Durf te vragen, deel 16

20-05-2019 18:22 3000 berichten
Beantwoord de vraag van je voorganger en stel een nieuwe.

Laatste vraag in het laatste deel: Is de Viva van origine een blad voor vrouwen, een damesblad dus?
Alle reacties Link kopieren
Soms herinner ik me ineens iets doms dat ik 10 jaar geleden gezegd hebt. Overvalt dan en verward me opnieuw.

Haha

Hoe oud ben je in je allereerste herinnering?
Tweeëneenhalf jaar; ik was met mijn ouders op vakantie en mijn moeder had een glas laten vallen. Terwijl ze me waarschuwde, stond ik er al met mijn blote voet in. In mijn herinnering bloedde het flink, maar het zou kunnen dat ik als peuter de boel een beetje heb gedramatiseerd.

Een voormalig psychologie-docente vertelde me nog dat het onmogelijk was om herinneringen van deze leeftijd te hebben, maar ik heb 't geverifieerd bij mijn moeder.

Ok, een vraag: welke Engelse woorden vind jij moeilijk, zo niet onmogelijk, om fatsoenlijk uit te spreken?

Edit: Ik meen trouwens een herinnering uit de periode te hebben dat ik nog een spijlen-bedje had (ik was toen één jaar), maar deze is dus niet geverifieerd.
saudade wijzigde dit bericht op 24-08-2019 15:45
Reden: Onvolledig
12.60% gewijzigd
Die zullen er vast zijn, maar kan zo niet een bedenken.

Om hoe laat sta jij in het weekend op?
Soms 7 uur als ik met hond naar strand wil, anders rond 8 uur.

Heb je een eigen pen waar je meestal mee schrijft?
nee,

Hoe vaak ruim je de kasten op en gooi of breng je kleding naar een organisatie?
(dit is nu wat ik aan het doen ben)
Eén keer in het half jaar doe ik een grote schoonmaak en gedurende het hele jaar breng ik kleding die ik niet meer wil naar de weggeefwinkel (die toevallig in ons pand zit). Heerlijke klus dat sorteren hè?

Wat is jouw favoriete (of minst gehate) huishoudelijke taak?
Strijken, muziek op en alles loslaten.

Wat is je favoriete kledingstuk?
Mijn slaapvest van de Hunkemöller. Ik draag hem (indien het niet te heet is) elke avond. Ik was hem dan ook heel regelmatig en doe hem zelfs in de droger, zodat ik hem dezelfde dag weer kan dragen. Het is van heel zacht materiaal en heeft een capuchon met oren. Het kledingstuk maakt me niet geloofwaardig overkomen, maar oh wat zit hij fijn!

Wat is het oudste kledingstuk dat je hebt en nog draagt?
Dan kom ik uit op mijn badjas, een roze van wibra.

Wilde ik PER SE hebben toen ik ongeveer 15 was & ik draag hem nu nog. Het roze wordt steeds minder fel en er beginnen gaten te ontstaan, maar 14 jaar later is dit nog steeds een favoriet!

Zou je je anders kleden als je meer gevoel voor stijl of meer geld had? Of misschien als het je minder zou uitmaken wat anderen ervan denken?
Nee, tenzij ik echt echt echt heel veel zou verdienen en dan misschien richting klassieke designerlabels zou gaan. Maar dan nog zou ik het denk ik zonde vinden van het geld.

Waar heb jij het meest recent nog geld aan gedoneerd?
Kika

Welk tv programma vond je deze week interessant/ leuk?
Om eerlijk te zijn kijk ik maar een paar keer per jaar echt naar tv (heb niet eens zo'n tv-kastje) en kijk ik alles online.
Als dat ook meetelt, kies ik voor de Science Fiction serie 'Humans'. Het scenario dat artificial intelligence zo'n grote rol in het dagelijks leven gaat spelen en dat mensen geleidelijk worden vervangen door zogenaamde synths was naar mijn mening zo goed en realistisch neergezet, dat ik maar bleef kijken. Ook de ethische en filosofische vragen die ik mezelf ging stellen, vond ik interessant om over na te denken. Ik was dan ook vreselijk teleurgesteld toen ik las dat het vierde seizoen was afgeblazen. :(

Heb jij een bepaalde tic/hardnekkige gewoonte/ritueel waar je niet van af wijkt?
heb OCD dus massa's....

wat (niet wie) mis je het meest in je leven?
not all who wander are lost
Vertrouwen in mijzelf.

Wat ga je doen met dit warme weer?
Oude spullen sorteren/opruimen en buiten in de schaduw zitten met een vriendin.

Wat is jouw laatst onhandige actie?
Geen idee..

Wat vind jij het lekkerste snoepje?
vruchtenhartjes.... (al meer dan 2 jaar niet meer gegeten)

welk snoepje vind je echt vies?
Perzik snoepjes, van die geur alleen al krijg ik hoofpijn.

Welke thee drink jij vaak?
Orange jaipur

Welke thee vind je echt niet lekker?
Groene thee

Wat is je favoriete koude drankje?
Water, ik hou niet echt van frisdrank

Draag je wel eens een enkelbandje?
Nee, eigenlijk wel weer eens leuk om aan te schaffen.

Wat is je favoriete plant?
kamerlinde en graslelie

heb je cactussen in huis?
Nee

Heb jij bloemen in de tuin?
Ja :flirting: De vorige bewoner was tuinman, dus we hebben een prachtige tuin. Onderhoud is wel een beste klus.

Wat zou je nooit eten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven