Ergernissen in de supermarkt deel 3
maandag 31 juli 2017 om 14:22
Net bij de winkel 2 pakken cruesli gekocht die in de bonus zouden zijn. Niet dus bij de kassa, volgens haar was het enkel bij pakken van 350 gram of 500 gram terwijl ik het opvat als er staat 350-500gram, ook de gewichten ertussen. (pakken van mij waren 450gram)
En het feit dat een ongelofelijk irritant betweterig mens was speelt misschien ook mee.
Kijk ik toch even op internet thuis, ja hoor, natuurlijk was die toch in de bonus.
Ben ik toch zo kinderachtig om een print screen van de site te maken en vervolgens weer 2 van die pakken te kopen en hopen dat de bonus weer niet pakt
En het feit dat een ongelofelijk irritant betweterig mens was speelt misschien ook mee.
Kijk ik toch even op internet thuis, ja hoor, natuurlijk was die toch in de bonus.
Ben ik toch zo kinderachtig om een print screen van de site te maken en vervolgens weer 2 van die pakken te kopen en hopen dat de bonus weer niet pakt
maandag 31 juli 2017 om 15:08
In zo'n geval haal ik even het kaartje van het schap.Miriam1981 schreef: ↑31-07-2017 14:22Net bij de winkel 2 pakken cruesli gekocht die in de bonus zouden zijn. Niet dus bij de kassa, volgens haar was het enkel bij pakken van 350 gram of 500 gram terwijl ik het opvat als er staat 350-500gram, ook de gewichten ertussen. (pakken van mij waren 450gram)
Ben ik toch zo kinderachtig om een print screen van de site te maken en vervolgens weer 2 van die pakken te kopen en hopen dat de bonus weer niet pakt![]()
maandag 31 juli 2017 om 16:11
Ik doe dit ook altijd, maar voornamelijk omdat ik gewoon niet weet wat ik anders moet zeggen. Dan zegt de caissière het bedrag, en dan sta ik daar een beetje ongemakkelijk te kijken met mijn pinpas in mijn handen. 'Oké' is het enige wat ik er nog enigszins normaal uitgegooid krijg, maar ook dat voelt nooit goed. Heeft iemand al een oplossing gevonden voor dit eerstewereldprobleem?blablamana schreef: ↑17-06-2017 21:07
Ik vind mezelf altijd heel irritant bij de pinkassa. Ik weet goddomme dat het een pinkassa is en nog steeds zeg ik: "pinnen alsjeblieft" als de kassamedewerker klaar is met scannen.![]()
maandag 31 juli 2017 om 16:39
Zo hee, die durft!lizenlotte schreef: ↑31-07-2017 14:09Ik wou net beginnen mijn kar uit te pakken op de band toen ik ineens vreemde boodschappen langs zag komen op de rollende band van mevrouw achter mij.. ik heb haar gezegd dat dat hem niet ging worden en dat ik mijn kar nog vol heb, waarop zij zegt ' ja jij hebt zoveel dus ik dacht dat ik wel voor mocht'![]()
ik heb geantwoord dat ik dacht van niet en haar boodschappen een zwiep gegeven en mijn boodschappen extra ruim op de band gepakt, moet ze maar niet zo brutaal doen
![]()
maandag 31 juli 2017 om 16:45
Ik zeg eigenlijk helemaal niks. Heb vaak mijn pas al in het apparaat zitten terwijl ze nog bezig zijn met scannen, zodat ik meteen kan gaan inpakken. Als het bedrag wordt genoemd kom ik terug en (nu ik erover nadenk) maak een instemmend geluid of zeg "ja!" oid.intothewild schreef: ↑31-07-2017 16:11Ik doe dit ook altijd, maar voornamelijk omdat ik gewoon niet weet wat ik anders moet zeggen. Dan zegt de caissière het bedrag, en dan sta ik daar een beetje ongemakkelijk te kijken met mijn pinpas in mijn handen. 'Oké' is het enige wat ik er nog enigszins normaal uitgegooid krijg, maar ook dat voelt nooit goed. Heeft iemand al een oplossing gevonden voor dit eerstewereldprobleem?
Gaat prima.
Gewoon aanstalten maken dus, hoef je echt niet aan te kondigen.
maandag 31 juli 2017 om 16:47
Ik begrijp dan weer niet wat er zo erg aan is om dat even zelf te doen.
maandag 31 juli 2017 om 17:01
Sjemig lekker brutaal idd!lizenlotte schreef: ↑31-07-2017 14:09Ik wou net beginnen mijn kar uit te pakken op de band toen ik ineens vreemde boodschappen langs zag komen op de rollende band van mevrouw achter mij.. ik heb haar gezegd dat dat hem niet ging worden en dat ik mijn kar nog vol heb, waarop zij zegt ' ja jij hebt zoveel dus ik dacht dat ik wel voor mocht'![]()
ik heb geantwoord dat ik dacht van niet en haar boodschappen een zwiep gegeven en mijn boodschappen extra ruim op de band gepakt, moet ze maar niet zo brutaal doen
![]()
Ik stond vanmiddag bij de kassa, wilde pinnen maar de vrouw achter me stond zo ongeveer in mn nek te hijgen, zo dicht stond ze achter me. Nu is het voordeel dat ik een stuk langer was dan haar, maar heb toch even gevraagd of ze een stap naar achteren wilde doen. Was ze niet van gediend (als blikken konden doden) maar ze ging uiteindelijk toch opzij.
maandag 31 juli 2017 om 17:31
Ik zeg op dat moment nooit wat en nooit over nagedacht ook niet eigenlijk.intothewild schreef: ↑31-07-2017 16:11Ik doe dit ook altijd, maar voornamelijk omdat ik gewoon niet weet wat ik anders moet zeggen. Dan zegt de caissière het bedrag, en dan sta ik daar een beetje ongemakkelijk te kijken met mijn pinpas in mijn handen. 'Oké' is het enige wat ik er nog enigszins normaal uitgegooid krijg, maar ook dat voelt nooit goed. Heeft iemand al een oplossing gevonden voor dit eerstewereldprobleem?
Dus misschien ben ik nu een onbeleefde botterik?
Bij mij gaat het zo:
- zodra ik aan de beurt ben groet ik de caissiere.
- zij gaat scannen, ik stop ondertussen alles gelijk in mijn tas
- tegen de tijd dat ze bijna bij de laatste boodschappen is pak ik mijn pasje
- zij noemt het bedrag
- ik pin
- zij vraagt of ik de bon wil
- ik zeg 'nee, dank je wel'
- eventueel vraagt zij nog of ik zegeltjes/plaatjes/e.d. wil
- en dan wensen we elkaar nog een fijne dag
Vriendelijk groeten, vriendelijk bedanken voor een bonnetje en vriendelijk fijne dag wensen, dat is wel genoeg toch?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
dinsdag 1 augustus 2017 om 16:08
Ik zeg altijd "Ik wil graag pinnen"intothewild schreef: ↑31-07-2017 16:11Ik doe dit ook altijd, maar voornamelijk omdat ik gewoon niet weet wat ik anders moet zeggen. Dan zegt de caissière het bedrag, en dan sta ik daar een beetje ongemakkelijk te kijken met mijn pinpas in mijn handen. 'Oké' is het enige wat ik er nog enigszins normaal uitgegooid krijg, maar ook dat voelt nooit goed. Heeft iemand al een oplossing gevonden voor dit eerstewereldprobleem?
Als voorbeeld:
"Dat is dan 8,95 alstublieft."
"Oke, ik wil graag pinnen."
Nooit problemen mee
woensdag 2 augustus 2017 om 20:26
Vorige week was het druk, we stonden in een bocht aan te schuiven voor de kassa. Vrouw voor me gaat op een gegeven moment uit de bocht staan zodat ze alvast klaar staat om naast de loopband aan te schuiven. Komt er ineens een oudere heer achter haar staan met een aantal spullen in zijn armen. Wij stonden daar al een tijdje aan te schuiven (geen half uur of zo maar toch 5-10 min). Ik manoeuvreer mijn kar voortdurend zo dat die tussen de dame die voor mij was en die meneer staat, zonder dat ik tegen haar aan rijd. En toch wringt die man zich er nog tussen. Waarop ik voor de zekerheid nog vraag of ze samen zijn. Nee, zegt hij, ik sta hier aan te schuiven. Had je gedacht, ik antwoord net zo snel terug dat ik daar al een tijdje sta aan te schuiven. Waarop hij binnensmonds mompelend een kassa opschuift, iets in de trant van "als het daarop aankomt". Als je zo onbeschoft zonder boe of ba je ertussen wringt wel ja. Had hij gevraagd of hij voor mocht, had ik mss nog ja gezegd, maar op deze manier ... Vrouw achter me vond dat ik gelijk had, elk op zijn beurt. Plus dat ik dingen meehad die in de diepvries of koelkast moesten en ik daar dus al een tijdje stond.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
woensdag 2 augustus 2017 om 20:36
Dat vind ik zo ontzettend irritant... En ik ben dan wel zo'n etter om dat @!*@$! balkie met een hoop kabaal op de band te smijten en 'bedankt! ' te roepen...
Gebep midden in het gangpad of een halfuur voor zo'n koeldeurtje blijven emmeren vind ik ook vrij ergelijk.
Eigenlijk heb ik sowieso een vrij grote hekel aan winkelen dus ik erger dan wel wat sneller omdat ik gewoon niet erg vrolijk ben op zo'n moment.
Internet shoppen gaat hem ook niet worden want ik vind bezorg bedrijven ook irritant... Jee ik ben wel een zeikwijf zeg...
woensdag 2 augustus 2017 om 21:36
Waar ik me aan erger is dat regelmatig mensen bij de broodafdeling of bij de vleeswarenafdeling vergeten een sticker met streepjescode op de verpakking te plakken, of die sticker er zo verkreukeld opplakken dat die met de kassa niet te scannen is, en dan sta je daar, met een horde boodschappen, en een rij mensen achter je, en dan kan je zakje broodjes niet aangeslagen worden omdat de streepjescode ontbreekt, en dan moet er iemand opgeroepen worden om een soortgelijk product te halen, waar wél een streepjescode op zit, en dat duurt dan eeuwig... Soms weet ik dat zo'n product 1,69 kost bijvoorbeeld, en dan zeg ik wel eens tegen de caissière "Joh, sla gewoon even handmatig 1,69 aan, zijn we klaar"... Maar nee, dat mag dan niet, moet je echt eindeloos wachten tot er een vakkenvuller opduikt met een stickertje met de juiste streepjescode...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 2 augustus 2017 om 21:52
Vanaf de andere kant is het heel irritant om te horen. 'Ja, ik weet dat het zoveel kost. Kun je dat niet gewoon intoetsen?'.pejeka schreef: ↑02-08-2017 21:36Waar ik me aan erger is dat regelmatig mensen bij de broodafdeling of bij de vleeswarenafdeling vergeten een sticker met streepjescode op de verpakking te plakken, of die sticker er zo verkreukeld opplakken dat die met de kassa niet te scannen is, en dan sta je daar, met een horde boodschappen, en een rij mensen achter je, en dan kan je zakje broodjes niet aangeslagen worden omdat de streepjescode ontbreekt, en dan moet er iemand opgeroepen worden om een soortgelijk product te halen, waar wél een streepjescode op zit, en dat duurt dan eeuwig... Soms weet ik dat zo'n product 1,69 kost bijvoorbeeld, en dan zeg ik wel eens tegen de caissière "Joh, sla gewoon even handmatig 1,69 aan, zijn we klaar"... Maar nee, dat mag dan niet, moet je echt eindeloos wachten tot er een vakkenvuller opduikt met een stickertje met de juiste streepjescode...
Nee. Nee dat kan niet. Want ik weet niet van elk product de prijs dus je kan mij dan van alles wijsmaken. En daarnaast kun je niet handmatig een prijs intoetsen. Ik moet bij ons echt een code hebben die ik kan intikken als ik geen streepjescode heb.
woensdag 2 augustus 2017 om 22:41
Ik verlang soms naar de "oude tijden", dat de mensen aan de kassa echt de prijzen nog wisten en die razendsnel aansloegen, en niet als een hulpeloos watje zaten te kijken als er ergens geen prijsstickertje (of streepjescode) op zat. Dat ze niet hulpeloos een vakkenvuller moesten inschakelen om alsjeblieft een streepjescode voor een zakje croissants te gaan zoeken, omdat ze écht heus waar niet meer weten hoe ze het anders moeten aanslaan... Ligt ook niet aan die meiskes, wel aan het systeem van de winkel... Maar als klant sta je daar dan gewoon 5 minuten of meer te wachten totdat één of andere vakkenvuller het juiste zakje broodjes heeft gevonden, en dat dan sloffend en wel naar de kassa brengt, enz.Falathiel schreef: ↑02-08-2017 21:52Vanaf de andere kant is het heel irritant om te horen. 'Ja, ik weet dat het zoveel kost. Kun je dat niet gewoon intoetsen?'.
Nee. Nee dat kan niet. Want ik weet niet van elk product de prijs dus je kan mij dan van alles wijsmaken. En daarnaast kun je niet handmatig een prijs intoetsen. Ik moet bij ons echt een code hebben die ik kan intikken als ik geen streepjescode heb.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 2 augustus 2017 om 23:28
Is nog niet zolang geleden hoor.pejeka schreef: ↑02-08-2017 22:41Ik verlang soms naar de "oude tijden", dat de mensen aan de kassa echt de prijzen nog wisten en die razendsnel aansloegen, en niet als een hulpeloos watje zaten te kijken als er ergens geen prijsstickertje (of streepjescode) op zat. Dat ze niet hulpeloos een vakkenvuller moesten inschakelen om alsjeblieft een streepjescode voor een zakje croissants te gaan zoeken, omdat ze écht heus waar niet meer weten hoe ze het anders moeten aanslaan... Ligt ook niet aan die meiskes, wel aan het systeem van de winkel... Maar als klant sta je daar dan gewoon 5 minuten of meer te wachten totdat één of andere vakkenvuller het juiste zakje broodjes heeft gevonden, en dat dan sloffend en wel naar de kassa brengt, enz.
donderdag 3 augustus 2017 om 00:28
Is dat niet een stuk nostalgie waardoor je de dingen mooier maakt dan het was? Want hoe vaak zou het toen niet voor zijn gekomen dat de prijs van een pakje boter er zo in zat gestampt dat het fout ging als de boter in de reclame was, of goedkoper was geworden?pejeka schreef: ↑02-08-2017 22:41Ik verlang soms naar de "oude tijden", dat de mensen aan de kassa echt de prijzen nog wisten en die razendsnel aansloegen, en niet als een hulpeloos watje zaten te kijken als er ergens geen prijsstickertje (of streepjescode) op zat. Dat ze niet hulpeloos een vakkenvuller moesten inschakelen om alsjeblieft een streepjescode voor een zakje croissants te gaan zoeken, omdat ze écht heus waar niet meer weten hoe ze het anders moeten aanslaan... Ligt ook niet aan die meiskes, wel aan het systeem van de winkel... Maar als klant sta je daar dan gewoon 5 minuten of meer te wachten totdat één of andere vakkenvuller het juiste zakje broodjes heeft gevonden, en dat dan sloffend en wel naar de kassa brengt, enz.
donderdag 3 augustus 2017 om 08:37
Lieve mensen, er bestaat echt, écht, ECHT géén regel die zegt wie welk balkje moet neerleggen.Alicereturns schreef: ↑02-08-2017 20:36Dat vind ik zo ontzettend irritant... En ik ben dan wel zo'n etter om dat @!*@$! balkie met een hoop kabaal op de band te smijten en 'bedankt! ' te roepen...![]()
Als er achter mij wordt gesneerd en met balkjes wordt gesmeten dan zou ik echt denken dat die persoon wel heel vreemd doet, maar mss heeft die wel een stoornis ofzo.
Ik zou me wel haasten met mijn boodschappen, dus in die zin heeft het wel effect
donderdag 3 augustus 2017 om 09:00
Ja ikea heeft enorm veel producten. Echt niet dat ik daarvan de prijzen uit mn hoofd ga leren. Jammer voor je. Maar ja alles was volgens jou beter vroegerpejeka schreef: ↑02-08-2017 22:41Ik verlang soms naar de "oude tijden", dat de mensen aan de kassa echt de prijzen nog wisten en die razendsnel aansloegen, en niet als een hulpeloos watje zaten te kijken als er ergens geen prijsstickertje (of streepjescode) op zat. Dat ze niet hulpeloos een vakkenvuller moesten inschakelen om alsjeblieft een streepjescode voor een zakje croissants te gaan zoeken, omdat ze écht heus waar niet meer weten hoe ze het anders moeten aanslaan... Ligt ook niet aan die meiskes, wel aan het systeem van de winkel... Maar als klant sta je daar dan gewoon 5 minuten of meer te wachten totdat één of andere vakkenvuller het juiste zakje broodjes heeft gevonden, en dat dan sloffend en wel naar de kassa brengt, enz.
donderdag 3 augustus 2017 om 09:35
Ja dit dus.Falathiel schreef: ↑02-08-2017 21:52Vanaf de andere kant is het heel irritant om te horen. 'Ja, ik weet dat het zoveel kost. Kun je dat niet gewoon intoetsen?'.
In de winkels waar ik vroeger werkte kon je wel de cijfers van de barcode intikken en dan een soort enter erachter. Dat duurde wel even en je moest goed opletten dat je ze juist intikte maar het ging wel sneller dan er iemand bij halen.
En de codes die de Aldi-medewerksters uit het hoofd moesten kennen: ik weet dat mensen die langer dan een week ziek thuis zaten naar het kantoor moesten komen om hun codes op te dreunen.
Ben blij dat die vorm van moderne slavernij er toch uit is, je zal als Aldi-medewerker maar een burnout hebben
donderdag 3 augustus 2017 om 09:38
KyloRen schreef: ↑03-08-2017 09:00Ongeschreven regel welJe hoort een balkje na je boodschappen te leggen zodat de klant na jou zijn boodschappen zonder problemen op de band kan leggen. Zijn er geen beurtbalkjes, dan laat je er genoeg ruimte tussen zodat de caissière het verschil kan zien (al gaat dat soms fout).
Dat dacht ik ook.
Wat betreft extra ruimte tussen laten: dat heeft weinig zin, want de band schuift gewoon verder. De kans is reëel dat de kassierster niet in de gaten heeft dat er ruimte werd gelaten.
Wat ik in zo'n situatie doe is zelf een soort barrière bouwen met mijn boodschappen: vb. een stokbrood of pak melk dwars op de band leggen en goed in de gaten houden of de kassamevrouw geneigd is mijn boodschappen mee aan te tikken met die van de klant voor mij en op tijd oogcontact maken.
Meestal is dat wel voldoende.
donderdag 3 augustus 2017 om 09:51
Ik heb trouwens wel dingen geleerd van dit topic: bvb dat een nieuwe kassa openen wil zeggen dat de eerste die stond aan te schuiven zonder dat hij/zij al boodschappen op de band gelegd had daar mag gaan staan. Eerlijk waar nooit bij stil gestaan dat daar een soort etiquette voor gold, dus hierbij een welgemeende sorry aan wie ik hiermee benadeeld zou hebben. Echt niet mijn bedoeling om voor te kruipen.
En idd, in de Aldi zou ik niet willen werken, denk dat de Colruyt ook niet te onderschatten is. Daar staan ze zelfs recht aan de kassa en moeten ze alles van de ene kar in de andere leggen.
En idd, in de Aldi zou ik niet willen werken, denk dat de Colruyt ook niet te onderschatten is. Daar staan ze zelfs recht aan de kassa en moeten ze alles van de ene kar in de andere leggen.