Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
aquake82 schreef:
03-08-2017 09:51
Ik heb trouwens wel dingen geleerd van dit topic: bvb dat een nieuwe kassa openen wil zeggen dat de eerste die stond aan te schuiven zonder dat hij/zij al boodschappen op de band gelegd had daar mag gaan staan. Eerlijk waar nooit bij stil gestaan dat daar een soort etiquette voor gold, dus hierbij een welgemeende sorry aan wie ik hiermee benadeeld zou hebben. Echt niet mijn bedoeling om voor te kruipen.

En idd, in de Aldi zou ik niet willen werken, denk dat de Colruyt ook niet te onderschatten is. Daar staan ze zelfs recht aan de kassa en moeten ze alles van de ene kar in de andere leggen.

1 keer in de Colruyt een pak melk boven in de kar gezet ipv op het plateau onder de kar, met het idee dat het voor de kassierster handiger was als ze van minder diep moest tillen.
Kreeg een hele preek van het hoe en waarom ik die melk onderaan had moeten zetten, terwijl ik toch al 5 keer sorry had gezegd :facepalm:
En stel je voor dat je Vlaanderens bekendste Colruyt-medewerker als rechtstreekse collega hebt :mrgreen:
MonicaG schreef:
03-08-2017 09:55
1 keer in de Colruyt een pak melk boven in de kar gezet ipv op het plateau onder de kar, met het idee dat het voor de kassierster handiger was als ze van minder diep moest tillen.
Kreeg een hele preek van het hoe en waarom ik die melk onderaan had moeten zetten, terwijl ik toch al 5 keer sorry had gezegd :facepalm:
En stel je voor dat je Vlaanderens bekendste Colruyt-medewerker als rechtstreekse collega hebt :mrgreen:
In de veronderstelling dat we het over dezelfde hebben:

Waar staat de suiker? Bij de 'S'. :rofl:

En tegen een kindje dat zijn mama kwijt was heel cynisch: "Uw mama komt niet meer terug."
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
'Ge komt elke dag een kwartier te laat op uw werk!'

'Jamaar, ter compensatie vertrek ik elke dag een half uur te vroeg'. :mrgreen:

Afbeelding
Mensen die al hun boodschappen OP de band gaan leggen terwijl ik nog m'n overvolle mandje aan het uitpakken ben en dus echt nog niet weten of ik die ruimte nodig ga hebben. Ik kijk dan heel vernietigend naar hun boodschappen en meestal volgt dan al snel een 'oh sorry!' (6)

Verder: caissières die zo snel scannen dat ik het no way bij kan houden om alles in 3 tassen te proppen, en daardoor onnodig loop te stressen of degene na me wel ruimte heeft om in te pakken. Geloof me, ik ben supersnel, maar tegen de scansnelheid van het licht kan ik niet op :-?
I think I have a problem - I think I think too much.
aquake82 schreef:
03-08-2017 09:51
Ik heb trouwens wel dingen geleerd van dit topic: bvb dat een nieuwe kassa openen wil zeggen dat de eerste die stond aan te schuiven zonder dat hij/zij al boodschappen op de band gelegd had daar mag gaan staan.
Is dat zo verwonderlijk dan? Toch logisch dat degene die het langst wacht als eerste bij een nieuwe kassa aan de beurt is?

Verder kun je het niet snel goed doen. Soms liggen de beurtbalkjes te dicht richting caissière en kun je d'r nog niet bij zonder je voorganger in de rug te duwen. Betekent niet dat ik geen balkje wil neerleggen of er niet aan gedacht heb.

Ook ben ik een keer gigantisch uitgescholden door iemand die blijkbaar de kar nog niet leeghad, toen ik iets achterop de band legde. Ik had het gewoon echt niet gezien, maar kreeg wel een scheldpartij over me heen.

Waarom zo opgefokt, mensen?
Ik vraag me wel af welke mafketel dat verzonnen heeft, dat 'Zo snel mogelijk scannen.'
Tuurlijk wil je mensen zo snel mogelijk helpen - een locatieleider zei eens tegen mij 'Klanten willen zo snel mogelijk de winkel uit' - naar nog liever heb ik een klantvriendelijke benadering waarbij ik niet als een opgefokte stier met ogen drie keer zo groot mijn spullen in de kar hoef te smijten omdat de rij achter me anders te lang wordt en mensen diep gaan zuchten.
Alicereturns schreef:
02-08-2017 20:36
Dat vind ik zo ontzettend irritant... En ik ben dan wel zo'n etter om dat @!*@$! balkie met een hoop kabaal op de band te smijten en 'bedankt! ' te roepen... :mrgreen:

Oprechte vraag: Waarom vind je dat nou zo erg? Mijn ervaring is dat er altijd nog gelegenheid is om dat ding tussen jouw en voorgangers boodschappen in leggen. Omdat het er dus pas hoeft te liggen als de laatste spullen van voorganger de kassa naderen. Tegen die tijd hoef je ook echt niet meer ver te reiken voor dat balkje, voorganger staat dan bij de kassa dus je kunt er makkelijk bij.
En je hebt ook nog grote kans dat je voorganger het er dan inmiddels al heeft neergelegd.

Je kunt ook zeiken om het zeiken.
KyloRen schreef:
03-08-2017 11:11
Ik was er zo één toen ik nog als caissière werkte :$ Helaas moest dat, want we moesten een minimaal aantal producten per minuut scannen en je werd erop aangesproken als je het niet haalde. Wel ging ik langzamer als ik zag dat de klant het écht niet meer bijhield, en ik probeerde producten zo goed mogelijk te scheiden (brood en chips aan de zijkant, zodat het niet geplet werd op de band).

Waren wel drie leuke jaren, zo achter de kassa :D
Dat moest ik ook toen ik nog als cassiere werkte. En dan hing er in het kantoortje een papier waarop je scansnelheid stond. Ook je eventuele kasverschil stond er op vermeld.
Joni_de_tweede schreef:
03-08-2017 00:28
Is dat niet een stuk nostalgie waardoor je de dingen mooier maakt dan het was? Want hoe vaak zou het toen niet voor zijn gekomen dat de prijs van een pakje boter er zo in zat gestampt dat het fout ging als de boter in de reclame was, of goedkoper was geworden?
Oh meid, ik weet zeker dat Pejeka last heeft van valse nostalgie.
De SRV-man in mijn straat rekende behoorlijk vaak naar zich toe. Ontzettend onhandig als je daar dan stond met je boodschapjes en je laatste guldens uit de huishoudportemonnee.
Dan kon je dus die hele SRV-wagen door om de goede man te tonen dat dat pakje boter 59 cent kostte en geen 95 cent.
KyloRen schreef:
Ik was er zo één toen ik nog als caissière werkte :$ Helaas moest dat, want we moesten een minimaal aantal producten per minuut scannen en je werd erop aangesproken als je het niet haalde. Wel ging ik langzamer als ik zag dat de klant het écht niet meer bijhield, en ik probeerde producten zo goed mogelijk te scheiden (brood en chips aan de zijkant, zodat het niet geplet werd op de band).

Waren wel drie leuke jaren, zo achter de kassa :D
Ik was er ook zo een: we mochten maar een extra kassa openen als er meer dan 10 klanten stonden aan te schuiven. 10 klanten is voor de laatste echt een ellenlange rij, dus de wachtenden zeurden dat het te traag ging en de klant waarmee ik bezig was zeurde dat het te vlug ging.

Ik heb een paar keer geprobeerd te helpen met inpakken zodat het vlugger ging maar dat wordt ook niet gewaardeerd want elke klant heeft zijn eigen Sheldon Cooper systeem waar absoluut niet mag vanaf geweken worden.
Helpen kleingeld tellen met bejaarden werd ook vaak als een belediging opgevat.

Nu snap ik dat best wel, ik heb ook niet graag dat de cassière zich bemoeit met mijn inpakken of betalen, maar langs de andere kant haal ik het ook niet in mijn hoofd om 5.37 te willen betalen met muntjes van 5-2-1 cent of mijn boodschappen pas te gaan inpakken nadat ik betaald heb :facepalm:
KyloRen schreef:
03-08-2017 09:00
Ongeschreven regel wel ;) Je iemand hoort een balkje na je boodschappen te leggen
Ongeschreven of verzonnen regel?
Het maakt écht niet uit wie dat doet.

Waar ik boodschappen die, wisselt het en geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om stennis te schoppen als ik zelf een balkje voor mijn boodschappen moet leggen.

Je krijgt er nu niet bepaald RSI van.
:high5: @aliva
KyloRen schreef:
Wel ging ik langzamer als ik zag dat de klant het écht niet meer bijhield, en ik probeerde producten zo goed mogelijk te scheiden (brood en chips aan de zijkant, zodat het niet geplet werd op de band).
Dat is lief! :heart: Ik snap die druk ook wel, vooral als er best een flinke rij staat. Dan heb je hier bij de Jumbo ook nog die regel van zoveel wachtenden in de rij - gratis - wat ik overigens NOG NOOIT heb zien gebeuren. Iemand anders wel?

Ik heb in m'n tienerjaren 3 jaar lang met veel plezier als vakkenvuller in de supermarkt gewerkt, die stress van achter de kassa zitten was niks voor mij! Ook nog 2 jaar in een drogist gewerkt, daar moest ik wel soms kassa doen, met zo'n verouderd exemplaar...oh man...regelmatig verkeerd teruggeven, kasverschil etc. :facepalm:
I think I have a problem - I think I think too much.
Kyloren: Ik ben het er ook zeker mee eens dat er een balkje moet liggen. Het punt is dat sommige mensen erop staan dat het er ligt VOORdat zij hun eigen boodschappen op de band neerleggen.
En dat hoeft helemaal niet. Er is nog genoeg tijd om het er iets later tussen te leggen. En wie dat dan doet, dat maakt niet zoveel uit.
Joni_de_tweede schreef:
03-08-2017 00:28
Is dat niet een stuk nostalgie waardoor je de dingen mooier maakt dan het was? Want hoe vaak zou het toen niet voor zijn gekomen dat de prijs van een pakje boter er zo in zat gestampt dat het fout ging als de boter in de reclame was, of goedkoper was geworden?
Je moest de folders uit je hoofd leren. En dat werd af en toe getest door een klant boodschappen te laten doen voor de winkel.
Ik weet sommige prijzen van toen (eind jaren 80) nog steeds.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
aquake82 schreef:
03-08-2017 09:59

En tegen een kindje dat zijn mama kwijt was heel cynisch: "Uw mama komt niet meer terug."
:rofl:
Over dat beurtbalkje..
Het is voor mij gewoon een stukje beleefdheid als degene voor je zijn boodschappen afsluit met een balkje. Dat is dan meteen voor mij ook het teken dat ik de band kan vullen (want dat is ook niet altijd duidelijk blijkt uit andere posts). Dus later neerleggen kan ook, gaat niet altijd op. Ja tenzij bij de Lidl, daar is de band heel lang en kun je niet altijd al bij de balkjes.
Mensen die geen balkje neerleggen geven mij als het ware het gevoel dat ze het gewoon niet nodig vinden om moeite voor de medemens te doen. Een beetje vergelijkbaar met even een deur voor iemand open houden. Dat is ook geen wet, maar wel beleefd.

Maar goed, dit klinkt misschien allemaal wat zwaar en zo vat ik het meestal ook niet op. Ik ga ook niet bozig zo'n balkje neerklappen, ik wel belangrijker zaken om me druk om te maken. Maar misschien verklaart dit een beetje waarom mensen dat balkje zo belangrijk vinden.
Starshine-2 schreef:
03-08-2017 14:37
Over dat beurtbalkje..
Het is voor mij gewoon een stukje beleefdheid als degene voor je zijn boodschappen afsluit met een balkje. Dat is dan meteen voor mij ook het teken dat ik de band kan vullen (want dat is ook niet altijd duidelijk blijkt uit andere posts). Dus later neerleggen kan ook, gaat niet altijd op. Ja tenzij bij de Lidl, daar is de band heel lang en kun je niet altijd al bij de balkjes.
Mensen die geen balkje neerleggen geven mij als het ware het gevoel dat ze het gewoon niet nodig vinden om moeite voor de medemens te doen. Een beetje vergelijkbaar met even een deur voor iemand open houden. Dat is ook geen wet, maar wel beleefd.

Maar goed, dit klinkt misschien allemaal wat zwaar en zo vat ik het meestal ook niet op. Ik ga ook niet bozig zo'n balkje neerklappen, ik wel belangrijker zaken om me druk om te maken. Maar misschien verklaart dit een beetje waarom mensen dat balkje zo belangrijk vinden.
En da's dus allemaal invulling en hoe het op jou overkomt, waarbij ik je zeker wel begrijp.
Echter speelt in mijn hoofd dan bijvoorbeeld weer af dat ik zo dadelijk even een balkje pak als ik erbij kan, want ik wil mijn voorganger niet aanduwen. Voor je 't weet heb je dan een grote bek van achteren van iemand die dus invult dat ik te beroerd ben om een bakje te pakken, terwijl ik juist niet zo aso wil zijn om mijn voorganger een por in de rug te geven en dan denk ik: 'Waar-o-waarom?'

O-verdraagzaamheid.
Ik had dus laatst bij de Lidl zo'n drambak achter me. Ik kon nog niet bij de balkjes, die lagen te ver bij me vandaan en er werd me al toegesnerpt dat ik een balkje moest leggen.
Ik heb gevraagd hoe lang haar armen waren want mij lukte het nog niet.

Trut.
ZwemmendeKangoeroe schreef:
03-08-2017 14:52
En da's dus allemaal invulling en hoe het op jou overkomt, waarbij ik je zeker wel begrijp.
Echter speelt in mijn hoofd dan bijvoorbeeld weer af dat ik zo dadelijk even een balkje pak als ik erbij kan, want ik wil mijn voorganger niet aanduwen. Voor je 't weet heb je dan een grote bek van achteren van iemand die dus invult dat ik te beroerd ben om een bakje te pakken, terwijl ik juist niet zo aso wil zijn om mijn voorganger een por in de rug te geven en dan denk ik: 'Waar-o-waarom?'

O-verdraagzaamheid.
ja het is een dunne lijn tussen beleefd en aso in de supermarkt :proud:
dromenvangert schreef:
03-08-2017 13:36
Dat is lief! :heart: Ik snap die druk ook wel, vooral als er best een flinke rij staat. Dan heb je hier bij de Jumbo ook nog die regel van zoveel wachtenden in de rij - gratis - wat ik overigens NOG NOOIT heb zien gebeuren. Iemand anders wel?

Ja, 1 keer bij degene achter mij en 1 keer bij mezelf. Beide keren werd dit door de kassamedewerker zelf gezegd. U was de 4e wachtende, daarom krijgt u de boodschappen gratis. Mij was dat totaal niet opgevallen. Vond het op dat moment wel jammer dat ik maar een paar boodschapjes had.
Wat een balkjesstress...

Wanneer degene voor mij geen balkje neerlegt, dan ga ik er gewoon vanuit dat hij/zij even in gedachten is en het daarom is vergeten. Het zal ongetwijfeld geen egoïsme zijn en diegene zal het ook niet doen om mij expres dwars te zitten.
Ik leg dan het balkje gewoon zelf neer. Geen probleem, en mijn bloeddruk zal daardoor echt niet stijgen.

Die drammers achter je in de rij zijn vervelender.
Ooit heeft een man zijn karretje keihard tegen mij aangeknald en vervolgens smeet hij zelf een balkje op de band, mij woest aankijkend. Omdat het balkje szowiezso nog niet binnen handbereik was, moest hij zich tussen allerlei mensen doorwurmen om het te pakken.
Maar no way dat ik op een boodschappenband ga liggen en kruipen (bovenop het verse brood en de eieren en de tomaten van mijn voorganger) om een balkje te bemachtigen omdat zo'n drammer geen seconde geduld heeft... :-)
Nee dat schreef ik ook al. Als die band heel lang is zodat je gewoon niet bij die balkjes kan, dan wacht het maar even.
Mij maakt het verder ook niet zo uit.

Ik leg overigens wel zelf altijd een balkje neer. Vind ik beleefd.
Als mijn voorganger geen beurtbalkje heeft neergelegd en ik kan er zelf ook niet bij, dan leg ik mijn boodschappen gewoon op de band hoor. Ik begin altijd met flessen drinken die rollen dan zo hup tegen de boodschappen van voorganger aan en dan kunnen ze opeens wel een beurtbalkje neerleggen :proud:

Als ik geen flessen heb dan begin ik met de duurste boodschappen en dan verschijnt het beurtbalkje gek genoeg ook vanzelf. Mensen zitten er schijnbaar toch niet op te wachten dat mijn boodschappen bij hun op de kasssabon komen :devil:
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Tja, de balkjesdiscussie komt om de zoveel tijd terug in dit topic.
Als ik het er nog niet meteen neerleg is dat inderdaad niet bedoeld om degene achter mij dwars te zitten. Ik ben gewoon van mening dat later neerleggen ook kan. Het liefst nog pak ik het balkje dat bij de kassiere aankomt weg om het daarna weer achter mijn eigen boodschappen neer te leggen.
Maar zover komt het meestal niet omdat iedereen blijkbaar vindt dat het er eerder moet liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven