Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
Er komen allerlei mensen bij supermarkt beleefde, aardige en ook mensen die niet aan anderen denken. daarom kan je het wel verwachten. ik koop mijn spullen reken af en ga weg als ik me druk zou maken aan het gedrag van andere mensen zou ik aan heleboel dingetjes druk maken want er zijn er veel zoals voorkruipers heb ik helemaal hekel aan en je hebt sommige mensen die heletijd naar je kijken dat is wat ik het meeste waar ik aan erger. Maar ja gewoon probereren nergens op te Letten.
quote:Maleficent schreef op 04 maart 2015 @ 22:27:

Of dat je een oude van dagen even voor laat gaan, want in de hand hebben ze 1 pakje vla.

Vervolgens trekken ze ergens een tas vandaan met nog meer boodschappen dan ik in mijn karretje heb.
Kassiéres die oogjes naar elkaar maken terwijl je aan het afrekenen bent, héél irritant.
quote:vla-flip schreef op 04 maart 2015 @ 22:19:

Gelukkig erger ik mij niet zo vaak aan anderen die wat minder snel/ handig/ ouder ed. zijn, dat maakt het leven een stuk aangenamer

Ik verbaas mij wel eens;

Over een moeder die tegen haar 1,5 jaar jonge kind zegt "nu gaan we even bier voor papa halen, welke zullen we nemen"

Over een ouder die een lege bananenschil op de band legt.

Mensen die bijna tegen mij aan gaan staan als ik zal pinnen en als ik dan niets doe en hun nadrukkelijk aankijk, dan snappen ze het direct en nemen afstand.

Mensen die de tang niet gebruiken om losse broodjes te pakken, zo moeilijk is dat gebruiken ervan niet.

Mensen die mobiel overleggen over de meest simpele aankopen. Men kan blijkbaar niet meer zelfstandig beslissingen nemen.

Laatst een scootmobiel op een auto invalide parkeerplaats.

Als ik dit topic lees dan valt mij op dat sommigen weinig tolerantie kunnen tonen tegenover sommige medemensen.

Ik heb het idee dat sommige oudere mensen de winkel opzoeken om hun eenzaamheid wat tegen te gaan.

Dit doe ik ook hoor, soms zie ik eens iets liggen in de supermarkt en wil ik even weten of man dat wil, wil hij dat wel, neem ik het mee en anders niet.

Of ik zie iets dat mijn ouders veel gebruiken en alleen in de aanbieding kopen, en als ik zie dat het in de aanbieding is in de winkel waar ik ben, bel ik even of ik het voor ze mee moet nemen.

Heeft niets te maken met zelf niet kunnen nadenken hoor.
Alles herkenbaar, maar ik erger me ook aan vieze mandjes (dat je eerst op zoek moet naar een beetje schone en die stapel door moet) en lege koffiebekertjes in de karretjes. En ja, tuurlijk is alles verpakt maar toch.
Vrijwel alles in dit topic is tenenkrommend herkenbaar hier. Een supermarkt hier in de wijk is echt afschuwelijk. Het begint al met het parkeerterrein waar iedereen de aanwijzingspijlen negeert, door elkaar heen jakkert en auto's parkeert op plaatsen die niet bedoeld zijn om te parkeren.

In de winkel rent iedereen door elkaar heen en staat iedereen elkaar in de weg. De kroon op dit alles was een vechtpartij tussen de kazen.
Kassa.personeel bij de Aldi die er een wedstrijdje van maken hoe snel ze producten kunnen scannen en op die ieniemini "band" zetten in de hoop dat jij het even snel weer in je wagen flikkert om het verderop weer in een tas of krat te stoppen.

Nee dus. Dan wacht ze maar even tot ik het in mn tas heb gestopt. En dan verveeld naar je nagels gaan kijken. Gelukkig kan je snel scannen.....iets voor op je "CV"
Hier denken wat van die grijze duiven dat ritsen ook in de supermerkt kan. Zo de rij voorbij lopen totaan waar de band begint en dan pardoes hun boodschappen erop gooien. Ze zijn zo oud daar komen ze vast wel mee weg. Als je dat maar vaak genoeg overkomt dan pik je dat niet meer. Bovendien hebben ze de hele dag de tijd. Haal dan overdag je boodschappen.

Studenten die met zijn achten gaan overleggen welke soep ze gaan eten kunnen dat ook beter thuis in plaats van in het gangpad doen.

Mensen die achter je in de rij staan en de hele tijd op je hakken trappen of tegen je aan duwen. Je bent echt niet sneller aan de beurt als je me omver loopt hoor.

Mensen die geen balkjes neerleggen. Als gewoon iedereen die boodschappen doet voortaan gewoon een balkje na zijn boodschappen neerlegt word het leven een stuk makkelijker. Het zijn toch jouw boodschappen, neem dan ook even de verantwoordelijkheid om die te onderscheiden van die boodschappen van de persoon die na je komt. Hoe moeilijk is dat? Waarom moet de persoon achter je twee balkjes neerleggen?
Fijne wijk, Monti

Waar ik me ook aan kan ergeren zijn stukjes groente die op de grond liggen van de afdeling groente & fruit, ik heb al meerdere keren een sliding gemaakt vanwege een verlept blaadje sla of een vertrapt sperzieboontje op de supermarktvloer.
En kinderen die in wagentjes staan. Fijn die gore schoenen in een kar ik daarna de bloemkool op mag leggen.
quote:barbaracartland schreef op 04 maart 2015 @ 22:02:

Ik gok dat de meeste van jullie geen Noord-Nederlandse plattelanders zijn . Want hier gaat alles langzaam en op een gegeven moment berust je daarin. Ik erger me niet meer.

Ik woon in Amsterdam maar herken dit allemaal ook niet.

Jémig. Wat een opgefokte, overdreven ergernissen. Is iedereen zó gestresst en gehaast? Zal wel een selectie zijn. Slechte dag gehad of zo. Er bestaan nu eenmaal ouderen, kinderen, mensen die misschien nèt even niet handig zijn, of met hun gedachten ergens anders, kortom mensen in alle soorten en maten, en ja, soms ook een enkele naarling. Hoort bij het leven. Als je je daar allemaal verschrikkelijk aan stoort kan je de hele tijd wel chagerijnig rondlopen. Met wat incasseringsvermogen en een beetje vriendelijkheid werk en leef je prettiger.
Met 5 kinderen is mijn zaterdagochtendpleziertje alleen naar de supermarkt gaan! Heerlijk, lekker rustig boodschappen doen. Ik erger me dan nergens aan. Dat komt pas als ik thuis ben en de boodschappen wil opbergen tussen al die drukke kinderen.

Ik gok dat de meeste van jullie geen Noord-Nederlandse plattelanders zijn . Want hier gaat alles langzaam en op een gegeven moment berust je daarin. Ik erger me niet meer. Komt Gea aan de kassa vertellen hoe het nu afgelopen is met Tammo's ingegroeide teennagel, dan duurt het gewoon nog een minuutje langer.

Enige ergernissen zijn mensen die onbeschoft doen tegen het winkelpersoneel, mensen die bij het openen van een nieuwe kassa sneller rennen dan je voor mogelijk houdt en de bedrijfsleider van een van onze plaatselijke supermarkten, die me laatst met zijn dikke mercedes klemreed op de parkeerplaats van zijn winkel, terwijl ik mijn kofferbakje vol had met zijn spullen en me nog dwong terug te rijden ook.

Ik ben trouwens zo'n blije moeder die met haar kind praat. Maar niet omdat ik wil dat andere mensen me leuk vinden, maar omdat ik mijn kind leuk vind. Boodschappen doen met een peuter is veel leuker als je het gezellig hebt. Geen idee dat dat zoveel mensen stoorde, wellicht zal ik in de toekomst iets minder hard liedjes van kapitein Winokio op de groenteafdeling zingen.Dat gekoffieklets zie ik ook weleens in van die hele kleine dorpssupermarktjes in België, hier net over de grens. Het zijn eigenlijk meer groot uitgevallen kruidenierswinkeltjes. Die liggen in kleine dorpen waar iedereen elkaar kent. En dan staat Trees met de cassiere te beppen over de nieuwe hobby van buurvrouw Wilma en de cassiere doet gewoon vrolijk mee, terwijl er nog 5 mensen in de rij staan te wachten. ZOOOOO irritant! Ik snap dat het een vorm van klantenbinding is maar werk gewoon door! Kletsen doe je maar in je eigen tijd.
quote:Kunai schreef op 04 maart 2015 @ 21:54:

[...]

Heeft niemand er iets van gezegd?Volgens mij was ik de enige die het zag, was vrij rustig. En het ging ook echt van 'floep floep klaar'. Ik was zelf eigenlijk te verbaasd om wat te zeggen.
Misschien al genoemd, maar ik vind het zó vervelend als mensen het "volgende klant" bordje niet op de kassaband zetten achter hun boodschappen, maar ieder keer dat ik me daar aan erger denk ik dat die mensen het misschien wel heel normaal vinden om dat ding vóór hun boodschappen neer te zetten en dat iedereen mij maar raar vindt als ik 'm achter m'n laatste boodschapje zet......
[quote]Keausje schreef op 04 maart 2015 @ 22:46:

Fijne wijk, Monti

quote]

Duidelijk niet nee Ik was bijna in shock. Mijn boodschappenkar stond er ook tussen maar toevallig liep ik bij het brood en dacht laat kar en kaas maar zitten dan

Ik gok dat de meeste van jullie geen Noord-Nederlandse plattelanders zijn . Want hier gaat alles langzaam en op een gegeven moment berust je daarin. Ik erger me niet meer. Komt Gea aan de kassa vertellen hoe het nu afgelopen is met Tammo's ingegroeide teennagel, dan duurt het gewoon nog een minuutje langer.

Yep. Was dit weekend in een winkel in noord nederland. Toen ik binnen kwam stond er al een dame te wachten. De bakker was in geen velden of wegen te bekennen. Na drie minuten vroeg ik aan de dame of er eigenlijk al personeel gesignaleerd was?

Ja hoor, zei de dame. Maar de bakker kreeg telefoon en was even naar achteren gelopen om het gesprek aan te nemen.

Daarna kwam ik in de viswinkel. Haring? Natuurlijk! Ze ging er gelijk even een paar voor me schoonmaken. Weg was de visvrouw.

Stond ik weer naar een lege toonbank te kijken.

Twee winkels bezoeken kost op die manier al gauw een half uur.

If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Geen supermarkt maar kledingwinkel:

Zaterdagmiddag. Er liep een oudere, vlotte verkoopster rond en er stond een jong meisje bij de pashokjes. Een beetje een dozig type. Je moest (helaas!) uit de hokjes komen om jezelf in de enorme, gezamenlijke spiegel te bekijken zonder dat ze iets zei. Enfin, ik een paar dingen passen en dat meisje bleef me maar bekijken, zag ik in de spiegel. Ik bedoel, waarom staat zo iemand daar? Volgens mij toch om te adviseren ofzo? Waarom zeg je totaal niks als je daar staat? Ik vond het raar.
quote:Portland schreef op 04 maart 2015 @ 21:22:

[...]

Heel herkenbaar allemaal! Ik heb zelf ook nog een bijbaan in een supermarkt. Meestal sta ik achter de balie (daar maak je ook flink wat mee), maar zit ook nog redelijk vaak achter de kassa. Heb nog wel een paar dingen om jouw lijstje mee aan te vullen:

- Mensen die boos worden dat ik nog steeds niet weet dat ze geen koopzegels willen. Tja, ik heb geen enorm geheugen dat van iedere klant onthoudt of hij/zij ze wel of niet wil... En daarbij, waarom sparen zo weinig mensen koopzegels? Je betaalt over lange tijd steeds een klein extraatje bij je boodschappen (bij iedere euro 10 cent extra en in totaal 49 euro) en krijgt 52 euro voor een volle kaart. Da's zo'n 6% rente, dat krijg je bij de ABN of ING niet hoor!

Oh ja. Mensen die koopzegeltjes sparen. Dat uittellen duurt een eeuwigheid.

En daarbij, ik snap niet dat zoveel mensen koopzelgeltjes sparen. Je betaalt over lange tijd steeds een klein extraatje bij je boodschappen (bij iedere euro 10 cent extra en in totaal 49 euro), je raakt thuis en onderweg de helft van die zegeltjes kwijt, en na lang sparen krijg je dan 52 euro voor een volle kaart.

Da's zo'n - 6% rente, Zo weinig krijg je zelfs bij de ABN of ING niet hoor!
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik irriteer me altijd aan mensen die met hun winkelkar voor een afdeling staan waar ik ook moet zijn, en dan niet even 10 cm opschuiven uit zichzelf. Moet ik daar echt om gaan vragen? Je ziet me verdorie toch staan?

Als ikzelf opmerk dat iemand erbij moet terwijl ik nog sta te beslissen wat ik ga pakken, ga ik meteen aan de kant. Of die mensen die hun (klein)geld pas gaan pakken als alle boodschappen al aangeslagen en aan de kant geschoven zijn. En dan met die muntjes gaan zitten kloten .

Maar voor mij geldt ook dat ik me heel snel erger
quote:merano schreef op 04 maart 2015 @ 23:07:

[...]

Oh ja. Mensen die koopzegeltjes sparen. Dat uittellen duurt een eeuwigheid.

En daarbij, ik snap niet dat zoveel mensen koopzelgeltjes sparen. Je betaalt over lange tijd steeds een klein extraatje bij je boodschappen (bij iedere euro 10 cent extra en in totaal 49 euro), je raakt thuis en onderweg de helft van die zegeltjes kwijt, en na lang sparen krijg je dan 52 euro voor een volle kaart.

Da's zo'n - 6% rente, Zo weinig krijg je zelfs bij de ABN of ING niet hoor!
.
quote:minnimouse schreef op 04 maart 2015 @ 23:03:

Zaterdagmiddag. Er liep een oudere, vlotte verkoopster rond en er stond een jong meisje bij de pashokjes. Een beetje een dozig type. Je moest (helaas!) uit de hokjes komen om jezelf in de enorme, gezamenlijke spiegel te bekijken zonder dat ze iets zei. Enfin, ik een paar dingen passen en dat meisje bleef me maar bekijken, zag ik in de spiegel. Ik bedoel, waarom staat zo iemand daar? Volgens mij toch om te adviseren ofzo? Waarom zeg je totaal niks als je daar staat? Ik vond het raar.Oh ja dit vind ik altijd zo ongemakkelijk. Sta je daar jezelf te bekijken en merk je dat andere mensen staan mee te keuren . Ik ben dan ook altijd blij als er een spiegel in mijn pashokje hangt.
quote:minnimouse schreef op 04 maart 2015 @ 23:03:

Zaterdagmiddag. Er liep een oudere, vlotte verkoopster rond en er stond een jong meisje bij de pashokjes. Een beetje een dozig type. Je moest (helaas!) uit de hokjes komen om jezelf in de enorme, gezamenlijke spiegel te bekijken zonder dat ze iets zei. Enfin, ik een paar dingen passen en dat meisje bleef me maar bekijken, zag ik in de spiegel. Ik bedoel, waarom staat zo iemand daar? Volgens mij toch om te adviseren ofzo? Waarom zeg je totaal niks als je daar staat? Ik vond het raar.

Om te kijken of je niks jat. Of omdat ze verder ook niks te doen heeft.

Er is overigens niets zo erg als een verkoopster die als een blij ei roept: Leuk,hè? Terwijl jij je doodongelukkig voelt omdat je er in dat kledingstuk uitziet als een kamerolifant en de hele winkel nu naar je kijkt en je zeker weet dat ze allemaal denken, ach gut, wat sneu voor die vrouw.

quote:Grapes schreef op 04 maart 2015 @ 20:48:

En oh ja. Onvoorstelbare aantallen diepvries- en koelingsproducten die je aan het eind van de dag opgewarmd terugvindt tussen de chips omdat mensen zich blijkbaar bedacht hebben. Ik snap echt niet dat het in mensen ópkomt om het gewoon maar ergens neer te gooien als ze het niet hoeven.Dat is ook asociaal! Liep rond met puddingbroodjes uit de koeling maar bedacht me en heb ze netjes bij de andere puddingbroodjes in de koeling teruggezet. Kleine moeite, wel zo netjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven