Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ooh bij de apotheek heb ik er ook een.

Ik haalde pillen en moest dus betalen. Hadden ze 13 pillen teveel aangeslagen :facepalm:
Oja, apotheek....

Ik sta te wachten op mijn medicijn, roept de assistente naar me: U had toch het medicijn voor de schimmelinfectie?

Stomme muts.
iets met privacy ofzo @(
pearle schreef:
08-06-2017 18:59
Oja, apotheek....

Ik sta te wachten op mijn medicijn, roept de assistente naar me: U had toch het medicijn voor de schimmelinfectie?

Stomme muts.
iets met privacy ofzo @(

Je zou toch terug roepen "Ja joh, mijn kut jeukt al dagen... en ik wil nu je leidinggevende spreken."
Well behaved women rarely make history.
Hier heb ik een keer gehad dat de apotheker gewoon de medicijnen van de buurman in de handen van mijn verstandelijk gehandicapte zoon stopte toen we toevallig uit de auto stapten op het moment dat zij aan kwam rijden O_O
Ik heb de tabletten snel bij zoon uit de handen gehaald en ze teruggegeven aan de apotheker met de mededeling dat die niet van ons waren, keek ze me dom aan en vroeg ook nog of ik die tabletten dan niet even aan de buurman wilde geven :facepalm: nee doos, daar word jij voor betaald ik niet dus doe het maar fijn zelf, kom nou.. ik heb het de buurman later overigens wel gezegd zodat hij zich bedenken kon of hij ms de volgende keer niet liever naar 1 van de 2 andere apotheken hier in het dorp gaat met zijn recept.. ik vond het zo slordig allemaal!
lizenlotte schreef:
08-06-2017 19:21
Hier heb ik een keer gehad dat de apotheker gewoon de medicijnen van de buurman in de handen van mijn verstandelijk gehandicapte zoon stopte toen we toevallig uit de auto stapten op het moment dat zij aan kwam rijden O_O
Ik heb de tabletten snel bij zoon uit de handen gehaald en ze teruggegeven aan de apotheker met de mededeling dat die niet van ons waren, keek ze me dom aan en vroeg ook nog of ik die tabletten dan niet even aan de buurman wilde geven :facepalm: nee doos, daar word jij voor betaald ik niet dus doe het maar fijn zelf, kom nou.. ik heb het de buurman later overigens wel gezegd zodat hij zich bedenken kon of hij ms de volgende keer niet liever naar 1 van de 2 andere apotheken hier in het dorp gaat met zijn recept.. ik vond het zo slordig allemaal!
Dat mag niet eens. Heb je toen niet toevallig een mail gestuurd naar de autoriteit persoonsgegevens en de NZA?
Zijdus schreef:
08-06-2017 19:14
Je zou toch terug roepen "Ja joh, mijn kut jeukt al dagen... en ik wil nu je leidinggevende spreken."
:HA:
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ik lees altijd de ergernissen van mensen dat het bij apotheek zo lang duurt. Maken de mdw-ers het geheel eens wat vlugger af weer klagen. Dan dus toch maar liever wat meer tijd meenemen en dit soort zaken voorkomen. Goede leerschool voor de zuchtenden! Apotheker en apothekersassistent is een serieus vak waarbij oplettendheid onmisbaar is.
Ik wacht bij de apotheek altijd tot ik een mail krijg met afhaal code hoef ik ook niet zo lang te wachten.
Tenzij ik gelijk moet starten dan wacht ik geduldig af.
Bij de Action dat eeuwige geschooi altijd om kleingeld.

Ik heb vaak veel kleingeld maar ik wil het daarom niet onmiddellijk kwijt. Dan zit zo'n kassierster in je portemonnee te turen en bij 4.95€ betalen met een briefje van 10€ vragen of je niet gepast kunt betalen (6)

Ik weet wel dat het komt omdat ze zelf te weinig kleingeld krijgen, maar als ik kleiner wil betalen dan doe ik dat wel zonder dat ze het vragen.

Wat betreft apotheek: mijn dokter die me medicijnen voor zes maand (zes keer een doosje à 30€/doosje) in 1 voorschrift geeft - en daar kwam ik uiteraard veels te laat achter :facepalm:
Gelukkig meedenkende apotheek die wel snapte dat ik 180€ in 1 keer betalen niet zo leuk vond en die iets regelde met tegoedbonnetjes zodat ik gewoon maandelijks 1 doosje kan halen (en betalen) :cheer:
Net een ergernis gehad in de winkel, stinkende mensen! Gatver wat heb ik daar een hekel aan zeg.
Troeteltje schreef:
09-06-2017 10:32
Ik lees altijd de ergernissen van mensen dat het bij apotheek zo lang duurt. Maken de mdw-ers het geheel eens wat vlugger af weer klagen. Dan dus toch maar liever wat meer tijd meenemen en dit soort zaken voorkomen. Goede leerschool voor de zuchtenden! Apotheker en apothekersassistent is een serieus vak waarbij oplettendheid onmisbaar is.
Toen de pillen nog niet in strips zaten, maar in potjes van 100 stuks, moest daar dus telkens 10 stuks uitgenomen worden. En dan was er iemand de pineut die 9x10 stuks kreeg. Helaas kunnen ze hier niet zo goed tellen en ik begin niet met pot omkeren en tot 90 tellen. Soms was er aan het einde van het kwartaal een wel erg groot verschil met de andere die wèl per 90 verpakt waren.

Er zijn ook mensen die een stukje strip afgeknipt krijgen om een medicijn te proberen. Kreeg ik een keer doosje met meerdere knipwerkjes van verschillende merken. Of ik kreeg maar één produkt, terwijl ik op 2 herhalingsmedicijnen zit. Werd nog ontkend ook. Tja, kijk maar even op de computer. In zo'n geval is het de vraag of het aan deze assistente ligt, aan een eerdere of aan de huisarts. Als de huisarts het goed doet, staat het dus goed in de computer van de apotheek en op de pakbon Het werd ontkend omdat het niet in het laatje lag. Als het wèl in het laatje ligt, moet het weggegooid worden want het moet in de koelkast. Serieus en oplettend zijn ware woorden, waar het helaas nog wel eens aan ontbreekt.
Dit topic heeft een zen-uitwerking op mij.
Mevrouw voor me in de supermarkt legt al haar spullen op de band en rent de supermarkt weer in voor een vergeten boodschap. Moet daarna nog haar bananen wegen, en rent daarna nog een keer de supermarkt in voor nòg een boodschap. En ik kon alleen maar denken:"Leuk! Ik heb wat voor het Vivaforum!"
aviv_13 schreef:
11-06-2017 17:47
Dit topic heeft een zen-uitwerking op mij.
Mevrouw voor me in de supermarkt legt al haar spullen op de band en rent de supermarkt weer in voor een vergeten boodschap. Moet daarna nog haar bananen wegen, en rent daarna nog een keer de supermarkt in voor nòg een boodschap. En ik kon alleen maar denken:"Leuk! Ik heb wat voor het Vivaforum!"
Werkelijk, het Viva-forumgebruik zou aangemoedigd en vergoed moeten worden door alle ziektenkostenverzekeringen!
En niet alleen vanwege de goede uitwerking van dit topic.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Vandaag was ik met man in de blauwe blokkendoos. In het magazijn aangekomen hadden we een vraag over een product, dus we sloten aan bij de servicedesk.
Voor ons was een vrouw met blijkbaar een ingewikkelde vraag want het duurde lang. niks, we wachten wel.
Op een gegeven moment komt er een andere klant aanlopen die ook wat wil vragen maar ipv gewoon achter mijn man te gaan staan, positioneert ze zich naast/half voor hem. Het was duidelijk dat ze, als de klant klaar was, voor wilde dringen.
Man ziet dat ook en merkt op tegen mij dat hij het vreemd vindt dat mensen voor proberen te dringen. (Ik stond een paar meter verderop spullen te bekijken dus hij zei het hard).
Oh, zegt de wannabe voordringer , u mag wel voor hoor.
:nut:
Goh echt!!!!??? Je mag wel voor in je eigen plekje in de rij. Echt wtf.
anoniem_284091 wijzigde dit bericht op 11-06-2017 23:17
0.19% gewijzigd
Starshine-2 schreef:
11-06-2017 19:03
Vandaag was ik met man in de blauwe blokkendoos. In het magazijn aangekomen hadden we een vraag over een product, dus we sloten aan bij de servicedesk.
Voor ons was een vrouw met blijkbaar een ingewikkelde vraag want het duurde lang. niks, we wachten wel.
Op een gegeven moment komt er een andere klant aanlopen die ook wat wil vragen maar ipv gewoon achter mijn man te gaan staan, positioneert ze zich naast/half voor hem. Het was duidelijk dat ze, als de klant klaar was, voor wilde dringen.
Man ziet dat ook en merkt op tegen mij dat hij het vreemd vindt dat mensen voor proberen te dringen. (Ik stond een paar meter verderop spullen te bekijken dus hij zei het hard).
Oh, zegt de wannabe voordringen, u mag wel voor hoor.
Geen nummertje moeten trekken?
Nee?
Starshine-2 schreef:
11-06-2017 19:03
Oh, zegt de wannabe voordringer , u mag wel voor hoor.
Echt, wat zijn sommige mensen toch raar joh o_o Had haar hard uitgelachen.
Dat hebben we ook gedaan.
'Je mag wel even voor hoor' is nu hier thuis hard op weg een running gag te worden.
Hij zij tegen haar dat hij heel logisch vond dat hij voor mocht omdat hij er al eerder stond.
'Ik had u niet gezien', zei ze toen. Nou dan moet ze wel blind zijn, want ze was al drie keer langs ons gelopen.
Zucht. Klant voor me rekent af, pakt op gemak tassen in én gaat op dezelfde plek, dus op de plek waar ik zou moeten staan om te kunnen betalen en in te pakken, heel gezellig alle zegeltjes plakken in het daarvoor bestemde boekje.
Gisteren was het druk bij alle kassa 's behalve 1 daar hing een briefje: Hier kun je alleen contant of contactloos betalen.
geneet van 't laeve
Baankje1 schreef:
12-06-2017 10:19
Gisteren was het druk bij alle kassa 's behalve 1 daar hing een briefje: Hier kun je alleen contant of contactloos betalen.
Moest ik aan denken, naar aanleiding van deze post:

Dan staat er overal met koeienletters "PINkassa" en "bij deze kassa alleen pinnen!" en dan nog staat er altijd wel weer iemand met alleen contant geld. Meer een ergernis voor de kassameisjes trouwens.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Vandaag bij de kassa... vrouw moest 6,50 afrekenen en geeft 20 euro... kassamedewerker had het wisselgeld al in de hand, zegt ze opeens "nee, ik heb het toch wel gepast"... moest die twintig euro terug, en ze had zo'n portemonneetje waar nét één vinger in past, en daar moest toen tergend langzaam allerlei muntjes uit gevist worden... en dan denk ik: mens wat maakt het voor verschil, ik bedoel, je krijgt gewoon je wisselgeld van 20 euro terug, dus je houdt toch gewoon hetzelfde over?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
ik heb ook niet graag een portemonnee vol munten....
Lacuba schreef:
13-06-2017 21:37
ik heb ook niet graag een portemonnee vol munten....
En soms krijg je zo'n bedrag met duizend excuses in muntgeld terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven