken.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
wiezel schreef:
19-06-2020 05:19
Oh gelukkig! Il vind wel de rode het lekkerste dus koop het liefste die. Hoewel de gele en oranje ook lekker zijn. De groene vind ik als enige echt anders smaken.
Ik vind juist de groene heel lekker. Vooral in een Griekse salade. Maar ik lust alle paprika's erg graag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven