Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:paper-clip schreef op 20 maart 2015 @ 15:11:

Lieve Anjuna, ik denk dat nu bijna donker is bij jou, moet je geen hout gaan hakken voor in de kachel ?

Ik wens je in ieder geval verder een fijne dag toe en nog heel veel plezier met forummen je zal vast veel vrienden maken !

Mijn vrienden zijn van vlees en bloed.

Forumvrienden bestaan niet.
Héél boos kijken (zonder ook maar iets te zeggen) naar een vervelend kind helpt dikwijls erg goed, bij mij in ieder geval wel. Ik heb wel een keer gevaagd aan iemand of hij zijn krijsende koter niet beter aan de brandweer kon verhuren, dat kind zette echt de hele zaak op stelten omdat het geen ijsje kreeg.
verba volant, scripta manent.
Ik bemoei me nooit met jengelende kinderen. Ik neem aan dat de ouders ook niet doof zijn. En beter dat zo'n kind schreeuwt omdat het z'n zin niet krijgt dan wanneer er elke keer maar toegegeven wordt wanneer het een keel opzet.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
quote:pigwidgeon_ schreef op 20 maart 2015 @ 15:42:

Ik bemoei me nooit met jengelende kinderen. Ik neem aan dat de ouders ook niet doof zijn. En beter dat zo'n kind schreeuwt omdat het z'n zin niet krijgt dan wanneer er elke keer maar toegegeven wordt wanneer het een keel opzet.Sommige ouders zijn echt wel doof voor het gekrijs van hun kroost, ze vergeten alleen dat anderen dat niet zijn.
verba volant, scripta manent.
quote:Anjuna schreef op 20 maart 2015 @ 14:33:

[...]

Weer dat "hou je bek"!

Leer eerst eens lezen, voor u dingen citeert die er helemaal niet staan.

Ik weet niet waar u woont, maar in Amsterdam gelden andere wetten dan elders en zachte heelmeesters staan hier garant voor stinkende wonden.En je zegt dat je hoogopgeleid en welopgevoed bent? Maar in de jungle dat Amsterdam heet, moet je je toch dit soort niveau verlagen om zaken voor elkaar te krijgen? Ten eerste ben ik dan heel blij dat ik ver van Amsterdam woon en ten tweede dat ik geleerd heb om verschillende gesprekstechnieken toe te kunnen passen in verschillende situaties. En dat 'bek dicht' ergens helemaal onderaan hangt in mijn opties om te zorgen dat ik de gewenste situatie wil. Dreigen met fysieke acties trouwens ook. Teken van onmacht...

[...]

Weer dat "hou je bek"!

Ik weet niet waar u woont, maar in Amsterdam gelden andere wetten dan elders en zachte heelmeesters staan hier garant voor stinkende wonden.Welnee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Anjuna schreef op 20 maart 2015 @ 11:08:

Laatst weer zo’n gillend kind dat achter mij in de rij stond de mond gesnoerd.

Dat is heel eenvoudig.

Ik ben naar het frisdrankschap gelopen, heb een fles cola gepakt en tegen het jongetje gezegd dat ik die hele fles over hem heen zou gieten als ie zijn mond niet hield.

“Weet je hoe dat plakt?!”

Het bleef even stil.

“Dan moet je die fles wel betalen,” antwoordde hij, enigszins timide.

“Kan me niks schelen,” zei ik. “Dus, wat gaat het worden: bek dicht of een coladouche?”

Hoopvol keek hij naar zijn moeder, maar die zag de humor er wel van in en gaf geen krimp. “Je hebt gehoord wat die meneer zei en ik hou ‘m echt niet tegen, dus…”

Een mevrouw die het tafereel gadesloeg begon spontaan in haar handen te klappen, en kreeg direct bijval van een paar andere klanten.

Gelukkig was ik toen aan de beurt.

“Die fles hoef ik trouwens niet want ik drink geen cola, maar misschien komt ie vandaag nog van pas,” zei ik tegen de caissière.

“Helaas mogen wij dat als personeel niet doen, meneer.”

Maar ik las in haar ogen dat ze de eerste de beste gelegenheid die zich voor zou doen wanneer ze zelf boodschappen deed en met zo’n kutkind te maken kreeg, dankbaar aan zou grijpen om de proef op de som te nemen.

De naam van dat kassa meisje? Albert Einstein

Je hoefde ook niet af te rekenen en kreeg een briefje van $100% toe, toch? Ik kan het weten, ik was de fles cola.

Als ik jou was zou ik je heldendaad op een plek posten die het verdiend, zoals hier:

True stories that are $100% true and actually happened
quote:Nouschi schreef op 20 maart 2015 @ 10:35:

Een beetje relaxter in het leven staan scheelt een hoop ergernis.Voor sommigen heel moeilijk als je bepaalde reacties leest.
[/quote]En je zegt dat je hoogopgeleid en welopgevoed bent? Maar in de jungle dat Amsterdam heet, moet je je toch dit soort niveau verlagen om zaken voor elkaar te krijgen? Ten eerste ben ik dan heel blij dat ik ver van Amsterdam woon en ten tweede dat ik geleerd heb om verschillende gesprekstechnieken toe te kunnen passen in verschillende situaties. En dat 'bek dicht' ergens helemaal onderaan hangt in mijn opties om te zorgen dat ik de gewenste situatie wil. Dreigen met fysieke acties trouwens ook. Teken van onmacht...

"Alles wat je doet, komt 3x terug."[/quote]

Nee, alles wat je met een bewuste intentie doet, komt drie keer terug.

Zolang je intentie goed is, hoef je je geen zorgen te maken.

We zitten er nu uitgebreid over te keuvelen, maar soms moet je dingen doen - of doe je dingen, waarvan je de uitkomst niet kan voorspellen.

Je nek uitsteken, heet dat.

Ik heb mij wat dat jongetje aangaat helemaal nergens toe verlaagt, ik heb hem alleen zo’n absurd scenario voorgespiegeld dat hij subiet vergat waarom hij mij, zijn moeder en de rest van de aanwezigen zo mateloos aan het irriteren was.

U heeft geleerd om verschillende gesprekstechnieken toe te kunnen passen in verschillende situaties.

Nou, dit is zo’n gesprekstechniek.

Ik log hier in omdat ik iets wil vertellen dat mij ooit is overkomen en ik krijg meteen een tsunami van ongefundeerde, vooringenomen meningen en conclusies over mij heen.

Wat denken jullie eigenlijk?

Dat ik zo'n verhaal vertel om als een ongeloofwaardige imbeciel over te komen?

Waar zitten je hersens?

Het enige dat ik kan concluderen is dat dit draadje bevolkt wordt door mensen die zo kleinburgelijk zijn en zo weinig meemaken in hun leven dat het bijna zielig is.

Zonder onbeleefd te zijn; daar heb ik echt zoveel schijt aan dat ik stront tekort kom.
Anjuna ik vind je leuk..
quote:Anjuna schreef op 20 maart 2015 @ 15:34:

[...]

Lieve schat je hebt geen flauw idee wie je voor je hebt en als je me niet gelooft dan geloof je me toch niet.Wie heb ik voor me dan?!
quote:OldWood schreef op 20 maart 2015 @ 18:02:

[...]

Wie heb ik voor me dan?!Koning Willem Alexander dat kan niet anders.!
Zoveel schijt heb je niet hoor Arjuna. Je loopt je als een malle te verdedigen hier.

Da's een onbenullige ergernis van mij; mensen die zeggen dat ze schijt aan je hebben, maar het wel nodig vinden jou - diegene waar ze zoveel schijt aan hebben dat ze stront te kort komen - dat nog even extra te melden.

En Amsterdam-Zuid het toonbeeld van tolerantie?
Onbenullige ergernis nummer 2: als ik een hoek omga dan loop ik aan de binnenkant en hoop dat diegene die in tegengestelde richting de hoek omgaat de buitenbocht neemt. Gebeurt dus nooit hé? Sta je elkaar aan te gapen en onhandig om elkaar heen te draaien.
Als ik een krijsend kind in een winkel zie, voel ik me altijd gelukkig.

Gelukkig, omdat ik de winkel lekker zónder dat kind weer mag verlaten
nieuwe bezigheid in de super: kijken hoeveel ergernissen van hier ik tegenkom, en hoeveel ik er zelf veroorzaak
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 20 maart 2015 @ 19:41:

nieuwe bezigheid in de super: kijken hoeveel ergernissen van hier ik tegenkom, en hoeveel ik er zelf veroorzaak Je zou eigenlijk een 'supermarktergernissen-bingokaart' moeten maken. En dan elke keer als je een ergernis spot, deze wegstrepen. Boodschappen doen was nog nooit zo leuk
quote:AtobeKeigo schreef op 20 maart 2015 @ 16:07:

[...]

De naam van dat kassa meisje? Albert Einstein

Je hoefde ook niet af te rekenen en kreeg een briefje van $100% toe, toch? Ik kan het weten, ik was de fles cola.

Als ik jou was zou ik je heldendaad op een plek posten die het verdiend, zoals hier:

True stories that are $100% true and actually happened

[...]

Weer dat "hou je bek"!

Ik weet niet waar u woont, maar in Amsterdam gelden andere wetten dan elders en zachte heelmeesters staan hier garant voor stinkende wonden.

Ach gossie, Weet je, ik heb gewoon een beetje medelijden met mensen die denken dat Amsterdam de centre of de fukking universe is. Dat je Amsterdam hebt en de rest van Nederland en dat voor het plebs daar andere regels geldt dan in Amfffterdam.

En o ja ook ik geloof geen drol van je 'stoere' verhaal.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
Och, nog iets wat mij irriteert. Gebeurde gisteren namelijk weer

Klanten die jouw ''deze kassa gaat sluiten'' bordje negeren. Ik moest een collega op een andere kassa overnemen, dus ik had heel netjes aan mijn laatste klant gevraagd of zij het bordje achter haar boodschappen wilde zetten. Kwam er een man aanlopen, gooit dat bordje aan de kant en begint gewoon zijn boodschappen op de mand te leggen Kijk, waren het één of twee dingetjes geweest, geen probleem. Maar dit was een hele kar vol. En ik moest een collega overnemen, die naar huis mocht.

Dus ik zei netjes tegen die meneer dat ik na deze mevrouw ging sluiten, werd ie een beetje pissig. Uh, ik zet dat bordje niet voor niets neer? Ik snap dat het irritant is als een kassa gaat sluiten, al helemaal op een drukke zaterdag, maar blijf gewoon beleefd en ik wil je gerust helpen.

Oh, even wel iets liefs; het was rustig bij de kassa, de drukte komt altijd met vlagen op zaterdag. Kwam er een meisje naar me toe om te vragen waar de drinkpakjes stonden, want ze mocht iets uitkiezen van haar moeder, maar kon het niet vinden. Zó kan het dus ook. Gewoon een lief, beleefd kindje. Iets heel anders dan die kinderen die de fluitjes in de schappen vinden en iedereen even doof maken Waarom liggen die dingen op ooghoogte van kinderen
quote:Lotte35 schreef op 20 maart 2015 @ 19:31:

Als ik een krijsend kind in een winkel zie, voel ik me altijd gelukkig.

Het overkomt mij regelmatig dat ik het krijsende kind wel hoor maar niet zie
Niet geschoten is altijd mis
bij een krijsend kind denk ik altijd stiekem "die is gelukkig niet van mij"
quote:Anjuna schreef op 20 maart 2015 @ 11:08:

Laatst weer zo’n gillend kind dat achter mij in de rij stond de mond gesnoerd.

Dat is heel eenvoudig.

Ik ben naar het frisdrankschap gelopen, heb een fles cola gepakt en tegen het jongetje gezegd dat ik die hele fles over hem heen zou gieten als ie zijn mond niet hield.

“Weet je hoe dat plakt?!”

Het bleef even stil.

“Dan moet je die fles wel betalen,” antwoordde hij, enigszins timide.

“Kan me niks schelen,” zei ik. “Dus, wat gaat het worden: bek dicht of een coladouche?”

Hoopvol keek hij naar zijn moeder, maar die zag de humor er wel van in en gaf geen krimp. “Je hebt gehoord wat die meneer zei en ik hou ‘m echt niet tegen, dus…”

Een mevrouw die het tafereel gadesloeg begon spontaan in haar handen te klappen, en kreeg direct bijval van een paar andere klanten.

Gelukkig was ik toen aan de beurt.

“Die fles hoef ik trouwens niet want ik drink geen cola, maar misschien komt ie vandaag nog van pas,” zei ik tegen de caissière.

“Helaas mogen wij dat als personeel niet doen, meneer.”

Maar ik las in haar ogen dat ze de eerste de beste gelegenheid die zich voor zou doen wanneer ze zelf boodschappen deed en met zo’n kutkind te maken kreeg, dankbaar aan zou grijpen om de proef op de som te nemen.

Wat een ordinaire actie. Stel je voordat wij als volwassenen allemaal zo zouden reageren. Dan krijg je een samenleving van meteen erop slaan. Ipv ons zelf beheersen en kunnen beheersen. Ik vind het een blijk van irritatie en onvolwassenen gedrag. Vind ik nog vele malen erger dan een kind wat gilt.

Doe deze actie een keer bij een volwassenen.
Haha, een kind van negen dat nog gilt in de supermarkt. Daar is dan in Amsterdam Zuid iets wel heel erg misgegaan in de opvoeding of het kind heeft een beperking. Maar het gillen houdt over het algemeen na de derde verjaardag wel op hoor.

Ik erger me eigenlijk alleen aan lege schappen op zondag. Verder ben ik vrij zen geloof ik. Op dit punt dan he.
Kortom, Anjuna, je kletst uit je nek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven