Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:mara2 schreef op 23 maart 2015 @ 14:08:

[...]

Wat een ordinaire actie. Stel je voordat wij als volwassenen allemaal zo zouden reageren. Dan krijg je een samenleving van meteen erop slaan. Ipv ons zelf beheersen en kunnen beheersen. Ik vind het een blijk van irritatie en onvolwassenen gedrag. Vind ik nog vele malen erger dan een kind wat gilt.

Doe deze actie een keer bij een volwassenen.Nou idd, zeg dit tegen mijn kind en ik duw die fles ergens waar de zon nooit schijnt. .
quote:Lea32 schreef op 23 maart 2015 @ 16:51:

Niet in de supermarkt maar net bij de bakker (naast de supermarkt ) een klein kindje (gok een jaar of 2) dat een broodje wist te pakken uit de mand met harde broodjes. Net voordat moeder het weer uit de handjes kon pakken had ze het al in haar mond. En wat doet moeder? Afpakken, tik op de vingers en het broodje rustig weer terug in de bak getverderrie, dat doe je toch niet ook al schaam je je misschien voor de actie van je kind?Heb je het broodje uit de bak gehaald en aan de winkelmevrouw gegeven?
quote:clemance schreef op 23 maart 2015 @ 16:30:

In de rij voor me stond een corpulente vrouw die haar boodschappen ging afrekenen en wilde pinnen. Ze begint met graaien in haar enorme decolleté en vist er na een halve minuut (na eerst een telefoon te hebben opgegraven) een klamme pinpas uit. Brrrrr........

Plastisch chirurg: 'En mevrouw, waarom wilt u graag een borstvergroting?'.

Vrouw: 'Ik heb zo'n ongelofelijke schurfthekel aan handtassen'.
quote:MarianneDavids schreef op 20 maart 2015 @ 15:49:

[...]

Sommige ouders zijn echt wel doof voor het gekrijs van hun kroost, ze vergeten alleen dat anderen dat niet zijn.Mot je dan? Zijn snufferd dichtplakken? De mijne had gisteren in de Zweed ook ineens z'on bui...als ik me eraan ga ergeren word ik helemaal overspannen en boos, ik heb hem bewust genegeerd. Als iemand dan een bijdehante opmerking maakt weet ik niet of ik aardig blijf, alsof ik dat gekrijs fijn vind. Ik geef hem hoe dan ook zijn zin niet. Dan ben ik verder van huis.
quote:Bieb2.0 schreef op 23 maart 2015 @ 15:37:

[...]

Open er lekker een topic over zou ik zeggen Deze gaat over je ergeren bij de supermarkt.Waarom ?? Mijn bericht naar aanleiding van de fles cola. Je mag je best ergeren doe ik ook. Maar je hoeft toch niet meteen onaardige acties te beginnen. Daar ging het mij om.
quote:beetjegek schreef op 23 maart 2015 @ 17:22:

[...]

Mot je dan? Zijn snufferd dichtplakken? De mijne had gisteren in de Zweed ook ineens z'on bui...als ik me eraan ga ergeren word ik helemaal overspannen en boos, ik heb hem bewust genegeerd. Als iemand dan een bijdehante opmerking maakt weet ik niet of ik aardig blijf, alsof ik dat gekrijs fijn vind. Ik geef hem hoe dan ook zijn zin niet. Dan ben ik verder van huis.Dichtplakken vind ik eerlijk gezegd zo gek nog niet, ducttape verkopen ze tegenwoordig overal.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 23 maart 2015 @ 17:39:

Dichtplakken vind ik eerlijk gezegd zo gek nog niet, ducttape verkopen ze tegenwoordig overal. Eigenlijk zou in elke blije doos standaard een rol moeten zitten
quote:Lotte35 schreef op 23 maart 2015 @ 17:50:

[...]

Eigenlijk zou in elke blije doos standaard een rol moeten zitten En tie wraps.
verba volant, scripta manent.
quote:Lotte35 schreef op 23 maart 2015 @ 17:16:

[...]

Heb je het broodje uit de bak gehaald en aan de winkelmevrouw gegeven?Jazeker, nadat ik die dame vol verbazing aan heb staan staren!
quote:Lea32 schreef op 23 maart 2015 @ 18:20:

Jazeker, nadat ik die dame vol verbazing aan heb staan staren!

En terecht!

Raar gedoe.
Gut, ik heb heel vaak mijn telefoon en pinpas in mijn BH. Echt nooit bedacht dat dit vies is. Ik zweet ook niet, dat scheelt misschien?
quote:Nouschi schreef op 23 maart 2015 @ 15:33:

[...]

Precies hetzelfde wilde ik ook vragen. Jij doet toch hetzelfde Soetkees?

Dan kun je alle cursussen voor zelfverdediging ook wel schrappen.

Dus als jij een klap krijgt mag je niet terugslaan want dan ben je net zo erg als degene die begint?
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Har we hebben ergens je mening nodig!
quote:dannas schreef op 23 maart 2015 @ 19:20:

Gut, ik heb heel vaak mijn telefoon en pinpas in mijn BH. Echt nooit bedacht dat dit vies is. Ik zweet ook niet, dat scheelt misschien?Blijft raar om te zien. Klant wil betalen en zit dan in haar shirt te graaien. Waarom geen tas?
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
quote:Nouschi schreef op 23 maart 2015 @ 16:52:

[...]

Dat is de conclusie? Wie zwijgt stemt toe?

Ik had waarschijnlijk iets tegen die man gezegd als "beleefdheid is ons niet allemaal gegeven helaas"

Dit vind ik eigenlijk arroganter klinken: je confronteert die vrouw niet direct maar praat tegen die man over die vrouw alsof ze er niet bij is. En daarmee plaats jij jezelf zover boven die vrouw dat ze geen eens een geprekspartner voor je is. Door haar direct aan te spreken geef je in ieder geval nog het signaal af dat je denkt dat zij kan verbeteren.

De grootste ergernis van mensen die aangevallen worden of gediscrimineerd is vaak niet die actie zelf maar de houding van omstanders die het laten gebeuren en er stilzwijgend bij staan te kijken. In dat kader vind ik de actie van Soetkees alleen maar bewonderenswaardig.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
quote:MarianneDavids schreef op 23 maart 2015 @ 15:33:

[...]

Bij mij in de buurt zijn VIER AH's en bij alle vier gebeurt het regelmatig dat ik misgrijp, terwijl ik bij de Jumbo bijna altijd alles vind wat ik nodig heb. Het zal inderdaad per zaak verschillen, als de voorraad niet goed wordt bijgehouden heb je een probleem.Idd, dat doet me ineens herinneren aan een supermarkt die hier ooit in de buurt zat. Er zijn producten waarvan je in alle redelijkheid mag verwachten dat de supermarkt die in huis heeft (brood, melk en dat soort 'basis'dingen). Deze supermarkt heeft het gepresteerd om wekenlang zo niet maandenlang veel te weinig melk in huis te hebben, zodat ik telkens mis greep. Een keer niet erg, maar als dit bijna elke dag gebeurd, haak ik af. Heb 't zeer regelmatig aangegeven - ook aan de leidinggevende - en telkens werd beterschap beloofd. Zo irritant, ben op gegeven moment maar naar een andere supermarkt gegaan.
quote:Lea32 schreef op 23 maart 2015 @ 16:51:

Niet in de supermarkt maar net bij de bakker (naast de supermarkt ) een klein kindje (gok een jaar of 2) dat een broodje wist te pakken uit de mand met harde broodjes. Net voordat moeder het weer uit de handjes kon pakken had ze het al in haar mond. En wat doet moeder? Afpakken, tik op de vingers en het broodje rustig weer terug in de bak getverderrie, dat doe je toch niet ook al schaam je je misschien voor de actie van je kind?

Bah

Als of zo'n broodje duur is zeg, dan koop je dat toch gewoon even!

Heeft mijn zoontje in zijn enthousiasme ook wel eens gedaan direct een broodje uit zo'n bak gepakt en hij begon zo met eten.

Ik heb toen maar een zak gepakt en nog meer broodjes genomen, vond het wel een goed idee van hem, haha.

Gut, ik heb heel vaak mijn telefoon en pinpas in mijn BH.

Maar waar laat je je tieten dan?

Sorry, sorry, sorry, erg flauw
quote:harry13 schreef op 23 maart 2015 @ 19:32:

[...]

Dit vind ik eigenlijk arroganter klinken: je confronteert die vrouw niet direct maar praat tegen die man over die vrouw alsof ze er niet bij is. En daarmee plaats jij jezelf zover boven die vrouw dat ze geen eens een geprekspartner voor je is. Door haar direct aan te spreken geef je in ieder geval nog het signaal af dat je denkt dat zij kan verbeteren.

De grootste ergernis van mensen die aangevallen worden of gediscrimineerd is vaak niet die actie zelf maar de houding van omstanders die het laten gebeuren en er stilzwijgend bij staan te kijken. In dat kader vind ik de actie van Soetkees alleen maar bewonderenswaardig.Dank u.
I can explain it to you, but I can't understand it for you

Gut, ik heb heel vaak mijn telefoon en pinpas in mijn BH. Echt nooit bedacht dat dit vies is. Ik zweet ook niet, dat scheelt misschien?Nouja, pinpas vind ik niet zo erg, die raak ik toch (meestal) niet aan. Maar briefgeld of muntgeld uit een BH graaien... Nee, bedankt!
Ik vind een handtas vaak overbodig. Heb hem eigenlijk alleen mee naar kantoor en verder nooit. In de supermarkt is een telefoon en pinpas genoeg en in de stad eigenlijk ook. Maar nu ik weet dat mensen mijn bewaarplek vies vinden, moet ik maar wat anders bedenken.
quote:harry13 schreef op 23 maart 2015 @ 19:32:

[...]

De grootste ergernis van mensen die aangevallen worden of gediscrimineerd is vaak niet die actie zelf maar de houding van omstanders die het laten gebeuren en er stilzwijgend bij staan te kijken. In dat kader vind ik de actie van Soetkees alleen maar bewonderenswaardig.De vrouw een uitbrander geven vind ik niet mijn pakkie aan. Dat laat ik aan de kassière over of aan de man zelf. Een sarcastische opmerking is meer mijn ding en vaak effectiever.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik was vanmiddag een bron van irritatie en ergernis voor de vrouw achter mij bij de kassa. Dat straalde er behoorlijk vanaf, zeg maar Ik dacht dat ik 30¤ bij me had aan briefjes van vijf. Mijn boodschappen waren 25¤. Bleek dat er maar 20¤ in mijn portemonnee zat Ik had inmiddels alle boodschappen al ingepakt, dus snel het duurste (sixpack cola en een pak sap) van onderop eruit gehaald en de caissière scande het "terug". Ik verontschuldigde me naar de oudere vrouw die gelukkig als enige in de rij achter me stond. Ze keek me behoorlijk arrogant aan, haalde haar schouders op en zei "Tja, niet slim hoor". Nee mevrouw, ik had gehoopt dat ik die 5¤ wel aan korting kon krijgen en sta me hier opzettelijk te schamen.
quote:Nouschi schreef op 23 maart 2015 @ 20:21:

[...]

De vrouw een uitbrander geven vind ik niet mijn pakkie aan. Dat laat ik aan de kassière over of aan de man zelf. Een sarcastische opmerking is meer mijn ding en vaak effectiever.Dat mag hoor, is ook vaker mijn ding, maar daardoor zie ik de andere kant ook.
quote:dannas schreef op 23 maart 2015 @ 20:08:

Ik vind een handtas vaak overbodig. Heb hem eigenlijk alleen mee naar kantoor en verder nooit. In de supermarkt is een telefoon en pinpas genoeg en in de stad eigenlijk ook. Maar nu ik weet dat mensen mijn bewaarplek vies vinden, moet ik maar wat anders bedenken. Heb je geen enkel gevoel van decorum? Hoe denk jij dat dat eruit ziet, als jij tussen je tieten staat te graaien in een openbare ruimte, waar andere mensen bij zijn? Bah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven