Discussiegroepje voor alles en iedereen, t/m HAVO

20-10-2008 17:56 12450 berichten
Want verschil moet er zijn nietwaar? Als het niveau van de intellectuelen hier verderop niet bij te benen is, is er nu ook een praatgroepje voor de minder bollebozerigen onder ons.

Ooit een advies voor de HAVO/VWO, gehad in de brugklas, ook dan mag je meepraten!

Er wordt hier gepost door mensen die er ook een alias op nahouden, in navolging van Beyoncé:

Djodjo = Mevrouw de Haan naar het VWO gegaan

Miss Mara = Lidewij Bokje

Jaellaa = Wallie van der Rimpel

Itsme = Margje van der Velden

Leo = Roelien van Putten

Dubio = Carla van Paturain

Soundpost = Gretha v/d Doulen van school gegaan

Livre = Isadora - Babs voor Intimi - van Boeckensteijn

Jasmine = Lisette van Kampen van school gegaan

Nijn = Petra Voor in 't Holt geëmigreerd

Charlotte 69 = Wendela Landzaad

Luna Blue = Sabine Kruishaar

Korenwolf = Emma Dekwaadsteniet beent wat moeilijk het tempo bij maar doet gewoon mee!

Summerdance = Florentine van Bastogne van school gestuurd gegaan

Chardonnay = Annelies Koevanger

Blijfgewoonbianca = Geraldien Borstklopper van school gegaan

Iseo = Loes Visjager teruggezet naar de HAVO

Sarah2ndlife = Ellemijn den Aantrekker geeft zelf les nu

Frits van Egters = Edo Koetschruiter bleek geen meisje

Ildiko = Elsbeth Goeman-Borgesius van school gegaan

Mariannanas = Brechtje Tutein Nolthenius bleek Uni te doen

Leonor = Jetje Willemsen

Labyrint = Hariëtte von Darm

Etosha = Toos Tottemettier

Zonlicht = Koekkie v/d Suikerbol
Alle reacties Link kopieren
Goeiemiddag allemaal, mag eerst jullie afontur verhalen wel eens gaan bijlezen.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
vanuit huis meegekregen Roelien, je moet eens een jaartje kerst vieren bij ons thuis.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Wiskie dat is toch voor de kat?

Sabine, wat balen dat het nog niet over is na de medizijnen. Al die ellende om wat verstand.

Carla, ben je al wat bijgekomen?

Wat een leuk idee om Lidewij te nomien voor te dragen als frommer van de maand.
O en kerst, zijn jullie al bezig met de menuus?
quote:itsme26 schreef op 03 november 2008 @ 13:45:

vanuit huis meegekregen Roelien, je moet eens een jaartje kerst vieren bij ons thuis. joh, duurt dat zo lang bij jullie? Ik vind die twee dagen al een hel! Logies dat je een borrel nodig hebt dan. Zit je nu ook bij je familie onder de boom dan?
Car, ook een slokje wiskie

Liset, of een beetje verstant dat allemaal waard is? Gelukkig ben ik geen intellektueel dan was het nog erger. Ik heb wel een afspraak bij de kaaksjirurg (over een paar weken) hij gaat me verstant er uit trekken. Maar dan ben ik zo bang dat ik hier niet meer mee kan komen.

De kerst heb ik nog geen planning voor. Moet dat al?

(Ben blij dat ik mijn Havette groepje heb met alle atvieze en wijze raden)
Nou de kaarten moet je nu wel geschreven en wel klaar hebben liggen voor het moment dat de kerst zegels verschijnen hoor. Ik schrijf ze altijd in een moeite door met de vakantiepost dus ze liggen al vanaf juli in mijn kerst kast.

Verders heb ik al wat menu ideetjes opgedaan hier en daar. Maar ik zoek nog een overgekoepeld tema. Voor mijn kerst. Wie helpt me uit de brand. Dat ik ook mijn menu en de coratie er bij kan kiezen.

De versiering voor de boom heb ik gister door een sopje geslagen dan is dat maar vast gebeurd.

En natuurlijk afspreken wie eet wanneer waar wat? Dus meneer Bokje zijn ouders eerste of tweede kersdag, afgestemd op de schoonouders van zijn zus bokje. Want als die moeten werken de tweede kersdag moet zus bokje daar de eerste heen en wij dus de tweede naar schoonpa bokje en schoonma bokje. En dus moet dat gecomenicieerd worden naar mijn broers en schoonzus die dan met alle ouders dingen moeten kortsluiten, ook menusigesties natuurlijk. Want ik heb vezitarische broers. Dat is echt een kruis hoor.

Nou dat soort dingen dus. Helpt het je op je weg Sabien en Lizet?
Lidewij wat heb je al veel gedaan! Dan ben ik maar een hele luie havette. Ik kan nog veel van je leren.

En dan heb je ook nog vezidinges broers. Moet je vast helemaal apart voor koken. Dan moet je behoorlijk cultinair aangelegd zijn.

Lastig is dat dat afspreken met de kersdagen. Dat is bij ons ook elk jaar weer een hele tour.

De kerskaarten eerder schrijven vind ik wel een heel goed plan.

Ik heb niet zo veel ideeen voor jouw overgekoepelende tena. Misschien witte sneeuw. Witte kers. Of is dat afgezaaid?

Roelien heeft misschien ook nog wel een leuk idee voor een tena.
Zullen we anders een mindmapping-workshop afspreken voor het kerstthema?

Dat je begint vanuit kerst - menu - servetten vouwen - origami - zwaan, en kerst - kindje jezus - koningen - wierook - hindoetempel - shiva

Nou, hatsee, heb ik toch mooi al twee kerstthema's: zwanen en hindoe-goden. Kun je nagaan wat we hebben als we even een middagje onze schouders er tegenaan gooien!
he, emma, jij kan echt Havette akela worden hoor wat mij betreft, alweer zo'n briliant idee uit jou idee koker.

Alleen wat heeft pizakruiden met kerst te maken? en hoe maak je daar een zwaan van?

En ook als je je afvraagt wie van de koningen er rookt in de tempel snap ik nog niet hoe je het antwoord schiva eruit krijgt. Wat is dat eigenlijk? Een soort Schlecker gok ik maar dan in de hoofdstad zeker.

Maar dat mind mappen lijkt me verder enig. Is dat misschien met glaasje draaien dat je er zulke antwoorden uitkreeg? Dirk Oilily moeten we er dan ook bij vragen!?!
Oh Sabien, lekker, dat helpt. Wisjkie is echt een gouwe goedje, helpt overal tegen. Vast ook tegen pijn in je verstand, zeker weten. Het beste is chorchelen maar dan daarna natuurlijk niet uitspugen wand dat is zonde.

Ik ga eens opstaan en Reolein dr twulletkastje door voor pillen tegen de hoofpijn. Later!
Ga in therapie!
Nee hahaha wierook, van mirre wierook ende goud, suffy!

Wij zitten wel op een andere golflengte afgestemd vandaag want ik begrijp dan weer niet wat die Oilily ermee te maken heeft. Die ontwerpt toch kinderkleertjes? Of ben ik door de war met Oilofolaz?
Och toch dat er vandaag de dag nog mensen zijn die niet weten wie Dirk is. Kijk dan hier is. Het is wel in een vreemde taal maar er blijkt wel uit dat het betrouwbaar is want het woord prefester komt er ook in voort.

http://www.paviliontheatr...ows/shows.asp?id=20070509

En bedankt voor je uitleg, er gaat mij een licht op, want dat komt dus uit het bekende kerstlied Kierie-elijs. Dat je vast kent. Je weet wel met die meezingers van

zofferden ootmoedeglek mirwierook endegoud

terevan ditkinde dat alleding behout

Welke taal is dat nou toch. Klinkt latijns in mijn oren. wat jij Em?
O Liedewieke ik stemp ook op jouw hoor. Ik vindt jou postings altijd heel zinelijk en ik vindt ook dat je veel goede tips altijd geeft voor hande gijtjes in en om het huis en de tuin. Zoals die kerst plenning. Kan iemand mij uitleggen hoe je kerstviert ZONDER een planning? Het zal mij echt een worst wezen ???!!

(ojee dit soort dingen moet ik dus niet schrijven want ik wordt alweer groen en geel van de miselijkheid. Later.
Ga in therapie!
kerst is dit jaar rose bij mij, mijn ouders sitten het hele jaar onder de kerseboom. Want in de somer staat die gewoon buiten

ik heb een rose boedha mag die ook in de kersstal, mijn man zegt we gaan kindeke jesus niet rose verfen hoor. Ik zeg dat zullen we wel es zien want het is wel duidelijk wie de broekrok aanheeft thuis
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Dirk ken ik wel, ik koop daar altijd me vlees. Hij praat met gestorven varkens en andere dieren. Echt heel indrukkend.

Lied, wat een hoop liedjes ken jij toch! Dat liedje dat is in het oud west vlaanders, ik weet dat omdat ik het wel eens door oude west vlaanderse mensen heb horen zingen en die keken echt alsof ze persies wisten wat of dat ze zongen. In de kerk was dat trouwens. Vraag maar niet wat ik daar deed
Ga in therapie!
Dit topik is af en toe echt te grappig voor woorden

ja goed uitgelegd Car voor emma. Emma ze noemen Dirk ook wel de paarden fluisteraar. Om boven gestelde reden.

En car, ik ken dan wel al die liedjes, maar dat komt door mijn naam want die hebben mijn zingende ouders voor me gekozen.

Oud west vlaanders klinkt wel alsof het klopt en wat knap geobstipeerd van je bij die mensen. En zullen we de kerk hier maar buiten houden. Poletiek en geloof moet je onder vrienden maar niet bespreken als je het gezzelie wilt houden. Waar of niet?
quote:itsme26 schreef op 03 november 2008 @ 14:35:

kerst is dit jaar rose bij mij, mijn ouders sitten het hele jaar onder de kerseboom. Want in de somer staat die gewoon buiten

ik heb een rose boedha mag die ook in de kersstal, mijn man zegt we gaan kindeke jesus niet rose verfen hoor. Ik zeg dat zullen we wel es zien want het is wel duidelijk wie de broekrok aanheeft thuiswat ik dus zij geen wereld riligies tegen elkaar opstoken aub.
quote:LunaBlue schreef op 03 november 2008 @ 13:42:

Die Wiskie lijkt me wel wat. al is het dan een huis tuin en zolder middel. Ben ik wel de hele dag dronken, maar zo met die pijn aan me porem ben ik ook niet veel waard en kan ik ook niet veel zinnigs doen voor de arme kindjes in Afrika.

(De antibiotica is op dus het zou over moeten zijn. Ga het vandaag nog even aanzien en als het niet gaat morgen heel verstandig de tandarts weer bellen)(arme jij meissie, kiespijn is zo erg, het zit zo dicht bij je verstand, ik voel met je mee!)
quote:itsme26 schreef op 03 november 2008 @ 13:45:

vanuit huis meegekregen Roelien, je moet eens een jaartje kerst vieren bij ons thuis.Is dat een uitnodiging Margje? Gezellig, zullen we dan op kerstavond komen en dan fijn blijven tot 3e kerstdag?
quote:jasmine schreef op 03 november 2008 @ 13:53:

O en kerst, zijn jullie al bezig met de menuus?

Vanzelf....ik eet denk ik bij Margje maar ik neem wel een paar mooie flessen chateau briand mee in ieder geval.

Wat ga jij maken dit jaar?
quote:MissMara schreef op 03 november 2008 @ 13:53:

[...]

joh, duurt dat zo lang bij jullie? Ik vind die twee dagen al een hel! Logies dat je een borrel nodig hebt dan. Zit je nu ook bij je familie onder de boom dan?(val even uit mijn rol, gottegottegot wat moet ik toch altijd om jou lachen )
Zow ik heb nu een tieboon steek van Wé achter de rug en ik voel me stukken beter. Dus nu het toch over vlees gaat, het volgende (klink ik lekker forumeel he, hahahahaha)

wij plannen al jaren voor eerste kesdag een stinkgril menuu, dat bestel ik gewoon 5 jaar veruit bij Dirk. Hij weet ook graag vantevoren waar die op kan rekenen.

(En ja ze hebben het niet voor niks altijd over kest 2005, kest 2006, kest 2007, kest 2008 (en zo voorts en zo vedder) dus nogalo gies dat het een jaar duurd).

Op twede kesdag doen wij altijd ergens leuks naartoegaan, zoals bev. een muzikel, een rtl woonboelvaard of een ijschow. Dat doen we dan met Fréd z'n familie want de mijne zijn allemaal dood Wat op zich wel het voordeel heeft dat we dan eerste kesdag voor onszelf hebben en geen gejakker. Lekker met ze allen stink grilen en vondeun (of hoe schrijf je dat) en dan uitgebreid uit buiken voor de téeveé.

Kes 2008 staat in het tena van de sound of muzek dus we tuigen op twede kesdag naar de winter efteling voor een speterende voorstelling! (life) t Kost een paar centen maar dan ben je wel met al in bufet gelijk klaar voor je hele twede kesdag. En je hoef ook niet zoveel met elkaar te praten. Ook wisselen we dan de lijstjes uit voor volgend jaar kest, dan kan je teminste op tijd beginnen met je inkopen.

Voor wie het wil kan ik wel de kekke kantenklarenkerstkalenderchecklist op de hijf zetten!
Ga in therapie!
quote:MissMara schreef op 03 november 2008 @ 14:47:

[...]

wat ik dus zij geen wereld riligies tegen elkaar opstoken aub.Ik sluit me hier hartelijk achteraan want voor je het weet zit je met religiesche comflikten ruzies en daar is kerst juist tegen. laten we de boel aub strikt gescheiden houden. Dus gewoon Jezus bij z'n ouders en de varkens en kamelen in een stal en Boeda gewoon buiten, die is dik zat om tegen de winter te kunnen.
Dat kersmis vieren is wel heel gekomplies lastig. Bedankt voor alle goede tips ik ga ze nog eens rustig door lezen.

Ik heb ook nog een tip voor vegetarische mensen, die moet je gewoon gebrade kip geven, want dat is geen vlees, maar vogel.

Lidewei, jij hebt zulke goede idee-en, je bent echt een liggend voorbeeld voor ons allen. Dat ga ik ook als motiefasie reden opgeven waarom ik op jou nomineer voor de forumer van de maand. Nog een tip voor jou (ja door die wiskie krijg ik veel inspierasie) als je nou veel op de sexpijlert bij de s-emmers berichte zet dan krijg je vast veel stemmen van hun. Ik bedoel met je avotar plaatje met dat makser, dat vinden ze spannend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven