Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:dreamer084 schreef op 16 augustus 2015 @ 18:05:

[...]

Dat heet nou Lol maken! Ergenis van mij; mensen die om de kleinste dingen niet meer kunnen lachen. Zoals bijvoorbeeld dit.Inderdaad.. ook een ergernis ja! Mensen kijken mij vaak ook met kwade blikken aan als MiniSkadi vrolijk zingend door de supermarkt huppelt.
~ Si vis pacem, para bellum ~
Wat ik irritant vind is dat bij de jumbo zo vaak de producten op zijn en meestal ook precies de producten die ik wil hebben

Ik mijd de jumbo steeds meer, terwijl ik het eerst zo'n fijne winkel vond. Geef mij maar de Plus tegenwoordig!
quote:Taralina schreef op 16 augustus 2015 @ 18:18:

[...]

Pffff asociaal... Hou een beetje rekening met anderen zeg.Beetje eensch. Ik heb het zelf ook wel gedaan, want het is inderdaad erg leuk. Maar sinds ik een keer zelf heb ontdekt hoe gevaarlijk zo'n supermarkt is voor minder mobiele mensen ben ik toch wat voorzichtiger geworden.
Grrrrr, appie cassieres die niet om je bonuskaart vragen maar alvast de winkelkaarr intikken.

Vandaag weer, had ijs en friet gehaald voor mijn verjaardag met extra korting op MIJN! bonuskaart. Kreeg niet eens de kans om mijn kaart te overhandigen. Kon ik mooi in de rij bij de service balie gaan staan im de korting alsnog te krijgen.
Ik was vanmiddag in 2 supermarkten en kwam er dezelfde dame tegen.

Tot mijn verbazing eindelijk iemand die zich echt nergens aan kon ergeren.
Niet geschoten is altijd mis

[...]

Dat heet nou Lol maken! Ergenis van mij; mensen die om de kleinste dingen niet meer kunnen lachen. Zoals bijvoorbeeld dit.Lol maken doe je maar op plaatsen waar het kan.
quote:Beter.Laat schreef op 16 augustus 2015 @ 18:12:

@ dreamer084 : besef jij wel hoe kwetsbaar oudere mensen zijn en hoe je leven verandert als je een heup breekt op latere leeftijd?

Helemaal mee eens,wat jaren geleden een heup gebroken(gelukkig niet in een supermarkt),nu ben ik zeer alert op rennende kinderen ik spreek ze erop aan en als de ouders bozig kijken glimlach ik vriendelijk naar ze. Zo zijn stukken groente of fruit wat op de grond ligt gevaarlijk en superglad!

Vanmiddag in de supermarkt geweest,niet 1x heb ik me geërgerd en ik heb nog wel een extra rondje gelopen.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.

[...]

Dat heet nou Lol maken! Ergenis van mij; mensen die om de kleinste dingen niet meer kunnen lachen. Zoals bijvoorbeeld dit.Lol maken ten koste van andere mensen in de supermarkt is niet mijn idee van normaal hoor. Ga maar lekker in de speeltuin spelen en rij mij niet -letterlijk-van de sokken met die achterlijke karretjes. Maar verder kan ik om veel dingen lachen hoor
quote:Isabela schreef op 16 augustus 2015 @ 18:35:

[...]

Lol maken ten koste van andere mensen in de supermarkt is niet mijn idee van normaal hoor. Ga maar lekker in de speeltuin spelen en rij mij niet -letterlijk-van de sokken met die achterlijke karretjes. Maar verder kan ik om veel dingen lachen hoor

Eens.

Bloedirritant als je de hoek om wil en er komt weer zo'n moeder met kind aangescheurd. Beetje rekening met anderen houden. Als ze dat zo leuk vinden, dan gaan ze toch buiten ergens achteraf op de parkeerplaatsen racen en botsauto spelen.
Mijn man loopt met krukken en we gaan altijd samen boodschappen doen.

Altijd op tijden dat het niet zo druk is in de winkels.

Het gebeurt regelmatig dat ( vooral oudere ) mannen/vrouwen met hun wagentje tegen zijn krukken aan lopen.

Soms per ongeluk, maar heel vaak lijkt het of ze het expres doen.

Snap het niet, willen ze zo graag weten wat er gebeurt, als ze die krukken omrijden?
Pluk de dag
Leuke OP foto trouwens
Ik erger me mateloos aan de mensen die hun fiets/scootmobiel e.d. pal voor de ingang van de supermarkt stallen terwijl er aan weerskanten ruimte zat is en genoeg fietsenrekken staan. Normaliter kun je met gemak met twee/drie winkelwagentjes tegelijk de winkel in en uit komen maar meestal staat het zo stampvol dat er met pij en moeite een winkelwagentje in/uit kan. Het is dan echt manoeuvreren met het winkelwagentje om bij de auto te komen zonder een fiets omver te hebben gereden. Er wordt overigens regelmatig wat van gezegd en er staan bordjes waarop vriendelijk wordt gevraagd om de hoofdingang niet te belemmeren maar daar hebben ze blijkbaar lak aan.....
Of die fijne bakfietsen. Vorige week kwam ik de buurtsuper uit, had er iemand haar bakfiets zo tussen de rekken geparkeerd dat ik mijn brikkie er met geen mogelijkheid meer tussenuit kon wurmen zonder haar bolide te beschadigen. Gelukkig was het mooi weer dus ben ik maar even in het zonnetje een sjekkie gaan roken tot madam terug kwam met haar wondertjes, maar er kon nog geen sorry vanaf. Echt, sommige mensen gebruiken serieus niet meer dan hun hersenstam.
Tvp
quote:Skadi schreef op 16 augustus 2015 @ 17:53:

Mijn grootste ergernis is als er zo'n zeikerd bij de kassa staat die 100 vragen stelt en niet goed naar de aanbiedingen heeft gekeken.

B*tch please, ik wil gewoon m'n spullen snel afrekenen en weggaan, geen zin en tijd om naar andermans gezeur te luisteren als ik in een winkel sta.. Pfff kan al geirriteerd worden als ik er alleen al aan denk.

OJA, en mensen met een bomvolle boodschappenkar die je zien staan met 2 dingen en niet zeggen 'Gaat u maar even voor hoor'

Fatsoen is tegenwoordig ook ver te zoeken.

En dit is dan waar ik me aan erger. Het is geen verplichting. Gewoon netjes op je beurt wachten.

Er staan soms wel 3 mensen met twee artikelen achter me en staan allemaal te zuchten. Jammer dan. Dan ga je gewoon naar de mandjes kassa.
Tvp
Mensen die een artikel pakken met een beschadigde, ontbrekende of onbekende barcode. Bloedirritant.
De wereld draait op koffie
Ik kreeg vrijdag zomaar voorrang. Had alleen een salade en een flesje wijn (want ik had het rijk alleen) en ik sloot keurig achter aan. Was geen lange rij, man of drie voor mij, ook niet veel in alle karretjes en mandjes, maar van iedereen mocht ik spontaan voor. Ze vochten er nog net niet om wie mij de voorrang verleende....
quote:ssssssssss schreef op 16 augustus 2015 @ 19:04:

[...]

En dit is dan waar ik me aan erger. Het is geen verplichting. Gewoon netjes op je beurt wachten.

Er staan soms wel 3 mensen met twee artikelen achter me en staan allemaal te zuchten. Jammer dan. Dan ga je gewoon naar de mandjes kassa.

Die heeft niet elke supermarkt, die mandjeskassa. Overigens vind ik het niet meer dat fatsoenlijk om iemand die met 1 of 2 producten achter je staat even voor te laten. Doe ik zelf wel altijd.

En nee, dat hoeft niet te betekenen dat anderen dat ook maar moeten doen. Maar het is voor mij wel een ergernis, als het mij overkomt maar ook als ik het zie gebeuren.
~ Si vis pacem, para bellum ~
quote:Tijdspaarder schreef op 16 augustus 2015 @ 17:23:

Bij de ah kun je je code intoetsen nadat het eerste artikel gescand is, en op ok drukken als het bedrag er staat (idd moet het kassameisje het pinknopje indrukken). Nee dit kan dus niet meer sinds het nieuwe pinnen. Je kan pas je code intoetsen als de caissière klaar is en ergens heeft aangetikt dat jij wil pinnen. Tot mijn grote ergernis, om het wel on topic te houden
Even als reactie op Iones, over de man met de 2 blikken bier die vooraan wilde staan in elke rij

'Ik vind het eigenlijk ook wel heel flauw als iemand met 2 artikelen niet effe voor mag, als je zelf veel meer boodschappen hebt.'

ik had zelf een paar dingetjes, 4 of 5 ofzo, de man voor mij ook zowat niks.

Als zo iemand me netjes vraagt of hij eerst mag, prima (wel een beetje overdreven als er zowat niks op de band ligt) maar hij stond alleen maar te zuchten en puffen. Daar reageer ik niet op hoor.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Tovenaar schreef op 16 augustus 2015 @ 19:19:

Mensen die een artikel pakken met een beschadigde, ontbrekende of onbekende barcode. Bloedirritant.

Oh hemel, dat ben ik wel eens. Echt, een bak met 200 items, waarvan 199 een sticker of kaartje hebben met zo'n code, en ik pak gegarandeerd eentje zonder plakker of label. Heb ik een aangeboren talent voor. Ik controleer het nu echt regelmatig, maar soms vergeet ik het weer eens...

*bied bij deze verontschuldigingen aan aan alle winkelenden in de hele wereld voor dit niet opzettelijk, maar wel veel en vaak voorkomende ongemak door ondergetekende*
quote:Bitje93 schreef op 16 augustus 2015 @ 18:33:

Ik was vanmiddag in 2 supermarkten en kwam er dezelfde dame tegen.

Tot mijn verbazing eindelijk iemand die zich echt nergens aan kon ergeren.En dan maak jij niet even gezellig een praatje met die dame...?
quote:soetkees schreef op 16 augustus 2015 @ 19:28:

[...]

Oh hemel, dat ben ik wel eens. Echt, een bak met 200 items, waarvan 199 een sticker of kaartje hebben met zo'n code, en ik pak gegarandeerd eentje zonder plakker of label. Heb ik een aangeboren talent voor. Ik controleer het nu echt regelmatig, maar soms vergeet ik het weer eens...

*bied bij deze verontschuldigingen aan aan alle winkelenden in de hele wereld voor dit niet opzettelijk, maar wel veel en vaak voorkomende ongemak door ondergetekende* Troost je, je bent niet alleen. Of ik pak ook weleens een verkeerd product. Iemand anders heeft dan een soortgelijk product (andere smaak of zo) verkeerd teruggezet en ik pak dan blindelings uit het schap om er dan bij de kassa achter te komen dat ik de verkeerde smaak heb.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
quote:soetkees schreef op 16 augustus 2015 @ 19:28:

Dan delen we hetzelfde talent.

Als de caissière mij aan ziet komen, pakt ze haar microfoon al:

'Attentie medewerkers houdbaar, ze IS er weer!'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven