Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!







Deel 1



Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
kadanz schreef:
20-01-2019 20:50
Er staat geen rij bij de zelfscan.
Er staat geen rij bij de zelfscan.
Oh ja, er staat geen rij bij de zelfscan.

Je kan de boodschappen al winkelend scannen en in de tas zetten, scheelt ook tijd, al ben ik daar weer van afgestapt.
Er staat geen rij bij de zelfscan.
Ik vind het zelf altijd zo heerlijk dat je zo snel terecht kan bij de zelfscan ;-D
Alle reacties Link kopieren
Gisteren bij de Lidl, 2 ergernissen in 1 bezoekje:

Het was best druk en wij stonden in de rij voor de kassa en waren bijna aan de beurt.
De supermarktmanager komt naar de kassa's gestormd en geeft op vrij luide toon aan dat de caissières een mevrouw met een roze tas in haar kar goed in de gaten moeten houden omdat ze mogelijk wat probeert te jatten.

Op zich goed dat hij het aangeeft maar het volume waarop was absoluut niet oké en indiscreet. Bijna alle klanten bij de kassa's konden het horen.

Na het afrekenen vroeg een mevrouw of ik haar vitamini zegels wilde hebben, ze had er een stuk of 10. Ik heb ze aangenomen en vriendelijk bedankt. Vervolgens komen er 2 jochies van een jaar of 8-10 aangelopen en vragen om die zegels. Ik geef aan ze zelf te sparen voor mijn kinderen (die er bij waren). De oudste van de 2 vond dat ik niet zo moeilijk moest doen want die blagen van mij zijn er toch nog veel te klein voor (letterlijke quote!).
meyana wijzigde dit bericht op 21-01-2019 01:10
Reden: Typo
0.05% gewijzigd
"Nee" is ook een antwoord.
Zelfscannen vind ik heerlijk met kinderen. Die helpen mee en we hoeven dan niet te klooien bij de kassa. Alleen nog even pinnen en weg.
Alle reacties Link kopieren
Misschien al een keer genoemd in dt topic, maar ik erger mij altijd aan het feit dat de casière eerst geld teruggeeft. Dat doe ik dan terug in mijn portemonnee en ik sta daar dus nog steeds met die open portemonnee te wachten op de zegels waarvoor ik heb betaald (want die wil ik opbergen in mijn portemonnee).

Afijn, dame is klaar met de betaalhandeling en sluit de lade van de kassa.
Dan komt de vraag: wilt u een bonnetje. Ja, dat wil ik wel.
Oke, dan drukt zij op een knopje, wacht op de bon en gaat die -met sierlijke bewegingen van haar handen met keurig gemanicuurde nagels, haarscherp en keurig recht opvouwen. Goed, mooie opgevouwen bonnetjes dus.....

En pas dán pakt zij de zegeltjes....die dan ook weer met uiterste precisie op die bon wordt gelegd en dan, als keurig setje, aan mij wordt overhandigd.

Fijn, nu kunnen de zegeltjes in mijn portemonnee. En als ik dan mijn portemonnee heb dichtgeritst, kan ik (eindelijk) de boodschappen in gaan pakken.

Waarom, zo vraag ik mij altijd af, kunnen die zegeltjes niet tegelijk met het wisselgeld gegeven worden zodat ik ze ook tegelijk met het wisselgeld kan opbergen?
En dat ik dan direct daarna mijn handen vrij heb om de boodschappen in te pakken zodat er lekker doorstroming is?

PS: ik neem bij twee cassieres zelfs al geen zegeltjes meer om die reden - ik weet dat ik me dan namelijk sta te ergeren aan die o zo sjieke, maar uiterst trage, handbewegingen. En mij daarna opgejaagd voel omdat de boodschappen van de volgende klant die van mij opstuwen.

Mijn vraag: weet iemand of/welke reden er is om die zegeltjes pas als allerlaatste handeling te doen?
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
21-01-2019 01:43
Misschien al een keer genoemd in dt topic, maar ik erger mij altijd aan het feit dat de casière eerst geld teruggeeft. Dat doe ik dan terug in mijn portemonnee en ik sta daar dus nog steeds met die open portemonnee te wachten op de zegels waarvoor ik heb betaald (want die wil ik opbergen in mijn portemonnee).

Afijn, dame is klaar met de betaalhandeling en sluit de lade van de kassa.
Dan komt de vraag: wilt u een bonnetje. Ja, dat wil ik wel.
Oke, dan drukt zij op een knopje, wacht op de bon en gaat die -met sierlijke bewegingen van haar handen met keurig gemanicuurde nagels, haarscherp en keurig recht opvouwen. Goed, mooie opgevouwen bonnetjes dus.....

En pas dán pakt zij de zegeltjes....die dan ook weer met uiterste precisie op die bon wordt gelegd en dan, als keurig setje, aan mij wordt overhandigd.

Fijn, nu kunnen de zegeltjes in mijn portemonnee. En als ik dan mijn portemonnee heb dichtgeritst, kan ik (eindelijk) de boodschappen in gaan pakken.

Waarom, zo vraag ik mij altijd af, kunnen die zegeltjes niet tegelijk met het wisselgeld gegeven worden zodat ik ze ook tegelijk met het wisselgeld kan opbergen?
En dat ik dan direct daarna mijn handen vrij heb om de boodschappen in te pakken zodat er lekker doorstroming is?

PS: ik neem bij twee cassieres zelfs al geen zegeltjes meer om die reden - ik weet dat ik me dan namelijk sta te ergeren aan die o zo sjieke, maar uiterst trage, handbewegingen. En mij daarna opgejaagd voel omdat de boodschappen van de volgende klant die van mij opstuwen.

Mijn vraag: weet iemand of/welke reden er is om die zegeltjes pas als allerlaatste handeling te doen?
Maar waarom begin jij pas met boodschappen inpakken als je al betaald hebt? Ik begin daar altijd meteen aan als ze nog aan het scannen zijn.

Ik ben trouwens ook fan van zelfscan, heerlijk is dat zeg.
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
21-01-2019 01:43


Fijn, nu kunnen de zegeltjes in mijn portemonnee. En als ik dan mijn portemonnee heb dichtgeritst, kan ik (eindelijk) de boodschappen in gaan pakken.

Waarom, zo vraag ik mij altijd af, kunnen die zegeltjes niet tegelijk met het wisselgeld gegeven worden zodat ik ze ook tegelijk met het wisselgeld kan opbergen?
En dat ik dan direct daarna mijn handen vrij heb om de boodschappen in te pakken zodat er lekker doorstroming is?

PS: ik neem bij twee cassieres zelfs al geen zegeltjes meer om die reden - ik weet dat ik me dan namelijk sta te ergeren aan die o zo sjieke, maar uiterst trage, handbewegingen. En mij daarna opgejaagd voel omdat de boodschappen van de volgende klant die van mij opstuwen.
Dat is dus mijn ergernis, al eerder genoemd, mensen die pas gaan inpakken als er betaald is. Begin daar meteen aan, soms heb ik 2 van dat soort slome mensen voor me. En dan moet de cashaire het aan mij geven in het ergste geval aan de andere kant van de kassa.
fietsen varen vrouwelijk doen
Daarom ook zelfscan. Dan heb je al ingepakt.

Enige nadeel vind ik de zegeltjes. Als je die wil moet je alsnog de medewerker daar aanschieten. Bij ons krijg je ook je parkeerkaart vergoed dus daar komen mensen ook mee. Sta je alsnog in de rij.
Yavanna schreef:
21-01-2019 03:18
Maar waarom begin jij pas met boodschappen inpakken als je al betaald hebt? Ik begin daar altijd meteen aan als ze nog aan het scannen zijn.

Ik ben trouwens ook fan van zelfscan, heerlijk is dat zeg.
Dat snap ik ook nooit! Waarom wachten aan de kassa als hun aan het scannen zijn terwijl je direct kan beginnen met de spullen terug in je karretje doen zodra ze "over" de band/scanner zijn?
ik stop de zegels met bon samen in mijn portemonee. dus ik vind dát prettiger, dan losgeld met zegels ertussen die loslaten en ik dus stickers heb in mn portemonnee en daarna de bon die ik er nog in moet frotten. Maar eerlijk gezegd zal ik er geen seconde van wakker liggen welke volgorde en dat ze er 4 seconde over doet ipv 2.

Ik kan juist vaak de caissière met moeite bijhouden met inpakken van de boodschappen. Bij veel kassa's moet je tegenwoordig wel meteen inpakken, want er is amper plek voor je boodschappen achter de kassa. Dus dan kwak ik het soms maar allemaal in mn kar om het daarna bij zo een inpaktafel in te pakken. (waar ik dan soms weer niet bij kan omdat er kinderen op zitten te wachten tot moeders klaar is bij de kassa)
Alle reacties Link kopieren
Yavanna schreef:
21-01-2019 03:18
Maar waarom begin jij pas met boodschappen inpakken als je al betaald hebt? Ik begin daar altijd meteen aan als ze nog aan het scannen zijn.

Ik ben trouwens ook fan van zelfscan, heerlijk is dat zeg.
Daar moet je wel de kans voor krijgen: meestal staat de vorige klant daar gewoon (fysiek) nog in de weg....
en dan glijden jouw boodschappen naar het achterste vak. Daar kun je dan dus zelf niet bij.

Natuurlijk loop ik daar alvast naar toe om in te pakken als ik de kans krijg.
Alleen moet je dan vaak weer wurmen om bij de kassa te komen om te kunnen betalen, want dan heeft de volgende klant zijn wagentje alvast (onnodig ver) voorbij de kassa geduwd.

Alleen je hand uitsteken om het wisselgeld te ontvangen werkt niet: de cassieres tellen niet dóór. Doen zij dat wél, dan zou je In dat geval namelijk eerst het muntgeld in je hand krijgen waarna je met duim en wijsvinger het papiergeld zou kunnen aanpakken.

Maar zij lezen van de kassa af hoeveel zij terug moeten geven en leggen dan eerst een paar (vaak gladde) briefjes op je hand met daar bovenop de losse munten. Dat gaat glijden als je dat met uitgestrekte arm aanpakt, dus dat doe ik niet meer.

Ik pak uiteraard al zoveel mogelijk boodschappen direct in, maar ik weiger het probleem om te laten draaien omdat de cassieres niet meer fatsoenlijk terug kunnen tellen: dan maar wat vertraging.
Want die muntjes op dat gladde papiergeld: die kun je toch alleen maar in je portemonnee laten glijden als je die (potemonnee) op dat moment (open!) in je andere hand hebt? Klanten moeten zich in dit geval m.i. aanpassen aan de onkunde/gemak van de cassieres. Dat kost inderdaad soms wat extra tijd.
Vergeetmenietje1980 schreef:
21-01-2019 09:40
ik stop de zegels met bon samen in mijn portemonee. dus ik vind dát prettiger, dan losgeld met zegels ertussen die loslaten en ik dus stickers heb in mn portemonnee en daarna de bon die ik er nog in moet frotten. Maar eerlijk gezegd zal ik er geen seconde van wakker liggen welke volgorde en dat ze er 4 seconde over doet ipv 2.

Ik kan juist vaak de caissière met moeite bijhouden met inpakken van de boodschappen. Bij veel kassa's moet je tegenwoordig wel meteen inpakken, want er is amper plek voor je boodschappen achter de kassa. Dus dan kwak ik het soms maar allemaal in mn kar om het daarna bij zo een inpaktafel in te pakken. (waar ik dan soms weer niet bij kan omdat er kinderen op zitten te wachten tot moeders klaar is bij de kassa)
Ja idd, bij supermarkten zoals de Lidl moet je wel.
Ik vind dat ook altijd lastig. Ik heb nooit een karretje dus dat is als ik vrij veel heb soms best even lastig.
(En ik ben niet de snelste, ik ben echt wel eens geïrriteerd weggekeken door caissière en klanten... Daar werd ik overigens alleen maar nerveus van...)
Alle reacties Link kopieren
Phoebe-returns schreef:
21-01-2019 10:03
Ja idd, bij supermarkten zoals de Lidl moet je wel.
Ik vind dat ook altijd lastig. Ik heb nooit een karretje dus dat is als ik vrij veel heb soms best even lastig.
(En ik ben niet de snelste, ik ben echt wel eens geïrriteerd weggekeken door caissière en klanten... Daar werd ik overigens alleen maar nerveus van...)
Haha ik laat dan altijd mijn skills zien hoe ik sneller kan inpakken dan dat het kassa meisje kan scannen. Maar dat lukt alleen maar als je aan de andere kant de band vult op de juiste manier hoe je je tas moet inpakken.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Phoebe-returns schreef:
21-01-2019 10:03
Ja idd, bij supermarkten zoals de Lidl moet je wel.
Ik vind dat ook altijd lastig. Ik heb nooit een karretje dus dat is als ik vrij veel heb soms best even lastig.
(En ik ben niet de snelste, ik ben echt wel eens geïrriteerd weggekeken door caissière en klanten... Daar werd ik overigens alleen maar nerveus van...)

Ik leg mijn boodschappen altijd zo neer dat ik snel kan inpakken. Boodschappentas ook in de aanslag. Portemonnee binnen handbereik. Maar toch voel ik me altijd gestrest door de klanten achter mij in de rij die vaak ongeduldig in mijn nek staan te hijgen.

De kassamedewerkers van alle supermarkten waar ik kom zijn overigens allemaal snel, efficiënt en erg vriendelijk. :thumbsup:

De vorige keer dat ik stond te stressen bij het inpakken (bij de Aldi: geen/nauwelijks inpakruimte en mijn boodschappen waren binnen 2 seconden allemaal gescand) zei de caissière juist tegen mij dat het niet nodig was om te stressen. :-]
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Wat laten jullie je toch allemaal opjagen en irriteren in zo'n supermarkt. Dat is toch helemaal nergens voor nodig?
Ik kan me daar echt niet druk om maken, wat andere mensen allemaal vinden, hoeveel haast ze hebben, of ze een beurtbalkje neerleggen en hoe druk hun kinderen zijn.
Wat doe ik dan in dit topic? Geen idee. :sigh:
RikM schreef:
21-01-2019 11:00
Wat laten jullie je toch allemaal opjagen en irriteren in zo'n supermarkt. Dat is toch helemaal nergens voor nodig?
Ik kan me daar echt niet druk om maken, wat andere mensen allemaal vinden, hoeveel haast ze hebben, of ze een beurtbalkje neerleggen en hoe druk hun kinderen zijn.
Wat doe ik dan in dit topic? Geen idee. :sigh:
:rofl: Klopt helemaal wat je zegt... vrouwen moeten enkel f en toe ff wat te zeuren hebben...
Laat ons nou toch lekker... ;)
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
21-01-2019 11:00
Wat laten jullie je toch allemaal opjagen en irriteren in zo'n supermarkt. Dat is toch helemaal nergens voor nodig?
Ik kan me daar echt niet druk om maken, wat andere mensen allemaal vinden, hoeveel haast ze hebben, of ze een beurtbalkje neerleggen en hoe druk hun kinderen zijn.
Wat doe ik dan in dit topic? Geen idee. :sigh:

:rofl:
Heerlijke reactie. En je hebt helemaal gelijk! :thumbsup:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ergeren is ook een groot woord, op dat moment is het even irritant maar zodra ik thuis mn boodschappen sta uit te pakken ben ik het allaaaang alweer vergeten
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
21-01-2019 11:00
Wat laten jullie je toch allemaal opjagen en irriteren in zo'n supermarkt. Dat is toch helemaal nergens voor nodig?
Ik kan me daar echt niet druk om maken, wat andere mensen allemaal vinden, hoeveel haast ze hebben, of ze een beurtbalkje neerleggen en hoe druk hun kinderen zijn.
Wat doe ik dan in dit topic? Geen idee. :sigh:
Same here!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ze moeten me wel hebben hoor.. *sarcasme*

Stond bij de Lidl te wachten tot de vrouw voor mij alles op de band had gelegd, dus ik mijn spullen erop gelegd en het mandje terug op de stapel. Toen ze nog eens keek bleek ze d'r tulpen te missen. Dus ze vroeg of ik ze nog in het mandje had zien liggen, mijn antwoord was nee omdat ik uit automatisme gewoon mijn mandje op de stapel had gezet. Ze werd nog net niet boos.

Maar hé, er stonden 10 mandjes op de stapel, dan ga ik niet rekken en strekken om te kijken of er toevallig nog iets in dat mandje ligt
RikM schreef:
21-01-2019 11:00
Wat laten jullie je toch allemaal opjagen en irriteren in zo'n supermarkt. Dat is toch helemaal nergens voor nodig?
Ik kan me daar echt niet druk om maken, wat andere mensen allemaal vinden, hoeveel haast ze hebben, of ze een beurtbalkje neerleggen en hoe druk hun kinderen zijn.
Wat doe ik dan in dit topic? Geen idee. :sigh:

Ik ben mijn irritatie op het moment dat ik de supermarkt uitloop alweer vergeten hoor. Het is soms gewoon fijn om te zeuren en klagen.
Alle reacties Link kopieren
Zésendértig soorten spinazie in de vriezer maar weer niet één pak boerenkool. :steam:

Vers voorgesneden andijvie zojuist keurig bijgevuld: alles houdbaar tot vandaag. :whip:

En natuurlijk de hele winkel opnieuw ingedeeld. Vleeswaren weer gehusseld en die lijken toch al zo op elkaar.

Laatste irritatie: de babymais ligt uiteraard niet bij de overige maissoorten, maar waar dan wel..?
Dat weet dus niemand in die winkel!
Nou mensen, ik ga boodschappen doen. Wens me maar sterkte.

;-D
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-01-2019 18:22
Ik doe nooit impulsaankopen bij de kassa, wat voor soort impulsaankopen dan? Ben je toch zelf bij? Je bent toch geen willoos wezen dat automatisch impulsdingen pakt en afrekent?
Heel goed dat jij de aandrang kunt weerstaan, maar de gemiddelde mens is wel een impulsaankoper. Daar is elke winkel volledig op ingericht, om zo nog meer omzet te draaien.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
21-01-2019 14:16
Nou mensen, ik ga boodschappen doen. Wens me maar sterkte.

;-D
We denken aan je

Afbeelding
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
RikM schreef:
21-01-2019 14:16
Nou mensen, ik ga boodschappen doen. Wens me maar sterkte.

;-D
Sterkte... :hug: ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven