Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
Tvp!
Ouder echtpaar krijgt het voor elkaar het hele pad bij de kassa zo te blokkeren dat alleen hun boodschappen op de band stonden. Er was geen mogelijkheid om je spullen al op de band te leggen en ze gingen geen stap naar voren tot hun spullen gescand waren
Van vanmiddag: mijn man (die zich dan weer ergerde aan de kinderen die ook gezellig mee waren en steeds ruzie kregen omdat zij de boodschappen in hun karretje wilden doen )
quote:Lady-Voldemort schreef op 16 augustus 2015 @ 16:43:

Hoera, een vers supermarktergernissentopic

Mijn ergernis voor vandaag: van die mensen die in de rij voor de kassa zo dicht achter je gaan staan dat je ze gewoon hoort ademen. En dan nog in je oor gaan zuchten ook, omdat ze nog vier seconden moeten wachten tot er ruimte is op de band voor hun schapjes. Ik heb heus geen mensenvrees hoor, maar ik hoef nou ook weer niet met Jan en Alleman op tongzoenafstand te verkeren. Getveredemme.

(en meteen een tvp )
Ik was vanmiddag in twee supermarkten (niet tegelijkertijd overigens), maar.... niet één ergernis.

Shitzooi.
Bij de ah kun je je code intoetsen nadat het eerste artikel gescand is, en op ok drukken als het bedrag er staat (idd moet het kassameisje het pinknopje indrukken). Dit weet ik nog uit mijn kassameisjesjaren (net als de PLUcodes, 3 voor bloemkool, 5 voor courgette, raak ik het ooit nog kwijt?!)

Een ergernis van dit weekend. Ik liep in de winkel en had een leeg waterflesje in mijn hand. Een kind in een buggy probeerde hem onder luid gebrul uit mijn hand te rukken, waar zijn ouders lachend op reageerden. Ik vond het zó onbeschoft! Ik heb geen kinderen, maar àls ik ze had zou ik zulk gedrag niet accepteren. En dan absoluut mijn excuses aanbieden aan degene van wie mijn kind iets af probeert te pakken.
Wat een verademing trouwens, dat de topictitel dit keer zonder spelfout is.

Chapeau, Soetkees
Combinatie pinnen en dicht op je gaan staan. Ik erger me aan mensen die terwijl jij de boodschappen inpakt alvast zo dicht aanschuiven dat je niet meer bij het pinapparaat kunt. Dan vraag je netjes of je er even bij mag en dan gaan ze 10 cm naar achteren. Kun je er nog niet bij. Grrrrr.
quote:Lotte35 schreef op 16 augustus 2015 @ 17:23:

Wat een verademing trouwens, dat de topictitel dit keer zonder spelfout is.

Chapeau, Soetkees Ik zal in het moderatortopic vragen of ze deze topictitel gelijk kunnen maken aan de vorige m.u.v. het cijfer. Is beter voor de herkenbaarheid denk ik.
Niet geschoten is altijd mis
Waar ik me enorm aan irriteer is, als je na de kassa wil lopen, maar in je ooghoek ook iemand ziet die naar die kassa wil en dat die persoon je nog net niet omver duwt om eerder als jou te zijn.

En de 4e in de rij Jumbo actie, ze sturen je altijd of door naar het winkelmandjes kassa die permanent gesloten is of ze zeggen dat het een ongeldige 4e in de rij is. Tuurlijk ..!
tvp
quote:Tvp, maar ook een oprechte vraag in het kader van 'snel en efficiënt' : wanneer beginnen jullie met Pinnen?Ik deed het altijd direct, voordat ik startte met inpakken even pas door apparaat, pincode invoeren, pas weer in portemonnaie en dan hoefde ik als de kassière klaar was alleen nog maar op ja te drukken. Maar sinds de apparaten die op chip werken moet de pas erin blijven zitten totdat de hele transactie is gedaan. Tja, ik laat dus niet mijn pinpas in het apparaat zitten als ik zelf mijn boodschappen alvast sta in te pakken. Dus tegenwoordig start ik pas met pinnen als de kassière helemaal klaar is.
Mijn grootste ergernis is als er zo'n zeikerd bij de kassa staat die 100 vragen stelt en niet goed naar de aanbiedingen heeft gekeken.

B*tch please, ik wil gewoon m'n spullen snel afrekenen en weggaan, geen zin en tijd om naar andermans gezeur te luisteren als ik in een winkel sta.. Pfff kan al geirriteerd worden als ik er alleen al aan denk.

OJA, en mensen met een bomvolle boodschappenkar die je zien staan met 2 dingen en niet zeggen 'Gaat u maar even voor hoor'

Fatsoen is tegenwoordig ook ver te zoeken.
~ Si vis pacem, para bellum ~
Tijdspaarder: nee! Komkommer 10 plu (tvp)
quote:Isabela schreef op 16 augustus 2015 @ 16:32:

[img]http://i.marktplaats.com/00/s/NDgwWDY0M ... B/$_82.JPG[/img]

Mijn ergernis deze week: twee moeders gingen met hun kinderen winkelen in de AH en gingen botsautootje spelen met hun kinderen in zo'n winkelwagentje. Ze scheurden echt door de gangpaden heen. Zo asociaal.Wat gaaf.. jammer dat ze die wagentjes hier niet hebben bij de AH. Dan zou ik met de kids ook zeker door de winkel gaan rennen
~ Si vis pacem, para bellum ~
quote:krokusje schreef op 16 augustus 2015 @ 17:06:

[...]

(Het rondscheuren door kindertjes in/met winkelwagens)

Deed ik ook altijd toen mijn kinderen kleiner waren. Vinden ze fantastisch. Het is dat ze er niet meer inpassen anders deed ik het nog. Kan nu ook alleen maar met een glimlach kijken naar ouders die dat met hun kinderen doen.

En ik ben dan zo'n klant die zo'n kind tot de orde roept!

Ik ben altijd 'als de dood' dat er iemand omver gereden wordt en en passant even een heupfraktuur oploopt. Het kan me nix schelen als de ouders mij raar aankijken, maar ik zeg er zeker iets van!
Onbeleefde kassières, echt bloedirritant. Of dat ze je geen blik waardig gunnen als je aan de beurt bent, of dat er alleen een verplicht zeurderig 'haiii...' uitgeperst wordt, of dat ze staan te kleppen met een collega of vriendin die naast de kassa staat. Eh, hallo? Klant? Dan beuk ik er ook gewoon doorheen met een vriendelijk en luid 'Hallo!!' Andersom trouwens ook hoor, klanten die niets zeggen. Ook aso. Heb zelf ook paar jaar kassa gedraaid en weet hoe dat is.

Ook tenenkrommend: als je als klant in de winkel staat en er loopt zo'n terrorkind rond die vreselijk aan het janken of schreeuwen is en het enige wat mams of paps kan uitbrengen is: 'Dylan, toe....' en that's it. Of zelfs gewoon negeren. DOE. ER. WAT. AAN.
such reply. wow.
Bij ons is de Lidl ook op zondag open en dan liggen de aanbiedingen van die week er blijkbaar al zag ik vanmiddag, en worden dus ook verkocht, ondanks het feit dat de folder aangeeft vanaf maandag die aanbieding te hebben. Meestal maakt me dat geen lor uit, maar soms hebben ze echt goede artikelen waarvan je van tevoren weet dat die heel hard gaan. En dan zijn die artikelen dus al allemaal op als je maandagochtend op de stoep staat.
quote:Isabela schreef op 16 augustus 2015 @ 16:32:

[img]http://i.marktplaats.com/00/s/NDgwWDY0M ... B/$_82.JPG[/img]

Mijn ergernis deze week: twee moeders gingen met hun kinderen winkelen in de AH en gingen botsautootje spelen met hun kinderen in zo'n winkelwagentje. Ze scheurden echt door de gangpaden heen. Zo asociaal.Dat heet nou Lol maken! Ergenis van mij; mensen die om de kleinste dingen niet meer kunnen lachen. Zoals bijvoorbeeld dit.
quote:Bitje93 schreef op 16 augustus 2015 @ 17:34:

[...]

Ik zal in het moderatortopic vragen of ze deze topictitel gelijk kunnen maken aan de vorige m.u.v. het cijfer. Is beter voor de herkenbaarheid denk ik.
@ dreamer084 : besef jij wel hoe kwetsbaar oudere mensen zijn en hoe je leven verandert als je een heup breekt op latere leeftijd?
tvp
quote:krokusje schreef op 16 augustus 2015 @ 17:06:

[...]

Deed ik ook altijd toen mijn kinderen kleiner waren. Vinden ze fantastisch. Het is dat ze er niet meer inpassen anders deed ik het nog. Kan nu ook alleen maar met een glimlach kijken naar ouders die dat met hun kinderen doen.Pffff asociaal... Hou een beetje rekening met anderen zeg.
quote:Lotte35 schreef op 16 augustus 2015 @ 17:22:

Ik was vanmiddag in twee supermarkten (niet tegelijkertijd overigens), maar.... niet één ergernis.

Shitzooi.Kwestie van oefenen. Sinds dit topic ga ik echt actief op zoek naar ergernissen en ik zal je zeggen: het werkt echt!
quote:dreamer084 schreef op 16 augustus 2015 @ 18:05:

[...]

Dat heet nou Lol maken! Ergenis van mij; mensen die om de kleinste dingen niet meer kunnen lachen. Zoals bijvoorbeeld dit.

Lol maken doe je maar in de speeltuin. Verschrikkelijk als ouders hun kind lekker los laten omdat het zo schattig is in de supermarkt. Erger me meer aan die ouders dan aan de kinderen.

Zo staat dit topic ook weer in m'n lijst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven