Echte mannen vind je hier

02-01-2013 20:18 2924 berichten
Het waren altijd de vrouwen, in het bijzonder de moeders, die liepen te trutten en 'ho' riepen. En het waren de mannen, ook de vaders, die best snapten dat kinderen een fikkie willen stoken, stiekem op een brommer rijden, of achter een afzetting kruipen met een verbodsbord ervoor.

Die mannen huizen hier!

Mannen

Totaal aantal stemmen: 56

Ja (43%)
Nee (13%)
Mwoah (13%)
Voor het zaad (14%)
Voor het geld (18%)
Nee, dat denk ik niet. Het kan wel handig zijn als je foon en laptop compatible zijn. Enne, gecrashte harde schijven gebeurd dus ook bij apples. Doe gewoon wat je zelf prettig vindt. Had je een backup gemaakt?
Nee, ben alles kwijt.

Zo ook m'n boeken waar ik een eind mee was etc.

Kan wel janken nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Peacy schreef op 05 februari 2013 @ 16:07:

Mijn laptop is dood.

Heel dramatisch gestorven in het harnas, startte niet meer op.

Gestorven as in: geen enkel teken van leven meer ?

Waren er signalen van een naderend einde ?

Is de batterij misschien bezweken, of de externe voeding ?

Heb je een backup van je data ?

* weerstaat vooralsnog de neiging om Peacy nog een knuffel te geven *
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ah shit nee dat is echt heel kut. Een paar jaar geleden heb ik het ook gehad. Kan me voorstellen dat je je behoorlijk cleaute voelt nu

Heel soms kunnen ze je harde schijf nog redden, maar dat kost veel en je weet het ook niet zeker.
quote:Donkeyshot schreef op 05 februari 2013 @ 16:32:

[...]

Gestorven as in: geen enkel teken van leven meer ?

Waren er signalen van een naderend einde ?

Is de batterij misschien bezweken, of de externe voeding ?

Heb je een backup van je data ?

* weerstaat vooralsnog de neiging om Peacy nog een knuffel te geven *

Reanimatie mocht niet meer baten.

Oplader pakte al langer niet meer, dus ik wist dat het er aan zat te komen. Maar toch nog geheel onverwachts is hij gestorven.

Geen backup, die zouden m'n pa en ik van de week gaan maken .

*kruipt gewoon in de armen van Donkey*
Ok, dus het heeft te maken met de voeding.

Dat biedt wellicht mogelijkheden.

Probeer eens een andere adaptor aan te sluiten (let wel goed op dat die qua voltage, capaciteit en polariteit geschikt is voor je laptop).

Je kan op internet zoeken welke adaptors geschikt zijn voor je laptop, en die zijn meestal voor hoogstens een paar tientjes te bestellen.

* houdt verdrietige Peacy nog even vast en klopt haar zachtjes op haar rug *
Nee Don, ze had een vraagteken bij het opstarten, toch? Dan is het echt over. Hij kan de harde schijf niet vinden omdat ie stuk is. Daar kun je niks tegen doen. Als ie helemaal niets meer doet is er nog hoop want dan is het idd de batterij.

Ik vond het ook heel erg dat ik alles kwijt was, werk, foto's etc. Maar uiteindelijk miste ik niet zoveel, er staat toch veel op een pc wat je niet heel erg nodig hebt. Mss stelt dat je wat gerust.
Klopt, hij doet t gewoon niet . Herkent de schijf niet.

Stelt me wel wat gerust. Jammer van m'n manuscript. Had al een kleine 300 pagina's
Pfff wat kudt zeg. Dan zou ik toch proberen hem te laten maken. Maar wees voorzichtig met naar wie je m brengt, want ze zijn niet allemaal even goed (zou niet zoeken op inet bvb, maar via via vragen).

Heb je het manuscript nooit aan iemand doorgestuurd? Of een deel ervan? Soms vind je in je mail account nog wat.
Zag je een vraagteken zoals Dolly aangaf op het scherm ?

Is er uberhaupt nog iets te zien op het scherm als je probeert de pc aan te zetten ? Zo ja, wat ??

Maakt het ding nog geluidjes als je probeert op te starten ?

Of is het letterlijk zo dood als een pier allemaal (zwart scherm, geen geluid, geen enkel teken van leven) ?
Ik heb maar weer even een backup gemaakt op USB stick van onvervangbare foto's e.d. die ik echt niet kwijt wil.
Ik zag niks meer, maar accu hebben we geprobeerd :-). Ach ti's gewoon killing
Hm, dan zou het de batterij nog kunnen zijn. Je harde schijf is gecrasht als je alleen een vraagteken krijgt of blue screen off death. Als ie niet eens aan gaat is het mss kwestie van batterij vervangen.
quote:Peacy schreef op 05 februari 2013 @ 18:20:

Wees preciezer Peacy, dan kunnen we met je meedenken. Wat heb je geprobeerd met die accu ? Vervangen door een andere ? Een identieke ?

En weet je zeker dat de adaptor nog werkt ?

Je zag dus niets meer (zwart scherm neem ik aan ?) en je hoorde ook niets meer ? Geen geluid van een opstartende laptop ?

Zie je ook geen enkel lichtje meer waar dan ook op de laptop ?

Want dan lijkt het op een accu- c.q. voedingsprobleem en dat zou op zich een goed teken zijn. Dat is wel op te lossen (andere -geschikte- adaptor en/of een andere batterij)
Hebben een andere gelijke accu geprobeerd, ook met andere adapter. Reageert nergens op.

Geen geluid, geen lampjes,
Maar das nog op te lossen dus?
quote:Peacy schreef op 05 februari 2013 @ 18:20:

Ik denk dat je laptop gewoon gere-animeerd moet worden.

Ik stuur wel een re-animeermeisje jouw kant op

quote:Peacy schreef op 05 februari 2013 @ 18:48:

Hebben een andere gelijke accu geprobeerd, ook met andere adapter. Reageert nergens op.

Geen geluid, geen lampjes,Hmmm dat is wel vreemd. Als de voeding en de accu in orde zijn zou je laptop toch enig teken van leven moeten geven.
Als je jouw batterij kunt opladen door hem in een andere (identieke) laptop te zetten, weet je twee dingen:

- je batterij werkt nog

- de voeding van die andere laptop werkt ook.

Als je daarna jouw batterij terugzet in je eigen laptop en er gebeurt helemaal niets, zit het probleem dieper.

In dat geval vermoed ik een hardware probleem (slecht contact o.i.d.) Je kan de contactjes van de batterij nog schoonmaken (met een koperborsteltje).

Volgende stap: die andere, volledig identieke voeding aan je laptop zetten. Dan zou de laptop moeten werken zelfs al is de batterij kapot.

Als dat niet helpt wordt het tijd om deskundig advies in te roepen. In Utrecht zou ik bijv. naar Paradigit gaan, die zijn goed in dit soort dingen. Maar zoek zo'n soort computerwinkel bij jou in de buurt (of schakel iemand in die vanwege zijn/haar werk hier echt verstand van heeft).

Ik denk dat je data wel te redden zijn, geen paniek !

* geeft Peacy nog een knuffel, kan nooit kwaad *
Eensch met Don, hopelijk valt ie ng te redden. Ik ga voor je duimen!
help, advies nodig, liefst van man

Heren, graag jullie advies gewenst.
Blijkbaar zijn er geen technische of digitaal onderlegde mannen meer...
Ik ga hopen en bidden .
quote:Peacy schreef op 06 februari 2013 @ 10:15:

Ik ga hopen en bidden .

Ok, dan ga ik Dolly helpen met voor je te duimen.

En positieve energie langs astrale weg naar je toe zenden.

Dan komt het vast goed.

En anders krijg je een mega warme knuffel van Dolly en mij samen OK ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven