Een vers Napraattopic

28-04-2010 19:24 3050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we napraten over topics die gesloten zijn of verwijderd.

Nog even voor de duidelijkheid. Er wordt wel gewoon gemodereerd, zoals in elk ander topic. De uitzondering hier is het off-topic gaan, dat mag. Maar dat mag op overig wel vaker.

Dus kom je iets tegen waarvan je denkt; dit is niet oké, meld dat dan gewoon via het toverstafje.
In mijn ervaring is dat toch ook het verschil tussen 1-dimensionaal en 3-dimensionaal, BGB. En gaat het niet om "je anders voordoen", maar om een maar beperkt beeld dat je van iemand krijgt. Precies zoals bij jou iedereen weet dat je de paardensport beoefent, dat wordt in verhouding uitvergroot. Je zult vast ook andere dingen doen in je leven, maar daar heb je het nooit over, dus dat zie je niet.
quote:Helaholalalala schreef op 01 mei 2010 @ 00:40:

Bianca, de forummers die ik irl heb ontmoet zijn zoals ze zich hier lieten zien, ook de sekspijlerTforummers.

Hoe zouden mensen dat doen? Jarenlang zich anders voordoen op dit forum dan ze in werkelijkheid zijn? Dat kan niet bestaan.Ik denk best wel dat je hier anders kan reageren dan dat je in het echt zou doen.Misschien niet zozeer met een andere mening, maar wel qua toon of woordkeus.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben echt een open boek hier (soms te, kan wel wat midner achteraf denk ik weleens)

Toch denk ik wel dat ik hier liever overkom dan irl.

Niet dat ik het irl niet ben (geloof ik )

Maar mijn toon is gewoon wat feller, die horen jullie hier niet
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2010 @ 00:36:

Ik vind mensen die zich héél anders voordoen op een forum ( of waar op internet dan ook ) eigenlijk niet zo heel leuk....ook al vallen ze in het echt dan misschien mee. Dus iemand die hier uit zijn/haar panty schiet en in het echt een mak schaap (b)lijkt, .... ik weet niet, nee, ik weet het wel; als ik er " hier" niets mee heb dan hoef ik er in het "echt " ook niets mee.

Zo vond ik het heel bijzonder dat er na een meeting zo 180 graden anders werd gereageerd op eh....forummer X. Dat snap ik echt niet.Ik denk dat mensen zich niet bewust anders voordoen op een forum, maar je gedraagt je in verschillende settings anders.. als je met vrienden/vriendinnen aan het stappen bent, gedraag je je heel anders dan dat je op je werk bent.. en ook anders dan dat je naar de ouderavond van je kids gaat.. Een onderzoek naar agressie in het verkeer leert dat veel mensen zich in een auto veilig afgeschermd van de buitenwereld voelen en daar dus dingen durven roepen die ze niet zouden roepen als ze op de fiets zouden zitten in dezelfde situatie.. Op internet menen de meeste mensen ook heel anoniem te zijn en durven zich dus meer te uiten of dingen te roepen die ze niet zouden roepen als ze met diezelfde personen in een ruimte zouden zijn.. Da's niet bewust, maar da's menselijk gedrag.. doe je niks aan..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2010 @ 00:42:

[...]

Ik denk best wel dat je hier anders kan reageren dan dat je in het echt zou doen.Misschien niet zozeer met een andere mening, maar wel qua toon of woordkeus.

Dat geloof ik ook zeker. Maar niet als je hier zo geregeld als wij op dit forum post.

Dat houd je geen jaren vol, niet consequent in elk geval. Dus val je een keer door de mand......
Nou Q., bij mij staat, als ik aan BGB denk, niet alleen die paardenhobby vooraan in mijn hoofd, maar ook heel erg het feit dat ze mij zo'n leuke moeder lijkt. Dat overheerst de paardenclub, zeg maar.

En zo heb ik wel bij meer forummers 1 bepaald beeld waar ik dan niet meer vanaf te brengen ben.
.
Beoefent Bgb de paardensport?

Goh...nooit geweten.
quote:qwertu schreef op 01 mei 2010 @ 00:40:

In mijn ervaring is dat toch ook het verschil tussen 1-dimensionaal en 3-dimensionaal, BGB. En gaat het niet om "je anders voordoen", maar om een maar beperkt beeld dat je van iemand krijgt.Da's ook een goed punt.. Mensen vormen heel snel een beeld van iemand.. en met de beperkte gegevens die je op het forum leest van iemand, is een beeld al heel snel 'scheef'.. omdat het niet compleet is..
En ik lees nu voor het eerst dat BGB aan paardensport doet, geeft ook weer een andere kijk.
Be yourself, but maybe not always.
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar

In mijn ervaring is dat toch ook het verschil tussen 1-dimensionaal en 3-dimensionaal, BGB. En gaat het niet om "je anders voordoen", maar om een maar beperkt beeld dat je van iemand krijgt. Precies zoals bij jou iedereen weet dat je de paardensport beoefent, dat wordt in verhouding uitvergroot. Je zult vast ook andere dingen doen in je leven, maar daar heb je het nooit over, dus dat zie je niet.

Daar heb je een punt.

Al heb ik het wel in grote lijnen over " de zorg " , of dat ik pubers heb, maar inderdaad; ik hou dat - bewust ook - vaag. Om mensen geen " 1 en 1 is 2 " te laten maken.
quote:Solomio schreef op 01 mei 2010 @ 00:45:

En ik lees nu voor het eerst dat BGB aan paardensport doet, geeft ook weer een andere kijk.Ja, iets met dekhengsten
quote:boogje schreef op 01 mei 2010 @ 00:45:

[...]

Da's ook een goed punt.. Mensen vormen heel snel een beeld van iemand.. en met de beperkte gegevens die je op het forum leest van iemand, is een beeld al heel snel 'scheef'.. omdat het niet compleet is..Ik denk dat dat ook een reden is waarom mensen meeten eng vinden.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2010 @ 00:46:

[...]

Ja, iets met dekhengsten Dat had ik nou zelf gelijk al begrepen.
quote:iry schreef op 01 mei 2010 @ 00:44:

Beoefent Bgb de paardensport?

Goh...nooit geweten.Yep, maar niet zoals de meesten 1 vast paard in de manege, maar wisselt het liefst.. zodat je wat meer en andere rijervaring krijgt..

Ja precies, Bianca, ik weet van jou en je paarden, da's dan zo'n link in mijn hoofd als ik ergens je nick zie staan, dat je een ontzettend leuke en creatieve moeder moet zijn, plus dat je altijd op een fijne en leuke manier eerlijk bent, de dingen des levens helder kunt verwoorden. Maar ik heb werkelijk geen flauw idee watvoor werk BlijfGewoonBianca doet of watvoor hobbies ze heeft.

Moet je zo houwe hoor, snap ik helemaal. Maar geeft wel aan waarom mensen een link leggen met je amazone-gedrag.
quote:Helaholalalala schreef op 01 mei 2010 @ 00:47:

[...]

Ik denk dat dat ook een reden is waarom mensen meeten eng vinden.Er zijn natuurlijk ook legio mensen die meeten niet zozeer eng, maar gewoon Niet Leuk vinden. Ik heb een lijstje met mensen die ik graag eens IRL zou willen ontmoeten maar de lijst met mensen die me volstrekt koud laten, is veel groter. Op zo'n meeting lopen dus veel meer mensen rond die ik helemaal niet hoef te ontmoeten dan die ene die ik weleens wil zien, en dus is een massale meeting voor mij niet aantrekkelijk.
.
quote:boogje schreef op 01 mei 2010 @ 00:47:

[...]

Yep, maar niet zoals de meesten 1 vast paard in de manege, maar wisselt het liefst.. zodat je wat meer en andere rijervaring krijgt..

Ohw, zo..

hahaha, ik ben weer zo lekker naief!
quote:boogje schreef op 01 mei 2010 @ 00:45:

[...]

Da's ook een goed punt.. Mensen vormen heel snel een beeld van iemand.. en met de beperkte gegevens die je op het forum leest van iemand, is een beeld al heel snel 'scheef'.. omdat het niet compleet is..

Klopt, ik kan soms heel verbaasd zijn als ik iets van/over een bepaalde forummer lees wat totaal niet strookt met het beeld wat ik van haar gevormd heb. Zo heb ik bijvoorbeeld wel eens iemand zien posten over haar (ruime) overgewicht, terwijl ik een heel fijn en klein vrouwtje voor ogen had.

Grappig hoe je blijkbaar bepaalde persoonlijke informatie aan bepaalde uiterlijke kenmerken koppelt.
The time is now
Mariannanas, ik ben het met je eens. Ik heb de laatste grote meetings ook niet bijgewoond om die reden
En ik ga bijvoorbeeld altijd vroeg naar bed. Geeft ook een vertekend beeld.

Ik ga even slapen.
quote:Mariannanas schreef op 01 mei 2010 @ 00:44:

Nou Q., bij mij staat, als ik aan BGB denk, niet alleen die paardenhobby vooraan in mijn hoofd, maar ook heel erg het feit dat ze mij zo'n leuke moeder lijkt. Dat overheerst de paardenclub, zeg maar.Dat aspect heb ik expres buiten beschouwing gelaten, omdat het meest oppervlakkige beeld dat je van BGB kunt hebben niet dát omvat. Het ging hier niet om mijn persoonlijke beeld.
quote:Mariannanas schreef op 01 mei 2010 @ 00:49:

Ik heb een lijstje met mensen die ik graag eens IRL zou willen ontmoeten maar de lijst met mensen die me volstrekt koud laten, is veel groter.Da's alleen maar handig, want op zo'n meet spreek je het merendeel van de mensen niet.. niet genoeg tijd voor..
Mariannanas over die mensen lees ik gewoon heen, ook op een meeting.
quote:Banba schreef op 01 mei 2010 @ 00:51:

[...]

Klopt, ik kan soms heel verbaasd zijn als ik iets van/over een bepaalde forummer lees wat totaal niet strookt met het beeld wat ik van haar gevormd heb. Zo heb ik bijvoorbeeld wel eens iemand zien posten over haar (ruime) overgewicht, terwijl ik een heel fijn en klein vrouwtje voor ogen had.

Grappig hoe je blijkbaar bepaalde persoonlijke informatie aan bepaalde uiterlijke kenmerken koppelt.Ja, heb ik ook.
.
Slaap lekkâh, Mir

...... die ik overigens onlangs 1 op 1 eindelijk weer eens gemiet heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven