Durf te vragen deel 24

23-01-2026 16:22 2807 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beantwoord de vraag van je voorganger, en stel een nieuwe.

De laatste vraag:

Hoe weet je dat het tijd is een nieuw topic te openen / dat het oude vol is?
Ik heb 1 terras en daar staat een loungebank, 2 stoeltjes en 2 krukjes en een hang-zit-schommel.

Houd jij je bezig met de berichten over de enorme hoeveelheid pesticiden die op snoeptomaatjes, aardbeien, blauwe bessen et cetera zit en doe je daar iets mee (als in niet kopen of op een speciale manier alles wassen)?
Het verbaast me enorm, hoeveel pesticide er op groente en fruit zit én dat fruit toch ook snel schimmelt. Bijv. blauwe bessen: ik probeer goed te wassen, maar of het daar er mee af is? Je kunt ze moeilijk met zeep wassen, toch? Afspoelen en ze kneuzen soms al…

Wat is jouw toptip in de keuken?
Een echte toptip mag ik het niet noemen maar als ik zure room of crème fraiche gebruik dan draai ik het bakje om en zet in de bodem een klein sneetje met een scherp mes. Dat duw ik wat naar beneden zodat er lucht bij komt en de hele inhoud glijdt zo, zonder dat er een spoortje achterblijft, uit het bakje. Dat vind ik heel handig :)

Hoe vaak verschoon jij jouw bed?
Minimaal 1x per week, en soms nog vaker ( als ik ziek ben geweest etc)

Heb jij iets boven je bank hangen?
Voor iedereen een groene tuin
Nee. 1 bank staat onder een raam. De andere los in de ruimte. Ik heb zowiezo niet veel hangen. Behalve in mijn atelier en op iedere slaapkamer een schilderij boven het bed.
Zit jij veel buiten?
Nee te weinig eigenlijk. Zat vanochtend eindelijk eens in de tuin :$

Moet jij ook altijd wat te doen hebben?
Dat niet, maar ik heb meestal wel wat te doen

Moet je nog veel jaren werken voordat je met pensioen gaat?
Nee, ik ben 100% arbeidsongeschiktheid en man heeft voortijdig werk opgezegd. Het was veel werken en alles regelen. Nu hebben we echt rust en ons eigen tempo.
Moet je nog lang werken?
Officieel nog zo'n 15 jaar. Man is 5 jaar ouder maar hoopt eerder te kunnen stoppen. Geen idee of ik dan nog lang wil blijven werken.

Wat heb jij vandaag gedaan?
Best veel, gordijn uitgewassen ( kat overheen geplast @( . Daarna buiten opgehangen. Boodschappen gedaan in dorp verderop ( andere gemeente) mijn stad doet niet aan Pinksteren winkels open :P. Toen auto schoongemaakt van binnen, daarna appeltaart aan het bakken. En net mijn avondeten op. Wil nog sproeien in de tuin :lol:.

Waren de winkels bij jullie wel open vandaag?
Ja. Hier is Pinksteren en Jezus niet zo groot. Heel katholiek land maar Maria georiënteerd. Dus 15 augustus is hier een ding.
Vier jij feestdagen?
Ik wist niet dat het vandaag Pinksteren was in Nederland. Ik vier de feestdagen eigenlijk niet meer zo als toen ik kind was. Toen ging ik elke weekend nog naar de kerk met mijn vader en vond dat eigenlijk ook wel gezellig. Nu helemaal niks meer, alleen dan de vrije dag.

Wat deed je vroeg met het gezin waar je woonde en nu helemaal niet meer?
Kamperen met tent.

Heb jij een tuinbank in je voortuin?
Nee, wel een oprijlaan (een eigen oprit, maar ik vind oprijlaan leuker klinken ;-D) en een heleboel lavendel.

Heb jij morgen een vrije dag?
Ja gelukkig wel :-D

Ik ga naar de rommelmarkt morgen, wat ga jij doen?
Klein stukje wandelen met mijn kind. En wat Lego bouwen. En verfstaaltjes halen bij de Praxis. Er komt binnenkort een schilder.

Ben jij blij met de inrichting van je huis?
Ja helemaal naar onze zin gelukkig.
Hebben jullie ook zo'n last van muggen?
Ik zag net een enorme mug binnen, gauw weg ermee @(

Heb jij een vijver in je tuin?
Nee want terras /balkon. Wel ooit zo'n half wijnvat gehad vol water maar toen kregen we wel heel veel muggen.

Zijn er dingen in je partner ( als je die hebt) waar je je na al die jaren nog steeds aan ergert? Zo ja wat?
Dat hij voor de makkelijkste weg kiest. En hij heeft niet altijd zijn prioriteiten helemaal in lijn met wat zou moeten.

Waar ga jij naar toe op vakantie dit jaar?
Ik heb nog niets gepland….

Op de foto met een python om je nek of een vogelspin in je hand?
Python. Vind ik toch minder eng. Denk omdat ie langzamer is.

En jij?
Ook de python.

Wat is jouw leukste vakantie /mooiste reis geweest? ( Of weekendje weg of dagtrip, hoeft niet perse ver weg te zijn natuurlijk)
Ik denk dat ik die nog moet gaan maken, en anders het schiereiland Rugen vond ik heel indrukwekkend.

Slaap jij liever in een koele slaapkamer of gewoon kamertemperatuur?
Koel!

Doe je graag ijs in je drinken?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven