Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:baan68 schreef op 04 maart 2015 @ 20:43:

Wat ik ook vrij irritant vind is als mensen voor de koeling staan, met de deur open staan te zoeken (wat ik an sich al aso vind ivm de kou die naar buiten stroomt) naar wat ze nodig hebben, wéten en zien dat ik op ze sta te wachten omdat ik natuurlijk ook nét bij die koeling moet zijn, maar dan toch (voor mijn gevoel extra) langzaam het artikel pakken. Grrr... Schiet toch eens op!!In zo'n situatie: ik ga echt niet staan wachten totdat ze besloten hebben wat ze willen. Ik zeg dan altijd: "Mag ik even" en ik pak wat ik wil pakken.
quote:Mrs_Big schreef op 04 maart 2015 @ 21:14:

[...]

Ik leg alles op zwaarte op de band, en je zou zeggen dat je dan inderdaad vlug moet kunnen inpakken tussendoor. Maar ik merk dat ik dan toch snel-snel per ongeluk de appels op de chips gooi omdat ik me wil haasten voor degene achter mij. Dus nu reken ik eerst af en pak ik later alles precies in.

Ik ga dan overigens wel met m'n tas op het uittrekplakje aan de kopse kant van de kassa staan, dus niet in het looppad.

Ach ieder z'n ding Zolang je maar afrekent zodraaaaa de cassiere klaar is

Ik merk dat ik best snel kan inpakken en ja, ook ik leg de zware cola flessen niet op de eieren.
quote:Grapes schreef op 04 maart 2015 @ 20:45:

Ik heb een jaar of 5 achter de kassa gezeten bij een supermarkt, als bijbaan. Ik ben altijd vriendelijk gebleven, maar achter mijn glimlach ging vaak enorme ergernis schuil

Heel veel mensen die hun kar alvast in de rij zetten en dan weglopen om de rest van hun boodschappen te gaan doen. En dan ook nog beledigd kijken als ik andere mensen heb voorgelaten omdat ze nog niet terug waren.

Mensen die geen gedag terug zeggen en gelijk roepen dat ze "twee kratten bier" hebben.

Mensen die thuis hun bananen nawegen, om dan boos terug te komen om het berekende verschil van 10 cent op te eisen. Ja, echt.

Vaak als ik aan kwam lopen om een kassa open te doen sisten mensen die net aan kwamen lopen zachtjes naar me "oh, welke kassa ga je open doen?", zodat ze dan als eerste naar die kassa zouden kunnen rennen.

Mensen die nooit pinnen en voor elke tandenstoker met een briefje van 50 betalen. En dan een paar minuten later met nog een klein dingetje bij de kassa komen, en wéér groot betalen terwijl ik ze net wisselgeld heb gegeven. Ja, zo raakt mijn lade wel leeg

Ik kan nog wel even doorgaan denk ik.

Heel herkenbaar allemaal! Ik heb zelf ook nog een bijbaan in een supermarkt. Meestal sta ik achter de balie (daar maak je ook flink wat mee), maar zit ook nog redelijk vaak achter de kassa. Heb nog wel een paar dingen om jouw lijstje mee aan te vullen:

- Mensen die per ongeluk hun pincode verkeerd intypen waar het pinapparaat piept en ze meteen die pas eruit rukken omdat ze bang zijn dat het geld anders toch wordt afgeschreven ofzo? Daardoor is meteen heel m'n kassa van slag, en moet ik 3 x op pinnen drukken voordat het weer opnieuw kan. Laat die pas gewoon zitten, er gebeurt niks mee en je kan gewoon opnieuw je pincode intypen. (Dit is vooral vervelend als het heel druk is uiteraard.)

- Mensen die op zaterdag om 19.50 uur boodschappen komen doen terwijl de winkel om 20.00 uur dichtgaat en dan komen zeuren dat bepaalde aanbiedingen op zijn. Dan kan je nog mooi een aantal reclamecheques gaan uitschrijven zodat ze het product die week daarna ook nog voor de aanbiedingsprijs mee kunnen krijgen. Op zich begrijpelijk, maar die aanbiedingen heb je de hele week al kunnen halen.

- Mensen die vrolijk hun spullen op de band zetten, terwijl mijn 'gesloten-bordje' omhoog is en ik die banden en de rest van m'n kassa aan het schoonmaken ben. 'Oh, maar je lampje is toch aan?' 'Ja meneer, maar anders rolt mijn band ook niet en kan ik 'm dus niet schoonmaken.'

- Mensen die boos worden dat ik nog steeds niet weet dat ze geen koopzegels willen. Tja, ik heb geen enorm geheugen dat van iedere klant onthoudt of hij/zij ze wel of niet wil... En daarbij, waarom sparen zo weinig mensen koopzegels? Je betaalt over lange tijd steeds een klein extraatje bij je boodschappen (bij iedere euro 10 cent extra en in totaal 49 euro) en krijgt 52 euro voor een volle kaart. Da's zo'n 6% rente, dat krijg je bij de ABN of ING niet hoor!

- Mensen die hun bonuskaart al onder m'n neus houden terwijl ik nog geld van de vorige klant aan het teruggeven ben. Leg die kaart maar gewoon neer hoor.

- Mensen die me boos zeggen dat ik m'n voet van het pedaal moet halen zodat hun boodschappen niet geplet worden. 'Sorry meneer, ik heb niet eens een pedaal want die band gaat geheel automatisch. En we hebben een inpaktafel om daar rustig uw boodschappen in te pakken.' Dan zijn ze wel stil.

- Mensen die voor 28 euro boodschappen doen en zeuren dat ze maar 1 moestuintje krijgen (mijn kassa geeft dat automatisch aan, bij 30 euro is 't pas 2). 'Flauw hoor, als collega X er zat had ik hem wel gekregen!' Heel slim mevrouw, nu geef ik 'm lekker al helemaal niet meer

Ik kan ook nog wel ff doorgaan maar dat wordt het wel erg saai! Begrijp me niet verkeerd, meestal is het werk helemaal niet erg en is het gewoon leuk, maar oh wat zitten er toch zeikerds tussen
You can't keep snakes in your backyard and expect them only to bite your neighbours.
quote:Star schreef op 04 maart 2015 @ 21:21:

[...]

In de Hunkemoller staan ook ALTIJD van die unisexkledingMargrietmannen.

Ik heb nog liever dat ze met z'n allen voor de winkel wachten, dan dat ze mij in de weg lopen, terwijl ik in de shopmood ben.
Ook irritant is als je een voorraadje paracetamol wil aanleggen, ze zelfs durven te vragen om een recept[/quote]

pc kun je toch óveral kopen? Supermarkt, die voordelige drogisten etc...

En on-topic. Ik ben gestopt met mij druk te maken. Zal de leeftijd zijn? Bus net weg? Pak ik mn e-reader en wacht op de volgende.

19 uur thuis uit werk en nog een boodschap doen. Ik sluit ergens bij een kassa aan en ik zie wel wanneer ik aan de beurt ben. Tis toch al laat.

Iemand die voordringt? Ik zeg vriendelijk, gaat u maar voor hoor, ik heb geen haast...

Mensch erger je niet...
quote:minnimouse schreef op 04 maart 2015 @ 21:12:

[...]

Ik begin al in te pakken terwijl de cassiere nog bezig is met scannen. Zodra ze klaar is ga ik afrekenen. Daarna pak ik de rest in.

Precies. En daarom leg ik altijd de zware dingen eerst op de band en de lichtste als laatste.

Nog één: mensen die alles maar op de band pletteren zonder op of omkijken: 3- 4-hoog alles opstapelen, gewoon alles uitstorten op de band. Maar da's niet zo'n rationele ergernis ben ik bang.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
quote:minnimouse schreef op 04 maart 2015 @ 21:23:

[...]

Ik heb nog liever dat ze met z'n allen voor de winkel wachten, dan dat ze mij in de weg lopen, terwijl ik in de shopmood ben.Volgende keer ga ik in bh en string door de winkel een andere maat pakken. Zal ze leren.
Nog één:

Sta je voor een rek te kijken wat je wilt. Komt er iemand naast je staan die dan eigenlijk op jouw plaats wil staan. Gaat dan heel duidelijk kijken naar het product waar jij voor staat, in de hoop dat je opbokt. Doe ik dan expres niet, ook al heb ik niks nodig. Pffff vraag gewoon of je erbij mag
quote:minnimouse schreef op 04 maart 2015 @ 21:26:

Nog één:

Sta je voor een rek te kijken wat je wilt. Komt er iemand naast je staan die dan eigenlijk op jouw plaats wil staan. Gaat dan heel duidelijk kijken naar het product waar jij voor staat, in de hoop dat je opbokt. Doe ik dan expres niet, ook al heb ik niks nodig. Pffff vraag gewoon of je erbij mag Ik pak het product dan vaak, helemaal als het het laatste is. Gewoon omdat het kan
quote:lizzy75 schreef op 04 maart 2015 @ 20:28:

Laatst ging ik bij Gamma naar kassa 1. Zegt die mevrouw dat ik naar de andere kassa moet, want zij ging net dicht. Oké, geen probleem, ik naar kassa 2 achteraan in een lange rij. Komt er een man aan die zijn spullen bij kassa 1 legt en zij helpt hem wel gewoon!!! Ondertussen schouderophalend naar mij kijkend. Ik was heel boos, maar wilde geen rottigheid door de hele zaak schreeuwen en heb me dus ingehouden.Ik had vrolijk mijn boodschappen achter die van meneer op de band gelegd. Met een blik naar cassiere "zeg er eens iets van?"...
Voor de rest ben ik best aardig.
Verkoopsters die zeggen "leuk is deze he?".

Nee, oerlelijk!!!!
quote:Star schreef op 04 maart 2015 @ 21:28:

[...]

Ik pak het product dan vaak, helemaal als het het laatste is. Gewoon omdat het kan En dan een rondje lopen en zodra die andere persoon de deur uitloopt, het product terug zetten
quote:gismo72 schreef op 04 maart 2015 @ 20:15:

[...]

Laatst ging een vrouw uitgebreid staan koffiedrinken bij de schaal chocolade....
quote:blue_lagoon schreef op 04 maart 2015 @ 20:08:

Afgelopen zondag bij de AH iemand achter me die stonk naar oud zweet. Gadverdamme, dat vind ik zo asociaal. Ik ging bijna over mijn nek en het was ook kei druk. Was daarna helemaal chagrijnig van de drukte maar vooral van die afschuwelijke stank.Ik heb dat ook een keer gehad en mijn toen 4 jarige dochter heel hard Zo he mama die stinkt,ik heb maar net gedaan of ik het niet gehoord had maar een vrouw daarachter zag ik wel gniffelen.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Fijn dat ik mag spuien! Deze week stond ik bij de Jumbo. Aan de beurt, kassa gaat kapot tijdens pinnen. Mocht ik mijn boodschappen van de band halen en achteraan aansluiten bij de kassa ernaast. Ik deed nog ff bijdehand, dat ik nu zoveelste in de rij was en dus eigenlijk gratis boodschappen kreeg, maar bij overmacht geldt dat niet ofzo, ben er maar niet over gaan discussiëren.

Enfin, ik ben bijna aan de beurt maar cassiere 2 gooit mijn boodschappen ondanks beurtbalk bij die van de man voor mij. Voorganger en ik moesten ons melden bij de servicebalie. Weer in de rij. Servicebalie betaalt voorganger uit en ik reken daar af. Ondertussen komt caissière 1 met een half geprinte bon zich bij servicebalie afvragen of de betaling bij kassa 1 niet toch goed gegaan was. Dat bleek na afschrijvingscheck niet het geval, maar ik was ik er wel klaar mee.
quote:sweetfirefly schreef op 04 maart 2015 @ 20:46:

Al weer een paar jaar geleden, ik sta bij de extra brede doorgangkassa te wachten tot de kassiere klaar is met mijn spullen te scannen zodat ik kan afrekenen. Mijn man staat aan de kopse kant van de kassa de tassen in te pakken die hij in onze kar geplaatst heeft. Komt er een vrouw in een scootmobiel en die rijdt dus gewoon lomp en hard tegen mij aan vanaf de ander kant om zo de supermarkt in te gaan. En niks sorry of zo maar een "zag je me niet aankomen". Alsof je als je in zo'n ding rijdt meer rechten hebt en iedereen net als de Rode Zee vrij baan voor je moet maken. Nou, dan moet je net mij hebben. Na een ijzig "ik ben zoooooo klaar mevrouw" van mij ben ik op mijn elf en dertigste mijn portemonnee gaan uitpluizen naar pasjes die ik ineens niet kon vinden. Sindsdien ben ik allergisch voor scootmobiels.Misschien niet politiek correct, maar mensen in scootmobiels zijn vaak ver bovengemiddeld onbeschoft.
quote:Mrs_Big schreef op 04 maart 2015 @ 21:09:

Ik reken trouwens af en pak dan pas in. Ik wil de zware dingen onderop en de eieren bovenop Ik leg het op de band al wat in een gunstige inpak volgorde
ik heb het wel eens gehad. van te voren saldo gecheckt, stond genoeg op. maar tijdens het boodschappen doen toch een dikke rekening afgeschreven waardoor er net een paar euro te kort op stond om te pinnen. Ik kreeg het gelijk bloedheet en zweet stond op mijn voorhoofd terwijl de dame achter mij stond te zuchten en te kreunen. Ik had gelukkig ook de pinpas van mijn man bij me dus het heeft al met al 1 minuut geduurd maar toch moest ze nog even een opmerking maken. Alsof ik het niet al gênant genoeg vond.
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 04 maart 2015 @ 21:33:

ik heb het wel eens gehad. van te voren saldo gecheckt, stond genoeg op. maar tijdens het boodschappen doen toch een dikke rekening afgeschreven waardoor er net een paar euro te kort op stond om te pinnen. Ik kreeg het gelijk bloedheet en zweet stond op mijn voorhoofd terwijl de dame achter mij stond te zuchten en te kreunen. Ik had gelukkig ook de pinpas van mijn man bij me dus het heeft al met al 1 minuut geduurd maar toch moest ze nog even een opmerking maken. Alsof ik het niet al gênant genoeg vond.Ik ga dan juist extra langzaam doen, zal ze leren
quote:ontbijtkoekje schreef op 04 maart 2015 @ 21:07:

Ik stoor me mateloos aan mensen die in de winkel verpakkingen openmaken om hun kind wat te eten/drinken geven. Geen idee wat het nut ervan is, kinderen misschien rustig te houden? Ooit eens meegemaakt dat een mevrouw voor me een appel aan caissière gaf waar al een paar happen uit waren. Of ze hem even kon afwegen... Zo ontzettend asociaal.

Het kan nog gekker..

Van de week, een vrouw, denk jaartje of 30 met kinderen boodschappen aan het doen. Pakt een blikje energy drink, trekt m los en tikt zo dat halve blikje achterover.

Dat vond ik op z'n zachts gezegd heel bijzonder.
Of (oude)mensen die heel uitgebreid de verpakkingen gaan lezen terwijl ik daar ook net wat weg moet hebben.Tijdje geleden met een oude vrouw achter zo.n rollator elke keer stond ze me in de weg en ging geen stap aan de kant,zo ergerlijk ,zo traag was ze.Loop ik naar de kassa en sjeest ze me zo in een keer voorbij om als eerste bij de kassa te zijn.Toen kon ze wel snel.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Dat zie ik heel vaak. En ik denk er echt niks bij, laat staan dat ik me erger.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kleine winkel, drukke rij tot in het gangpad, iedereen staat netjes in 1 rij voor 2 kassa's zodat er mensen bij de schappen in dat pad kunnen.

Ik ben eindelijk bijna aan de beurt en een man denkt even vanaf de zijkant in te kunnen schuiven. Dus ik zeg dat ik er al langer sta.. Zegt de cassière 'we doen hier niet aan 1 rij, elke kassa heeft een aparte'.

Het is dat ik heel hard nodig had wat in mijn mandje zat, anders had ik dat mandje op de lopende band gedumpt en was weggelopen.
Ik erger me trouwens ook bij de apotheek. Maakt niet uit hoe laat je komt, standaard minstens 10 nummers voor je en nooit alle balies open.

Ik gebruik Vichy cosmetica omdat dat het enige merk is dat ik verdraag. Vanwege mijn zeer gevoelige huid heb ik vaak vragen. De deskundigheid van medewerkers over die producten is bij mijn apotheek ook om te huilen. Ik neem het de medewerkers niet kwalijk, maar ik vind het heel slecht van de baas dat medewerkers blijkbaar nooit training krijgen over notabene hun eigen behoorlijk pittig geprijsd cosmeticamerk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven