Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
RikM schreef:
24-03-2019 16:30
Wat is dat toch dat mensen niet even op hun beurt kunnen wachten? Heb je zo'n druk leven dan dat je niet even een minuutje kunt wachten?
Ongeduldig zijn is meer een karaktertrek, heeft niet altijd te maken met tijdgebrek.

We hebben - als we eerlijk zijn - allemaal heus wel die extra 3 minuten, ook de werkende mensen onder ons.

Het is niet fair om van bejaarden te verwachten dat zoiets menselijk als ongeduld ineens met de jaren miraculeus verdwenen is :D
RikM schreef:
24-03-2019 16:30
Wat is dat toch dat mensen niet even op hun beurt kunnen wachten? Heb je zo'n druk leven dan dat je niet even een minuutje kunt wachten?
Ja en alle kans dat die zelfde mensen 2 minuten hebben staan bedenken of ze nu gekookte of gegrilde ham zouden nemen, en dan nog eens een minuut of het broccoli of bloemkool wordt, en nog 5 minuten met de buurvrouw hebben staan kletsen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Lavenderblue schreef:
24-03-2019 21:06
Mijn supermarkt is verbouwd/uitgebreid. Hartstikke leuk, alleen is de groente-afdeling nu heel langgerekt geworden. Er staat maar 1 weegschaal, aan het ene eind. Als ik dus aan het andere eind sperzieboontjes in een zakje doe, moet ik dus echt een heel eind lopen om ze af te wegen. En dan heb ik te weinig, moet ik nog een keer heen en weer.... Ontzettend irritant. Toen ik bij de servicebalie vroeg waar ik suggesties (voor een 2e weegschaal) kon indienen, werd de manager omgeroepen. Hij heeft me aangehoord en zei dat er inderdaad iets op moet worden verzonnen. We zijn nu drie maanden verder en ik loop nog steeds heen en weer met m'n sperziebonen... Ik kan nergens schriftelijk een suggestie indienen, en ik wil eigenlijk niet wéér de manager laten omroepen....
Al staat de weegschaal achter me, ik neem groentes op gevoel. een kleine hand van dit een grote van dat
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik was eens in de supermarkt waar een ouder echtpaar echt ongelooflijk onbeschoft (voor Oost-Groninger maatstaven althans) tegen een gloednieuwe kassajongen bij de snelkassa (die dan ook de plek is waar je rookwaar, loten en postzegels kunt kopen) tekeer gingen, want het duurde te lang en wat belachelijk allemaal (klanten voor deze mensen hadden natuurlijk allemaal een staatslot en wilden bussen tabak en dat moest die jongen allemaal even leren. Het duurde ook echt even, maar je zag dat het jong hard werkte en soms gaat het gewoon even niet anders.
Boze opa en oma bleven nare dingen zeggen. Na 3 minuten waren ze aan de beurt, liepen naar buiten en gingen voor de winkel staan kletsen met random bejaardenkennissen. Dat snap ik niet. Ik had op zijn minst verwacht dat ze een orgaantransportbus hadden.
Oeh, dan zou ik dus echt de verleiding niet kunnen weerstaan om even te roepen: "Zoveel haast had je dus niet hè?"
RikM schreef:
24-03-2019 21:52
Oeh, dan zou ik dus echt de verleiding niet kunnen weerstaan om even te roepen: "Zoveel haast had je dus niet hè?"
Dat vond ik ook toen ik in de auto zat, maar ondanks mijn kordate optreden op dit forum ben ik in het echt vaak een lafbek.
herfstappeltaart schreef:
24-03-2019 19:39
Wie zegt er dat die bejaarden"ook niet dringende andere zaken te doen hadden? Wat maakt jou belangrijker?
Ik probeer juist aan te geven dat ik niet belangrijker ben maar dat ik probeer te veranderen.
loulou39 schreef:
24-03-2019 20:31
@Polsjef: Wie ben jij dat jij vindt dat je voor mag? Ik kan werkelijk niet geloven dat je dat vraagt, of gevraagd hebt...

En “die mensen” ?!!?!?!...... jammer dat jij jezelf en je eigen leven zoveel belangrijker vindt dan dat van een ander
Blijkbaar heb ik mij niet goed uitgedrukt...ik probeer juist mijn gedrag aan te passen. Ik weet ook wel dat ik niet belangrijker ben, maar heb mij er wel naar gedragen. Ik probeer dit dus te veranderen.
Dat vind ik dan wel weer mooi, dat je dat zelfinzicht hebt en daar aan werkt. Daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen (en ja, ik ook)
Polsjef schreef:
24-03-2019 22:25
Blijkbaar heb ik mij niet goed uitgedrukt...ik probeer juist mijn gedrag aan te passen. Ik weet ook wel dat ik niet belangrijker ben, maar heb mij er wel naar gedragen. Ik probeer dit dus te veranderen.
Oh nee hoor, ik snapte je prima de eerste keer.
Maar sommigen krijgen meteen een rood waas voor de ogen en moeten meteen wat lulligs terugtypen ipv dat ze even rustig laten doordringen wat er nou eigenlijk staat.
Zijdehoentje schreef:
24-03-2019 12:40
Waar ik me over verbaas/aan erger: bij de Jumbo is de 2 liter-verpakking halfvolle melk van het huismerk korter houdbaar dan de 1,5 liter-variant. Weet iemand wat daar de reden van is? Je zou zeggen dat het dezelfde melk is (in dit geval beiden halfvolle melk van het huismerk), dus even lang houdbaar?
Het lijkt mij dat dan de pakken van 1,5 liter sneller verkocht worden en dat die van 2 liter ietsjes langer blijven staan. Dan zijn die van 1,5 liter alweer aangevuld met nieuwere pakken, met dus een latere houdbaarheidsdatum.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
pipootje schreef:
24-03-2019 16:04
Dat van die datum slaat nergens op. Als ik iets later in de week wil eten lijkt het me handig als het tegen die tijd niet bedorven is!
En wat dan ook de reden is, je bepaalt zelf wel welke zak spinazie je wilt kopen en welke niet.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik pak ook altijd etenswaren die het verst zijn ook al eet ik het op de dag zelf op.
Zou heel goed kunnen hoor, DG2015. Had altijd het idee dat dat wel zo'n beetje gelijk op ging/gaat.
In this mad house we must all survive
Laatst in supermarkt 1 een opdringerige man die terwijl ik alles op de band legde bijna in me stond. Mijn vuile blik snapte hij niet.

Even later in supermarkt 2 hang ik de zelfscan terug en reken ik mijn boodschappen af. Wie staat er weer naast me? Juist diezelfde man.
We’re all mad here
Pipistrello schreef:
24-03-2019 21:06
Ik ben benieuwd naar wat je dan precies zou zeggen tegen zo'n medewerker dat ie er wat van leert en tegelijkertijd jouw niet een ontzettend zeurende bemoeial vindt.
Denk dat de toon belangrijker is. De wijze waarop.
Overigens schreef ik niet, en denk ik niet, dat een ander mij dan geen zeur of bemoeial zou vinden. Ik beschreef dat ik daar niet zo over zou denken als iemand mij aanspreekt met een tip.
Ik lees hier dat zoveel mensen zoveel meningen zijn. Dus iedereen zul je het nooit goed doen.
Eigenlijk denk ik dat het mij er vooral om gaat dat ik velen hoor klagen, zonder dat ze in actie komen om een ergernis op te lossen. Dat is dan mijn ergernis. Los van supermarktleed.

Zeg dan wat. Bespreek het. Communiceer niet lullig achter iemands rug om hoe slecht of traag of fout iemand het doet.

Zo ook in de winkel. Loopje ergens stelselmatig tegen aan kun je besluiten niet meer naartoe winkel te gaan. Anderzijds denk ik dat een kort gesprek wonderen kan verrichten waardoor een ergernis aangepakt kan worden. Indien dat dan niet gebeurd kun je altijd nog besluiten niet meer te gaan. Dan heb ik wel gezegd wat mij dwars zat, een kans gegeven om er iets aan te doen en heb ik niet lullig om het hoekje staat te bediscussiëren met anderen wat iemand wel niet allemaal niet naar wens doet.
Rechtstreeks communiceren.
Polsjef schreef:
24-03-2019 22:23
Ik probeer juist aan te geven dat ik niet belangrijker ben maar dat ik probeer te veranderen.

Oké prima als je het zo zegt. Ik vond je vooroordeel over deze "bejaarden"nogal opmerkelijk.
-Darkside- schreef:
25-03-2019 08:14
Oh nee hoor, ik snapte je prima de eerste keer.
Maar sommigen krijgen meteen een rood waas voor de ogen en moeten meteen wat lulligs terugtypen ipv dat ze even rustig laten doordringen wat er nou eigenlijk staat.
Als je mij bedoelt; ik snapte haar ook prima de eerste keer. Het ging mij er om wat er verder in het berichtje stond; dat het überhaupt in je opkomt om te vragen of je voor mag, omdat je denkt dat andere mensen geen belangrijke redenen of afspraken hebben.

Maar goed, het topic gaat over supermarktergernissen en we dwalen zo behoorlijk van het onderwerp af....
Cheshire-cat schreef:
25-03-2019 12:04
Laatst in supermarkt 1 een opdringerige man die terwijl ik alles op de band legde bijna in me stond. Mijn vuile blik snapte hij niet.

Even later in supermarkt 2 hang ik de zelfscan terug en reken ik mijn boodschappen af. Wie staat er weer naast me? Juist diezelfde man.
Daar word ik op de een of andere manier altijd heel onhandig van. Dan draai ik me ineens om met mijn mandje, moet ik me even uitrekken of doe ik per ongeluk net even een stap naar achteren of zo, helaas altijd precies die kant op waar die sukkel staat.
Cheshire-cat schreef:
25-03-2019 12:04

Al die veelbetekenende blikken, zeg gewoon dat die een eind op moet tieven.
Dat snappen ze meestal wel.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
herfstappeltaart schreef:
25-03-2019 12:37
Oké prima als je het zo zegt. Ik vond je vooroordeel over deze "bejaarden"nogal opmerkelijk.
Geloof me...er zijn er meer....en ach wijsheid komt met de jaren..
Laatst op een dinsdagavond: alle versproducten waren op en niet bijgevuld. Kon ik de volgende dag weer.

Of dat bepaalde schappen leeg zijn, zodat je het andere merk moet pakken.

En irritant is als de prijzen niet kloppen...dat het kaartje niet overeenkomt met de gescande prijs.
Wat ik onbegrijpelijk en echt heel erg vind zijn diepvries- of koelingsproducten die zomaar in andere schappen worden terug geflikkerd.

Prima dat je je bedenkt, en als het een pak hagelslag was dat je terug zet bij de biertjes is dat ook asociaal, maar dan kan dat pak hagelslag nog wel verkochjt worden.
Maar een pak diepvriesvis terug flikkeren bij de koekjes of in die last minute bakken bij de kassa, omdat je toch bedacht hebt dat je 'm niet wilt....dat vind ik echt zo compleet achterlijk en asociaal.

En bejaarden die weigeren met een pinpas te leren omgaan onder het mom "ja ik ben nu al oud en dus hoef ik niks meer te leren". Kom op zeg, zo moeilijk is het niet en het is mijns inziens dan meer een kwestie van onwil dan onkunde.
staan ze daar weer ellenlang hun geld uit te tellen (en altijd om 1 uur s middags...als jij je lunchpauze hebt en dus ff snel een broodje wilt halen haha).
aliva schreef:
24-03-2019 21:17
Ongeduldig zijn is meer een karaktertrek, heeft niet altijd te maken met tijdgebrek.

We hebben - als we eerlijk zijn - allemaal heus wel die extra 3 minuten, ook de werkende mensen onder ons.

Het is niet fair om van bejaarden te verwachten dat zoiets menselijk als ongeduld ineens met de jaren miraculeus verdwenen is :D
Zeker niet omdat ze gewoon (relatief gezien) minder tijd over hebben. :proud:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven